6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Εξωτερικά το καινούργιο Yaris έχει ελκυστική εμφάνιση και δυναμικά χαρακτηριστικά.
Toyota Yaris, ευφυής πληρότητα
(20/8/2012)
Αν και μικρό σε κατηγορία, το νέο Yaris μπορεί και συνδυάζει το βολικό μέγεθος, με τα πλεονεκτήματα ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Η δημοφιλής έκδοση βενζίνης 1,33 και το προηγμένο diesel 1,4 D-4D επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές.
Περισσότερο δυναμικό και ελκυστικό
Ιδανικός για το Yaris είναι ο 1,4 D-4D κινητήρας, ο οποίος συνδυάζει τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας με την χαμηλή κατανάλωση.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Γυρίζοντας το χρόνο πίσω και συγκεκριμένα στο 1999, η Toyota έκανε την έκπληξη στη μικρή κατηγορία αφήνοντας στο παρελθόν το συντηρητικό Starlet για να περάσει στο ριζοσπαστικό πρώτης γενιάς Yaris. Έξι χρόνια αργότερα αντικαταστάθηκε από το εκσυγχρονισμένο συνολικά υπάρχον δημοφιλές μικρό Toyota, το οποίο διαδέχεται φέτος το 3ο κατά σειρά ομώνυμο μοντέλο. Αυτό απέκτησε πιο ελκυστική εμφάνιση και το δυναμισμό που έλειπε, ενώ σε συνδυασμό με την αύξηση του μήκους και του μεταξονίου κατά 100 και 50 χλστ. αντίστοιχα και τη μείωση του ύψους κατά 30 χλστ., οι αναλογίες των όγκων του δείχνουν πιο ισορροπημένες. ¶ξιος αναφοράς είναι και ο κορυφαίος για την κατηγορία αεροδυναμικός συντελεστής cd: 0.287.
Γνώριμοι, αποδοτικοί & οικονομικοί κινητήρες
Την κίνηση του Yaris αναλαμβάνουν οι γνωστοί βενζινοκινητήρες του 1,0 (μέση κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. εκπομπές ρύπων 111 γρ./χλμ. CΟ2) και 1,33 λτ. (μέση κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. εκπομπές ρύπων 127 γρ./χλμ. CΟ2) και ο ντίζελ 1.400άρης D-4D (μέση κατανάλωση 4,1 λτ./100 χλμ. εκπομπές ρύπων 108 γρ./χλμ. CΟ2).
Και τα τρία μοτέρ είναι τεχνολογίας Optimal Drive προσφέροντας αυξημένη απόδοση και ταυτόχρονα μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές CO2. Στο 1.000άρι μοτέρ, οι απαιτήσεις του σε βενζίνη «έπεσαν» κατά 4% και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 7%. Επίσης, το μοτέρ του 1,33 λτ. προσφέρεται προαιρετικά με το κιβώτιο ταχυτήτων συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων μετάδοσης (CVT) Multidrive S με τις 7 εικονικές σχέσεις, το οποίο προσφέρει ακόμα πιο οικονομικές και «καθαρές» μετακινήσεις (μέση κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ. εκπομπές ρύπων 121 γρ./χλμ. CΟ2).
Στο δρόμο: Πολύ εύκολο στους χειρισμούς και πιο «σίγουρο»
Στο καινούργιο Yaris, γίνεται άμεσα αισθητή η βελτίωση που έχει γίνει και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, καθώς και της γενικότερα πιο συμπαγούς αίσθησης που προσφέρει στον οδηγό του. Επίσης, αξίζει να σημειώσουμε ότι, το νέο Yaris, παρότι μεγάλωσε σε διαστάσεις, έδειξε στη ζυγαριά του τμήματος μετρήσεων 33 κιλά λιγότερα (έναντι του προηγούμενου ανανεωμένου Yaris 1,33 5d).
Αυτό σίγουρα δεν είναι τυχαίο και επιτεύχθηκε μέσω της εκτενούς χρήσης ελαφρύτερου αλλά υπέρ – υψηλής αντοχής ατσαλιού, της κατάργησης του μηχανισμού του πίσω συρόμενου καθίσματος, της αντικατάστασης τμημάτων των αναρτήσεων με αλουμίνιο αντί για ατσάλι κ.α. Η μείωση του βάρους έχει πολλαπλά οφέλη, όχι μόνο στην κατανάλωση, αλλά και στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, γιατί οι αναρτήσεις δεν «φορτίζονται» με επιπλέον κιλά και άρα λειτουργούν καλύτερα.
