4 Φωτογραφίες »
Το Golf 5ης γενιάς παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον Οκτώβρη του 2003. Οι διαστάσεις του άλλαξαν ελάχιστα, ενώ για πολλούς το Golf 5ης γενιάς ήταν «βαρετά ίδιο» με το προηγούμενο. Όμως στην πραγματικότητα μιλάμε για ένα τελείως νέο αυτοκίνητο, με πολλές και σημαντικές βελτιώσεις τόσο στην καρότσα, όσο και στους κινητήρες.
Στιβαρό, ασφαλές & για πρώτη φορά με πίσω ανεξάρτητη ανάρτηση
Οι άνθρωποι της Volkswagen μάλλον άκουσαν το κοινό και αποφάσισαν να προσφέρουν ένα Golf που θα μπορεί να μπαίνει στην ίδια πρόταση με την «οδηγική απόλαυσή». Αρχικά ενισχύθηκε ολόκληρο το πλαίσιο, με αρμούς ραμμένους με λέιζερ και βελτιωμένη κατά 35% ακαμψία σε σχέση με τον προκάτοχό του. Έπειτα, ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας αποτέλεσε παρελθόν και στη θέση του ήρθε για πρώτη φορά ανεξάρτητη ανάρτηση 4 συνδέσμων.
Όμως δεν βελτιώθηκε μόνο η οδική συμπεριφορά αλλά και η ασφάλεια. Πλέον μιλάμε για στάνταρ 6 αερόσακους (οδηγού-συνοδηγού, εμπρός πλευρικοί τύπου κουρτίνας και αερόσακοι κεφαλιού) ενώ υπήρχε για πρώτη φορά σε Golf η επιλογή για πίσω πλευρικούς αερόσακους. Οι επιδόσεις του στα crash test ήταν κορυφαίες για την εποχή, εξασφαλίζοντάς του 5 αστέρια. Όσον αφορά την άνεση, επιλογές εξοπλισμού όπως bi-xenon φανάρια, αισθητήρες βροχής, πανοραμική γυάλινη ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή και 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ήταν διαθέσιμα σε σχεδόν κάθε επιλογή κινητήρα.
Το πρώτο πολυμορφικό Golf και οι κινητήρες με κομπρέσορα & turbo
Το Golf 5 προσφερόταν ως 3θυρο και 5θυρο hatchback, sedan εκδοχή που ονομάστηκε ξανά Jetta, τη station wagon Variant, ενώ για πρώτη φορά απέκτησε και πολυμορφική εκδοχή με όνομα Golf Plus, που είχε ψηλότερη κατά 15 εκατοστά καμπίνα, προσφέροντας μεγαλύτερη ευρυχωρία για τους επιβάτες. Όσον αφορά τις γρήγορες εκδόσεις, εκτός από την έκδοση GTI, έχουμε πλέον και το Golf GT, με ισχυρότερους κινητήρες, χαμηλωμένη ανάρτηση και τα φρένα του GTI.
Οι κινητήρες του Golf 5 έφεραν μια άτυπη επανάσταση στα ευρωπαϊκά και όχι μόνο δεδομένα. Εκτός από τους ατμοσφαιρικούς 1.400, 1.600 και 2.0 λίτρων, σε αυτή τη γενιά του Golf είχαμε 3 διαφορετικές υπερτροφοδοτούμενες επιλογές στα 1.400 κυβικά. Αρχικά υπήρχαν δύο επιλογές με turbo και απόδοση 122 και 140 ίππων που σε μεγάλο βαθμό «έμαθαν» στους Έλληνες και Ευρωπαίους τι εστί turbo. Όμως το… «ζουμί» της υπόθεσης βρίσκεται στον κινητήρα της έκδοσης GT, ο οποίος συνδύαζε μαζί με το turbo και έναν κομπρέσορα, προσφέροντας ροπή από χαμηλά και εξαλείφοντας σε μεγάλο βαθμό το turbo lag. Η απόδοση αυτού του συνόλου ήταν σύμφωνα με την VW στα 170 άλογα και 240 Nm ροπή, με πολλούς ωστόσο να κάνουν λόγο για «κατεβασμένα» νούμερα ώστε να έχουν χαμηλότερη φορολογία στη Γερμανία. Τέλος, η GT έκδοση προσφερόταν και με κινητήρα πετρελαίου 2λίτρων και ίδια ιπποδύναμη (αλλά 110 Nm παραπάνω ροπή).
