Με παραδείγματα όπως τα Opel Corsa και VW Polo, μπορεί να θεωρήσει κανείς πως δεν επωφελείται από τις συνεργασίες;
Βγαίνει τίποτε καλό από τις συνεργασίες των αυτοκινητοβιομηχανιών η είναι μόνο για το δικό τους συμφέρον;
(9/10/2012)
Μία συνεργασία που ετοιμάζεται είναι αυτή ανάμεσα σε Opel και Peugeot-Citroen, με στόχο τα μεσαία και μεγάλα μοντέλα, όπου και οι τρεις μάρκες σήμερα βρίσκονται με σπουδαίους αντίπαλους, κυρίως γερμανικής προέλευσης.
Αυτή η συγχώνευση θα φέρει αυτοκίνητα αντικαταστάτες για το Insignia, 508 και C5, πράγμα που σημαίνει πως αργεί ακόμη. Όμως τέτοιες συνεργασίες βλέπουμε συνέχεια. Peugeot-Citroen με BMW για παράδειγμα εξέλιξαν από κοινού και χρησιμοποιούν αυτό το εκπληκτικό μοτέρ 1,6 με η χωρίς τούρμπο. Νωρίτερα η Fiat με την Opel μοιράστηκαν κόστη εξέλιξης κινητήρων και μηχανικών μερών για τα διάφορα μοντέλα τους. Και η λίστα συνεχίζεται τόσο που πλέον με ελάχιστες εξαιρέσεις θα βρει κανείς σήμερα αυτοκίνητο που «φοράει» κάτι και δεν το μοιράζεται με κάποιο άλλο.
Είναι όμως κακό αυτό; Ή το αντίθετο; Το βασικότερο όφελος έχει να κάνει με τη μείωση του κόστους λόγω της μαζικότητας της παραγωγής. Για παράδειγμα όταν η Peugeot-Citroen αποφάσισε να φτιάξει ένα μίνι μοντέλο, κατάλαβε πως αν δεν κάνει πωλήσεις 100.000 μονάδες το χρόνο δε θα αποσβέσει ποτέ την αρχική επένδυση. Η Toyota μόνη της πάλι δε θα έφτανε τα νούμερα και έτσι οι τρεις τους συνεργάστηκαν και το αποτέλεσμα ήταν λαμπρό, αφού τα Toyota Aygo, Peugeot 107 και Citroen C1 συγκέντρωσαν τεχνολογίες και από τις τρεις μάρκες και έγιναν εμπορικές επιτυχίες.
Τα καλύτερα λοιπόν προιόντα, είτε αυτοκίνητα, είτε κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων ή άλλα μέρη από κοινού εξελιγμένα, είναι μάλλον βέβαιο αποτέλεσμα μιας τέτοιας συνεργασίας. Ως εκ τούτου ο μέσος οδηγός μόνο καλό μπορεί να δει. Το κόστος όμως; Μεταφέρεται στον αγοραστή;
Αυτό είναι λίγο σχετικό. Το ερώτημα εδώ δεν είναι αν η μείωση του κόστους που πετυχαίνουν οι συνεργασίες μεταφράζεται και σε φτηνότερα αυτοκίνητα.
