Η έκδοση ντίζελ του Golf GTI είναι μια υπενθύμιση πως το ντίζελ πάει με όλα. Συμφωνείτε;
Και καλά τα premium ντίζελ μοντέλα. Σπορ και ντίζελ πάει;
8.056 Επισκέψεις στο άρθρο (26/2/2013)
Μπορεί το ντίζελ να καπελώσει τη βενζίνη σε όλους τους τομείς; Μπορεί να τη χτυπήσει ακόμη και στο κατΆ εξοχήν κομμάτι που είναι η «δύναμή» της; Στα σπορ μοντέλα;
Σίγουρα η εισαγωγή της Ελλάδας στο κεφάλαιο ντίζελ έγινε απότομα και οι πτυχές του «νέου» καυσίμου αποκαλύπτονται μία μία. Στην αρχή τα SUV και MPV είπαμε ότι είναι πλέον αδιανόητο να μην είναι ντίζελ.
Μετά τα οικογενειακά και τα μικρομεσαία, ειδικά όταν κινούνται πολύ. Σταδιακά και τα μικρά έγιναν ντίζελ γιατί όπως και να έχει η κατανάλωση μετράει πολύ. Τι έμεινε; Τα μίνι και τα σπορ και κουπέ. Στα πρώτα τα μοντέλα είναι λίγα για να τα συζητήσουμε (προς το παρόν) τα δεύτερα όμως;
Έκανε λοιπόν την εμφάνισή του το νέο Golf GTI. Λάθος, GTD. H αλλαγή στο τελευταίο γράμμα είναι παραδοσιακά η ένδειξη καυσίμου του κινητήρα. Δίλιτρος βενζίνης ο πρώτος, δίλιτρος πετρελαίου ο δεύτερος. Σαφώς η απόδοση είναι 45 άλογα λιγότερη, στα 185 σε ότι έχει να κάνει με την ισχύ, η ροπή από την άλλη 30 Νm υψηλότερη στα 380 Nm. Οι επιδόσεις κάπου στη μέση: το μεν 0-100 έρχεται σχεδόν 1 δλ. πιο μετά, στα 7,5 δλ., με τη διαφορά να φαίνεται στην τελική (μικρή ισχύς γαρ) σχεδόν 20 χλμ/ώρα χαμηλότερη από τα 249 χλμ./ώρα του GTI.
Και λοιπόν; Τα νούμερα παραμένουν κορυφαία ενώ το GTD έχει στο μανίκι του έναν άσσο που κανένας μικρομεσαίος βενζινοκίνητος πύραυλος δεν πιάνει: 4,2 λτ./100 χλμ κατανάλωση και 109 γρ./χλμ ρύπους διοξειδίου του άνθρακα. Και αυτά σήμερα μετράνε περισσότερο από το 1δλ. στο 0-100 και τα 20 χλμ./ώρα στην τελική, που στο κάτω κάτω είναι βασικά θεωρητική μετά τα 200.
Υπάρχουν αντιρρήσεις; Είναι μόνο τα νούμερα που κάνουν ένα σπορ αυτοκίνητο να κάνει τον οδηγό να αισθάνεται πως οδηγεί ένα σπορ αυτοκίνητο; Πιθανώς οι γνώμες να βαραίνουν προς το γεγονός ότι ο βενζινοκινητήρας με το εύρος στροφών του, την πώρωση του «κόκκινου» στο στροφόμετρο και τον ήχο του να ταιριάζει καλύτερα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Όποιος έχει οδηγήσει από την άλλη ένα ντίζελ κουπέ ή σπορ μοντέλο ίσως ξέρει κάτι άλλο. Και τέτοια υπάρχουν πολλά. Από το ΤΤ και το Scirocco, μέχρι τα βαριά ονόματα μοντέλων όπως η Σειρά 6 της BMW ή οι μεγάλες κουπέ Mercedes. Σίγουρα δεν είναι το ίδιο, όμως αυτό που προσφέρουν είναι διαφορετικό, μια άλλη πτυχή της σπορ οδήγησης που εκτιμάται, μαζί με τα άλλα προτερήματα του ντίζελ από μεγάλο ποσοστό οδηγών στην Ευρώπη.
Εσείς όμως τι λέτε; Πως το βλέπετε το Golf GTD και γενικότερα τον ντίζελ κινητήρα σε σπορ ή κουπέ μοντέλα; Είναι τελικά το ντίζελ για όλα τα αυτοκίνητα; Μήπως είναι και απλά δεν είναι για όλα τα γούστα; Τι λέτε;
ΚΑΤΑΡΧΑΣ ΗΜΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΥΠΕΡΜΑΧΟΣ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ. ΩΣΤΟΣΟ ΕΧΩ ΑΗΔΙΑΣΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΥΣΗ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΠΟΥ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΦΤΑΝΕΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΕΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΑ ΜΙΚΡΑ Ή ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΝΥΕΙ ΤΕΛΙΚΑ 10.000 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ Ή ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΑ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΑΠΑΤΗ.
ΤΩΡΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΣΠΟΡ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΩΣ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΤΟ ΣΠΟΡ. ΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΥΨΗΛΩΝ Ή ΥΠΕΡΥΨΗΛΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ, ΤΟΤΕ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΘΕΣΗ ΛΟΓΩ ΒΑΡΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΧΑΝΕΤΑΙ Η ΕΥΣΤΡΟΦΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΟΥΡΛΙΑΧΤΟ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ. [ΙΣΧΥΕΙ ΔΗΛΑΔΗ Ο,ΤΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ- DIESEL ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΜΙΓΩΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ Ή ΤΣΟΠΕΡΙΕΣ.] ΑΝ ΒΕΒΑΙΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ, ΠΟΥ ΑΠΛΩΣ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΑ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ DIESEL. ΑΠΛΑ ΚΑΤΑ ΚΑΝΟΝΑ Η ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗ ΕΚΔΟΣΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΣΠΟΡ, ΛΟΓΩ ΒΑΡΟΥΣ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΤΡΟΠΟΥ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ. ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΤΟΥ GOLF ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΑΝ, ΘΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣΕΙ ΑΜΕΣΑ. ΑΡΑ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΓΟΡΑΣΤΗ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΑΝΥΟΜΕΝΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ.
Οι κινητήρες diesel, παρόλη την εξέλιξη τους, δεν έχουν φθάσει ακόμη τις επιδόσεις των αντίστοιχων βενζινοκινητήρων και ίσως να μην τις φθάσουν ποτέ. Θα συμφωνήσω με τη Λουκία, αλλά θα αναλύσω λίγο περισσότερο το θέμα. Όπως ξέρουμε η ιπποδύναμη είναι εκείνη που βοηθάει την υψηλή τελική, όπου η αεροδυναμική αντίσταση παίζει τον κύριο ρόλο, ενώ η ροπή, τις επιταχύνσεις.
Παρόλα αυτά, στο παράδειγμα σας, βλέπουμε ότι, ενώ το GTD, έχει υψηλότερη ροπή, δεν έχει καλύτερη επιτάχυνση, από το αντίστοιχο GTI. Επομένως, όπως φαίνεται, δεν αρκεί η λίγο υψηλότερη ροπή, για να αντισταθμίσει τη διαφορά, αλλά η συνολική καμπύλη της ροπής σε όλο το φάσμα των στροφών, στις οποίες αποδίδεται. Άλλο είναι η μέγιστη ροπή να αποδίδεται σε χαμηλές στροφές και άλλο σε υψηλές. Συνήθως στους diesel αποδίδεται σε χαμηλές στροφές, ενώ στους κινητήρες βενζίνης σε υψηλότερες. Το βάρος επίσης, παίζει σημαντικότατο ρόλο. Το GTD είναι πάνω από 100 κιλά βαρύτερο, από όσο το GTI. Γενικά οι κινητήρες diesel είναι βαρύτεροι, για να αντέχουν τις υψηλότερες πιέσεις, στις οποίες λειτουργούν και επομένως δεν ταιριάζουν σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, όπου μετράει το κάθε κιλό, τόσο στις επιταχύνσεις όσο και στις στροφές. Ένα βαρύτερο αυτοκίνητο επηρεάζεται περισσότερο από τις δυνάμεις που ασκούνται στις στροφές, όπως η φυγόκεντρος. Στα συνηθισμένα σπορ αυτοκίνητα, όπου οι απαιτήσεις είναι μικρότερες, οι κινητήρες diesel κάνουν δουλειά, μέχρις ενός σημείου, αλλά στην κατηγορία των λεγόμενων supercars, όπως οι Ferrari, Porsche, Maserati κ.λ.π. δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τους βενζινοκινητήρες. Επίσης να μην ξεχνάμε και τον τομέα της βελτίωσης. Πολλοί αγοραστές αυτοκινήτων, όχι μόνο σπορ αλλά και οποιονδήποτε άλλων, επιδιώκουν στη συνέχεια βελτιώσεις των κινητήρων, για ακόμη καλύτερες επιδόσεις. Στον τομέα αυτό δεν ξέρω να υπάρχουν δυνατότητες αντίστοιχες με αυτές των κινητήρων βενζίνης, όπου με την τοποθέτηση μεγαλύτερου turbo και επαναπρογραμματισμό της ECU, μπορεί κάποιος να φθάσει εξωπραγματικές ιπποδυνάμεις. Όσο για τη μειωμένη κατανάλωση των dιesel, αυτό είναι γεγονός, αλλά για κάποιον που επιδιώκει τις απόλυτες επιδόσεις, δεν είναι και τόσο μεγάλο εμπόδιο, επειδή είναι διατεθειμένος να πληρώσει κάτι παραπάνω.
