Βάζουμε όριο αγοράς τα 30.000 ευρώ και βρίσκουμε 5 οικογενειακά SUV που αξίζουν πραγματικά τα λεφτά τους σύμφωνα με τις επιδόσεις τους στο AutoΤρίτη Test Center. Πρόκειται για τα Kia Xceed, Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Skoda Karoq και Toyota C-HR. Δείτε τα συν και πλην τους.
Decent οικογενειακά SUV χωρίς να δώσεις μία περιουσία
Διαχρονικά είναι μία από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες της ελληνικής αγοράς. Macho εμφάνιση, οικογενειακοί χώροι και αξιόπιστη οδική συμπεριφορά. Υπάρχουν μπόλικοι λόγοι να επιλέξεις ένα μικρομεσαίο SUV, αρκεί να μην χρειαστεί να πληρώσεις μία... περιουσία.
Το AutoΤρίτη Test Center βάζει όριο τα 30.000 ευρώ και παρουσιάζει 5 C-SUV που ξεχωρίζουν και τα οποία έχουν κινητήρες βενζίνης, ήπια υβριδικής τεχνολογίας και full hybrid. Τι πρέπει να ξέρω για μετρήσεις και εξοπλισμούς σε Kia Xceed, Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Skoda Karoq και Toyota C-HR; Η σειρά εμφάνισης είναι σύμφωνη με την τιμή αγοράς τους.
Toyota C-HR από 26.420 ευρώ: Full υβριδικό με κατανάλωση πόλης στα 4,1 λίτρα
Αν υπολογίσουμε την πολύ χαμηλή αρχική τιμή (από 26.420 ευρώ στην έκδοση C-ENTER), την 6ετή εργοστασιακή εγγύηση και την χαμηλή μέση κατανάλωση (5,5 λτ./100 χλμ.), το Toyota C-HR δικαίως συγκαταλέγεται στα πιο value for money οικογενειακά SUV της αγοράς. Αυτό ισχύει ακόμη κι αν επιλέξουμε την δεύτερη έκδοση (C-LUB) της οποίας το κόστος ξεκινά από τα 29.610 ευρώ. Με τον αντίστοιχα γεμάτο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Μεταξύ άλλων προσφέρει αυτόματο 2-ζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα όπισθεν, , 8άρα οθόνης με Navigation.
Ανεξαρτήτως της έκδοσης, πάντως, η κατανάλωση του Toyota C-HR αποτελεί το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα, σε σημείο που την ζηλεύουν και τα... diesel. Ειδικά εντός πόλης, όταν «καίει» ακόμη και κάτω από 4 λτ./100 χλμ.. Προσόν του, εξάλλου, είναι πως σε αστικές συνθήκες μπορεί να κινηθεί για κάποια χιλιόμετρα μόνο ηλεκτρικά, άρα εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους. Σε τέτοιες περιστάσεις αναλαμβάνει δράση το ηλεκτρικό μοτέρ του μοντέλου, το οποίο και συνδυάζεται με ένα 1.800άρη κινητήρα, εμφανίζοντας συνδυαστική απόδοση 122 ίππων και 142 Nm ροπής (μόνο ο θερμικός κινητήρας). Όπως σε όλα τα υβριδικά της Toyota, το κιβώτιο και εδώ είναι ένα σοφιστικέ πλανητικό σύστημα, με λειτουργία που θυμίζει CVT.
Μοντέρνα και ποιοτική είναι η καμπίνα του C-HR. Το ασύμμετρο και ελαφρά στραμμένο προς τον οδηγό ταμπλό έχει σχετικά απλή διάταξη και λίγους, αλλά πολύ ποιοτικούς διακόπτες. Η συνολική απτή ποιότητα των μαλακών υλικών είναι εξαιρετική και το φινίρισμα ανάλογο, χωρίς τριγμούς και χωρίς αστοχίες συναρμογής. Μάλιστα, την αίσθηση ποιότητας τονίζουν premium διακοσμητικά στοιχεία, όπως η λωρίδα, που ξεκινά από τις μπροστινές πόρτες και «τρέχει» στο ταμπλό. Κατά τα λοιπά, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 377 λτ. και κρίνεται κάτω από το μέσο όρο για τα δεδομένα της κατηγορίας, ωστόσο έχει κανονικό σχήμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης που βοηθάει την κατάσταση.
