Βρεθήκαμε καλεσμένοι στο ξενοδοχείο «Μ. Βρετανία» για την πρώτη συνέντευξη τύπου της CTIP Oil & Gas S.R.L., η οποία θέλει να επενδύσει στη χώρα μας 200 εκ. ευρώ.
40 νέοι σταθμοί ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο
1.855 Επισκέψεις στο άρθρο (16/12/2014)
Η εταιρεία CTIP Oil & Gas S.R.L θέλει να ρίξει στην αγορά 200 εκ. ευρώ, φτιάχνοντας σε 5 χρόνια 40 νέους σταθμούς ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο, όπου θα μπορεί να γίνει η μετατροπή 40.000 πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Dual Fuel.
Στις 11 Δεκεμβρίου, βρεθήκαμε καλεσμένοι στο ξενοδοχείο «Μ. Βρετανία» για την πρώτη συνέντευξη τύπου της CTIP Oil & Gas S.R.L., μιας ιταλικής ανάδοχης τεχνικής εταιρείας που ιδρύθηκε το 1934. Όπως μας εξήγησε ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας, κος Reda Ginena, η CTIP Oil & Gas S.R.L. θα αναπτύξει μέσα στην επόμενη 5ετία δίκτυο 40 πρατηρίων ανεφοδιασμού CNG, με εκτιμώμενο κόστος επένδυσης ύψους 200 εκ. ευρώ. Οι σταθμοί αυτοί θα επιτρέψουν επίσης την μετατροπή 40.000 πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε οχήματα Dual Fuel στο Νομό Αττικής.Προϋπόθεση η ΝομοθεσίαΑυτό που χρειάζεται να προηγηθεί είναι η ολοκλήρωση της Νομοθεσίας, η οποία προς το παρόν έχει πρόβλεψη για οχήματα Bi Fuel και όχι για Dual Fuel, το οποία λειτουργούν με μείγμα diesel και CNG. Οι άνθρωποι της εταιρείας έχουν πάρει διαβεβαιώσεις πως η έκδοση της υπουργικής απόφασης για τη μετατροπή κινητήρων οχημάτων πετρελαίου σε κινητήρες διπλού καυσίμου (Dual Fuel) αναμένεται εντός του Ιανουαρίου του 2015, αφού προηγηθεί, εντός των ημερών, η ψήφιση του σχετικού Νομοσχέδιου που έχει εισαχθεί στη Βουλή από το Υπουργείο Μεταφορών Επικοινωνιών και Δικτύων. Ο κος Ginena, πάντως, τόνισε με νόημα πως είναι έτοιμοι να αρχίσουν από αύριο.Κλειδί οι υποδομέςΉδη, σήμερα κυκλοφορούν περίπου 16,5 εκ. οχήματα φυσικού αερίου σε όλο τον κόσμο, με τα 1,5 εκ. από αυτά να τρέχουν στους δρόμους της Ευρώπης. Στην Ελλάδα, πάλι, υπάρχουν 600 λεωφορεία, 100 φορτηγά απορριμματοφόρα και 100 ΙΧ οχήματα. Παγκοσμίως, λειτουργούν σχεδόν 20.000 πρατήρια καυσίμου CNG, με τα 3.800 από αυτά να βρίσκονται στην Ευρώπη και από αυτά τα …4 να αφορούν στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τον κο Ginena χρειάζεται να έχουμε 600 σταθμούς, ενώ η ΔΕΠΑ έχει αναγγείλει πως θα έχει 4 ακόμα έτοιμους μέχρι το τέλος του έτους, ενώ «υπόσχεται» πως έως τον Ιούνιο του 2015 θα υπάρχουν 15. Για να καταλάβετε, στην Ιταλία λειτουργούν 984 σταθμοί, με τους 165 από αυτούς να έχουν γίνει μέσα στην τελευταία διετία.Γιατί CNG αντί για Diesel;Το πεπιεσμένο φυσικό αέριο CNG είναι εναλλακτικό καύσιμο, πιο φιλικό προς το περιβάλλον και πιο οικονομικό. Σύμφωνα με τα στοιχεία της CTIP Oil & Gas S.R.L. προσφέρει 50% οικονομία σε σχέση με τη βενζίνη και 30-35% σε σχέση με το πετρέλαιο (dual fuel), ενώ είναι και περίπου 50% φθηνότερο από το υγραέριο. Η απόδοση του κινητήρα με το CNG αγγίζει το μέγιστο, καθώς η ισχύς του φθάνει τα 130 οκτάνια, όπως της αγωνιστικής βενζίνης.To CNG είναι το πλέον φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο, αφού παρουσιάζει 23% λιγότερες εκπομπές CO2, αλλά και μειωμένους ρύπους NOx κατά 85%. Επιπλέον, είναι και το πλέον ασφαλές καύσιμο κίνησης, τόσο λόγω των αυστηρών προδιαγραφών κατασκευής των δεξαμενών που το φιλοξενούν, όσο και λόγω των φυσικών ιδιοτήτων του, καθώς δεν αναφλέγεται εύκολα και δεν εκρήγνυται.Το όραμα της CTIP Oil & Gas S.R.L. για την ΕλλάδαΟ πρόεδρος της εταιρείας, τόνισε με νόημα πως η εμπλοκή της Κύπρου (και του Ισραήλ) στην υπόθεση φυσικό αέριο, αποτελεί μια ευτυχή ιστορική συγκυρία για τη χώρα μας, προκειμένου να στραφεί και αυτή περαιτέρω προς το φυσικό αέριο. Ήδη μιλά με 30 εταιρείες με μεγάλο στόλο εταιρικών οχημάτων, οι οποίες υπολογίζεται πως, στρεφόμενες προς το CNG, θα μειώσουν κατά 35% το κόστος σε καύσιμα, ενώ θα αποσβέσουν το κόστος μετατροπής των οχημάτων μέσα σε 5-6 μήνες. Για την κατασκευή του κάθε σταθμού (από τους 40) θα απασχοληθούν για διάστημα 6-8 μηνών, 400-500 άνθρωποι, ενώ η λειτουργία τους στη συνέχεια θα δημιουργήσει συνολικά 1.600 νέες θέσεις εργασίας. Η CTIP Oil & Gas S.R.L. έχει προγραμματίσει περαιτέρω επενδύσεις εντός της Ελλάδας. Μεταξύ αυτών είναι η προμήθεια με φυσικό αέριο CNG, μεγάλων και μικρότερων νησιών, απομακρυσμένων βιομηχανικών περιοχών, λιμανιών και θαλάσσιων σκαφών.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της CTIP Oil & Gas S.R.L., κος Reda Ginena, δήλωσε πως η εταιρεία του είναι έτοιμη να αρχίσει αύριο να φτιάχνει τους 40 σταθμούς ανεφοδιασμού με CNG.