9 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
το 2κύλινδρο 500 turbo TwinAir αποδεικνύει συνεχώς τη μοναδικότητά του, όχι μόνο μέσα στους κόλπους της Fiat, αλλά και συνολικά στα αυτοκίνητα πόλης.
Fiat 500, trendy!
(10/8/2012)
Ένα mini αυτοκίνητο που διαθέτει και προσφέρει πολλά. Ρετρό, δυναμική σχεδίαση, πλούσια γκάμα κινητήρων, όλα στην διάθεση του αγοραστικού κοινού!
Στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, το σύγχρονο 500αράκι της Fiat αποτελεί ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο, με έντονη προσωπικότητα που αντλεί έμπνευση από το δημοφιλές 500αράκι του παρελθόντος. Αυτό αποτυπώνεται κυρίως στη σχεδίαση του αμαξώματος του μοντέλου που με τις καμπύλες του, τους ενσωματωμένους στο αμάξωμα προφυλακτήρες και τα στρογγυλά εμπρόσθια φωτιστικά, δείχνει ως μια φυσική μετεξέλιξη του παλαιού 500. Αλλά και στους υπόλοιπους τομείς, από τη μεγάλη γκάμα επιλογών εξατομίκευσης, μέχρι τους εξελιγμένους κινητήρες με κορωνίδα το 2κύλινδρο turbo TwinAir, το 500 αποδεικνύει συνεχώς τη μοναδικότητά του, όχι μόνο μέσα στους κόλπους της Fiat, αλλά και συνολικά στα αυτοκίνητα πόλης.
O κινητήρας TwinAir των 0,9 λίτρων διαθέτει ικανοποιητική δύναμη και χαμηλή κατανάλωση.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Και ανοιχτή έκδοση, παρακαλώ!
Επειδή εχθρός του στιλάτου, είναι το ακόμα πιο στιλάτο, η Fiat διαθέτει και την ανοιχτή εκδοχή του 500, με την ονομασία 500C. Για την ακρίβεια είναι ημι-κάμπριο, μιας και οι μεσαίες κολόνες και τα τόξα του αμαξώματος παραμένουν. Με αυτό τον τρόπο, διατηρούνται όλα τα πλεονεκτήματα του κάμπριο αυτοκινήτου, χωρίς όμως τα μειονεκτήματα των ανοιχτών αυτοκινήτων, όπως είναι η μειωμένη ακαμψία και οι ενοχλητικοί τριγμοί του αμαξώματος.
Τέσσερις σύγχρονοι κινητήρες για να επιλέξετε
Στη γκάμα των μηχανικών συνόλων του Fiat 500 συναντούμε αρχικά, τον 4κύλινδρο 1.200άρη των 69 ίππων που διακρίνεται για την ελαστικότητά του από χαμηλά, αλλά και για την οικονομία καυσίμου (5,1 λτ./100 χλμ.). Έπειτα, ακολουθεί ο 4κύλινδρος 1.400άρης των 100 ίππων που ξεχωρίζει για την πολύ καλή του απόδοση και προσφέρει κορυφαίες για την κατηγορία επιδόσεις. Το περισσότερο ενδιαφέρον όμως, συγκεντρώνει ο νεότερος turbo των μόλις 875 κ.εκ. και 2 κυλίνδρων (TwinAir). Αποδίδει 85 ονομαστικούς ίππους και κινεί σβέλτα το 500αράκι, την ίδια στιγμή που η μέση κατανάλωση είναι μόλις 4,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2, 95 γρ./χλμ. Έτσι, η επιλογή αυτή εξασφαλίζει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας στον ιδιοκτήτη του οχήματος. Τέλος, υπάρχει και ο 1.300άρης diesel της σειράς MultiJet με 95 ίππους και ακόμη περισσότερη οικονομία και οικολογία. H ίδια γκάμα προσφέρεται και στο 500C!