Το ερώτημα είναι αν θα υπήρχαν όλα αυτά τα αυτοκίνητα χωρίς τις συνεργασίες. Ένα ακραίο παράδειγμα ήταν αυτό της Lamborghini Gallardo που στο λανσάρισμά της έπεσε θύμα έντονης κριτικής επειδή ο πίνακας οργάνων ήταν ο ίδιος με του A3 της (μητρικής) Audi. Και όντως, παρά το ότι ο πίνακας αυτός ήταν κατά τα άλλα άριστος, στο εσωτερικό μιας Lamborghini έβγαζε μάτι. Χάρη σε αυτόν όμως (και άλλα τέτοια) μπόρεσε το μοντέλο να περάσει στην παραγωγή. Θα ήταν καλύτερα να μην υπήρχε λοιπόν;
Και αυτό περνάει και σε δευτερεύοντες τομείς. Γιατί μικρότερο κόστος σημαίνει πως μπορεί τα αυτοκίνητα να εξελίσσονται. Να έχουν ακριβότερα υλικά, καινοτόμα, που κάνουν τα αυτοκίνητα ασφαλή και ελαφριά. Η μείωση του κόστους περνάει στη χρήση τεχνολογιών που κάνουν τα μοντέλα αυτά ανταγωνιστικά στην πιο σκληρή αγορά. Ποιο είναι το κακό;
Χάνεται λένε ο χαρακτήρας. Εσείς έχετε κάποιο πραγματικό παράδειγμα; Κάποιο μοντέλο που οδηγήσατε και σας ενόχλησε το ότι θύμιζε κάτι άλλο; Μήπως αυτό είναι περισσότερο φιλολογικό και λιγότερο ουσιαστικό πρόβλημα; Τι λέτε λοιπόν, λειτουργούν θετικά οι συνεργασίες; Εσείς προσωπικά είχατε όφελος από αυτές;
χαιρετε!! η αποψη μου ειναι υπέρ των συνεργασιών..εκ πειρας..είμαι φίλος των γαλλικων αυτοκινητοβιομηχανιών κ ειδικά της peugeot όντας κάτοχος αρκετών μοντέλων και μπορώ να πώ ότι ειμαι υπερευχαριστημενος απο οδηγική απολαυση, δύναμη αλλά κ από αξιοπιστία..από τον κινητήρα του 207 gti που προκύπτει η συνεργασία PSA-BMW και το valvetronic της bmw βλέπεις ότι το αποτέλεσμα είναι κάτι περισσοτερο από ενθαρρυντικό..ελπίζω να συνεχιστουν παρόμοιου τύπου συνεργασίες!! ευχαριστώ
Η ιστορία επαναλαμβάνεται και πάλι.Έτσι και παλαιότερα στα οχήματα της λεγόμενης σειράς,είχαμε ένα πάτωμα,ένα μοτέρ και διαφορετικούς γενικούς συνδιασμούς,δεν είναι κάποιοα πρωτοτυπία αυτή σήμερα.Εννοείται πως αυτό συμφέρει και μόνον τους κατασκευαστές και οχι τους υπολοίπους,από καταναλωτές,εώς ανθρώπους που εργάζονται στο χώρο των οχημάτων.
Στις μέρες μας υπάρχουνε και οι κουτοπόνηρες αντιλήψεις του πράγματος.Αφού τα πατώματα είναι ίδια,παράδειγμα το skoda για να είναι πιο φθηνό απο την vw,έχει μικρότερο ποσοστό υλικοό σχεδιασμού λαμαρίνας από ότι η vw,και η audi έχει το κάτι παραπάνω και από τις άλλες δύο,συν την seat για να δικαιολογεί και την τιμή εν μέρει.Τα μοτέρ είναι ίδια,στην audi με καλύτερες καλωδιώσεις,ενώ τις υπόλοιπες με πιο χαμηλότερου κόστους υλικά.Παρόμοιες καταστάσεις και με άλλους κατασκευαστές.ΟΠΟΤΕ ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗ ΟΜΙΛΟΥΜΕ.Έχουμε τις φθηνές μάρκες,που δεν έχουν τίποτα το καινοτόμο την δεδομένη χρονική στιγμή που πωλούνται,ως οι πιο συμφέρουσες λύσεις από θέμα οικονομίας,και τις μεσσαίες λύσεις,με ότι συνεπάγεται επίσης,και τις πιο ακριβές λύσεις,και πάλι με ότι συνεπάγεται.Οπότε στις φθηνές και μεσσαίες λύσεις,ας μην περιμένουμε κάτι το συνταρακτικό στην εξέλιξη,αλλά παλαιότερες λύσεις δοκιμασμένες πιο πριν.
Όσο υπάρχει ένα πάθος και μία προσωπικότητα όχι στην εξέλιξη,τα οχήματα θα έχουν κάποιες διαφορές.Όταν όμως γίνουν όλα περισσότερο κιμάς,τότε θα μιλάμε για ίδια πράγματα με διαφορετικό σήμα ή και με παγκόσμιο σήμα.
Προσωπικά δεν είδα,ούτε βλέπω κάποιο σημαντικό όφελος.