Γεγονός που αποδεικνύεται και στην πράξη και σε συνδυασμό με το μακρύτερο μεταξόνιο και τα πλατύτερα μετατρόχια που εξασφαλίζουν περισσότερη σταθερότητα στην ευθεία σε γρήγορους ρυθμούς και πιο ουδέτερα και προβλέψιμα χαρακτηριστικά στις στροφές. Έτσι, το νέο Yaris, ενώ είναι εξίσου εύκολο στους χειρισμούς με παλαιότερα, είναι πιο σίγουρο στις υψηλές ταχύτητες και στρίβει με περισσότερη ασφάλεια υπό την «προστασία» μάλιστα του στάνταρ ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας (VSC). Επιπλέον, το τιμόνι με τη μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ελαφρύ στις χαμηλές αστικές ταχύτητες και βαραίνει όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί παρέχοντας καλή αμεσότητα και πληροφόρηση, ενώ και τα φρένα με την σειρά τους είναι αποτελεσματικά (100-0 χλμ./ώρα σε 39,4 μ. έναντι 41,2 μ. το προγενέστερο).
Αναβαθμισμένο ποιοτικά εσωτερικό με μινιμάλ αισθητική
Εντελώς νέο είναι και το εσωτερικό του 3ου Yaris. Βασική αλλαγή συνιστά η μεταφορά του πίνακα οργάνων από το κέντρο του ταμπλό μπροστά από τον οδηγό και πλέον μόνο με αναλογικές ενδείξεις, οι οποίες είναι ευανάγνωστες και περισσότερο ευδιάκριτες από πριν. Την εκσυγχρονισμένη και μινιμάλ εικόνα του εσωτερικού τονίζει η λιτή κεντρική κονσόλα στην οποία ξεχωρίζει η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων Touch & Go, κάτω από την οποία βρίσκονται τα χειριστήρια του air condition – κλιματισμού σε οριζόντια θέση.
Επίσης, στη βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν ποτηροθήκες, ενώ σε διάφορα σημεία της καμπίνας βρίσκονται αποθηκευτικοί χώροι.
Πρόοδος έχει σημειωθεί και στον τομέα της ποιότητας, τόσο στην συναρμογή, όσο και στην επιλογή των υλικών, σε σχέση με το μοντέλο 2ης γενιάς. Τα τμήματα του ταμπλό δείχνουν περισσότερο στιβαρά συναρμολογημένα, ενώ και σε αίσθηση, οι σκληρές επιφάνειες έχουν πιο ευχάριστη υφή από πριν. Σημαντικά βελτιωμένη παρουσιάζεται και η θέση του οδηγού (το τιμόνι ρυθμίζεται καθΆ ύψος και σε βάθος), ο οποίος πλέον κάθεται σωστά και περισσότερο άνετα, ενώ και τα καθίσματα έδειξαν να στηρίζουν καλύτερα το σώμα.
Βελτιωμένοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές
Οι διαθέσιμοι χώροι του καινούργιου Yaris είναι βελτιωμένοι, σε σχέση με το μοντέλο 2ης γενιάς, με αποτέλεσμα το –ανέκαθεν ευρύχωρο μικρό Toyota- να είναι σε θέση να φιλοξενήσει 5 ενήλικα άτομα δίχως καμία παραχώρηση. Πιο συγκεκριμένα, στο εμπρόσθιο τμήμα της καμπίνας οι φιλοξενούμενοι θα νιώσουν αρκετά άνετα, όπως και πίσω, αφού υπάρχει αρκετός αέρας για τα γόνατα και διαθέσιμο πλάτος (+35 και +30 χλστ. αντίστοιχα σύμφωνα με την Toyota). Παράλληλα, το εντελώς επίπεδο δάπεδο διευκολύνει σε περίπτωση μετακίνησης 3ου επιβάτη στο πίσω κάθισμα. Τέλος, ο χώρος αποσκευών περιλαμβάνει διπλό δάπεδο και έχει χωρητικότητα 286 λτ., ενώ το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας διευκολύνει τη φορτοεκφόρτωση.