Με το 500 Abarth ο γνώστης μπορεί να κινηθεί εξαιρετικά γρήγορα και σταθερά.
Fiat 500 Abarth, Φονέας γιγάντων!
(20/8/2012)
Τι κάνει ένα καλοστημένο 500αράκι με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,4 λίτρων, απόδοσης 156 πραγματικών ίππων στους δρόμους; Μα, φυσικά, τρομοκρατεί τα GTI…
Η έκδοση Abarth του Fiat 500 καθιστά το μίνι αυτοκίνητο ένα εξαιρετικό εργαλείο για γρήγορη οδήγηση δια μέσου του ισχυρού κινητήρα, του στησίματος της ανάρτησής του και άλλων ηλεκτρονικών μέσων. Αλλά και από πλευράς εμφάνισης, το 500 Abarth δείχνει ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό, με το σπορ body-kit, τις 17 ιντσών ζάντες, τις δύο μπούκες των εξατμίσεων και τα αυτοκόλλητα Abarth στο πλάι.
Το εσωτερικό του έχει αρκετές πινελιές δυναμισμού.
Η σκληρή ανάρτηση του 500 Abarth (πιο κοντά ελατήρια και σφιχτότερα αμορτισέρ, αλλά και αντιστρεπτική δοκός στον πίσω άξονα) ορίζει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και αμεσότητας όσον αφορά στις ενέργειες του οδηγού. Το μικρό μεταξόνιο και μόνο κατά τη γρήγορη κίνηση, δημιουργεί κάποια νευρικότητα στο πίσω μέρους, ωστόσο ο οδηγός, έχοντας στη διάθεσή του το πολύ καλό σε αμεσότητα και αίσθηση σύστημα διεύθυνσης και επάρκεια ισχύος, μπορεί να κινηθεί εξαιρετικά γρήγορα και σταθερά. Το 500 Abarth διαθέτει το σύστημα «TTC» (Torque Transfer Control) που βελτιώνει τη μετάδοση της ροπής στους μπροστινούς τροχούς κατά τη διάρκεια στροφών (κάτι σαν διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης), ενώ και το ESP που δεν απενεργοποιείται πλήρως, λειτουργεί όπου ο οδηγός το παρακάνει.
Εσωτερικό: Σπορ και εκ των έσω
Στο εσωτερικό του, το 500 Abarth διαφέρει κατά πολύ σε σχέση με τα απλά 500, εκφράζοντας και εκεί το ανήσυχο πνεύμα του. Εκείνο σκιαγραφείται αρχικά από τα μπάκετ καθίσματα, τον ξεχωριστό πίνακα οργάνων και το επιπλέον όργανο μέτρησης της πίεσης υπερπλήρωσης του κινητήρα και των εναλλαγών των σχέσεων.
Από κει και ύστερα, το εσωτερικό δε διαφοροποιείται σε τομείς όπως η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα, που βρίσκονται σε καλά επίπεδα, ενώ και οι χώροι παραμένουν περιορισμένοι για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους (όγκος 185 λίτρων).
Δύναμη και επιδόσεις
Ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος 16βάλβιδος κινητήρας T-Jet του ομίλου βρίσκεται και κάτω από το καπό του 500 Αbarth, με την ιπποδύναμη να ανέρχεται στους 156 δυναμομετρημένους ίππους. Όπως είναι λογικό, ο κινητήρας αυτός δίνει «φτερά» στο μίνι αμάξωμα των 1.129 κιλών, προσδίδοντάς του εντυπωσιακές τιμές επιδόσεων. Η λειτουργία του στη νορμάλ χαρτογράφηση είναι πιο γραμμική και πιο ευχάριστη στην καθημερινότητα, ενώ όταν ο οδηγός το επιθυμεί, με την πίεση του διακόπτη Sport στην κεντρική κονσόλα, αλλάζει η χαρτογράφηση και η πίεση υπερπλήρωσης ακουμπά τα 1,1 bar, αυξάνοντας θεαματικά τις επιδόσεις του. Το εν λόγω σύστημα, παράλληλα, βελτιώνει την αίσθηση και την απόκριση του γκαζιού και του συστήματος διεύθυνσης.