Πως γίνεται μάρκες που μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη να έχουν τόση διαφορά στις εγγυήσεις που προσφέρουν;
SEAT: 4 χρόνια εγγύηση, διπλάσια από τη VW
10.504 Επισκέψεις στο άρθρο (6/12/2022)
Η SEAT παρά το γεγονός πως διαθέτει μοντέλα, με ίδια ακριβώς μηχανικά μέρη που έχουν τα αντίστοιχα μοντέλα της VW, εντούτοις τα πουλάει τώρα με 4 χρόνια εγγύηση έναντι 2 της VW.
Η εγγύηση αποτελεί ένα σημαντικό «όπλο» στα χέρια των εταιρειών και αντίστοιχα ένα σημαντικό παράγοντα για την απόφαση αγοράς ενός νέου αυτοκινήτου από την πλευρά του πελάτη. Γι αυτό και οι ελληνικές αντιπροσωπείες κάθε μάρκας βλέπουμε πως συχνά προσφέρουν δωρεάν επεκτάσεις στην αρχική εργοστασιακή εγγύηση.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σύμφωνα με την έρευνα στις εγγυήσεις που προσφέρουν οι ελληνικές αντιπροσωπείες, ανακαλύψαμε πως η SEAT δίνει 4 χρόνια εγγύησης στα μοντέλα της, ενώ η VW δύο.
Το παράδοξο σε αυτό είναι πως στην ουσία οι δύο εταιρείες εμπορεύονται τα ίδια αυτοκίνητα. Για παράδειγμα το VW Polo και το SEAT Ibiza φορούν τους ίδιους κινητήρες, τα ίδια κιβώτια και είναι χτισμένα στην ίδια πλατφόρμα. Γιατί λοιπόν το Polo έχει δύο χρόνια εγγύηση και το Ibiza τέσσερα;
Αρχικά να αναφέρουμε πως η εργοστασιακή εγγύηση είναι και στα δύο μοντέλα δύο χρόνια, ωστόσο η ελληνική αντιπροσωπεία της SEAT προσφέρει δύο χρόνια δωρεάν επέκταση. Την ίδια ώρα η Kosmocar πουλά με την αγορά την ίδια επέκταση των δύο ετών. Συνεπώς είναι ένα έξτρα κέρδος ή αν το θέλετε διαφορετικά ένας τρόπος να εισπράττει περισσότερα από το κάθε μοντέλο που πουλάει.
Επιπλέον είναι αρκετά σπάνιο ένα καινούριο αυτοκίνητο να πάθει κάποια σοβαρή ζημιά την πρώτη διετία ζωής. Έτσι στην συντριπτική πλειοψηφία, τα δύο πρώτα χρόνια η εγγύηση στην ουσία είναι δώρον-άδωρο. `Aρα και οι όποιες οικονομικές απώλειες των after sales τμημάτων ελάχιστες.
Φυσικά όσο «μεγαλώνει» ένα αυτοκίνητο, τόσο μεγαλώνει και ο κίνδυνος κάποιας ζημιάς. H SEAT αναλαμβάνει το ρίσκο και το κόστος να καλύψει τους πελάτες της, επενδύοντας στο να έχει ευχαριστημένους πελάτες, ενώ η VW όχι.
Εσείς όμως τι πιστεύετε; Για ποιο λόγο οι δύο εταιρείες ακολουθούν διαφορετική πολιτική; Παίζει αυτό το ρόλο του στο γεγονός πως στην έρευνα ικανοποίησης του Autocheck η SEAΤ είχε σχεδόν 20 ποσοστιαίες μονάδες περισσότερους ικανοποιημένους κατόχους σε σχέση με τη VW;
Συνέχεια του άρθρου >>>
Πρώτον. επισκέφτηκα το site SEAT και δεν είδα να αναφέρει κάτι για δωρεάν επέκταση εγγύησης, αλλά θα υποθέσουμε οτι έτσι είναι... Επί της αρχής και μόνο που ο αρθρογράφος αναφέρει οτι κανένα αυτοκίνητο δεν παθαίνει σοβαρή βλάβη τα 2 πρώτα χρόνια φανερώνει ότι είναι εκτός τόπου και χρόνου. Σε ότι αφορά την extra εγγύηση, συνήθως αυτή είναι ασφαλιστικό πρόγραμμα με κάποιο κόστος (το αναφέρει το άρθρο) το οποίο η κάθε εταιρεία είτε μετακυλύει στον πελάτη (VW) είτε το απορροφά και το βάζει στα έξοδα marketing (SEAT)... προφανώς είναι λίγο παράδοξο μάρκες στο ίδιο Group με παρόμοια μοντέλα να έχουν διαφορετική πολιτική αλλά μπορεί να είναι τοπική ελληνική ιδιαιτερότητα... ο χρόνος θα δείξει εάν πρόκειται για προσωρινή κίνηση να πουληθεί κάποιο στοκ. Προσωπικά, ειδικά εάν ήθελα αυτόματο κιβώτιο, θα έπαιρνα οπωσδήποτε επεκταση εγγύησης (αν και το Group VW έχει ιστορία στο να μην αναγνωρίζει ευθύνη για βλάβες στο αυτόματο κιβώτιο αποδίδοντάς σε σε 'κακή χρήση'...).
ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ Η ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΕΓΓΥΗΣΗ. ΕΤΣΙ Ο ΚΑΘΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΟΥ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΤΑ 7 ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΙΑ.
Θεωρώ λάθος τη πολιτική της αντιπροσωπείας να προωθεί τα αυτοκίνητα της vw με 2 χρόνια μηχανική εγγύηση. Υπόψη, πως με επί πλέον αμοιβή η εγγύηση επεκτείνεται και αυτό είναι ΑΚΡΩΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΔΗΛΟ ΟΤΙ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΤΗ "ΚΟΝΟΜΑ" !!!
Για τον Lefteris... όλες οι εγγυήσεις πάνω από 2 χρόνια ασφαλιστήριο έχουν από πίσω, τι παέι να πει 'κονόμα', ειτε στο βάζει εξτρά είτε στο βάζει στην τιμή στο τέλος το πληρώνεις, πρέπει να βάλεις κάτω να συγκρίνεις το συνολικό κόστος και αποφασίζεις... ή νομίζεις ότι κάποιοι σου κάνουν χάρη ?