Saab και Volvo είναι σε διαδικασία πώλησης. Γιατί δεν πείθει πια η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία;
(11/6/2009)
Στο όνομα και μόνο της Volvo έχουν συνυφανθεί η οδική ασφάλεια και η αξιοπιστία. Η Saab έχει με το μέρος της τους κινητήρες τούρμπο και τις «αεροπορικές» επιδόσεις. Τι έγιναν όλα αυτά όμως; Εσάς σας έλκουν ακόμη οι δύο Σουηδοί;
Για δύο μάρκες με τόσο συγκεκριμένο κοινό, ποιος μπορεί να είναι ο λόγος που περνούν τέτοιες δυσκολίες; Είναι δυνατόν οι αξίες που μεταξύ τους μοιράζονται ως μάρκες να άλλαξαν; Ποιός δε θέλει ασφαλές και αξιόπιστο αυτοκίνητο, ή ένα μοντέλο με επιδόσεις και σπορ εμφάνιση;
&&&& &&&& Αν η Volvo είχε ένα αρνητικό ήταν η σχεδίαση, με τα μοντέλα της μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 90 να μοιάζουν με κουτιά. Όχι πια. Ίσα - ίσα που η τελευταία γενιά αυτοκινήτων είναι από τις πιο μυώδεις και ελκυστικές, διατηρώντας όμως τη μοναδικότητα και το σουηδικό της χαρακτήρα.
&&&& Επίσης επεκτάθηκε γρήγορα σε νέες κατηγορίες. Μετά τις Mercedes και BMW ήταν η πρώτη premium μάρκα με SUV στη γκάμα της. Κατέβηκε αμέσως στα μικρομεσαία όταν έπαιζαν ακόμη μόνες τους οι Audi και η BMW με τα Α3 και Σειρά 1 αντίστοιχα.
&&&& &&&& Και αυτά χωρίς να απομακρύνεται από την έμφασή της στην ασφάλεια, με κάθε νέο της μοντέλο να αποσπά 5 αστέρια στο EuroNCAP. Αν κανείς μπορεί να της προσάψει κάτι είναι η έλλειψη μικρών κινητήρων που μπορούν να ανταγωνιστούν στη νέα τάξη πραγμάτων που λέγεται «τούρμπο». Ένα «πρόβλημα» που κληρονόμησε από τη σχέση της με τη Ford, που δε μπόρεσε να ισοσταθμίσει η ύπαρξη τόσο του 5κύλινδρου τούρμπο, του 6κύλινδρου εν σειρά και στενού V8, ξεχωριστά μοτέρ που κάθε αυτοκινητοβιομηχανία θα ζήλευε.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
&&&& Η Saab από την άλλη έχοντας ασπαστεί το τούρμπο πρώτη από όλους ήδη από το 1978, δεν στερήθηκε ποτέ επιδόσεις και ισχύ. Τι μπορεί να τη θίγει; Ίσως η εμμονή της μέχρι πρόσφατα σε δύο μόνο μοντέλα, το μεσαίο 9-3 και το μεγάλο 9-5 και το καθυστερημένο λανσάρισμα ενός SUV που μάλιστα ήρθε από τις ΗΠΑ αντί της Σουηδίας.
&&&& Πιθανώς η σουηδική παράδοση που θέλει τον κύκλο ζωής ενός αυτοκινήτου να μην είναι μόνο 6 χρόνια, να συντέλεσε και αυτός, αν και όποιον ρωτήσεις θα σου πει πως είναι καλό αυτό, ειδικά για μια premium μάρκα που δίνει αξία έτσι στα μοντέλα της.
&&&& Και η Saab όμως αλλάζει. Τα πρωτότυπα που παρουσιάζει κάθε χρόνο δείχνουν όρεξη για νέα αυτοκίνητα, ενώ έρχεται σύντομα και το μεσαίο SUV της μάρκας, το 9-4Χ, στην καρδιά του ανταγωνισμού απέναντι σε BMW X3, Audi Q5, Mercedes GLK, Volvo XC60 και Freelander 2. To νέο 9-5 είναι σχεδόν έτοιμο, ενώ η νέα τετρακίνηση ΧWD που έκανε ντεμπούτο στο facelift του 9-3, εκτός από ότι καλύτερο στο είδος της, αλλάζει και την εικόνα της μάρκας σε θέματα επιδόσεων.
