Το Honda CR-Z αποτελεί την πιο σοβαρή προσπάθεια να ενσωματωθούν τα "πράσινα" χαρακτηριστικά χωρίς κανένα συμβιβασμό.
«Πράσινα» χαρακτηριστικά: θεμιτά για την οικολογία ή για την οικονομία τους;
3.691 Επισκέψεις στο άρθρο (11/12/2012)
Χαμηλοί ρύποι, χαμηλές καταναλώσεις, μικροί κινητήρες, λάστιχα χαμηλής τριβής... Τεχνολογίες που εξελίχθηκαν με βάση την οικολογική συνείδηση των κατασκευαστών. Εσείς όμως τις προτιμάτε γι αυτό ή γιατί έχουν βασικά αντίκτυπο στο κόστος χρήσης;
Με το περιβάλλον να επιβαρύνεται κάθε μέρα με ρύπους και διοξείδιο του άνθρακα, κάθε τεχνολογία που περιορίζει τη μόλυνση μπορεί να θεωρηθεί μόνο θετική. Και μερικά χρόνια πριν οι πιο ευσυνείδητοι έκαναν προσπάθεια το αυτοκίνητο που αγοράζουν να έχει όσο το δυνατόν μικρότερο «αποτύπωμα» στον πλανήτη. Να κάνει δηλαδή όσο το δυνατόν λιγότερη ζημιά.
Και είναι σωστό, γιατί για να πηγαινοέρχεται ένα άτομο στη δουλειά κάθε μέρα είναι κρίμα να κόβουμε 10 χρόνια από το μέλλον των παιδιών μας. Όμως είναι αυτή η πρώτη σκέψη σήμερα όταν κοιτάζουμε τα κατά τα άλλα «πράσινα» χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου;
Οι ρύποι διοξειδίου του άνθρακα μεταφράζονται πλέον στα τέλη κυκλοφορίας, ενώ η χαμηλή κατανάλωση μετράει αμέσως στο πορτοφόλι μας. Και για την χαμηλή κατανάλωση κάνουμε αλλαγές στο πως βλέπουμε το αυτοκίνητο στο σύνολό του: μικρότεροι κινητήρες, λιγότερα άλογα, διαφορετικά καύσιμα, διαφορετικές επιδόσεις.
Οι κατασκευαστές στην αγωνία τους να πετύχουν τα όρια προσαρμόζουν τα μοντέλα τους με προχωρημένη αεροδυναμική που μπορεί να διχάζει αλλά κάνει δουλειά, ενώ και τα λάστιχα ήδη έχουν αρχίσει πάλι να λεπταίνουν για να μειώσουν την αντίσταση στην κύλιση. Το «μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος» έχει αντιστραφεί πλήρως και το μόνο που πλέον κοιτάζει κανείς είναι να κάνει τον πόνο να φύγει όσο το δυνατόν πιο μακριά.
Επειδή όμως άλλο το «έτυχε» και άλλο το «πέτυχε» θα πρέπει να κρατάμε και έναν λογαριασμό. Πόσο μας ενδιαφέρει η οικολογία των καινούργιων αυτοκινήτων και πόσο η οικονομία που μας προσφέρει; Σαφώς, με έναν σμπάρο δυο τρυγόνια, όμως στο δια ταύτα, είναι υποχώρηση η επιλογή που κάνουμε; Είναι συμβιβασμός για να πετύχουμε μικρό κόστος χρήσης; Ή είναι συνειδητή επιλογή που όντως απολαμβάνουμε γιατί μας κάνει εκτός από λιγότερο φτωχούς, να κοιμόμαστε καλύτερα το βράδυ;
Τι λέτε λοιπόν; Οικολογία για την οικονομία, ή οικολογία για το περιβάλλον; Πως διαλέγετε το καινούργιο σας αυτοκίνητο;
Μα ποιά πράσινα άλογα; Το θέμα με τέτοιου είδους αυτοκίνητα είναι διπλό.