Τα 2λιτρα GTI & GTI Edition 30 και το ισχυρότερο R32
Το GTI 5ης γενιάς, εφοδιαζόταν με έναν νέο, 2λιτρο κινητήρα με turbo και απόδοση 200 ίππων και 280 Nm ροπή. Μάλιστα ο συγκεκριμένος κινητήρας είχε αρκετές βελτιώσεις σε σχέση με τους προκατόχους του, με στόχο τη βελτίωση της αξιοπιστίας, μεταξύ άλλων καδένα αντί ιμάντα χρονισμού, βελτίωση στο σύστημα της αντλίας καυσίμου και αλλαγή της σχεδίασης της εισαγωγής αέρα ώστε να προσφέρει πιο δροσερό αέρα στον κινητήρα. Στη μετάδοση υπήρχαν δύο 6τάχυτες επιλογές κιβωτίων, είτε χειροκίνητο είτε αυτόματο DSG. Το 2006 μάλιστα, λανσαρίστηκε η επετειακή έκδοση GTI Edition 30, με αφορμή τα 30 χρόνια του Golf GTI. Εκτός από σφυρήλατα σωθικά, ο κινητήρας του Edition 30 είχε και μεγαλύτερο τurbo (K04) με αυξημένη ισχύ κατα 30 ίππους. Με 0-100 κάτω από 7 δλ., φημολογούταν ότι σε στεγνή άσφαλτο ήταν πιο γρήγορο από το κορυφαίο Golf R32.
Τέλος, η ισχυρότερη εκδοχή του Golf, το R32, ήταν κατα 10 ίππους ισχυρότερη (250 PS) του προκατόχου της, που προήλθαν από τη βελτιωμένη εισαγωγή αέρα, ενώ παρότι 40 κιλά βαρύτερη, πετύχαινε και καλύτερο 0-100 (6,2 δλ. Με αυτόματο κιβώτιο). Η τελική ταχύτητα ήταν περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα, ενώ η κίνηση ήταν και στους 4 τροχούς. Το Golf 5 R32 ήταν και το τελευταίο, καθώς από την επόμενη γενιά άλλαξε η ονομασία του σε Golf R, μιας και πλέον θα εξοπλίζονταν αποκλειστικά με 2λιτρους κινητήρες τούρμπο, αποχαιρετώντας τους 6κύλινδρους ατμοσφαιρικούς.
Μετά από μόλις 5 χρόνια, το Golf 5 ολοκλήρωσε την καριέρα του, με 3,4 εκατομμύρια μονάδες και έχοντας αλλάξει μια για πάντα την άποψη του κοινού για το μικρομεσαίο VW.
Σελίδα 1 | 50 χρόνια Golf: Το μοντέλο που έσωσε τη VW στη μετα-Beetle εποχή |
Σελίδα 2 | Πρώτη γενιά (Mk1 1974-1983): Ο λιλιπούτειος επαναστάτης |
Σελίδα 3 | Δεύτερη γενιά (Mk2 1983-1991): Καλύτερο σε όλα |
Σελίδα 4 | Τρίτη γενιά (Mk3 1991-1997): Ο αφανής-ασφαλής ήρωας |
Σελίδα 5 | Τέταρτη γενιά (Mk4 1997-2003): To Golf που μας έμαθε τον 20VT και το ESP |
Σελίδα 6 | Πέμπτη γενιά (Mk5 2003-2008): Το οικογενειακό του 21ου αιώνα |
Σελίδα 7 | Έκτη γενιά (Mk6 2008-2012): Επιστροφή στην ποιότητα |
Σελίδα 8 | Έβδομη γενιά (Mk7 2012-2020): Πλουραλισμός καυσίμων και τεχνολογιών! |
Σελίδα 9 | Όγδοη γενιά (Mk8 2020-σήμερα): Ο τελευταίος (;) των Μοϊκανών |