&&&& &&&& ¶ρα τι πρόβλημα μπορεί να έχουν οι σουηδικές αυτοκινητοβιομηχανίες; Εσείς είχατε Saab ή Volvo και προτιμήσατε κάτι άλλο; Έχουν σήμερα μοντέλα που σας έλκουν στις εκθέσεις τους και τι είναι αυτό που μπορεί να τους λείπει;
Το πρόβλημα δεν είναι στις σουηδικές εταιρείες αλλά στις "μαμάδες" τους, αν και η Volvo δε φαίνεται να έχει πρόβλημα καθώς η μαμά Ford δεν έχει λάβει ούτε ένα $ από το αμερικανικό κράτος. Και οι 2 εταιρείες έτυχε να είναι σε λάθος χέρια σε λάθος στιγμή, κάτι που ισχύει πολύ περισσότερο για τη Saab. Οι σουηδικές αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν να αντιμετωπίσουν και το μειονέκτημα της μικρής μητρικής αγοράς σε αντίθεση με τους Γερμανούς ανταγωνιστές τους. H GM δεν επένδυσε τίποτα όλα αυτά τα χρόνια στην Saab, η οποία προσφέρει μια πολύ μικρή γκάμα μοντέλων. Όσο για την υπετροφοδότηση που κάποιοι (βλέπε VAG) τώρα την ανακάλυψαν, η Saab είναι η ειδική στον τομέα της, μόνο που δεν κατασκευάζει αυτοκίνητα 1.4 για να πωλούν σε μεγάλους αριθμούς αλλά με 2λιτρα μοτέρ και επιδόσεις άνω των 200 ίππων...Η Volvo αντιθέτως έχει παρουσιάσει μία σειρά από νέα μοντέλα, το πρώτο σε πωλήσεις αμάξι της παγκοσμίως είναι το μεγάλο της SUV, XC90 και τα κέρδη της τη τελευταία δεκαετία ήταν πολύ υψηλά. Η άνοδος όμως των τιμών του πετρελαίου και η καθυστέρηση της εταιρείας για την παραγωγή πιο ισχυρού 5κύλινδρου κινητήρα diesel έπληξε τις πωλήσεις της εταιρείας. Η Volvo επίσης έχει καθυστερήσει πάρα πολύ να ανανεώσει της το S60, το οποίο παράγεται από το 2000 και στο πρώτο μισό της δεκαετίας που διανύουμε ήταν ένα από τα πιο δυνατά της μοντέλα. Tαυτόχρονα, η αδυναμία της να αλλάξει σημαντικά το V70, που είναι το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο στην κατηγορία των πολυτελών station παγκοσμίως της έχει στοιχίσει. Ένας άλλος παράγοντας είναι η υπερεκμετάλλευση της Volvo από τη Ford. Μια σειρά από συστήματα που είχαν τα Volvo ή που ανέπτυξε η Volvo τα τελευταία χρόνια πέρασαν αυτόματα στα Ford ενώ το ίδιο ισχύει και με τους βασικούς κινητήρες της εταιρείας (2.5, 3.2, D5). Σε αυτό το σημείο ευθύνη έχει και το τμήμα marketing της Volvo, ειδικά στην Ελλάδα. Το θετικό είναι ότι η κατάσταση αυτή έχει αρχίσει να διαφοροποιείται. Απόδειξη το νέο σύστημα του Volvo XC60, City Safety, που φρενάρει μόνο του το αυτοκίνητο σε χαμηλές ταχύτητες στην πόλη εάν υπάρχει ενδεχόμενο σύγκρουσης. Αυτή αλλά και πολλές άλλες καινοτομίες ακούγονται ως αδιάφορες από πολλούς, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, οι οποίοι στα πλαίσια της επιδεικτικής κατανάλωσης (δείγμα νέου πλούτου,ανάλογες περιόδους πέρασαν και πολλές άλλες οικονομίες πολλά χρόνια πριν από εμάς), επιλέγουν μόνο ανάμεσα στα οχήματα που προσφέρει το γνωστό γερμανικό τρίο (Αudi, BMW, Mercedes). Απλά όσοι τα θεωρούν κατώτερα ποιoτικά από τα γερμανικά(και προς θεού δε συγκρίνονται με τα πολύ χειρότερα ποιτικά VW) ας κάνουν ένα test drive ή ας πάνε ένα ταξίδι στο εξωτερικό να δουν τη γνώμη των Ευρωπαίων φίλων μας (εκεί όπως και στις ΗΠΑ αλλά και παντού στον κόσμο, πωλούνται κυρίως τα μεγαλύτερα Volvο). Όσον αφορά την ποιότητα και την αξιοπιστία, ως κάτοχος Volvo είμαι απόλυτα ικανοποιημένος μέχρι σήμερα και σίγουρα ένα νέο Volvo θα ήταν μέσα στις πρώτες μου επιλογές.
ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ!ΠΑΛΤΑ ΘΑ ΤΑ ΕΛΕΓΑ ΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΩΛΗΣΗΣ!ΟΣΟ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ, ΑΛΛΟ ΤΟΣΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ. ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΟΧΟΣ ΕΝΟΣ 9-3 SPORTSEDAN VECTOR ΚΑΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΧΩ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΑΠΟΨΗ!!!ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΟ ΟΠΩΣ ΟΙ ALFISTI. ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΑ ΟΔΗΓΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΩΤΕΥΕΣΑΙ. ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΝΑ ΞΑΝΑΑΛΛΑΞΩ, ΠΑΛΙ ΣΤΗΝ SAAB ΘΑ ΣΤΡΑΦΩ ΠΡΩΤΑ!ΔΕΝ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥΤΕΛΗΣ ΕΚΔΟΣΗ ΤΩΝ OPEL ΟΠΩΣ ΔΙΑΒΑΣΑ. ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ. ΘΕΩΡΩ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΤΟ ΚΑΚΟ MARKETING ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ (ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!!) ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ (ΜΙΚΡΗ ΧΩΡΑ) ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΥΤΑ ΟΧΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ.ΘΕΩΡΩ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΙΜΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΞΙΖΟΥΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥΣ.ΑΠΛΑ ΕΜΕΙΣ ΕΔΩ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΧΟΥΜΕ ΑΚΟΜΗ ΤΟ ΚΟΜΠΛΕΞ ΤΗΣ ΜΕΡΣΕΝΤΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΠΕΜΠΑΣ ΚΑΙ ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΠΙΣΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ. ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ Η AUDI ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗΣ!!
Καταρχήν από προσωπική εμπειρία με Γερμανικά (VW Golf 3 - BMW E36 ) και Σουηδικά (Saab 9000 ) θα πρέπει να πω ότι θεωρώ πιο τίμια αγορά, αυτήν του Saab αφού η τιμή του ήταν ανάλογη της αξίας του. Να λάβουμε υπΆόψιν όμως τα εξής.
Είναι ασφαλώς ευκολότερο για την π.χ.VW να πλασάρει στην αγορά ένα "προϊόν" το οποίο φέρει το σήμα της αφού έχει ήδη κερδίσει την αποδοχή του καταναλωτικού κοινού. Η Saab από την άλλη δεν είχε στην διάθεσή της τα ίδια κεφάλαια με τις άλλες Γερμανικές εταιρείες ώστε να επενδύσει αναλόγως στην έρευνα και στην διαφήμιση.
Εδώ πρέπει να παρατηρήσουμε ότι όταν η vw αγόρασε την skoda, η skoda αναβαθμίστηκε από κάθε άποψη, και μάλιστα τα vw λογότυπα κοσμούσαν κατά το δυνατόν περισσότερο τα νεα skodagen. H GM όμως δεν σεβάστηκε την αξία της Saab και στον βωμό του χρήματος και με το λογότυπο της GM να κρύβεται όσο ήταν δυνατόν υποβάθμισαν την ποιότητα των ανταλλακτικών στο γνωστό επίπεδο GM.
Σίγουρα όμως οι Σουηδοί (προ GM) από μόνοι τους διέθεσαν υψηλότερες ποσοστιαίες μονάδες για έρευνα, αναλογικά πάντα με τα ποσά εισροής στα ταμεία της. Ένα saab ήταν σχεδιασμένο να ανταπεξέλθει επαρκώς σε συγκρούσεις με μια ¶λκη, αλλά και κολόνες που δεν θα στρεβλώσουν επικίνδυνα για τους επιβαίνοντες ακόμα και εαν το αυτοκίνητο πέσει "ανάσκελα" απο 12 μέτρα ύψος! Από στατιστικής απόψεως αυτά είναι απίθανα σενάρια, τα οποία όμως για να πληρούνται ως προδιαγραφές απο ενα μοντέλο της Mercedes ο ευτυχής ιδιοκτήτης του θα πρέπει να έχει ξοδέψει αντιστοίχως πολλαπλάσια ποσά για την αγορά του σε σχέση με ένα Saab!