ναι ΑΠΚ τι να πάρεις audi τι να πάρεις lamborghini το ίδιο και το αυτό, αφού οποτε βλέπω a3 στον δρόμο το μπερδεύω με την aventador, πραγματικά όσοι έχουν audi πιστεύουν ότι ο αυτοκίνητο τους είναι στην ίδια κατηγορια με τις lambo; Κλαίω
τώρα όσον αφορά τις συνεργασίες, εννοείται ότι οι μονοι που επωφελούνται από αυτές είναι οι κατασκευαστές, εσύ αφελή καταναλωτή μένεις με το ίδιο μηχανικό σύνολο με διαφορετικό σχήμα (άντε και πλαστικά για να γίνει και πιο πριμιουμ να ούμε) και διαφορετική τιμή
κι εγω θα ελεγα τα μηχανικα μερη καλα ειναι να συνεργαζονται γιατι βγαινουν καινουργιες τεχνολογιες αλλα εξωτερικα κι σαλονι καλο ειναι το καθε αυτοκινητο να εχει την δικη του .... αυθεντικοτητα
ΜΟΝΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΟΦΕΛΕΙ ΑΥΤΟ,ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ,ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ.ΕΜΑΣ ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΟΛΟ ΚΑΙ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΔΗΓΙΚΑ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ ΑΔΙΑΦΟΡΑ!!ΚΡΙΜΑ..
Την συνεργασία των εταιρειών μόνο ως θετική την κρίνω. Και αυτό όχι ως άπόψη αλλά από την εμπειρία. Διαθέτω ένα Νissan Qashqai 1600 του 2010. Κινητήρας, ως γνωστόν γαλλικός, της Renault. Εύστροφος και οικονομικός, διαμάντι. Τα υπόλοιπα, γιαπωνέζικα, της Νissan. Το σύνολο??? ¶ψογο και λειτουργικό. Μακάρι όλοι οι κατασκευαστές να συνεργάζονται. Όφελος θα είναι για μας!!!
Δεν ειναι κακο να εξελισουν κοινα μηχανικα μερη οι εταιριες μεταξυ τους..Αυτο που με ενοχλει ειναι τα αυτοκινητα να μοιαζουν εκπληκτικα. Εαν εχουν στερεψει απο ιδεες τοτε πρεπει να σταματησουν αυτην την πρακτικη.Να βγαζουν στην παραγωγη λιγοτερα μοντελα.Το καθε αυτοκινητο πρεπει να εχει την δικη του προσωπικοτητα ακομα και εαν εχει κοινα μερη με καποιο αλλο.
Τη συνεργασία των εταιρειών μόνο θετικά την κρίνω. Αυτό περισσότερο από την εμπειρία, παρά ως προσωπική γνώμη. Διαθέτω ένα Νισαν Γκασκαι 1600 του 2010. Ο κινητήρας, ως γνωστόν, της Ρενώ. Διαμάντι. Τα υπόλοιπα της Νισαν, γιαπωνέζικα. Το σύνολο άψογο. Μακάρι ολοι, να βρούν συνεργάτες, Καλό για μας.
Ε ρε με τι πήγαν και αχολήθηκαν οι τύποι πάλι. Αποτελούσε λέει θεμα δυσμενούς κριτικής το γεγονός ότι η Λαμποργκινι Γκαλάρδο είχε ίδιο ταμπλο με αυτό του Α3. Σιγά τα ωά. Λες και το Α3 δεν ειναι και αυτό πρήμιουμ αμάξι. Παρά ταυτα το συγκεκριμενο μοντέλο ήταν η πλέον καλοπουλημενη Λαμπο όλων των εποχών πράγμα που σημαίνει ότι το να μοιράζονται διάφορα μέρη τα αυτοκίνητα μεταξύ τους ειναι πάρα πολύ καλό διότι έτσι επιτυγχάνεται περιορισμός του κόστους κατασκευής, πράγμα που ωφελεί τον καταναλωτή. Και δια να έρθουμε στα καθ ημάς το Γκολφ μοιραζεται πάτωμα και κινητήρες με το Λεόν. Έγω που και στις καλές εποχές θεωρούσα κοροιδία να πληρωσω 3-5000 ευρω παραπάνω για το Γκολφ (ασε που δεν το γουσταρω κιολας) πήρα το Λεον και απέκτησα έτσι αμάξι ουσιαστικά γερμανικό (αμα μάλιστα ανοιξεις και το καπό δεσπόζουν μέσα τα σηματα της μαμας Φολκσβαγκεν). το θέμα είναι ενα αμαξι να μη χάνει την προσωπικότητά του. Δυστυχώς σήμερα τα περισσότερα αυτοκίνητα την έχουν χάσει για λόγους αεροδυναμικής σχεδίασης και μάρκετιγκ και φαινονται όλα τόσο μα τόσο ίδια