4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Η λειτουργία της ανάρτησης προσφέρει απόλυτα ικανοποιητική λείανση των κακοτεχνιών και των ανωμαλιών.
Dacia Duster 1,5 dCi 4X4
230.877 Επισκέψεις στο άρθρο
Tο Dacia Duster έχει κερδίσει το κοινό, που ψάχνει ένα οικονομικό στην απόκτηση SUV, το οποίο δεν… φοβάται να λερωθεί και να κινηθεί εκτός δρόμου στα πλέον δύσβατα μονοπάτια. Θυμίζουμε πως το Duster δανείζεται τεχνολογία από τη Renault, όπως κινητήρα, τετρακίνηση και σύστημα infotainment.
Μέτριο σε φινίρισμα και λιτό σε σχεδίαση, αλλά στιβαρό, ευρύχωρο και πρακτικό το εσωτερικό του Dacia Duster.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Στην καθημερινότητα
Το ελλιπές φινίρισμα του ταμπλό, η μέτρια εργονομία κάποιων διακοπτών, η ξεπερασμένη αισθητική και τα χειριστήρια από παλιά μοντέλα της Renault δεν ενθουσιάζουν, ωστόσο η καμπίνα του Duster είναι στιβαρή, ευρύχωρη και αρκετά πρακτική. Από εκεί και πέρα εντύπωση προκαλεί η σωστή λειτουργία της ανάρτησης, που καταπίνει με ευκολία τις κακοτεχνίες. Oι μεγάλες διαδρομές τονίζουν τις κλίσεις στις στροφές, ενώ τα M+S ελαστικά φέρνουν νωρίς την υποστροφή (με κίνηση μόνο μπροστά). Το Duster όμως αντιδρά πάντα προοδευτικά και ελεγχόμενα. Ο νέος Euro6 turbodiesel 1,5 dCi κινητήρας των 110 ίππων και τραβάει γερά, χωρίς κομπιάσματα και χάρη στο κοντό κιβώτιο (η 1η είναι εξαιρετικά κοντή) κινεί σβέλτα το τετρακίνητο Duster. H κατανάλωση γυροφέρνει στα 6,6 λτ./100 χλμ. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και κάπως πάνω από το τιμόνι.
Στην πίστα 4Χ4
Το χώμα είναι το στοιχείο του Duster, το οποίο χάρη στην μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τα χωμάτινα ελαστικά, τις αυξημένες διαδρομές της ανάρτησης, τις καλές γωνίες αναρρίχησης και φυσικά την τετρακίνηση πάει παντού. Στην πίστα δοκιμών έκανε πάρτυ και φυσικά δεν κώλωσε πουθενά.
Στον αυτοκινητόδρομο
Μόνο ο σχετικά αυξημένος θόρυβος από τον κινητήρα και την κύλιση ενοχλεί. Αλλιώς είναι σταθερό και ευθύβολο. Το ελαφρύ τιμόνι χάνει σε αίσθηση και δεν έχει καλή πληροφόρηση στις εναλλαγές πορείας.
Η τετρακίνηση αποτελείται από έναν ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη πριν από το πίσω διαφορικό, ο οποίος μοιράζει αυτόματα τη ροπή στους δύο άξονες του αυτοκινήτου. Η εμπλοκή της γίνεται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει είτε την πιο οικονομική κίνηση στους 2 εμπρός τροχούς, είτε το κλείδωμα του ποσοστού της ροπής που θα μοιραστεί στους δύο άξονες, σχεδόν στο 50:50.
Τι να πω! Από τα πιο άχρηστα άρθρα που έχω διαβάσει!...αυτοκίνητα μη συγκρίσιμα μεταξύ τους, 4x2 με 4x4 με αποστάσεις από το έδαφος από 130mm ως 210, σε μια πίστα 4x4 ανέκδοτο (αφού μπορει και τη βγάζει και το δικίνητο με 130mm clearance)...πιο το συμπέρασμα;...κανένα! Απλά μια πρόφαση για αναφορά συγκεκριμένων μοντέλων καθαρά για διαφημιστική προβολή. ..σοβαρό περιοδικό. ..
Προς τα εκεί καταλήγω..εντάξει είναι μια σκληρή απόφαση γιατί μιλαμε για οικονομίες ετών για να πάρουμε ένα αμαξι..το βιταρα τ πήρε ο κολλητός μ αλλά Δν ξέρω κάτι μ χαλάει..Δν ξέρω ωραίο όμως αλλά είναι vitara.σε ευχαριστώ παρά πολύ πάντως..:και αυτοί ελεος πως Δν έβαλαν μια 4κινηση να ήταν το απόλυτο αμαξι....
