6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Το νέο Renault Clio δείχνει ομορφότερο και πιο ώριμο από ποτέ.
Renault Clio, Mούσα πολύτροπος
(10/7/2012)
Το νέο, τέταρτης γενιάς, Renault Clio είναι χωρίς αμφιβολία ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα που θα λανσαριστούν φέτος. Η επίσημη παρουσίαση της νέας γαλλικής… Μούσας θα γίνει στο τέλος Σεπτέμβρη στην Έκθεση του Παρισιού.
Αν το Clio δεν μπορεί να θεωρηθεί άκρως επιτυχημένο εμπορικά μετά από 11.500.000 πωλήσεις μέσα σε 22 χρόνια, τότε δεν ξέρουμε τι άλλο θα μπορούσε να ειπωθεί για μικρό μοντέλο της Renault που πήρε τη σκυτάλη από το Renault 5. Το πέρασμα του χρόνου όμως ήρθε και, μετά από 3 γενιές, το νέο Clio είναι έτοιμο να αναλάβει δράση στη κατηγορία των μικρών, που γνωρίζει πιένες τον τελευταίο καιρό.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Το, τέταρτης γενιάς, Renault Clio βασίζεται στην πλατφόρμα Β του ομίλου Renault-Nissan και σχεδιαστικά παρουσιάζεται άκρως ενδιαφέρον. Είναι μακράν το πιο όμορφο Clio μέχρι τώρα, έχει επιρροές από το πρωτότυπο DeZir και φυσικά βαδίζει το δρόμο της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας που φέρνει ο αρχισχεδιαστής Λόρενς Βαν ντερ ¶κερ. Σε σχέση με πριν, απέκτησε ένα πιο σφηνοειδές σχήμα που τονίζει το δυναμισμό του αυτοκινήτου. Παράλληλα, στο εμπρόσθιο τμήμα του συναντούμε τη νέα μάσκα των μοντέλων της Renault, η οποία θα φιλοξενεί και τους LED προβολείς ημέρας ανάμεσα στη γρίλια.
Σε ό,τι αφορά στα φώτα, αυτά χωρίς αμφιβολία είναι μεγαλύτερα και πιο τονισμένα από ποτέ, ενώ οι κυκλικοί προβολείς ομίχλης έχουν βρει τη θέση τους στον προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν οι τονισμένοι «ώμοι», αλλά αυτή η όψη του νέου Clio δείχνει λιγότερο καινοτόμα. Πάντως, λεπτομέρειες όπως η μπάρα χρωμίου στη βάση της πίσω πόρτας και η αεροτομή, δίνουν το δικό τους χρώμα.
Αποκλειστικά 5θυρο
Χάρη στην τοποθέτηση των χειρολαβών για τις πίσω πόρτες μέσα στην κολόνα της οροφής, το νέο Clio δείχνει σαν 3θυρο, αλλά το νέο γαλλικό μικρό θα διατεθεί αποκλειστικά με 5θυρο αμάξωμα. Η Renault έχει αποφασίσει να μη λανσάρει 3θυρη έκδοση στο νέο της μικρό. Αυτό βέβαια, δε σημαίνει ότι, δε θα δούμε και την πιο σπορ έκδοση Renaultsport, αλλά αντίθετα, το κορυφαίο Clio θα είναι και πάλι παρόν στη γκάμα με κινητήρα 1,6 τούρμπο και απόδοση πάνω από 200 ίππους.
Το νέο Clio θα κατασκευάζεται σε δύο γραμμές παραγωγής της Renault, στην πόλη Φλινς της Γαλλίας και στην Προύσα της Τουρκίας.
Πρεμιέρα για τον Tce 90
Το νέο Clio θα είναι το πρώτο μοντέλο της γαλλικής φίρμας στο οποίο θα κάνει πρεμιέρα ο ολοκαίνουργιος, 3κύλινδρος 0,9 TCe turbo βενζινοκινητήρας των 90 ίππων, με μέση κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ. Αυτός ο κινητήρας, που προσφέρει 135 Nm ροπής στις 2.500 σ.α.λ., αντικαθιστά τον 1,2 Tce των 100 ίππων. Αργότερα, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2013, θα κυκλοφορήσει και η έκδοση TCe 120, με το νέο, άμεσου ψεκασμού 1,2 turbo, απόδοσης 120 PS και 190 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας θα συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Διαθέσιμος θα είναι επίσης ο 1,5 dCi πετρελαιοκινητήρας των 90 ίππων με κορυφαία κατανάλωση (3,2 λτ./100 χλμ.) και πολύ χαμηλούς ρύπους (83 γρ./χλμ.). Στο νέο Clio θα υπάρχει λειτουργία ECO που θα διευκολύνει τον οδηγό, με το πάτημα του σχετικού διακόπτη, να διαμορφώνει ανάλογα την απόδοση του κινητήρα, επιτρέποντας τη μείωση της κατανάλωσης έως 10%. Σε αυτό αποσκοπεί και ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου με ένδειξη αλλαγής σχέσης στο κιβώτιο και αλλαγή χρωμάτων (πράσινο, κίτρινο, πορτοκαλί) ανάλογα με το στιλ οδήγησης.
Μοντέρνο εσωτερικό
Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό, έκδηλος είναι ο μοντέρνος διάκοσμος και η προσπάθεια για ένα νεανικό στιλ. Χαρακτηριστικό στοιχείο στο εσωτερικό είναι η ανεξάρτητη κεντρική κονσόλα, που χρωματίζεται διαφορετικά από το υπόλοιπο ταμπλό, ενώ ιδιαίτερα μοντέρνα είναι και η σχεδίαση του πίνακα οργάνων, που διαθέτει ψηφιακές και αναλογικές ενδείξεις. Ψηλά στην κεντρική κονσόλα, πάνω και από τους αεραγωγούς, δεσπόζει η μεγάλη (7 ιντσών) οθόνη αφής. Αποτελεί κομμάτι του προαιρετικού πακέτου R-Link και ελέγχεται και μέσω φωνητικών εντολών. Μάλιστα, η κεντρική σελίδα μπορεί να διαμορφωθεί από το χρήστη της. Σε αυτήν απεικονίζεται το σύστημα πλοήγησης της TomTom, αλλά και οι λειτουργίες ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου. Το πρόγραμμα Driving eco² αναλύει τον τρόπο οδήγησης και παρέχει συμβουλές για μείωση της κατανάλωσης.
Σύμφωνα με τη Renault, το εσωτερικό του Clio θα μπορεί να προσωποποιηθεί (όπως και ορισμένα σημεία του αμαξώματος) ανάλογα με τις επιθυμίες του ιδιοκτήτη του.
Η άποψή μας
Το νέο Renault Clio θα φέρει αναστάτωση στον ανταγωνισμό της μικρής κατηγορίας. Με δυναμικό σχεδιασμό, μοντέρνο εσωτερικό και ενδιαφέρουσα γκάμα κινητήρων δύσκολα θα αφήσει κάποιον ασυγκίνητο. Αν στο πακέτο προστεθούν παραδοσιακές αξίες του Clio και της Renault, όπως ο συνδυασμός δυναμικής συμπεριφοράς με άνεση και αξιοζήλευτη ποιότητα κύλισης, τότε η νέα Μούσα της γαλλικής φίρμας δε θα έχει πρόβλημα να κατακτήσει την κορυφή και να συνεχίσει την πολύ καλή πορεία στον στίβο των πωλήσεων.