Η Citroen με τη νέα σειρά DS γίνεται περισσότερο premium. Το χρειάζεται η μάρκα; Εσείς;
(9/3/2009)
Η Citroen ανακοίνωσε πως ετοιμάζει μια νέα σειρά μοντέλων που με το χαρακτηρισμό DS θα αναβαθμίσουν τη γκάμα της και θα φέρουν τη μάρκα σε πιο premium χωράφια. Είναι μια κίνηση που κάνει η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία για να τονώσει το προφίλ της υπενθυμίζοντας το πλούσιο παρελθόν της. Είναι όμως αυτό που χρειάζεται;
Η Citroen κινείται παραδοσιακά στη μικρή και μικρομεσαία κατηγορία. Δεν είναι τυχαίο που το Xsara ήταν το απόλυτο best seller επί σειρά ετών στις αρχές της δεκαετίας ενώ και το C4 βρίσκεται σταθερά στις πρώτες θέσεις. Πιο κάτω η Citroen πρώτη ξεχώρισε το «χρηστικό» της πεντάθυρο μικρό από το πιο σπορ τρίθυρο με τα C3 και C2 ενώ στα μίνι έφερε στην αγορά ένα από τα φτηνότερα μοντέλα, το C1.
Όμως το βασικό στοιχείο της μάρκας και αυτό που μέχρι τώρα την κάνει αχτύπητη είναι ότι όλη αυτή την παράδοση, σχεδίαση και τεχνολογία την προσφέρει σε πολύ καλή τιμή. Το value for money στη Citroen ξεφεύγει γιατί δεν προσφέρει απλά «τα ίδια με τους άλλους σε χαμηλότερη τιμή», όπως οι μάρκες που εστιάζουν στη σχέση τιμής αξίας. Είναι πάνω από όλα Citroen. Που μεταφράζεται στην ξεχωριστή σχεδίαση και ιδιαίτερη άνεση.
Μία πιθανή κίνηση προς τα «πάνω» μπορεί να αλλάξει τις ορέξεις της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας για χαμηλές συγκριτικά τιμές. Το premium έχει κόστος, και μέχρι τώρα η Citroen μας έχει μάθει να μην το περνάει στον αγοραστή, κάτι που έκανε και με την ανανέωση του C4 που κρατήθηκε τιμολογιακά παρά τους νέους κινητήρες τούρμπο.
&&&& &&&&Όμως το premium σημαίνει και στροφή προς τη «γερμανική» σχολή σχεδίασης, κάτι που φάνηκε και στο νέο C5. Όμως η Citroen είναι η κατεξοχήν γαλλική, σχεδιαστικά, εταιρεία. Το C3 δεν κέρδισε την αγορά γιατί ήταν «σοβαρό» ή «κυριλέ» αλλά γιατί ήταν φρέσκο, ευχάριστο, χαριτωμένο, απλό και πρακτικό. Πόσο μπορούν να περάσουν αυτά τα χαρακτηριστικά στη νέα σειρά DS;
Ήδη στη Γενεύη η Citroen παρουσίασε το πρώτο πρωτότυπο από τη νέα της γκάμα, την DS3, που ως premium, είναι όντως περισσότερο «στιβαρό». Με βάση αυτό θα λανσαριστεί ένα πραγματικό πολυτελές αυτοκίνητο, όμως θα απευθύνεται στο ίδιο κοινό με το C3; H Citroen δεσμεύεται πως η σειρά DS θα είναι μια παράλληλη γκάμα και δε αντικαταστήσει την υπάρχουσα φιλοσοφία των αυτοκινήτων της. Μήπως όμως κρατήσει για αυτή τα καλύτερα;
Εσείς πως το βλέπετε; Είναι η κίνηση προς το premium αυτό που χρειάζεται η Citroen; Είναι αυτό που περιμένατε για να την προτιμήσετε; Ή είναι κάτι που θα σας ξενίσει και πιθανώς αποπλανήσει μακριά από τη μάρκα σε κάτι ακόμη πιο «γερμανικό»; &&&& &&&& &&&&
Λίγο μεγαλύτερη "επιφανειακή ποιότητα" δεν βλάπτει ποτέ. Ως πρώην κάτοχος Citroen και νυν Πεζό (με ενδιάμεση στάση με γερμανικό), θα αγόραζα ευχαρίστως Σιτροέν, όπως κι αν λέγεται, αν οι τιμές παραμείνουν "τίμιες και λογικές".
Το πρωτότυπο πού είδαμε μπορεί να είναι εντυπωσιακό αλλα μέχρι να βγεί στην αγορά, και κυρίως μέχρι να δούμε σε τι τιμές θα θελήσει να το πλασάρει η citroen, κρατάμε μικρό καλάθι. Δε νομίζω ότι η citroen μπορεί να κερδίσει μερίδιο από την πίτα της premium αγοράς,άμεσα τουλάχιστον, αφού πρέπει να βελτιώσει πάρα πολλά πράγματα στα οποία υστερεί του ανταγωνισμού. Και εδώ που τα λέμε, ακόμα και στις κατηγορίες των προσιτών μικρών και μικρομεσαίων αυτό που φαίνεται είναι να χάνει έδαφος και όχι να κερδίζει με τα τελευταία μοντέλα της...Είδωμεν...
Χαίρομαι που επιτέλους η Citroen αποφάσισε να αναβαθμισθεί. Αν παρουσιάσουν αυτοκίνητα με ποιότητα GOLF και Γαλλικό design και πρωτοτυπία και τα συνδιάσουν με λογικές τιμές τότε θα είναι αχτύπητοι.
