ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

420 άλογα σε μικρομεσαίο: Πάμε καλά;

2.751 Επισκέψεις στο άρθρο (3/7/2019)

Μήπως στο κυνήγι των αριθμών σε άλογα και επιδόσεις, χάσαμε την μπάλα και τα 420 άλογα σε μικρομεσαίο είναι υπερβολή; Ή μήπως μιλάμε για τόσο καλές καρότσες που αντέχουν τα άλογα με το τσουβάλι;


Πήρε 30 χρόνια για να διπλασιαστούν τα άλογα του πρώτου Golf GTI από 110 στα 220, αλλά μόλις 10 για να πάμε σε άλλα τόσα σε ένα καυτό μικρομεσαίο. Η νέα AMG A 45, η κορυφαία έκδοση ισχύος της A-Class, έχει σχεδόν 420 άλογα κάτω από το καπό. Μήπως χάσαμε τη μπάλα;

Όχι, η Mercedes δεν έβαλε ένα βαρύ V8 στην ισχυρότερη A-Class. Το μικρομεσαίο της στην έκδοση ΑΜG παραμένει δίλιτρο με τέσσερις κυλίνδρους, όπως και πριν. Όπως και τα άλλα γρήγορα καυτά μικρομεσαία της αγοράς. Απλά οι άνθρωποι του Αφάλτερμπαχ έδωσαν ρέστα και ανέβασαν τον πήχη της κατηγορίας σε επίπεδα supercar. Με σχεδόν 420 άλογα, η Α 45 είναι πιο ισχυρή από τα περισσότερα μοντέλα της Porsche.

Αλήθεια είναι πως το νούμερο φαντάζει αστρονομικό όταν το δεις μόνο του. Αν απλά πεις πως η απόδοση είναι 16% υψηλότερη από το απερχόμενο μοντέλο, τότε δεν ακούγεται και τόση πολλή. Μέχρι να θυμηθείς πως το απερχόμενο μοντέλο είχε ήδη 362 άλογα στην πρώτη του γενιά (η facelift εκδοχή άγγιζε τους 381 ίππους). Οπότε 58 άλογα ακόμη δεν είναι και τόσα πολλά.

Ή όχι; Η νέα Α 45 αφήνει πίσω της τον ανταγωνισμό, κοντά στα 320 άλογα, σχεδόν 100 άλογα λιγότερα. Και χωρίς σχέδια να κυνηγήσει κανείς την Mercedes. Η CUPRA που ήδη ετοιμάζει το νέο Leon δεν αναμένεται να ανέβει πάνω από τα 310, ενώ και η Honda δύσκολα θα βρει λόγο να πάει το Civic Type R πάνω από τα 320. Η Audi ίσως με το νέο RS3 να σηκώσει το γάντι, και να φροντίσει να περάσει τα 400 του υπάρχοντος μοντέλου, έτσι για την κόντρα, ενώ δεν φαίνεται η νέα Σειρά 1 ή η επόμενη Σειρά 2 να έχει σχέδια για τόση ισχύ από την πρώτη γενιά του προσθιοκίνητου μικρομεσαίου.

Το ερώτημα όμως είναι άλλο. Αν ένα μικρομεσαίο έχει 420 άλογα, τι μπορεί να κάνει με αυτά; Και τελικά είναι το ίδιο με ένα supersport αυτοκίνητο με την ίδια ισχύ; Ή μήπως είναι καλύτερο λόγω πρακτικότητας. Αν και αλήθεια τώρα, ποιος θα αγοράσει ένα μικρομεσαίο 420 ίππων για τους χώρους του;

Το βασικό ερώτημα όμως είναι τι μπορεί να κάνει ένα μικρομεσαίο με 420 άλογα που δεν μπορούσε να κάνει ένα άλλο με 350 ή και λιγότερα; Φυσικά τα νούμερα σε όλες τις επιδόσεις πέφτουν, αλλά πλέον φτάνουμε σε ένα τείχος όπου οι χρόνοι είναι τόσο σύντομοι που οι βελτίωση μετριέται σε δέκατα, όχι δευτερόλεπτα. Οπότε αξίζει;

Τι λέτε; Είναι υπερβολή 420 άλογα σε μικρομεσαίο; Μήπως το νούμερο πλέον γίνεται αυτοσκοπός και παύει να έχει σημασία το τι κάνει το αυτοκίνητο στο δρόμο; Και τελικά με τόσα άλογα μήπως η οδήγηση γίνεται πιο δύσκολη και έτσι λιγότερο ευχάριστη; Μήπως ένα GTi με 200 άλογα είναι αρκετό για να ευχαριστηθείς οδήγηση; Τι λέτε;

Hyundai
NEXEN VS CONTINENTAL