Οδηγικά, το Toyota C-HR είναι από τα πιο απολαυστικά C-SUV της αγοράς. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω) εξασφαλίζει πιο απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα, με τους «ανήσυχους» να εκτιμούν τη συμπεριφορά του σε πιο σβέλτες διαδρομές. Καλή και η ποιότητα κύλισης –μάλιστα όταν κινείσαι ηλεκτρικά ακούς ένα πολύ μικρό βουητό από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ όταν ανεβάσεις ρυθμούς ικανοποιείσαι από το άκαμπτο πλαίσιο και το πλούσιο σε πληροφόρηση τιμόνι σε βαθμό που να αισθάνεσαι πως τα 122 άλογα είναι πολύ λίγα/
Toyota C-HR από 26.420 ευρώ: Full υβριδικό με κατανάλωση πόλης στα 4,1 λίτρα
Αν υπολογίσουμε την πολύ χαμηλή αρχική τιμή (από 26.420 ευρώ στην έκδοση C-ENTER), την 6ετή εργοστασιακή εγγύηση και την χαμηλή μέση κατανάλωση (5,5 λτ./100 χλμ.), το Toyota C-HR δικαίως συγκαταλέγεται στα πιο value for money οικογενειακά SUV της αγοράς. Αυτό ισχύει ακόμη κι αν επιλέξουμε την δεύτερη έκδοση (C-LUB) της οποίας το κόστος ξεκινά από τα 29.610 ευρώ. Με τον αντίστοιχα γεμάτο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Μεταξύ άλλων προσφέρει αυτόματο 2-ζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα όπισθεν, , 8άρα οθόνης με Navigation.
Ανεξαρτήτως της έκδοσης, πάντως, η κατανάλωση του Toyota C-HR αποτελεί το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα, σε σημείο που την ζηλεύουν και τα... diesel. Ειδικά εντός πόλης, όταν «καίει» ακόμη και κάτω από 4 λτ./100 χλμ.. Προσόν του, εξάλλου, είναι πως σε αστικές συνθήκες μπορεί να κινηθεί για κάποια χιλιόμετρα μόνο ηλεκτρικά, άρα εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους. Σε τέτοιες περιστάσεις αναλαμβάνει δράση το ηλεκτρικό μοτέρ του μοντέλου, το οποίο και συνδυάζεται με ένα 1.800άρη κινητήρα, εμφανίζοντας συνδυαστική απόδοση 122 ίππων και 142 Nm ροπής (μόνο ο θερμικός κινητήρας). Όπως σε όλα τα υβριδικά της Toyota, το κιβώτιο και εδώ είναι ένα σοφιστικέ πλανητικό σύστημα, με λειτουργία που θυμίζει CVT.
Μοντέρνα και ποιοτική είναι η καμπίνα του C-HR. Το ασύμμετρο και ελαφρά στραμμένο προς τον οδηγό ταμπλό έχει σχετικά απλή διάταξη και λίγους, αλλά πολύ ποιοτικούς διακόπτες. Η συνολική απτή ποιότητα των μαλακών υλικών είναι εξαιρετική και το φινίρισμα ανάλογο, χωρίς τριγμούς και χωρίς αστοχίες συναρμογής. Μάλιστα, την αίσθηση ποιότητας τονίζουν premium διακοσμητικά στοιχεία, όπως η λωρίδα, που ξεκινά από τις μπροστινές πόρτες και «τρέχει» στο ταμπλό. Κατά τα λοιπά, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 377 λτ. και κρίνεται κάτω από το μέσο όρο για τα δεδομένα της κατηγορίας, ωστόσο έχει κανονικό σχήμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης που βοηθάει την κατάσταση.
Οδηγικά, το Toyota C-HR είναι από τα πιο απολαυστικά C-SUV της αγοράς. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω) εξασφαλίζει πιο απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα, με τους «ανήσυχους» να εκτιμούν τη συμπεριφορά του σε πιο σβέλτες διαδρομές. Καλή και η ποιότητα κύλισης –μάλιστα όταν κινείσαι ηλεκτρικά ακούς ένα πολύ μικρό βουητό από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ όταν ανεβάσεις ρυθμούς ικανοποιείσαι από το άκαμπτο πλαίσιο και το πλούσιο σε πληροφόρηση τιμόνι σε βαθμό που να αισθάνεσαι πως τα 122 άλογα είναι πολύ λίγα/