To Golf R 6ης γενιάς είναι το πρώτο χωρίς τον 6κύλινδρο VR6 της VW.
Η έκτη γενιά του Golf έκανε ντεμπούτο το 2008 και παρότι έμεινε στην παραγωγή για μόλις 4 χρόνια, ανέβασε αρκετά σκαλιά το όνομα του μοντέλου, τόσο από πλευράς ασφάλειας όσο και ποιότητας, με σχεδόν 2,9 εκατομμύρια αυτοκίνητα να βγαίνουν από τα εργοστάσια της VW. Πατώντας στο ίδιο πάτωμα με τον προκάτοχό του, το επισήμως γνωστό ως Golf 6, αποτέλεσε ένα ολικό facelift tου Golf 5ης γενιάς, ενώ σε αυτή τη γενιά επέστρεψε και το Golf Cabriolet με ηλεκτρική οροφή που μπορούσε να ανοιγοκλείνει και εν κινήσει(2011-2016).
Εντυπωσιακή η ποιοτική αναβάθμιση του Golf 6 που κοντράρει εύκολα αυτοκίνητα του σήμερα.
Facelift… παντού!
Η σχεδίαση βελτιώθηκε σημαντικά στην αεροδυναμική, μειώνοντας έτσι τόσο την οικονομία καυσίμου όσο και τους αεροδυναμικούς θορύβους εντός της καμπίνας. Στην καμπίνα όμως είναι που οι άνθρωποι της VW έριξαν τη μεγαλύτερη προσοχή. Η 5η γενιά παρά τις νέες τεχνολογίες που έφερε, δέχθηκε κριτική για την ποιότητα του εσωτερικού, που για πολλούς έπεσε σε σχέση με τον προκάτοχό του. Εκτός όμως από αναβάθμιση στην ποιότητα, η καμπίνα του Golf βελτιώθηκε και σε ασφάλεια, με την προσθήκη ενός ακόμα αερόσακου (για τα γόνατα) και συστήματος ευστάθειας ESP στον στάνταρ εξοπλισμό, που του έδωσαν για άλλη μια φορά το 5 στα 5 στα τεστ ασφαλείας.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό, έχουμε στάνταρ air-condition σε όλες τις εκδόσεις αλλά και την επιλογή για διζωνικό κλιματισμό, αυτόματα φώτα και εναλλαγή μικρής-μεγάλης σκάλας, προβολείς ομίχλης που ανάβουν στην κατεύθυνση που στρίβει το αυτοκίνητο, park και hill assist, start/stop, πίσω φώτα LED, αλλά και σύστημα παραμετροποίησης που για πρώτη φορά άλλαζε την λειτουργεία του κινητήρα, του τιμονιού και του κλιματισμού, ανάλογα τις οδηγικές διαθέσεις του οδηγού.
Κινητήρες: Καλωσήρθες downsizing
Σε αυτή τη γενιά Golf είδαμε για πρώτη φορά την έντονη πίστη των Γερμανών στους μικρού κυβισμού κινητήρες, με έναν νέο 4κύλινδρο 1.200άρη turbo βενζίνης 105 και τον 1.6 TDI 105 ίππων να κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στη γκάμα του μικρομεσαίου της VW. Ο τελευταίος μάλιστα αποτέλεσε και το Μήλον της Έριδος για το σκάνδαλο dieselgate που έφερε τα πάνω κάτω στην παγκόσμια αγορά και ήταν το πρώτο χτύπημα στους κινητήρες diesel.
Η υπόλοιπη γκάμα του Golf έμεινε σχεδόν ίδια με της προηγούμενης γενιάς , με βασική διαφορά ότι πλέον υπάρχουν δύο εκδοχές ιπποδύναμης στον 1.4 TSI, με 120 και 160 ίππους. Στο άνω άκρο παραμένουν οι 2λιτροι βενζίνης και diesel των GTI και GTD αντίστοιχα, με ελαφρά αύξηση της ιπποδύναμης (210 PS το GTI και 170 το GTD). Το GTI απέκτησε μια ακόμα επετειακή έκδοση, την GTI Edition 35 με αυξημένη ιπποδύναμη (235 PS).
To downsizing όμως δεν έγινε μόνο στη βάση και στους μικρής ιπποδύναμης κινητήρες. Όπως αναφέραμε, το Golf 5 R32 ήταν και το τελευταίο με 6κύλινδρο κινητήρα, με την ισχυρότερη έκδοση του Golf 6 να ονομάζεται Golf R και να κρύβει κάτω από το καπό του τον 2λιτρο τούρμπο του GTI, με σημαντικές αναβαθμίσεις όμως που του επέτρεπαν απόδοση 270 ίππων και 350 Nm ροπής. Χάρη (και) στην 4κίνηση 4MOTION, το 0-100 ερχόταν σε μόλις 5,5 δλ. κάνοντάς το το γρηγορότερο Golf παραγωγής έως τότε και αποδεικνύοντας περίτρανα πως το turbo μπορεί να αντικαταστήσει τα πολλά κυβικά!
Σελίδα 1 | 50 χρόνια Golf: Το μοντέλο που έσωσε τη VW στη μετα-Beetle εποχή |
Σελίδα 2 | Πρώτη γενιά (Mk1 1974-1983): Ο λιλιπούτειος επαναστάτης |
Σελίδα 3 | Δεύτερη γενιά (Mk2 1983-1991): Καλύτερο σε όλα |
Σελίδα 4 | Τρίτη γενιά (Mk3 1991-1997): Ο αφανής-ασφαλής ήρωας |
Σελίδα 5 | Τέταρτη γενιά (Mk4 1997-2003): To Golf που μας έμαθε τον 20VT και το ESP |
Σελίδα 6 | Πέμπτη γενιά (Mk5 2003-2008): Το οικογενειακό του 21ου αιώνα |
Σελίδα 7 | Έκτη γενιά (Mk6 2008-2012): Επιστροφή στην ποιότητα |
Σελίδα 8 | Έβδομη γενιά (Mk7 2012-2020): Πλουραλισμός καυσίμων και τεχνολογιών! |
Σελίδα 9 | Όγδοη γενιά (Mk8 2020-σήμερα): Ο τελευταίος (;) των Μοϊκανών |