Αγαπητέ φίλε airetikos, σε ευχαριστώ πολύ για την αναγνώριση! Και συμφωνώ απόλυτα για τον ισχυρισμό σου περί Golf. Αν δεν απατώμαι, νομίζω ότι τα αρχικά "GTI" σημαίνουν "gran tourismo injection", για το λόγο ότι το πρώτο μοντέλο το 1975 είχε injection, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα Golf που έφεραν το κλασικό καρμπυρατέρ.
Το golf είναι ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο. Και 500 άλογα μηχανή να το βάλουν πάλι το ίδιο θα είναι. Επίσης τα αρχικά GTI σημαίνουν grand tourism international ή κάτι άλλο; Γιατί ποιος κάνει τώρα τουρισμό στην Ελλάδα με 2000 κυβικά εκτός αν η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι μια φοβερή απόσταση. Υ.Γ. Ο pan είναι σωστός.
Πρώτον, δεν υπάρχει καμία περτίπτωση να καταναλώνει μόνο 4,2 λ/100 χμ. Δεύτερον, στη συγκεκριμένη κατηγορία η κατανάλωση και οι ρύποι ΔΕ μετρούν περισσότερο από την επιτάχυνση και την τελική ταχύτητα. Τρίτον, αυτοκίνητα δεν είναι μόνο τα VW, τα Audi, οι Mercedes και η BMW, τα οποία αναφέρονται, αλλά υπάρχουν πολλές περισσότερες μάρκες. Τέταρτον, θα συμφωνήσω ότι ο πετρελαιοκινητήρας μπορεί και να πάει σε σπορ μοντέλο, αλλά ως ένα σημείο και υπό προϋποθέσεις. Εκτός από ροπή, η οποία θεωρείται δεδομένη, πρέπει να διαθέτει και πολύ υψηλή ισχύ, άρα και αυξημένο κυβισμό σε σχέση με έναν βενζινοκινητήρα. Κατά τη γνώμη μου, η ισχύς του θα πρέπει να είναι υψηλότερη σε σχέση με τον αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης στο ίδιο μοντέλο. Και σε αυτή την περίπτωση, ο υποψήφιος αγοραστής δε θα πρέπει να κάνει συγκρίσεις με την υψηλότερης ισχύος σπορ έκδοση του εν λόγω μοντέλου, και θα πρέπει να το επιλέξει συνειδητά, όπως είναι και για αυτό που είναι. Δηλαδή να συμβιβαστεί με το μιρκότερο φάσμα περιστροφής και τον υποδεέστερο ήχο και να αρκεστεί μόνο στο τράβηγμά, την ώθηση και το κράτημα που υποτίθεται ότι θα πρέπει να έχει.
Εφόσον πρόκειται για γερμανική κατασκευή.είναι αδιαμφισβήτητη η απόδοση.το κύρος.η λειτουργία και οι χρόνοι.
Επειδή και πάλι σε παρόμοιο θέμα τα είχαμε ξαναπεί,σπορ και πετρέλαιο πάει,ΑΛΛΑ ΜΕΧΡΙ ΕΝΟΣ ΣΗΜΕΙΟΥ,καλώς ή κακώς.Μέχρι ένα golf gtd,skoda rs,bmw coupe 1,3,mercedes cls,c,c coupe,e.Δεν γίνεται bmw m,mercedes cl,sls,porsche,και άλλα πετρελαιοκίνητα.Φαντάζεστε το skyline με πετρέλαιο.Δεν είναι το θέμα η μεγάλη τελική του βενζινοκινητήρα ή το πιο γρήγορα 0-100,είναι γενικά το στήσιμο του αυτοκινήτου.Με μεγάλου κυβισμού πετρελαιοκινητήρες έχουμε παραπάνω βάρος σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις.Συν το ότι το νεύρο της βενζίνης δεν υπάρχει στο πετρέλαιο,και ταιριάζει καλύτερα σε μεγάλες σπορ κατασκευές βενζίνης.Άλλωστε στα αυτοκίνητα τέτοιου είδους το απόλυτο μετράει,διαφορετικά δεν αγοράζεις τέτοιας κατηγορίας αυτοκίνητο,αλλά κάτι μικρότερο.
Από εκεί και πέρα κάνουμε τις όποιες επιλογές.Ποσοστό ανθρώπων κρίνει ότι πρέπει να αγοράσει πετρελαιοκίνητα μεγάλα,και το θεωρεί κάτι το ιδιαίτερο.Στην θεωρία είναι πολύ καλή επιλογή,στην απτή πράξη και τις μετρήσεις η βενζίνη δείχνει την κλάση της.Μελετάμε και αποφασίζουμε στην όποια επιλογή μας.