H Hyundai ξέρει από οικονομία και αναπτύσσοντας νέες τεχνολογίες έχει καταφέρει να περιορίσει πολύ την κατανάλωση στα μοντέλα της. Ας δούμε λοιπόν 8 μοντέλα που σε πραγματικές συνθήκες καίνε κάτω από 2.000 ευρώ το χρόνο.
8 μοντέλα της Hyundai που καίνε έως 2.000 ευρώ το χρόνο
Η χαμηλή κατανάλωση είναι το νο. 1 ζητούμενο των υποψήφιων αγοραστών, καθώς μακροπρόθεσμα και με τα σκαμπανεβάσματα της τιμής των καυσίμων, είναι ένα έξοδο που θέλουν να περιορίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο.
15.000 χλμ. το χρόνο, το 80% στην πόλη, με πραγματική κατανάλωση
Να τονίσουμε πως για τον υπολογισμό του ετήσιου κόστους υπολογίσαμε πως θα γίνουν 15.000 χλμ., τα 12 εντός πόλης και τα 3 χιλιάδες σε ταξίδι, σύμφωνα με τις πραγματικές καταναλώσεις που έχουμε μετρήσει. Να σημειώσουμε πως το ετήσιο κόστος για ένα μοντέλο βενζίνης προηγούμενης τεχνολογίας είναι το χρόνο 3.200 – 3.500 ευρώ.
Μια από τις μάρκες λοιπόν, που μπορεί να υπερηφανεύεται πως έχουν μοντέλα από όλες τις κατηγορίες και όλα τα βαλάντια που προσφέρουν οικονομία είναι η Hyundai. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα μοντέλα της που καίνε μέχρι 2.000 ευρώ το χρόνο.
Από το προσιτό i20 μέχρι το θηρίο Santa Fe
Ξεκινώντας από την κατηγορία των μικρών μοντέλων, το ήπια υβριδικό i20 με τον 1.000άρη τούρμπο κινητήρα των 100 ίππων και το iMT κιβώτιο θα χρειαστεί μόλις 70 ευρώ περισσότερα από τα 2.000 ευρώ που θέσαμε ως όριο, ενώ παράλληλα είναι και το πιο προσιτό μοντέλων μεταξύ των 8 με κόστος από 19.890 ευρώ. Με τον ίδιο κινητήρα, αλλά σε απόδοση 120 ίππων και σχεδόν πανομοιότυπη κατανάλωση θα συναντήσουμε το μικρομεσαίο i30, το οποίο είναι και το πιο προσιτό οικογενειακό μοντέλο με εξηλεκτρισμένο σύνολο στης αγοράς.
3 διαφορετικές εκδόσεις του Tucson καταφέρνουν να έχουν πολύ χαμηλό ετήσιο κόστος καυσίμου. Συγκεκριμένα το full hybrid Tucson με τους 230 ίππους, στη δικίνητη έκδοσή του (1.713 ευρώ), αλλά και στην τετρακίνητη (1.834 ευρώ), ωστόσο κανένα από τα δύο δεν φτάνει την οικονομία του plug-in, με τους 265 ίππους, το οποίο χρειάζεται μόλις 1.038 ευρώ σε ετήσια βάση.
Το ίδιο ισχύει και για το μεγάλο SUV της φίρμας, το Santa Fe (1.332 ευρώ/έτος) που φέρει το ίδιο σύνολο με το Tucson PHEV, το οποίο απαρτίζεται από τον τούρμπο 1,6 T-GDi κινητήρα απόδοση 180 ίππων που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 91 αλόγων.
Την κορυφαία οικονομία πάντως προσφέρει το ηλεκτρικό Ioniq 5, τόσο στη δικίνητη έκδοση με τους 229 ίππους, όπως και στην τετρακίνητη με τους 329, με ετήσιο κόστος 729 και 779 ευρώ αντίστοιχα.
Εξηλεκτρισμός, έξυπνα κιβώτια και CVVD το μυστικό
Πως λοιπόν το καταφέρνει η Hyundai και έχει τόσα μοντέλα με χαμηλή κατανάλωση; Ο κύριο λόγος είναι η υβριδική τεχνολογία, είτε μιλάμε για ήπια υβριδικό, full hybrid ή plug-in. Ωστόσο πέρα από τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της, η Hyundai έχει αναπτύξει και μερικές ακόμα τεχνολογίες προς αυτό τον σκοπό.
Η πρώτη είναι το σύστημα μεταβλητού χρονισμού CVVD, το νεότερο όπλο στη φαρέτρα της Hyundai με το οποίο εφοδιάζονται οι βενζινοκινητήρες της γκάμας και προσφέρει μέγιστη απόδοση με το λιγότερο δυνατόν καύσιμο. Περισσότερα για το εν λόγω σύστημα μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Εκτός από την τεχνολογία CVVD, η Hyundai έχει αναπτύξει και το έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο iMT που σβήνει τον κινητήρα στην εθνική, με αποτέλεσμα να κόβει την παροχή καυσίμου .