Αξίζει το "πεντακοσαράκι" να δημιουργήσει μία γκάμα, μέσα στη γκάμα της Fiat; Τι λέτε;
Αν μπορεί το Mini να έχει γκάμα, γιατί να μη μπορεί και το Fiat 500;
5.771 Επισκέψεις στο άρθρο (21/12/2012)
Τρία μοντέλα με το όνομα 500, είναι πολλά; Αν η στρατηγική της Mini είναι ένδειξη, τότε η Fiat δεν έχει κανένα λόγο να διστάσει να προσθέσει ακόμη ένα πεντακοσαράκι στη γκάμα της. Εσείς όμως τι λέτε;
Με το τρίτο μοντέλο που θα φέρει το σήμα 500 στο πίσω μέρος να παίρνει το πράσινο φως για παραγωγή, η Fiat μετατρέπει το διάσημο αυτοκίνητό της σε μία μικρή μάρκα από μόνη της. Το Fiat 500X, η εκτός δρόμου έκδοση, θα πλαισιώσει το πεντακοσαράκι και το μεγάλο του αδελφό, το 500L.
Και αργότερα αναμένεται ακόμη ένα 500, αυτή τη φορά με τους χαρακτήρες XL, για να κάνει το καρέ. Όχι πολύ διαφορετικά από αυτό που έκανε σιγά σιγά η Mini. Πρώτα με την αναγέννηση του αρχέτυπου, και μετά με την εξάπλωση, το κάμπριο, κατόπιν το πιο ιδιαίτερο και ευρύχωρο Clubman, μετά το πιο ψηλό και τετράθυρο Countryman και τώρα τα Coupe και Roadster.
Η Mini όμως είναι μια μάρκα από μόνη της, και παρά την ύπαρξη αρχικά ενός μόνο μοντέλου, η λογική της γκάμας δεν είναι περίεργη, παρότι αρχικά ξένισε. To 500 όμως είναι ένα μοντέλο της Fiat και μια ολόκληρη γκάμα με τα γράμματα «500» στην αρχή της είναι λίγο περίεργη. Είναι όμως κακή ιδέα; Αν το παράδειγμα της Mini έχει να δείξει κάτι, αυτό είναι ότι όταν κάτι αρέσει και πουλάει τότε μεταγγίζεις το γονίδιο και σε άλλα μοντέλα.
Και αυτό κάνει και η Fiat τώρα, πρώτα με το 500L και προσεχώς με το 500X. Αν η πολυμορφικότητα του πρώτου δεν συγκινεί κάποιους (αν και στην Ευρώπη θα κάνει θραύση), η εκτός δρόμου εικόνα του δεύτερου θα κάνει πολλά βλέμματα να γυρίσουν και στην Ελλάδα. Απέναντι στο Nissan Juke, το 500Χ θα έχει με το μέρος του όλη την τεχνολογία που ο όμιλος διαθέτει, σε συνεργασία και με την αδελφή Jeep που θα αποκτήσει το δικό της μοντέλο στα ίδια μηχανικά μέρη. Και όσο για το σχέδιο, οι πρώτες εικόνες άφησαν άριστες εντυπώσεις.
Τι λέτε λοιπόν, μπορεί η Fiat να πετύχει με τον ίδιο τρόπο που πέτυχε η Mini; Αν μπορεί το Mini να έχει εκτός δρόμου έκδοση, γιατί δε μπορεί το 500 που έχει και τετρακίνητο ξαδελφάκι (το Panda 4x4); Θα πετύχει;
Επί της αρχής μπορεί να τα πάει καλά η fiat στις πωλήσεις,αν εκτός του στυγνού μάρκετινγκ βάλει και δόσεις στυλ,πάθους και συναισθήματος.Όλα αυτά μαζί με την πιο φθηνή τιμή,θα απογειώσουν τις όποιες πωλήσεις.
Σε καμία περίπτωση η οδηγική αίσθηση ενός mini δεν μπορεί με το 500άρι της η fiat έστω να είναι μίλια πίσω της.ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.Ας επικεντρωθεί σε αυτά που μπορεί και θέλει,συν αυτά που λέμε,οι καταναλωτές.