Μέχρι το 2009 δεν είχα ποτέ σκεφτεί να έχω αυτοκίνητο 4x4, Crossover ή SUV. Μου αρέσει περισσότερο η σπορ οδήγηση και η αδυναμία των αυτοκινήτων αυτών να οδηγηθούν γρήγορα στις στροφές ήταν αρκετά αποτρεπτικό για μένα. Το 2009 όμως στράφηκα σε οχήματα τέτοιου τύπου μιας και έπρεπε αναγκαστηκά να κινούμαι σε διαδρομές εκτός δρόμου. Δεν το έχω μετανιώσει καθόλου γιατί αμέσως ανακάλυψα μέρη που δεν πήγαινα ποτέ στο παρελθόν. Στο βουνό το χειμώνα ακόμη και με ακραίες καιρικές συνθήκες ανεβαίνεις άνετα χωρίς φόβο, ενώ το καλοκαίρι πηγαίνεις στην απομακρυσμένη παραλία για να κάνεις το μπάνιο σου με ησυχία χωρίς να φοβάσαι μην κολλήσεις στην άμμο (με κάποια προσοχή βέβαια). Ένα SUV λοιπόν με τετρακίνηση σου δίνει μια διέξοδο από την καθημερινότητα χωρίς να ξοδεύεις χρήματα παρά μόνο για καύσιμα. Μπορείς να κινηθείς ακόμα και στην Αττική σε κοντινές διαδρομές για να βρεις λίγο καθαρό αέρα και ησυχία και να επιστρέψεις στο σπίτι σου το βράδυ ξεκούραστος και ανανεωμένος. Τα σημερινά SUV, Crossover, κ.λπ. έχουν καταφέρει να συνδυάσουν και τη σπορ και την εκτός δρόμου οδήγηση ειδικά νομίζω τα γερμανικά. Κι αυτό είναι πολύ καλό για μένα. Όλα καλά λοιπόν με το test σας, αλλά δεν έχω καταλάβει για πιο λόγο σε ένα off-road test βάζετε τη BMW x1 στην έκδοση M που είναι μια έκδοση καθαρά για το δρόμο με 18"-19" ζάντες αντί για 17" και με σφιχτή ανάρτηση, ενώ αντίστοιχα στη Mercedes βάζετε την τετρακίνητη έκδοση στα 2000cc. Είναι η δεύτερη φορά που το βλέπω. Αυτά τα δύο οχήματα δεν μπορούν να συγκριθούν μεταξύ τους. Οδηγώ το BMW X1 xDrive 20d με 17" (ακριβώς επειδή πηγαίνω εκτός δρόμου) και κάθε βδομάδα οδηγώ σε κακοτράχαλο έδαφος με λάσπες το χειμώνα που ένα 4x2 δεν μπορεί να ανέβει, λόγω ανηφόρας με λάσπη, για να φτάσω σπίτι μου. Κανένα πρόβλημα δεν αντιμετωπίζω ούτε ακουμπάει πουθενά στο έδαφος αφού είναι αρκετά ψηλό (183χλστ) παρόλο που παιρνάω από δρόμο που κανείς δεν συντηρεί με μεγάλα χαντάκια από τις δυνατές βροχές. Τώρα βέβαια αν η αντιπροσωπεία δεν σας δίνει άλλο όχημα, τι να πω...... Σχετικά με το Jeep Renegade το συγκεκριμένο μοντέλο το είχα το περασμένο χειμώνα για 2 μήνες και συμφωνώ με όσα γράφετε. Έμεινα πολύ ευχαριστημένος. Και όντως πάει παντού και είναι πολύ οικονομικό.
Δηλαδή θα κάνουμε trail? E τότε να μην φτιάχνουμε τα Jeep, τα ζημιάρικα LR, και τα υπόλοιπα σκληροπυρηνικά.Ένα υπερηψωμένο hatch είναι κουφέτο, τεφαρίκι...:-)
@Γεώργιος, δεν ξέρω τι λόγους είχαν αλλά κι εμένα μου φαίνεται λάθος τους που δεν έχουν έκδοση με 4x4 στα 1600. Για το παλιό Vitara έχω ακούσει τα καλύτερα σαν αυτοκίνητο εκτός δρόμου, για το καινούργιο δεν ξέρω. Σημασία όμως έχει αυτό που θα πάρεις να σε ικανοποιεί στο μέγιστο δυνατό. Και σαν οδηγό αλλά και στις ανάγκες της οικογένειάς σου. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι το είχα 2 μήνες και το οδηγούσα καθημερινά στη πόλη και το Σ/Κ εκτός πόλης και εκτός δρόμου. Με άφησε ικανοποιημένο και δεν έχω κάτι αρνητικό να πω. Σου εύχομαι ό,τι διαλέξεις να σε αφήσει ικανοποιημένο για πολλά χρόνια.
Σε ευχαριστώ πολύ.με έχεις βοηθήσει πολύ.πιστευω ότι Δν αξίζει να κοιτάξω το 2000 longitude και να χάσω πολλά έξτρα απλά για μα έχω 4 κίνηση σωστά;;;;;το μόνο π μένει είναι να δω ποσό θα έχει τ καινουργιο quasqai...
