Golf GTI MK2
Η επιτυχία του Golf απαιτούσε την έλευση μιας νέας, πιο σύγχρονης γενιάς. Το δεύτερης γενιάς Golf το πέτυχε και με το παραπάνω. Τη σχεδίαση ανέλαβε αυτή τη φορά το εργοστάσιο, με τον επικεφαλής σχεδίασης της VW, Schäfer να βασίζεται στο σχέδιο του Giugiaro και να προσθέτει πιο στρογγυλεμένες γωνίες, βελτιώνοντας της αεροδυναμική και δίνοντάς του μια πιο σύγχρονη εμφάνιση. Αναβάθμιση υπήρξε και στο εσωτερικό, με νέο, πιο ποιοτικό ταμπλό και πλαϊνά στις πόρτες και αρκετές ηλεκτρικές ευκολίες (πχ. ηλεκτρικά παράθυρα & καθρέπτες). Οι διαστάσεις αυξήθηκαν σημαντικά (το ίδιο και η άνεση στην καμπίνα), με το μήκος να αυξάνεται κατά 18 εκατοστά (το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 75mm), ενώ το ίδιο συνέβη και με το βάρος του μοντέλου, που αυξήθηκε κατά περίπου 120 κιλά, χάρη και στις σημαντικές βελτιώσεις που αύξησαν την παθητική ασφάλεια της καρότσας. Εδώ να αναφέρουμε πως το Golf 2 είχε για πρώτη φορά σύστημα αποφυγής μπλοκαρίσματος των τροχών (ABS) στις πλούσιες εξοπλιστικές εκδόσεις. Πλέον, το όνομά του μοντέλου ήταν κοινό σε όλες τις αγορές που διατέθηκε, δηλαδή... Golf.
Με λιγότερες εκδοχές αλλά και ένα... crossover!
Η δεύτερη γενιά Golf προσφέρθηκε επίσης με 2 ή 4 πόρτες, ενώ εκτός της Sedan εκδοχής Jetta (δεύτερης γενιάς), υπήρχε και το Golf Van, αποκλειστικά 2πορτο και χωρίς πίσω παράθυρα. Αξιο αναφοράς και το πρώτο 4κίνητο Golf, που με το όνομα Golf Country αποτελεί το πρώτο crossover της VW. Μεταξύ άλλων, είχε 4κίνηση Syncro, αυξημένη απόσταση από το έδαφος (21 εκατοστά) και διαδρομή στην ανάρτηση, προστατευτική ποδιά κάτω από τον κινητήρα, σίτες στα φανάρια και σιδερένιες προστατευτικές μπάρες (bull bar) μπρος-πίσω, ενώ η ρεζέρβα βρισκόταν δεμένη εξωτερικά, στην πόρτα του πορτ μπαγκάζ.
Η εισαγωγή του καταλύτη και οι 16 βαλβίδες
Αλλαγές υπήρξαν και στους κινητήρες, με τον «βασικό» κινητήρα να είναι πλέον ο 1.300άρης των 50 (καρμπυρατέρ) & 55 (ηλεκτρονικός ψεκασμός) ίππων που για πρώτη φορά εξοπλίζεται και με καταλύτη μικροσωματιδίων, ενώ σε ορισμένες χώρες (Ιταλία και Ελλάδα) κυκλοφόρησε με έναν νέο κινητήρα 1.050 κυβικών και απόδοση 45 ίππων. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις ήταν διαθέσιμο και με κινητήρες 1,6 και 1,8 λίτρων απόδοσης 70-90 ίππων με καρμπυρατέρ, ενώ στο Golf 2ης γενιάς έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά καταλυτικός κινητήρας turbodiesel 80 ίππων.
Το μεγάλο upgrade στους κινητήρες όμως αφορά το Golf GTI, που ενώ ξεκίνησε με τον γνώριμο 8βάλβιδο 1.800άρη των 112 ίππων, αναβαθμίστηκε το 1986 με 16 βαλβίδες και αύξηση την ιπποδύναμης στους 140 ίππους. Μάλιστα και στο GTI υπήρχαν για πρώτη φορά καταλυτικές εκδόσεις.
Ξεχωριστή αναφορά αξίζει στις 3 υπερ-ειδικές εκδόσεις του γρήγορου Golf, G60, Rallye Golf και G60 limited που μεταξύ άλλων εξοπλίζονταν με κομπρεσοράτους κινητήρες 1.8 λτ., 4κίνηση και αυξημένη ιπποδύναμη έως και 210 ίππων.
Η παραγωγή του Golf Mk2 σταμάτησε ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 1992, μετά από 6,3 εκατομμύρια μονάδες και με την 3η γενιά να κυκλοφορεί ήδη στους δρόμους.
Σελίδα 1 | 50 χρόνια Golf: Το μοντέλο που έσωσε τη VW στη μετα-Beetle εποχή |
Σελίδα 2 | Πρώτη γενιά (Mk1 1974-1983): Ο λιλιπούτειος επαναστάτης |
Σελίδα 3 | Δεύτερη γενιά (Mk2 1983-1991): Καλύτερο σε όλα |
Σελίδα 4 | Τρίτη γενιά (Mk3 1991-1997): Ο αφανής-ασφαλής ήρωας |
Σελίδα 5 | Τέταρτη γενιά (Mk4 1997-2003): To Golf που μας έμαθε τον 20VT και το ESP |
Σελίδα 6 | Πέμπτη γενιά (Mk5 2003-2008): Το οικογενειακό του 21ου αιώνα |
Σελίδα 7 | Έκτη γενιά (Mk6 2008-2012): Επιστροφή στην ποιότητα |
Σελίδα 8 | Έβδομη γενιά (Mk7 2012-2020): Πλουραλισμός καυσίμων και τεχνολογιών! |
Σελίδα 9 | Όγδοη γενιά (Mk8 2020-σήμερα): Ο τελευταίος (;) των Μοϊκανών |