Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Saab και Volvo είναι σε διαδικασία πώλησης. Γιατί δεν πείθει πια η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία;

Saab και Volvo είναι σε διαδικασία πώλησης. Γιατί δεν πείθει πια η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία;

(11/6/2009)

Στο όνομα και μόνο της Volvo έχουν συνυφανθεί η οδική ασφάλεια και η αξιοπιστία. Η Saab έχει με το μέρος της τους κινητήρες τούρμπο και τις «αεροπορικές» επιδόσεις. Τι έγιναν όλα αυτά όμως; Εσάς σας έλκουν ακόμη οι δύο Σουηδοί;

Για μια «μικρή» χώρα όπως η Σουηδία, η ύπαρξη δύο αυτοκινητοβιομηχανιών ήταν πρόβλημα. Αποτέλεσμα η Volvo πουλήθηκε στη Ford και η Saab στην General Motors. Και οι δύο εταιρείες είδαν σημαντική εξέλιξη στα χρόνια που βρέθηκαν στους ομίλους αυτούς, όμως και πάλι, στην πρώτη τρικυμία είναι οι πρώτες που εγκαταλείπουν το πλοίο.
Για δύο μάρκες με τόσο συγκεκριμένο κοινό, ποιος μπορεί να είναι ο λόγος που περνούν τέτοιες δυσκολίες; Είναι δυνατόν οι αξίες που μεταξύ τους μοιράζονται ως μάρκες να άλλαξαν; Ποιός δε θέλει ασφαλές και αξιόπιστο αυτοκίνητο, ή ένα μοντέλο με επιδόσεις και σπορ εμφάνιση;

&&&& &&&& Αν η Volvo είχε ένα αρνητικό ήταν η σχεδίαση, με τα μοντέλα της μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 90 να μοιάζουν με κουτιά. Όχι πια. Ίσα - ίσα που η τελευταία γενιά αυτοκινήτων είναι από τις πιο μυώδεις και ελκυστικές, διατηρώντας όμως τη μοναδικότητα και το σουηδικό της χαρακτήρα.
&&&& Επίσης επεκτάθηκε γρήγορα σε νέες κατηγορίες. Μετά τις Mercedes και BMW ήταν η πρώτη premium μάρκα με SUV στη γκάμα της. Κατέβηκε αμέσως στα μικρομεσαία όταν έπαιζαν ακόμη μόνες τους οι Audi και η BMW με τα Α3 και Σειρά 1 αντίστοιχα.
&&&& &&&& Και αυτά χωρίς να απομακρύνεται από την έμφασή της στην ασφάλεια, με κάθε νέο της μοντέλο να αποσπά 5 αστέρια στο EuroNCAP. Αν κανείς μπορεί να της προσάψει κάτι είναι η έλλειψη μικρών κινητήρων που μπορούν να ανταγωνιστούν στη νέα τάξη πραγμάτων που λέγεται «τούρμπο». Ένα «πρόβλημα» που κληρονόμησε από τη σχέση της με τη Ford, που δε μπόρεσε να ισοσταθμίσει η ύπαρξη τόσο του 5κύλινδρου τούρμπο, του 6κύλινδρου εν σειρά και στενού V8, ξεχωριστά μοτέρ που κάθε αυτοκινητοβιομηχανία θα ζήλευε.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


&&&& Η Saab από την άλλη έχοντας ασπαστεί το τούρμπο πρώτη από όλους ήδη από το 1978, δεν στερήθηκε ποτέ επιδόσεις και ισχύ. Τι μπορεί να τη θίγει; Ίσως η εμμονή της μέχρι πρόσφατα σε δύο μόνο μοντέλα, το μεσαίο 9-3 και το μεγάλο 9-5 και το καθυστερημένο λανσάρισμα ενός SUV που μάλιστα ήρθε από τις ΗΠΑ αντί της Σουηδίας.
&&&& Πιθανώς η σουηδική παράδοση που θέλει τον κύκλο ζωής ενός αυτοκινήτου να μην είναι μόνο 6 χρόνια, να συντέλεσε και αυτός, αν και όποιον ρωτήσεις θα σου πει πως είναι καλό αυτό, ειδικά για μια premium μάρκα που δίνει αξία έτσι στα μοντέλα της.

&&&& Και η Saab όμως αλλάζει. Τα πρωτότυπα που παρουσιάζει κάθε χρόνο δείχνουν όρεξη για νέα αυτοκίνητα, ενώ έρχεται σύντομα και το μεσαίο SUV της μάρκας, το 9-4Χ, στην καρδιά του ανταγωνισμού απέναντι σε BMW X3, Audi Q5, Mercedes GLK, Volvo XC60 και Freelander 2. To νέο 9-5 είναι σχεδόν έτοιμο, ενώ η νέα τετρακίνηση ΧWD που έκανε ντεμπούτο στο facelift του 9-3, εκτός από ότι καλύτερο στο είδος της, αλλάζει και την εικόνα της μάρκας σε θέματα επιδόσεων.

&&&& &&&& ¶ρα τι πρόβλημα μπορεί να έχουν οι σουηδικές αυτοκινητοβιομηχανίες; Εσείς είχατε Saab ή Volvo και προτιμήσατε κάτι άλλο; Έχουν σήμερα μοντέλα που σας έλκουν στις εκθέσεις τους και τι είναι αυτό που μπορεί να τους λείπει;
Hyundai
NISSAN