2 Φωτογραφίες »
Συμπαγής ερωτισμός σε ένα πακέτο 4,19 μ.. Το RS είναι ένα κουπέ 2+2 θέσεων με το ύψος να περιορίζεται στα 1,26 μ..
Ξεφεύγουμε από το θέμα μας όμως καθώς είμαστε καθισμένοι σε ένα από τα χιλιάδες κιβώτια με μπύρες σε μια τοπική ζυθοποιία της Κολωνίας. Ένα στέλεχος από το τμήμα μάρκετινγκ της εταιρείας, ο Φάμπιαν με το, τουλάχιστον ειρωνικό, επώνυμο Φέλτινς, βλέπει το αυτοκίνητο και μας λέει: «Το Capri είναι ένα από τα αδιαμφισβήτητα σύμβολα της πόλης της Κολωνίας. Το επόμενο είναι ο «Ντομ», ο καθεδρικός ναός της πόλης, ο οποίος χτίστηκε το 1248». Κι επειδή έξι μπύρες είναι πάντα καλύτερες από τέσσερις, αποφασίζουμε να αναπαραστήστουμε τον κινητήρα πάνω στο καπό του. Πριν φύγουμε για το ναό.
Και τι δαιμονισμένος ήχος είναι αυτός που βγάζει το Capri RS. Έχει βελτιωμένες εξαγωγές και σπορ εξάτμιση με δύο απολήξεις πίσω να σου προκαλούν ανατριχίλα σε κάθε πάτημα του γκαζιού, ακόμα και σταματημένος. Χρειαστήκαμε κάτι ελάχιστα παραπάνω από 8 δλ. για να φτάσουμε τα 100 χλμ./ώρα και βάζουμε την εμπειρία αυτή στο πλαίσιο του 1972, όταν για παράδειγμα η VW έβγαζε την πιο δυνατή εκδοχή του Σκαραβαίου 1302 με 50 ίππους. Αυτό το Ford είχε λοιπόν την τριπλάσια δύναμη. Δεν ήταν βέβαια από τα πιο φτηνά στην αγορά και γι`αυτό το RS σημείωσε μόλις 3.532 πωλήσεις. Πόσα από αυτά επιβιώνουν σήμερα; Στις ιστοσελίδες πώλησης μεταχειρισμένων ανά την Ευρώπη, θα βρείτε ίσως ένα-δυο Capri RS. Με τιμές που μπορεί να προσεγγίζουν τα 100.000 ευρώ, όταν πρόκειται για πρόσφατα αναπαλαιωμένες περιπτώσεις.
Πόσο είπατε; Εντάξει υπάρχουν και μοντέλα με κάτω από 10.000 ευρώ, αλλά τότε θα βρεθείς πιθανότατα μέσα σε ένα αυτοκίνητο στο οποίο κάποιος «σπεσιαλίστας» έχει τοποθετήσει απλώς ένα μαύρο καπό. Γυρίζεις το κλειδί και οι πεζοί γύρω συνεχίζουν αμέριμνοι την πορεία τους. Όχι, τους 50-60 ίππους άντε να τους αποδεχτείς σε κάποιο παλιό Escort αντίστοιχης εποχής.
Και εκεί που καθόμαστε στις όχθες του Ρήνου, με τον Καθεδρικό Ντομ πίσω μας, περνάει μια κυρία από την πόλη. «Μου αρέσει πολύ» θα πει κοιτώντας το Capri RS, το οποίο ταιριάζει με το χώρο.
Είναι γεγονός, υπάρχουν πράγματα που ήταν πιο καλά στο παρελθόν. Κάποια, αλλά όχι όλα. Για παράδειγμα ο συμπλέκτης του Capri, ο οποίος μας εγκατέλειψε σήμερα. Εκεί θα χρειαστούν οι ηλικιωμένοι συνταξιούχοι μάστορες της Ford για να το επισκευάσουν. Αλλά μιας και θα τους αναστατώσουμε τους ανθρώπους, ας τους πούμε να μας βάλουν αν γίνεται κι ένα υδραυλικό τιμόνι – από το Probe ή το Cougar. Aυτά ήταν βλέπετε αργότερα τα σπορ κουπέ της Ford για τη δεκαετία του `90, αλλά ούτε που πλησίασαν την επιτυχία του Capri. Όπως είπαμε όμως, έχουμε γενέθλια και το γιορτάζουμε όπως πρέπει!