Σε ότι αφορά την αξιοπιστία του συγκεκριμένου Saab (έναντι των άλλων Γερμανικών πού έτυχε να περάσουν από τα χέρια μου), αυτή ξεπερνά κάθε προσδοκία, και βέβαια δεν υιοθετώ φήμες μιλάω από προσωπική εμπειρία.
Προσοχή λοιπόν διότι οι ευθύνες για αναξιοπιστία και κακή ποιότητα θα πρέπει να αποδίδονται αναλόγως. Όταν ένας ιμάντας κόπηκε, την ευθύνη την απέδωσαν ατυχώς στην Saab, και όχι στην Valeo. Το ίδιο και για την λάμπα που κάηκε μετά από λιγοστές ώρες λειτουργίας, πάλι στην Saab αντι για τον Κινέζο! Όχι δεν κοστίζουν το ίδιο με τα γνήσια, κάποια aftermarket ανταλλακτικά, αλλά δεν μπορεί να περιμένεις τα ίδια απότελέσματα. Αν αντικαταστήσεις τα boge με bilstein σίγουρα περιμένεις κάτι καλύτερο, όχι όμως αντίστροφα. Αξιόπιστο δεν θεωρείται το αυτοκίνητο που δεν χαλάει, (άλλωστε δεν μπορεί να υπάρξει τέτοιο αφού τίποτα δεν μπορεί να πάει ενάντια στον χρόνο) αλλά αυτό που χαλάει στον καιρό του ή και μετά, δηλ. πληρεί τις προδιαγραφές. Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα, (σχεδιασμός, οδηγική ευχαρίστηση) αυτά είναι υποκειμενικά, το Saab δεν στρίβει όπως το Golf αλλά ούτε και παρέχουν συγκρίσημα επίπεδα άνεσης.
Το prestige είναι μπερδεμένο θέμα. Προσωπική μου άποψη είναι ότι θα πρέπει να αποδίδεται στους ανθρώπους γιΆαυτό που είναι, και από την συνεισφορά τους στην ευρύτερη κοινωνία όχι από το έμβλημα στο τιμόνι. Αν είσαι πτωχός στις αξίες γιατί να είσαι prestigious μέσα από ένα ακριβό αυτοκίνητο, άλλωστε το αυτοκίνητο αποδίδει την αξία του στον κατασκευαστή του, όχι στον χειριστή του.
Εν κατακλείδι, θα προτιμούσα ακόμα ένα Saab από τα χέρια των Σουηδών, όχι από το marketing της GM.
Οι Γερμανοί είναι πιστοί σε αυτό που πρεσβεύουν, αλλά θα υποστηρίξω τους Σουηδούς επειδή αν μου ζητούσαν να σχεδιάσω ένα αυτοκίνητο θα το έκανα όπως η Saab έκανε το 9000cs, (στην σύγχρονη εκδοχή του) και επειδή ταυτίζομαι ιδεολογικά με τις ευαισθησίες τους ως προς την ασφάλεια και το περιβάλλον.ΕΧΩ ΕΝΑ VOLVO S40 1.6, ΔΕΝ ΥΣΤΕΡΕΙ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ BMW, MERCENTES, ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΟΤΙ ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΧΡΗΜΑΤΑ (;) ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Π.Χ. ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΑ ΦΡΕΝΑ. ΓΙΑΤΙ ΠΟΥΛΑΝΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ; ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΦΗΜΗ ΤΟΥ ΠΙΟ ΓΕΡΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ , ΕΔΩ ΔΕΝ ΥΣΤΕΡΕΙ Η VOLVO, ΣΥΝ ΤΗΝ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ. ΤΟ ΜΕΙΟΝ ΤΗΣ VOLVO ΗΤΑΝ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ Η ΑΓΟΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΟΡΝΤ.