Από τη μία είναι το κόστος χρήσης του για τη τσέπη μας, το οποίο βέβαια είναι και αυτό που πρωτίστως ενδιαφέρει τον επίδοξο αγοραστή.Αλλά το αν αυτά τα αυτοκίνητα είναι πραγματικά φιλικότερα προς το περιβάλλον είναι τελείως διαφορετικό.
Έχει υπολογιστεί πχ πως για την κατασκευή του Prius (ενδεχομένως και για άλλα της κατηγορίας) οι εκπομπές CΟ2 είναι τελικά υψηλότερες από ότι για οποιοδήποτε άλλο "συμβατικό" αυτοκίνητο. Είναι λοιπόν το συγκεκριμένο πράσινο μόνο και μόνο επειδή καίει λιγότερη βενζίνη;
Προσωπικά ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΑ ΠΡΑΣΙΝΑ ΑΛΟΓΑ,ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.Δεν συμβαδίζει η τεχνολογία και η οικονομία.ΟΣΕΣ ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ και να κάνουνε οι οποιεσδήποτε κυβερνήσεις ΑΛΛΟ ΕΠΙΣΤΗΜΗ,ΑΛΛΟ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Δεν γίνεται να έχουμε μικρά μοτέρ με τουρμπίνες και να θέλουμε να μην καίνε καύσιμα,αξιοπιστία και μεγάλες επιδόσεις,όσο και αν για κάποια χρονικά διαστήματα δεν πληρώνουμαι τέλη κυκλοφορίας.ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΕΥΚΟΛΑ,ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΟΧΙ.Αν είναι ας επιτρέπουν τα μεγάλου κυβισμού οχήματα με μικρές τουρμπίνες και με καθόλου τέλη κυκλοφορίας.ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ.Τι είναι πιο καλό για την κονόμα οι βλάβες,τα καύσιμα ή τα ΠΡΑΣΙΝΑ ΤΕΛΗ.
Κάνουμε την μελέτη μας και ψάχνουμε διεξοδικά,γιατί τελικά ότι λάμπει δεν είναι χρυσός.Και μετέπειτα προχωράμε.
Ωφείλουμε να είμαστε οικολογικά συνειδητοποιημένοι βάση λογικής σύνδεσης των διαφόρων τεχνολογιών.Αν κινούμαστε στο κέντρο μιας πόλης για παράδειγμα δεν χρειάζεται να αγοράσουμε μικρό turbo όχημα,αρκεί και ένα μικρό ατμοσφαιρικό,και τα μέσα μαζικής μεταφοράς,και το ποδήλατο,και το μικρό μηχανάκι,και τα πόδια μας.Οι κουτοπονηριές κάποιων που λένε για ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΤΖΑΜΠΑ ΜΑΓΚΙΕΣ,ας ΜΕΛΕΤΩΝΤΑΙ ΔΙΕΞΟΔΙΚΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΑ,ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΙ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΤΑ ΛΕΝΕ ΠΟΛΛΑ.
Αν δεν ηταν οι οικολογικες οργανωσεις, που με τις προσπαθειες τους πιεσαν τους πολιτικους ανα τον κοσμο να παρουν μετρα και να θεσπιζουν κανονες για τον περιβαλλον...θα ημασταν ακομα τουλαχιστον μια δεκαετια και πισω. Κακα τα ψεματα ο κοσμος κοιταει την τσεπη του (οικολογια για την οικονομια) και σε δευτερη μοιρα ερχεται το περιβαλλον (οικολογια για το περιβαλλον). Παντος υπαρχουν πολλοι ανθρωποι σημερα, που αλλαζουν σταση και παιρνουν ενα οικολογικο αυτοκινητο που ειναι πολυ πιο ακριβο απο το συμβατικο (εφοσον μπορουν να διαθεσουν τα χρηματα-οικολογια για τον περιβαλλον)) και μπραβο τους....Οι αυτοκινητοβιομηχανιες μετα απο πιεσεις αλλα και για θεμα μαρκετινγκ , ευτυχως στρεφονται σοβαρα ποια (με αυτοκινητα παραγωγης),..σε πιο οικολογικες λυσεις............