ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

50 χρόνια Golf: Το μοντέλο που έσωσε τη VW στη μετα-Beetle εποχή

 Σχολιάστε 
22.748 Επισκέψεις στο άρθρο (8/8/2024)
50 χρόνια Golf: Το μοντέλο που έσωσε τη VW στη μετα-Beetle εποχή
2 Φωτογραφίες »

- Ξεκίνησε με 50 άλογα, σήμερα βγάζει έως και 320
- Ήταν το πρώτο GTi της ιστορίας
- Σχεδιασμένο από τον κορυφαίο σχεδιαστή Giorgetto Giugiaro
- Ήταν διάδοχος του Σκαραβαίου, σήμερα έχει πάνω από 37 εκατομμύρια πωλήσεις
- Το όνομα Golf είναι συνώνυμο του «Οικογενειακό Αυτοκίνητο»

Το VW Golf έφερε τα πίσω... εμπρός και άνοιξε το δρόμο για το μέλλον

Το 1974 η VW αποφάσισε πως είχε έρθει ώρα να αντικαταστήσει το πιο πετυχημένο της μοντέλο, τον Σκαραβαίο. Η ιδέα ήταν να σχεδιαστεί ένα σύγχονο μοντέλο, σύμφωνο με τις αυτοκινητιστικές τάσεις της εποχής, δηλαδή να αποτελείται από αυτοφερόμενο πλαίσιο (ο σκαραβαίος αποτελούταν από πάτωμα και καβούκι βιδωμένα μεταξύ τους), να έχει τον κινητήρα και την κίνηση στο μπροστινό μέρος του αμαξώματος (το Beetle είχε κινητήρα και κίνηση πίσω), ενώ και ο ίδιος ο κινητήρας να συμφωνεί με την εποχή (ο αερόψυκτος boxer αντικαταστάθηκε από υδρόψυκτους 4κύλινδρους σε σειρά κινητήρες).
Έτσι, με αυτόν τον τρόπο η VW έκοψε κάθε δεσμό με το παρελθόν και γεννήθηκε το αυτοκίνητο που σήμερα είναι ο ορισμός της φράσης Das Auto, της έννοιας οικογενειακό αυτοκίνητο, το αυτοκίνητο θρύλος που είναι συνώνυμο της λέξης Volkswagen, του VW Golf. Πρόσφατα μάλιστα η γερμανική μάρκα παρουσίασε την ανανεωμένη εκδοχή της 8ης γενιάς του μοντέλου (διαβάστε αναλυτικά τι νέο φέρνει), στις επόμενες γραμμές όμως θα προσπαθήσουμε να συνοψίσουμε μερικά από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά όλων του των γενιών.

Το 2002 ξεπέρασε τις πωλήσεις του σκαραβαίου, ενώ σήμερα έχει πάνω από 37 εκατομμύρια πωλήσεις

Το νέο μοντέλο ονομάστηκε Golf, με το όνομά του να παραπέμπει στο γνωστό άθλημα, ωστόσο η προέλευσή του έρχεται από το όνομα των ανέμων που πνέουν από τον Κόλπο του Μεξικού προς την Ευρώπη.

Όσον αφορά τις πωλήσεις, το νέο μοντέλο είχε αρκετά δύσκολη δουλειά, που την ολοκλήρωσε με επιτυχία 28 χρόνια μετά. Τον Ιούνιο του 2002, βγήκε από το εργοστάσιο της VW στο Βόλφσμπουργκ το υπ`αριθμόν 21.517.415 Golf. Σήμερα και 8 γενιές μετά, υπολογίζεται πως έχουν κατασκευαστεί περισσότερα από 37 εκατομμύρια Golf, και έτσι είναι το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο επί ευρωπαϊκού εδάφους, μιας και υπενθυίζουμε πως υπάρχει και το αντίπαλο δέος από την Απω Ανατολή, η Toyota Corolla (διαβάστε εδώ το αφιέρωμα για όλες τις γενιές της).


