7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Το νέο Civic είναι, στην πραγματικότητα, μια εξιδανικευμένη εκδοχή του μοντέλου 8ης γενιάς σε όλους τους τομείς.
Honda Civic - Back to the future
(9/9/2012)
Το πολύ ριζοσπαστικό Honda Civic της προηγούμενης γενιάς, δεν μπορούσε παρά να αποτελέσει μία, πρώτης τάξεως έμπνευση και για το νέο μοντέλο, που είναι εξίσου εντυπωσιακό και πολύ πιο προσεγμένο.
«Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις». Αυτό είναι σίγουρο και ισχύει και στην περίπτωση του νέου Honda Civic 9ης. Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε για να διαπιστώσουμε ότι, το νέο Civic είναι, στην πραγματικότητα, μια εξιδανικευμένη εκδοχή του μοντέλου 8ης γενιάς σε όλους τους τομείς. Και πριν προλάβετε να ανασηκώσετε αδιάφορα τους ώμους να θυμίσουμε ότι, κάτι αντίστοιχο ισχύει και για το υπάρχον Golf σε σχέση με το παλιό, πράγμα που αποδεικνύει ότι, ένα τέτοιο δικαίωμα έχουν μόνο τα πολύ επιτυχημένα projects.
Όχι μόνο φουτουριστικό, αλλά μοντέρνο
Αυτό που σήμερα αντικρίζουμε είναι ένα σχήμα που πατάει πάνω στα ίδια μοτίβα, αλλά δείχνει πιο κατασταλαγμένο και ώριμο, χωρίς να χάνει σε εντυπωσιασμό. Στην ουσία του είναι πιο μακρύ (+29 χλστ.), ελαφρά πιο φαρδύ (+5 χλστ.) και πιο χαμηλό (-20 χλστ.) από το μοντέλο που αντικαθιστά, ενώ, όπως αναφέρει η Honda, ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην αεροδυναμική. Από εκεί και πέρα, στο νέο μοντέλο εντύπωση προκαλεί ο μυώδης σχεδιασμός του εμπρόσθιου προφυλακτήρα, που ενσωματώνει τα φώτα ημέρας με λαμπτήρες LED, τα προεξέχοντα πίσω φώτα, οι τονισμένοι θόλοι των φτερών, το πίσω τζάμι που ενσωματώνει την αεροτομή, στο οποίο έχουν αλλάξει οι αναλογίες στις επιφάνειες, η κεραία στο πάνω μέρος, που θυμίζει πτερύγιο καρχαρία και οι πιο στενές πλευρικές επιφάνειες που κάνουν πιο εντυπωσιακό το προφίλ του αυτοκινήτου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, στο πίσω τζάμι έχει προστεθεί και υαλοκαθαριστήρας, γεγονός που λύνει ένα από τα προβλήματα του παρελθόντος. Επίσης, έχουν στενέψει και οι κολόνες στο C-Pillar βελτιώνοντας την ορατότητα προς τα πίσω, κάτι που επιτεύχθηκε και με την αλλαγή στη θέση του σιριτιού που φιλοξενεί το τρίτο φως φρένων, αλλά και με την τοποθέτηση αντιστάσεων στο κάτω μέρος του πίσω υαλοπίνακα.
Με έμφαση στην ποιότητα και τους χώρους
Στο εσωτερικό, η προσπάθεια εντυπωσιασμού του παρελθόντος, έχει μετριαστεί για ένα σχέδιο που είναι πιο συμβατικό, αλλά αποπνέει προσωπικότητα. Σύμφωνα με τη Honda, ο σχεδιασμός του ταμπλό, που είναι και πάλι χωρισμένος σε επίπεδα, θυμίζει cockpit μαχητικού αεροπλάνου. Ωστόσο, η σημασία έχει δοθεί στην αναβάθμιση της ποιότητας και την αίσθηση θαλπωρής. Η εργονομία είναι πιο προσιτή από το παρελθόν, γιατί «πατάει» σε πιο απλά μοτίβα, όπως, για παράδειγμα, συμβαίνει στην κεντρική κονσόλα, ενώ ανάλογη εικόνα με το παρελθόν έχει μπροστά του ο οδηγός.
