ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Με παραδείγματα όπως τα  Opel Corsa και VW Polo, μπορεί να θεωρήσει κανείς πως δεν επωφελείται από τις συνεργασίες;

Με παραδείγματα όπως τα Opel Corsa και VW Polo, μπορεί να θεωρήσει κανείς πως δεν επωφελείται από τις συνεργασίες;

Βγαίνει τίποτε καλό από τις συνεργασίες των αυτοκινητοβιομηχανιών η είναι μόνο για το δικό τους συμφέρον;

(9/10/2012)

Μία συνεργασία που ετοιμάζεται είναι αυτή ανάμεσα σε Opel και Peugeot-Citroen, με στόχο τα μεσαία και μεγάλα μοντέλα, όπου και οι τρεις μάρκες σήμερα βρίσκονται με σπουδαίους αντίπαλους, κυρίως γερμανικής προέλευσης.

Αυτή η συγχώνευση θα φέρει αυτοκίνητα αντικαταστάτες για το Insignia, 508 και C5, πράγμα που σημαίνει πως αργεί ακόμη. Όμως τέτοιες συνεργασίες βλέπουμε συνέχεια. Peugeot-Citroen με BMW για παράδειγμα εξέλιξαν από κοινού και χρησιμοποιούν αυτό το εκπληκτικό μοτέρ 1,6 με η χωρίς τούρμπο. Νωρίτερα η Fiat με την Opel μοιράστηκαν κόστη εξέλιξης κινητήρων και μηχανικών μερών για τα διάφορα μοντέλα τους. Και η λίστα συνεχίζεται τόσο που πλέον με ελάχιστες εξαιρέσεις θα βρει κανείς σήμερα αυτοκίνητο που «φοράει» κάτι και δεν το μοιράζεται με κάποιο άλλο.
Είναι όμως κακό αυτό; Ή το αντίθετο; Το βασικότερο όφελος έχει να κάνει με τη μείωση του κόστους λόγω της μαζικότητας της παραγωγής. Για παράδειγμα όταν η Peugeot-Citroen αποφάσισε να φτιάξει ένα μίνι μοντέλο, κατάλαβε πως αν δεν κάνει πωλήσεις 100.000 μονάδες το χρόνο δε θα αποσβέσει ποτέ την αρχική επένδυση. Η Toyota μόνη της πάλι δε θα έφτανε τα νούμερα και έτσι οι τρεις τους συνεργάστηκαν και το αποτέλεσμα ήταν λαμπρό, αφού τα Toyota Aygo, Peugeot 107 και Citroen C1 συγκέντρωσαν τεχνολογίες και από τις τρεις μάρκες και έγιναν εμπορικές επιτυχίες.
Τα καλύτερα λοιπόν προιόντα, είτε αυτοκίνητα, είτε κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων ή άλλα μέρη από κοινού εξελιγμένα, είναι μάλλον βέβαιο αποτέλεσμα μιας τέτοιας συνεργασίας. Ως εκ τούτου ο μέσος οδηγός μόνο καλό μπορεί να δει. Το κόστος όμως; Μεταφέρεται στον αγοραστή;
Αυτό είναι λίγο σχετικό. Το ερώτημα εδώ δεν είναι αν η μείωση του κόστους που πετυχαίνουν οι συνεργασίες μεταφράζεται και σε φτηνότερα αυτοκίνητα. 
Το ερώτημα είναι αν θα υπήρχαν όλα αυτά τα αυτοκίνητα χωρίς τις συνεργασίες. Ένα ακραίο παράδειγμα ήταν αυτό της Lamborghini Gallardo που στο λανσάρισμά της έπεσε θύμα έντονης κριτικής επειδή ο πίνακας οργάνων ήταν ο ίδιος με του A3 της (μητρικής) Audi. Και όντως, παρά το ότι ο πίνακας αυτός ήταν κατά τα άλλα άριστος, στο εσωτερικό μιας Lamborghini έβγαζε μάτι. Χάρη σε αυτόν όμως (και άλλα τέτοια) μπόρεσε το μοντέλο να περάσει στην παραγωγή. Θα ήταν καλύτερα να μην υπήρχε λοιπόν;
Και αυτό περνάει και σε δευτερεύοντες τομείς. Γιατί μικρότερο κόστος σημαίνει πως μπορεί τα αυτοκίνητα να εξελίσσονται. Να έχουν ακριβότερα υλικά, καινοτόμα, που κάνουν τα αυτοκίνητα ασφαλή και ελαφριά. Η μείωση του κόστους περνάει στη χρήση τεχνολογιών που κάνουν τα μοντέλα αυτά ανταγωνιστικά στην πιο σκληρή αγορά. Ποιο είναι το κακό; 
Χάνεται λένε ο χαρακτήρας. Εσείς έχετε κάποιο πραγματικό παράδειγμα; Κάποιο μοντέλο που οδηγήσατε και σας ενόχλησε το ότι θύμιζε κάτι άλλο; Μήπως αυτό είναι περισσότερο φιλολογικό και λιγότερο ουσιαστικό πρόβλημα; Τι λέτε λοιπόν, λειτουργούν θετικά οι συνεργασίες; Εσείς προσωπικά είχατε όφελος από αυτές; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
Citroen