Υπάρχουν διάφοροι τύπου ελαστικών ανάλογα με τη χρήση και το όχημα. Δεν βάζουμε στο αυτοκίνητό μας ότι μας καπνίσει ή απλά ότι μας αρέσει! Είναι ζήτημα ασφάλειας.
Το ελαστικό οφείλει να καλύπτει τις απαιτήσεις μας, ανάλογα με το έδαφος στο οποίο κινούμαστε συνήθως. Δηλαδή, αναφερόμαστε σε χειμερινά ελαστικά, σε θερινά, σε ελαστικά χιονιού ή σε εκτός δρόμου και μικτά ελαστικά. Και φυσικά, δεν πρέπει να παραλείψομε δύο πολύ σημαντικές κατηγορίες, τα runflat ελαστικά, δηλαδή αυτά που δεν σκάνε, και τα πράσινα ελαστικά, τα οποία έχουν χαμηλή αντίσταση κύλισης και συμβάλλουν στην εξοικονόμηση καυσίμου. Κάθε όχημα έχει ελαστικά με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά κατασκευής και λειτουργίας, καθώς και ένα ορισμένο εύρος διάστασης. Σε ένα αυτοκίνητο με ελαστικά δείκτη ταχύτητας Η (μέχρι 210 χλμ./ώρα) δεν μπορώ να βάλω ελαστικό με δείκτη ταχύτητας υ (μέχρι 300 χλμ./ώρα) θεωρώντας ότι με καλύπτει περισσότερο γιατί απλά αυτό το ελαστικό δε θα ζεσταθεί ποτέ. Επίσης δεν μπορώ από ελαστικά με δείκτη για μεγαλύτερη ταχύτητα να πάω σε άλλα για μικρότερη επειδή είναι φθηνότερα. Είναι κίνδυνος-θάνατος μια τέτοια ενέργεια. Δεν χρειάζεται να βάλω τρακτερωτά ελαστικά σε ένα crossover, που δε θα πατήσει στο χώμα και δε θα πάω ούτε 1 χλμ. στη λάσπη με ασφάλτινα ελαστικά φορεμένα και στο πιο θηριώδες, 4Χ4 τζιπ. Υπάρχει το κατάλληλο ελαστικό για κάθε χρήση. Ρώτα τους ειδικούς και μην κάνεις του κεφαλιού σου.
Από την άλλη δεν είναι σοφό από ελαστικά 185/60 R15 να πάω για παράδειγμα σε 225/40 R18. Βασικός κανόνας για την προς τα πάνω ή προς τα κάτω διαφοροποίηση της διάστασης των ελαστικών είναι η συνολική διάμετρος του ελαστικού να παραμένει ίδια ή πολύ κοντά στην εργοστασιακή. Αν είναι αρκετά μεγαλύτερη, τότε το βήμα θα μακρύνει (θα είναι σα να έχουμε μακρύτερες σχέσεις) γεγονός, που θα ατονήσει τις επιδόσεις. Αντίθετα αν μικρύνει αισθητά, τότε το βήμα το κοντύνει με τονισμένες μεν επιδόσεις εν κινήσει, αλλά σημαντική αύξηση στην κατανάλωση. Οι επαγγελματίες του χώρου των ελαστικών θα σας ενημερώσουν. Αυτός όμως είναι ο τύπος για να βρείτε μόνοι σας τη διάμετρο ενός ελαστικού και να τη συγκρίνετε με αυτή ενός άλλου (σε χλστ.): 2 x (πλάτος ελαστικού x προφίλ / 100) + (ίντσες τροχού x 25,4).