Thimame ta Volvo 240, 244, estw kai to 440, 460 kai vevaia ta 850 T5. Itan amaxia me poly idieteri taftotita. Ta Saab 900 kai 9000 episis idietera amaxia. Den katalavena pada (imoun kai mikros) to sxediasmo twn Saab alla adilamvanomoun oti prokite gia kati diaforetiko. Gia tin epoxi tous eixane trella gazia, twra tous ftasane ligo poly oloi. Tote epernes ena volvo i ena saab epidi xsehorize apo mia mercedes kai itan kai pio gaziariko. Edaxi ta volvo itan san koutia, alla sigoura den ipirxan alla amaxia san afta. Otan evlepes ti mouri enos volvo sto dromo to pio pithano itan na fovithis. Itan adriko amaxi kai oxi "oikogeneiako". Ta simerina Saab? Ti na pw... opelamericana. To XWD einai ena thetikotato vima gia ena "opel", alla den einai arketo gia ena saab. Ta Saab itan amaxia exofrenika kai oxi simvatika. Ean afta ta amaxia den xsanaxtisoun diki tous taftotita, o kosmos den tha ta apodexthei.
Apantao se osous kirious exoun tin aporia gt einai etsi diamorfomena ta mixanika sinola volvo-saab.Epidi kirios proorizontai pros ameriki kai voreia europi xeroun oti einai pio axiopista ta megala mixanika sinola kai dn exoun akoma downsizing politiki g auton akrivos ton logo.gi auto dn einai kai toso dimofili stin xora mas oso einai antistoixa stis xores gia tis opoies kirios proorizete.G auto k dinoun kirios emfasi sta station vagon kai oxi sta compact kai mikra suv opos emeis protimame.Euxaristo.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΩΝ 2 ΣΟΥΗΔΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΛΑΣΑΡΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΩΣ PREMIUM ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΤΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΚΑΜΑ ΤΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ ΤΗΣ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΝ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΤΟΣΟ ΣΕ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΩΛΗΣΗ.
ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΛΑΘΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΑΥΤΕΣ ΣΟΥΗΔΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΟΥΛΗΘΙΚΑΝ ΣΕ ΞΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ!!! ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΩΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΚΟΠΟ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΤΥΠΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΚΡΙΒΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ(MERCEDES,BMW,AUDI)ΚΥΡΙΟΣ.ΕΤΣΙ ΕΝΩ ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΕΠΑΡΚΗΣ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΧΑΜΗΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ!! ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΗΝΟΝΤΑΙ! ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΤΟ VW-GROYP ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 1.4 ΤΩΝ 160 ΙΠΠΩΝ Η VOLVO ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟΝ ΤΟΝ ΑΘΛΙΟ ΚΑΤ ΕΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ 10ΕΤΗΑΣ ΚΑΙ,1.6 100 ΙΠΠΩΝ ΤΗΣ FORD!!! ΑΠ ΟΤΙ ΘΥΜΑΜΑΙ Η VOLVO ΠΡΙΝ ΕΞΑΓΟΡΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ FORD EIXE ΤΟΥΣ ΠΟΙΟ ΑΠΟΔΩΤΙΚΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ (ΑΠΟ ΤΑ 1.6 ΚΑΙ ΠΑΝΟ) ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΣΧΕΔΟΝ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ! ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΗΦΗΜΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ, ΑΥΤΗ ΧΑΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟΥ ΩΣ ΠΑΡΑ ΠΛΕΥΡΗ ΑΠΩΛΕΙΑ.....VOLVO ΚΑΙ SAAB ΟΣΟ ΜΕΝΟΥΝ ΣΕ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΔΙΟΙΚΙΣΗ(FORD KAI GM ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ) ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΚΟΠΗ ΟΥΤΕ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΟΥΤΕ ΣΕ ΕΥΤΥΧΕΙΣ ΠΕΛΑΤΕΣ.....
Πήγα να σχολιάσω το ερώτημα αλλά δυστυχώς χάλασε το SAAB μου και πρέπει να φύγω για το συνεργείο.