2 Φωτογραφίες »
Η γενιά της αμόλυβδης: ο συνεργάτης μας είναι γεννημένος το 1971 ενώ το Capri RS ήρθε στον κόσμο το 1972.
Και τι δαιμονισμένος ήχος είναι αυτός που βγάζει το Capri RS. Έχει βελτιωμένες εξαγωγές και σπορ εξάτμιση με δύο απολήξεις πίσω να σου προκαλούν ανατριχίλα σε κάθε πάτημα του γκαζιού, ακόμα και σταματημένος. Χρειαστήκαμε κάτι ελάχιστα παραπάνω από 8 δλ. για να φτάσουμε τα 100 χλμ./ώρα και βάζουμε την εμπειρία αυτή στο πλαίσιο του 1972, όταν για παράδειγμα η VW έβγαζε την πιο δυνατή εκδοχή του Σκαραβαίου 1302 με 50 ίππους. Αυτό το Ford είχε λοιπόν την τριπλάσια δύναμη. Δεν ήταν βέβαια από τα πιο φτηνά στην αγορά και γι`αυτό το RS σημείωσε μόλις 3.532 πωλήσεις. Πόσα από αυτά επιβιώνουν σήμερα; Στις ιστοσελίδες πώλησης μεταχειρισμένων ανά την Ευρώπη, θα βρείτε ίσως ένα-δυο Capri RS. Με τιμές που μπορεί να προσεγγίζουν τα 100.000 ευρώ, όταν πρόκειται για πρόσφατα αναπαλαιωμένες περιπτώσεις.
Πόσο είπατε; Εντάξει υπάρχουν και μοντέλα με κάτω από 10.000 ευρώ, αλλά τότε θα βρεθείς πιθανότατα μέσα σε ένα αυτοκίνητο στο οποίο κάποιος «σπεσιαλίστας» έχει τοποθετήσει απλώς ένα μαύρο καπό. Γυρίζεις το κλειδί και οι πεζοί γύρω συνεχίζουν αμέριμνοι την πορεία τους. Όχι, τους 50-60 ίππους άντε να τους αποδεχτείς σε κάποιο παλιό Escort αντίστοιχης εποχής.
Και εκεί που καθόμαστε στις όχθες του Ρήνου, με τον Καθεδρικό Ντομ πίσω μας, περνάει μια κυρία από την πόλη. «Μου αρέσει πολύ» θα πει κοιτώντας το Capri RS, το οποίο ταιριάζει με το χώρο.
Είναι γεγονός, υπάρχουν πράγματα που ήταν πιο καλά στο παρελθόν. Κάποια, αλλά όχι όλα. Για παράδειγμα ο συμπλέκτης του Capri, ο οποίος μας εγκατέλειψε σήμερα. Εκεί θα χρειαστούν οι ηλικιωμένοι συνταξιούχοι μάστορες της Ford για να το επισκευάσουν. Αλλά μιας και θα τους αναστατώσουμε τους ανθρώπους, ας τους πούμε να μας βάλουν αν γίνεται κι ένα υδραυλικό τιμόνι – από το Probe ή το Cougar. Aυτά ήταν βλέπετε αργότερα τα σπορ κουπέ της Ford για τη δεκαετία του `90, αλλά ούτε που πλησίασαν την επιτυχία του Capri. Όπως είπαμε όμως, έχουμε γενέθλια και το γιορτάζουμε όπως πρέπει!
Σελίδα 1 | Αφιέρωμα για τα 50 χρόνια Ford Capri (2020) |
Σελίδα 2 | Κινητήρες |
Σελίδα 3 | Εμφάνιση |
Σελίδα 4 | Στο δρόμο |