Η Honda υπόσχεται ανάλογη ευρυχωρία με το παλιό μοντέλο. Η πράξη δικαιώνει τη θεωρία σε όλα τα επίπεδα, από πλευράς άνεσης και ευρυχωρίας, τόσο αναφορικά με τους χώρους πίσω, όσο και σχετικά με το χώρο αποσκευών. Αυτός παραμένει κορυφαίος για την τάξη μεγέθους και την κατηγορία, με 477 λίτρα. Παράλληλα, η χρηστικότητά του μεγαλώνει με την τμηματική αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος με έξυπνο τρόπο που, αφενός χαρίζει επίπεδο χώρο φόρτωσης, αφετέρου επιτρέπει την ανάποδη αναδίπλωση και της βάσης του καθίσματος έτσι, ώστε να εκμεταλλεύεται το χώρο κάτω από αυτό για τη μεταφορά ογκωδών αντικειμένων.
Σπορτίφ αλλά πιο ραφιναρισμένο
Στις αναρτήσεις, λογική κρίνεται η αναβάθμιση στα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και στον ημιάκαμπτο πίσω άξονα (το σχέδιο του οποίου έχει παρθεί, εν πολλοίς, από το προηγούμενο μοντέλο). Επίσης, στο τιμόνι υιοθετήθηκαν λύσεις που επιτρέπουν την ακόμα πιο άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού. Στην πράξη, όλα λειτουργούν έτσι περίπου όπως είναι αναμενόμενο για την εξελικτική λογική του μοντέλου.
Η οδική συμπεριφορά έχει παραμείνει σφιχτή, αλλά πλέον περνάει μέσα από ένα φίλτρο άνεσης, που έχει αναβαθμίσει όλη την εικόνα του μοντέλου, με την ποιότητα κύλισης να συναγωνίζεται τους καλύτερους της κατηγορίας. Παράλληλα, ο πίσω άξονας είναι πολύ πιο προοδευτικός στις αντιδράσεις του, τόσο στις στροφές, όσο και πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες. Αναβαθμισμένη είναι και η αίσθηση από το σύστημα πέδησης, ενώ είναι άξια εκτίμησης η μελέτη ηχομόνωσης που επιτρέπει μεγαλύτερη άνεση στο εσωτερικό και έχει συμβάλει στη βελτίωση του δείκτη NVH (Noise Vibration Harshness).
Η οικονομική οδήγηση στο προσκήνιο
Έτσι η βασική γκάμα, για αρχή, περιλαμβάνει το μοτέρ 1,4 i-VTEC με 100 ίππους, το οποίο είναι τεχνολογίας Euro 5, καταναλώνει μόλις 5,4 λτ./100 χλμ. ενώ εκπέμπει 129 γρ./χλμ. και είναι εφοδιασμένο, όπως και οι άλλοι κινητήρες, με το σύστημα Start&Stop που η Honda ονομάζει Idle Start&Stop, ενώ έχει δεχτεί τις περιποιήσεις των μηχανικών για λιγότερες τριβές κατά τη λειτουργία.
Με εκπομπές κατά 10% χαμηλότερες εμφανίζεται ο 1,8 i-VTEC των 142 ίππων. Αξίζει να σημειωθεί ότι, εκτός από το Idle Start&Stop, η Honda αποφάσισε να εφαρμόσει και το σύστημα Eco Assist, που μέχρι τώρα απαντούσε μόνο στα υβριδικά της. Αυτό, μέσω των γραφικών στον πίνακα οργάνων, εκπαιδεύει τον οδηγό να οδηγεί πιο οικονομικά, ενώ βελτιστοποιεί και τη λειτουργία των μηχανικών μερών (κινητήρας, γκάζι, κλιματισμός) για μέγιστη οικονομική λειτουργία.
Το νέο Civic έχει την ενός όγκου λογική του παρελθόντος, αλλά με προσεγμένες λεπτομέρειες που βελτιώνουν την αεροδυναμική και τη χρηστικότητα.