πανακριβα τα σουηδικα . ποιο ακριβα απο τα VW που ειναι και καλυτερα πιοτικα. επιδοσεις; ποιες επιδοσεις εχουν μπροστα στα τουρμπο των γερμανων; οι γερμανοι και στις επιδοσεις ειναι μπροστα και στην πιοτητα οποτε γιατι να αγορασω ενα ακριβοτερο και χειροτερο αμαξι; απορω ποιος αγοραζει με 35000 ενα saab, με 170 αλογα οταν με τα ιδια λεφτα περνει κορυφαιο VW με 210 αλογα και κορυφαια ποιοτητα κατασκευης. οσο για τη ναξιοπιστια, δεν ειναι τυχαιο που ολο για χαλασμενα saab ακουμε .
ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΑ SAAB KAI TA VOLVO. ΘΑ ΑΓΟΡΑΖΑ ΤΟ VOLVO C70 COUPE-CABRIOLET TO ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΟ COUPE-CABRIOLET ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΟΥ. ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ ΙΜΑΤΖ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΤΙΜΗ. ΟΜΩΣ ΠΑΡΑΠΟΝΕΘΗΚΑ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΟΩΘΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΤΟ 2ΛΙΤΡΟ DIESEL ΜΕ 136 ΑΛΟΓΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΥΡΩΠΗ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΕΔΩ ΜΟΝΟ ΤΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΥΒΙΣΜΟΥ 2.4 ΚΥΒΙΚΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΟΝΟ 140 ΑΛΟΓΑ. ΤΟΥΣ ΕΙΠΑ ΟΤΙ Η ΕΚΔΟΣΗ ΑΥΤΗ ΘΑ ΠΟΥΛΑΓΕ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΧΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ. ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΜΥΑΛΟ ΓΙΑΤΙ Η BMW COUPE -CABRIOLET 2.0CC ΠOY KANEI KAI 10000 EΥΡΩ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΟΛΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΒΛΕΠΕΙΣ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ. ΜΑΝΟΣ - ΠΑΤΡΑ
Το πρόβλημα, αν υπάρχει πρόβλημα είναι πιστεύω στην προβολή τους που ήρθε κάπως πολύ αργά και στην νοοτροπία μας. Προσωπικά είμαι εδώ και ένα χρόνο κάτοχος ενός 9-3 και είμαι μετά τα πρώτα 18000 χλμ απόλυτα ευχαριστημένος. Αν το άλλαζα θα έβαζα μόνο ένα Χ στο τέλος. Ευχαριστώ.
εγω αυτο που εχω να πω ειναι οτι ειμαι κατοχος ενος VOLVO S60 2.0T τα τελευταία 4 χρονια και αν ξαναγοραζα αυτοκινητο παλι το ιδιο θα αγοραζα κορυφαια ποιοτητα κατασκευης και πανω απολα ο κινητηρας του ειναι διαμαντι ο μοναδικος πεντακυλινδρος διλιτρος της αγορας. η τιμη του χαμηλοτερη απο τα αντιστοιχα γερμανικα γυρω στα 8 με 10 χιλιαδες euro. ενοειται οτι bmw mercedes audi ειναι πολυ καλα αυτοκινητα αλλα σε καμια περιπτωση δεν δικαιολογουν την τιμη τους.
Σίγουρα φίρμες όπως οι δύο σουηδικές αλλά και οι Audi, BMW κλπ, δίνουν μια πολύ ιδιαίτερη αίσθηση σε κάποιον που τις οδηγεί πρώτη φορά (ιδίως αν το προηγούμενο αμάξι του ήταν ένα μικρομεσαίο και σε κατηγορία και σε τιμή). Ωστόσο η ανάμειξη της Ford και της GM μπορεί να έδωσαν άλλον "εμπορικό" αέρα -βλέπε διαφήμιση, έμποροι κλπ.- αλλά έκλεψαν κάτι από εκείνο που έκανε αυτά τα αυτοκίνητα μοναδικά. Τη σουηδική τεχνολογία την οποία φυσικά τη πλήρωνε ακριβά ο αγοραστης 15-20 χρόνια πριν αλλά έπαιρνε μοντέλο που θα το είχε 8 και 10 χρόνια και θα ήταν ακόμα μοντέλο παραγωγής. Τα εξαρτήματα ford είναι οικονομικότερα και χωρίς αυτά ίσως να μην αποκτούσα και εγώ ένα Volvo αλλά δεν έχουν την ποιότητα εκείνη που προσέδιδε στα παλιά μοντέλα τη μοναδική στιβαρότητα.