τα απαραιτητα εργαλεια εννοεις;;;;; κοιτα στα χιονια δεν παω αντε να παω μια φορα το χρονο και αν τυχει να εχει ο δρομος χιονι. σε βουνα παω που και που..τωρα να παρω το 1400 το βενζινη π εχει 4*4 μπορει να πηγε ιδια τιμη αλλα μιλαμε για μεγαλη διαφορα στην καταναλωση περιπου τα διπλα λεφτα και επισης τωρα 9ταχυτο που δεν εχει δοκιμαστει ποτε αυτο........ μετα σκεφτηκα το vitara αλλα κατι μ κραταει πισω και σε αυτο.....
φιλε μου p g ειμαι ενα βημα πριν παρω το jeep renegade το 1600 το πετρελαιο που δεν ειναι 4*4. με στεναχωρει μονο αυτο οτι δν ειναι...πραγματικα πιστευεις οτι αξιζει...το να παρω το 1400 βενζινη οκ θα εχω ενα ποιο γρηγορο και δυνατο αλλα πραγματικα ειναι σχεδον η διπλασια καταναλωση..δν πηγαινω και στα χιονια ποτε αντε να τυχει μια φορα το χρονο και αν.πιστευεις αξιζει;;το θεμα ειναι να μην μπω σε καμια λασπη μια φορα και κολλησει...πραγματικα δν ξερω τι να κανω.αν ημουν 40 θα επαιρνα το Nissan αλλα ειμαι μικρος ακομα.
@ΓΕΩΡΓΙΟΣ, Νομίζω το 1600 είναι μια άριστη επιλογή. Το μόνο έδαφος που δεν θα το έβαζα επειδή δεν έχει 4x4 είναι η καλοκαιρινή άμμος. Το Qashqai το έκανα μικρό test drive αλλά δεν μου άρεσε - τελείως προσωπική γνώμη όμως. Νομίζω ότι αν σε ενδιαφέρει έστω και λίγο το εκτός δρόμου, τότε το Renegade είναι καλύτερη επιλογή, τουλάχιστον στο 4x2. Μη ξεχνάς ότι είναι Jeep.
@ΓΕΩΡΓΙΟΣ, το Renegade το οδήγησα το χειμώνα και το πήγα και εκτός δρόμου (δηλαδή μέχρι σε πολύ κακό χωματόδρομο). Δεν το πήγα σε χιόνια ή σε μέρη χωρίς δρόμο γιατί δεν ήταν δικό μου. Δεν είχα κανένα πρόβλημα, ούτε φοβήθηκα πουθενά ότι θα κολλήσω. Αλλά όπως βλέπεις και από το τεστ πέρασε όλα τα εμπόδια στη πίστα 4x4. Αυτό που με εντυπωσίασε στο Renegade πραγματικά ήταν η κατανάλωση και η ροπή. Από τη στιγμή που βάζεις την 6 ταχύτητα πας σ' όλο το ταξίδι χωρίς να την αλλάξεις ποτέ. Ανηφόρες, κατηφόρες ευθείες, όλες με την 6 ταχύτητα. Αυτό φέρνει απίστευτη οικονομία. Στη φωτό αυτό που βλέπεις είναι πραγματικό. Βόλτα στους δρόμους και τα βουνά της Μάνης με κατανάλωση 5.6lt/100. Έχω ανέβει στα χιόνια με το Cherokee 4x4 2.8CRD. Αν δεν έχεις τα κατάλληλα ελαστικά ακόμα και 4x4 είναι επικίνδυνο. Σχετικά με τα εργαλεία, εννοώ να έχεις μαζί σου ιμάντες αν χρειαστεί να σε τραβήξει κάποιος π.χ. για να βγεις από τη λάσπη, ένα φτυάρι και άλλα τέτοια. Γενικά το εκτός δρόμου σαν σπορ θέλει εμπειρία που αποκτάς στη πορεία και γνώσεις που πρέπει να έχεις από πριν. Και ποτέ ξαναλέω δεν πας μόνος σου.
Φίλε Γιώργο, όπως μου τα περιγράφεις, θα σου το πρότεινα ανεπιφύλακτα το Renegade. Τώρα για το αν θα κολλήσεις σε λάσπη, εξαρτάται κατά πολύ από το τρόπο οδήγησης και τις συνθήκες. αν κοιτάξεις στο youtube (αν θες ρίξε μια ματιά εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=r7UR86e0qW4) θα δεις και τα καλύτερα 4x4 να κολλάνε στη λάσπη. Παρόλο που το συγκεκριμένο μοντέλο δεν είναι 4x4 έχει αρκετό ύψος, τα κατάλληλα ελαστικά και είναι Jeep. Αυτά σημαίνουν ότι όταν βρεθείς σε κάποια μικρή δυσκολία με λίγη φόρα θα την περάσεις χωρίς να χτυπήσεις το αυτοκίνητο από κάτω. Από κει και πέρα να ξέρεις ότι ποτέ δεν πας off-road χωρίς να έχεις μαζί σου τα απαραίτητα εργαλεία αλλά και συνοδεία από άλλο όχημα 4x4 για να μη γίνει η περιπέτεια ...δράμα. :)