Το μικροσκοπικό για τα σημερινά δεδομένα Golf 1ης γενιάς.
2 Φωτογραφίες »

Το μικροσκοπικό για τα σημερινά δεδομένα Golf 1ης γενιάς.

Σχεδιασμένο από τον κορυφαίο Giorgetto Giugiaro, έβγαινε σε κάθε τύπο αμαξώματος

Το τελείως νέο, για τα δεδομένα της VW στα 70s, αμάξωμα φέρει την υπογραφή του κορυφαίου σχεδιαστή αυτοκινήτων Giorgetto Giugiaro (διαβάστε εδώ περισσότερα για αυτόν, αλλά και τους σημαντικότερους σχεδιαστές αυτοκινήτων της αυτοκίνησης). Το τετράγωνο σχήμα του Golf πρώτης γενιάς, θύμιζε αρκετά το Fiat 126 ή το μεταγενέστερο Zastava Yugo. Ήταν διαθέσιμο σε 3 αμαξώματα, (3πορτο & 5 πορτο hatchback και cabriolet), ενώ με το πέρασμα των χρόνων και τις επόμενες γενιές, το γερμανικό μικρομεσαίο απέκτησε και άλλες εκδοχές, όπως station wagon (Golf Variant), πολυμορφικό (Golf Plus & Golf sportsvan), ακόμα και crossover (Golf Country με 4κίνηση).

Ξεκίνησε με 50 άλογα και σήμερα βγάζει ακόμα και 320, ενώ ήταν και το πρώτο GTi

Όμως ένας από τους σημαντικότερους λόγους για τους οποίους αγαπήθηκε τόσο πολύ το Golf ήταν οι «καυτές» GTI εκδόσεις του, που ίδρυσαν μια νέα κατηγορία οχημάτων pocket rocket (πύραυλοι τσέπης), και καθιερώθηκε ως GTi (τα ξεχωρίζει το κεφαλαίο ή μικρό «i»). Αρχικά το 1975, μόλις ένα χρόνο μετά το ντεμπούτο του «συμβατικού» Golf, έκανε την εμφάνισή του το Golf GTI με έναν 1.600άρη 4κύλινδρο με μηχανικό ψεκασμό που απέδιδε 110 ίππους, υπερδιπλάσιους από τους 50 της βασικής έκδοσης.

Με το πέρασμα των χρόνων, οι GTI εκδόσεις έγραψαν ιστορία, με θρυλικούς ατμοσφαιρικούς και αργότερα turbo κινητήρες που σήμερα αγγίζουν τους 300 ίππους (Golf GTI Clubsport). Όμως η κορυφαία έκδοση του Golf ακούει στο όνομα «Golf R», που έκανε την εμφάνισή της από την 6η γενιά και μετά με ισχυρότερους κινητήρες και βασική διαφορά την κίνηση και στους 4 τροχούς. Το σημερινό Golf R 8ης γενιάς αποδίδει 320 ίππους!

Σελίδα 2Πρώτη γενιά (Mk1 1974-1983): Ο λιλιπούτειος επαναστάτης
Σελίδα 3Δεύτερη γενιά (Mk2 1983-1991): Καλύτερο σε όλα
Σελίδα 4Τρίτη γενιά (Mk3 1991-1997): Ο αφανής-ασφαλής ήρωας
Σελίδα 5Τέταρτη γενιά (Mk4 1997-2003): To Golf που μας έμαθε τον 20VT και το ESP
Σελίδα 6Πέμπτη γενιά (Mk5 2003-2008): Το οικογενειακό του 21ου αιώνα
Σελίδα 7Έκτη γενιά (Mk6 2008-2012): Επιστροφή στην ποιότητα
Σελίδα 8Έβδομη γενιά (Mk7 2012-2020): Πλουραλισμός καυσίμων και τεχνολογιών!
Σελίδα 9 Όγδοη γενιά (Mk8 2020-σήμερα): Ο τελευταίος (;) των Μοϊκανών
Mercedes
INTERSTAR