Εσωτερικό - Μοντέρνο και πρακτικό
Όπως και το αμάξωμα του Fiat 500, έτσι και το εσωτερικό του, είναι επηρεασμένο από το γενικότερο ρετρό χαρακτήρα του οχήματος ως προς τη σχεδίασή του, ενώ, σε συνδυασμό και με το παιχνίδισμα των χρωμάτων, δημιουργείται ένα ιδιαίτερα ευχάριστο εσωτερικό περιβάλλον για τον οδηγό και τους επιβάτες. Ποιοτικά, το στοιχείο που κερδίζει τον παρατηρητή είναι η στιβαρή συναρμογή των επιμέρους επιφανειών του ταμπλό. Παράλληλα, τα σκληρά σε υφή πλαστικά είναι καλής ποιότητας και δείχνουν ανθεκτικά, στοιχείο που ενισχύει τη συμπαγή αίσθηση που αποπνέει η καμπίνα των επιβατών. Από πλευράς εργονομίας, όλοι οι επιμέρους διακόπτες είναι τοποθετημένοι σε σωστές θέσεις, ενώ ο οδηγός δε θα δυσκολευτεί να βρει τη θέση που τον βολεύει μέσω και του ρυθμιζόμενου καθ ύψος τιμονιού. Θέσεις για μικροαντικείμενα και ποτήρια τέλος δεν λείπουν, ενισχύοντας τον τομέα της πρακτικότητας.
Στο δρόμο - Fun 2 Drive
Κύριο χαρακτηριστικό της οδικής συμπεριφοράς του Fiat 500, αποτελεί ο επιτυχημένος συνδυασμός της ευελιξίας στις αστικές μετακινήσεις, με την ασφαλή οδική συμπεριφορά ανεξαρτήτου διαδρομής. Ειδικότερα, το μήκους 3.456 χλστ. αμάξωμα βοηθά στους ελιγμούς και την εύρεση parking στην πόλη, ενώ ακόμη περισσότερη ευκολία προσφέρει η επιλογή «City», που ελαφραίνει το τιμόνι. Έπειτα, η σφιχτά ρυθμισμένη ανάρτησή του εξασφαλίζει πολύ καλή σταθερότητα στην ευθεία και τις στροφές, ενώ πολύ καλή είναι και η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το τιμόνι. Ως προς την άνεση, παρά τη σφιχτή ανάρτηση, το 500αράκι προσφέρει καλά επίπεδα, χωρίς το πέρασμα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να ενοχλεί τους επιβάτες του. Τα φρένα, τέλος είναι αποτελεσματικά και επιβραδύνουν γρήγορα το αυτοκίνητο.
Τι κι αν είναι Cabrio;
Δεν υστερεί καθόλου σε οδική συμπεριφορά, με τα επίπεδα ακαμψίας και στιβαρότητας να είναι στα επίπεδα της κλειστής έκδοσης, παρά τα επιπλέον 47 κιλά, ελέω ενισχύσεων στο πλαίσιο του παρμπρίζ και στα τόξα του αμαξώματος. Το 500C στρίβει δυναμικά, προσφέροντας μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, με τις κλίσεις του αμαξώματος να ελέγχονται καλύτερα, προσφέροντας παράλληλα γερές δόσεις οδηγικής απόλαυσης.
Η οροφή
Η υφασμάτινη οροφή του 500C αναδιπλώνεται ηλεκτρικά ακόμα και εν κινήσει (μέχρι τα 60 χλμ./ώρα). Πατώντας μια φορά το σχετικό κουμπί, η οροφή μέσα σε 8 δλ. ανοίγει μέχρι τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Για την ολική αναδίπλωση της οροφής μαζί με το πίσω κρύσταλλο, απαιτείται ξαναπάτημα του κουμπιού. Η διαδικασία αυτή διαρκεί άλλα 7 δλ.
Διαθέσιμοι κινητήρες
1,2 69 PS: 1.242 κ.εκ., μέση κατανάλωση 5,1 λτ./100 χλμ. (5,0 λτ. με κιβώτιο Dualogic), εκπομπές CO2 119 γρ./χλμ.
0,9 TwinAir 85 PS: 875 κ.εκ., μέση κατανάλωση 4,1 λτ./100 χλμ. (4,0 λτ. με κιβώτιο Dualogic), εκπομπές CO2 95 γρ./χλμ.
1,4 16V 100 PS: 1.368 κ.εκ., μέση κατανάλωση 6,3 λτ./100 χλμ. (6,0 λτ. με κιβώτιο Dualogic), εκπομπές CO2 149 γρ./χλμ.
1,3 MTJ 95 PS: 1.248 κ.εκ., μέση κατανάλωση 3,9 λτ./100 χλμ., εκπομπές CO2 104 γρ./χλμ.