2 Φωτογραφίες »
Στην προσπέραση το σημαντικό είναι να ξέρεις το εύρος απόδοσης της ροπής.
2. Με τι σχέση στο κιβώτιο προσπερνάμε;
Ως συνέχεια του προηγούμενου λάθους, η προσπέραση αν δεν έχεις επιλέξει τη σωστή σχέση στο κιβώτιο, μπορεί να είναι και επικίνδυνη. Θυμήσου πως το εύρος λειτουργίας του κινητήρα diesel είναι μικρό, άρα εαν βρίσκεσαι ψηλά σε σ.α.λ. θα χρειαστεί να ανεβάσεις σχέση την ώρα που είσαι εκτεθειμένος στο αντίθετο ρεύμα. Εδώ το σημαντικό είναι να ξέρεις το εύρος απόδοσης της ροπής και να ξεκινήσεις την διαδικασία προσπεράσματος από τις χαμηλές στροφές απόδοσης της και σε καμία περίπτωση από τις κοντινές στο peak της.
Τι πρέπει να κάνεις: Επιλέγεις την σχέση στο κιβώτιο που θα ρίξει τις στροφές του κινητήρα αλλά και που θα σε διατηρήσει μέσα στο ωφέλιμο φάσμα περιστροφής του. Σε καμία περίπτωση δεν ξεκινάς την διαδικασία αν ο δείκτης στροφομέτρου «φλερτάρει» με το σημείο απόδοσης της μέγιστης ροπής.
2 Φωτογραφίες »
Αν «μείνεις» από πετρέλαιο τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο ήταν τότε που «έμενες» από βενζίνη, ξαναέβαζες κι όλα καλά.
Τι πρέπει να κάνεις: Επιλέγεις την σχέση στο κιβώτιο που θα ρίξει τις στροφές του κινητήρα αλλά και που θα σε διατηρήσει μέσα στο ωφέλιμο φάσμα περιστροφής του. Σε καμία περίπτωση δεν ξεκινάς την διαδικασία αν ο δείκτης στροφομέτρου «φλερτάρει» με το σημείο απόδοσης της μέγιστης ροπής.
3. Δεν περιμένουμε να αδειάσει
Αν «μείνεις» από πετρέλαιο τα πράγματα αρκετές φορές δεν είναι τόσο απλά όσο ήταν τότε που «έμενες» από βενζίνη, ξαναέβαζες κι όλα καλά κάτι που συμβαίνει σε ελάχιστα αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρα. Στα περισσότερα, στην καλύτερη περίπτωση θα χρειαστείς απαραίτητα να κάνεις εξαέρωση (σχετικά εύκολη διαδικασία που αναφέρεται και στο βιβλίο του κατασκευαστή), ενώ στη χειρότερη θα χρειαστείς αλλαγή τρόμπας πετρελαίου, ένα εξάρτημα αρκετά ακριβό.
Τι πρέπει να κάνεις: Όπως και στην περίπτωση των βενζινοκινητήρων, δεν πρέπει να περιμένεις να φτάσει στη «ρεζέρβα» το καύσιμό σου γιατί ταλαιπωρείς την τρόμπα και ενδεχομένως να «τραβάει» σκουπιδάκια.
Τι πρέπει να κάνεις: Όπως και στην περίπτωση των βενζινοκινητήρων, δεν πρέπει να περιμένεις να φτάσει στη «ρεζέρβα» το καύσιμό σου γιατί ταλαιπωρείς την τρόμπα και ενδεχομένως να «τραβάει» σκουπιδάκια.
Σελίδα 1 | Έχεις diesel; Δεν πας με πολλές στροφές & άδειο ντεπόζιτο |
Σελίδα 2 | Ιδανική σχέση προσπέρασης & άδειο ρεζερβουάρ |
Σελίδα 3 | Αναγέννηση φίλτρου DPF & κακό καύσιμο |