AΠΟ ΤΗ CITROEN ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΛΕΙΨΕ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ.ΠΡΩΤΟΠΟΡΑ ΣΕ ΠΟΛΛΑ.ΑΥΤΟΦΕΡΟΜΕΝΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ,ΕΜΠΡΟΣ ΚΙΝΗΣΗ,ΥΔΡΑΥΛΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΒΕΝΤΙΛΑΤΕΡ,ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΚΙΒΩΤΙΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ DS ΕΙΧΕ ΕΤΟΙΜΑΣΕΙ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΠΕΡΑΣΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΩ ΥΨΗΛΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ.ΚΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΤΕ;ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΑΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΓΙΑ ΜΑΣΤΟΡΑΝΤΖΕΣ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ.ΠΟΣΟ ΠΙΟ PREMIUM ΤΗ ΘΕΛΟΥΜΕ ΔΗΛΑΔΗ;ΑΠΛΑ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΚΟΜΠΛΕΞ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ.KAI ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ.ΑΛΛΩΣΤΕ ΑΥΤΟ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΠΙΝΑΚΑ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ ΟΠΟΥ AUDI ΚΑΙ V.W. ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΠΙΣΩ.
Το ονομα της citroen ειναι συνηφασμένο με την πρωτοπορεία, αν και τα τελευταια χρόνια μονο προτοποριακό ντιζάιν βλέπουμε... Ελπίζω η citroen χρησιμοποιώντας το ονομα της θρυλικής DS -με διαφορετική ετυμολογία- να καταφέρει να καταφέρει να μεταδώσει στα νέα της αυτοκίνητα κάτι από τον πρωτοποριακό σχεδιασμό και τις τεχνολογικές καινοτομίες του περελθόντος-Peuzeot επιτρέποντος-
Μα νομίζω ότι η Citroen έχει εκπρόσωπο στη μεγάλη κατηγορία (C6). Πάντως η αναβίωση της DS είναι θετικό, αρκεί να πλησιάζει την αρχική. Ήταν εκλπηκτικό αυτοκίνητο, σχεδιαστικά τουλάχιστον.
Απλώς η CITROEN επενδύει στα βαρύτατα αρχικά DS προσπαθώντας να περάσει κάτι από την αίγλη του παρελθόντος στη νέα σειρά που σχεδιάζει να λανσάρει
ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΓΑΛΛΙΚΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΙΩΣ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΘΑ ΣΤΡΑΦΟΥΝ ΠΡΟΣ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΔΙΑΦΟΡΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ Η CITROEN ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΠΕΚΤΗΣΕ PREMIUM ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.ΕΓΩ ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΗΣΩ ΤΗΝ AUDI ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΝ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ CITROEN ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ.
Όταν θα σταματήσουν τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά των Citroen να χαλάνε, ίσως τότε το σκεφτώ... Μέχρι τότε μακριά! Γερμανικό και πάλι γερμανικό, που μόνο βενζίνη θέλει (π.χ. Ford Focus)
Η CITROEN είναι μιά εταιρεία που έχει φίλους και εχθρούς . Δεν είναι αδιάφορη εταιρεία και αυτό οφείλεται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων της . Πολλές φορές προηγήθηκε της εποχής της , αλλά αυτό της δημιούργησε οικονομικό πρόβλημα , με αποτέλεσμα να συστεγαστεί με την PEUGEOT , μιά εταιρεία συντηρητική γενικά . Η CITROEN μέχρι την 10ετία του 70 ήταν ήδη premium και συγκρινόταν μόνο με την MERCEDES και ίσως την VOLVO . Μιλάμε βέβαια γιά την Ευρώπη γιατί εδώ ο μαστρο-Μήτσος δυσκολευόταν να καταλάβει γιατί δεν μπορούσε να κάνει Service με το σφυρί όπως στα άλλα αυτοκίνητα . Τέλος πάντων ο όρος premium έχει άλλη σημασία γιά κάθε χώρα . Είναι γνωστό ότι στις αυτοκινητοπαραγωγές χώρες επικρατεί ένας πατριωτισμός , δηλαδή ο κόσμος αγοράζει τα δικά του αυτοκίνητα , στις υπόλοιπες παίζει μεγάλο ρόλο το marketing και η ψυχοσύνθεση του λαού . Γιά μένα η νέα σειρά επιθυμώ να αναπτύξει ξενά το παλιό πνεύμα της εταιρείας και αν είναι δυνατόν να ανπτύξουν και λίγο τους κινητήρες βενζίνης μιά και εδώ μας απαγορεύουν το ντίζελ . Μόλις διάβασα ότι η CITROEN C5 μαζί με το FIAT 500 και την JAGUAR XF είναι υποψήφια γιά το βραβείο 2009 WORLD CAR DESIGN OF THE YEAR . Αλλωστε μην ξεχνάμε ότι οι premium εταιρείες είναι γένους θηλυκού , και μιλάμε γιά THN CITROEN .
Η εταιρία το μόνο που κατα τη γνώμη μου χρειάζεται διατηρώντας τη λογική του "value for money", είναι ο καλύτερος ποιοτικός έλεγχος. Βγάζει ευχάριστα κ αποδοτικά αυτοκίνητα σε καλές τιμές, δικαιολογώντας την μέτρια ποιότητα κατασκευής κ συναρμογής. Ωστόσο στις μέρες μας οι επισκευές δεν συμφέρουν παγκοσμίως, πόσο μάλλον να σε μπλέκουν με τις "Ελληνικές αντιπροσωπίες" για χαζομάρες. Σχεδόν σαν απάτη φαίνεται αυτή η μεταχείριση. Τώρα η γραμμή προς τα premium, έχει βάση το μαρκετιγκ που εσείς ξέρετε καλύτερα...