Προσωπικά είμαι κάτοχος ενός VOLVO C30. Το αυτοκίνητο αυτό το αγόρασα, γιατί είναι ένα ποιοτικό, ασφαλές και σίγουρα ξεχωριστό και ιδιαίτερο εμφανισιακά, premium αυτοκίνητο, που δεν υστερεί απέναντι στα Α3 και σειρά 1 και το κυριότερο, το αγόρασα στην τιμή που αξίζει και όχι στην τιμή που διαμορφώνουν τα κόμπλεξ των Ελλήνων. Σίγουρα μια BMW 5 ή Mercedes E, είναι καλυτέρα αυτοκίνητα από ένα s60 ή 9-5 και μία 320 ή C, είναι καλύτερα αυτοκίνητα από ένα s40 ή ένα 9-3. To θέμα είναι αν είναι τόσο καλυτέρα, που να δικαιολογούν μία διάφορα στην τιμή, τουλάχιστον 10.000 με 20.000+ ευρώ. Το κακό με τα γερμανικά είναι ότι είναι υπερεκτιμημένα και υπερτυμολογημένα στην Ελλάδα και πολύ «δημοφιλή», βρωμάει ο κόσμος. Στην υπόλοιπη Ευρώπη και Η.Π.Α., άλλα και σε όλο τον κόσμο, οι VOLVO και SAAB, είναι πολύ πιο δημοφιλής, κυρίως γιατί διατίθενται με πιο καταλλήλους κινητήρες και το αμάξι εκεί δεν θεωρείται οικονομική επένδυση, αλλά ένα αναλώσιμο προϊόν. Ακόμη και στην Ελλάδα, δεν υπάρχει κανείς που να μην εκτιμάει αυτά τα αυτοκίνητα και να μην του αρέσουν, αλλά πάντα, κατά ένα περίεργο τρόπο, αποφασίζει να χρεωθεί έναν τουλάχιστον χρόνο παραπάνω, για να πάρει το αντιστοιχώ γερμανικό και στο τέλος του βγαίνει και αναξιόπιστο.
Τα saab ειναι μια πολυτελη εικονα της οπελ,ιδιαιτερα αυτοκινητα μεσα κ εξω.Η volvo παλι δειχνει τωρα να βρισκει καποια σχεδιαστικη φιλοσοφια και το αντιστροφως αναλογο με τους κινητηρες ιδιως απο 2 λιτρα και κατω απλως απαραδεκτα μηχανικα συνολα.Σε συνολο ομως υπερτερει η volvo μακραν...................
Η volvo λόγω της σχέσης της με την ford δηλαδή με τους αμερικανούς και λόγω μια μεγάλης παράδοσης σε πωλήσεις στην Αμερική κατασκευάζει αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες στα περισσότερα μοντέλα της. Δεν είναι δυνατόν να μην έχει 2000 κυβικά σε suv όταν έχουν οι άλλες premium κατηγορίες. Ευτυχώς υπάρχουν τα c30 & s40 τα οποία καλύπτουν με μικρότερους κινητήρες τους περισσότερους. Προσωπικά συμφωνώ με την άποψη ότι είναι αυτοκίνητα για ψαγμένους και για όσους υπολογίζουν την παθητική ασφάλεια (ψάξτε λίγο στα 5στερα τι βαθμολογία έχουν σε σύγκρουση από πίσω για τα προσκέφαλα και θα καταλάβετε). Χωρίς να υποτιμώ καθόλου τα άλλα premium αυτοκίνητα είμαι απόλυτα ευχαριστημένος σαν κάτοχος ενός s40 1.8 και θεωρώ ότι μου προσφέρει τα ίδια ή και περισσότερα ορισμένες φορές με λιγότερα χρήματα (φτάνει να μην είσαι νεόπλουτος ή επιδειξίας).
Είμαι κάτοχος ενός Volvo s40 1.8.Διαβάζω με προσοχή όλα όσα γράφετε για το αυτοκίνητο αυτό και έχω να προσθέσω ότι όλα όσα λέτε για την αξιοπιστία των αυτοκινήτων της Volvo δεν ισχύουν.Το έχω κοντά 4 χρόνια και κάθε λιγο μου βγάζει και μια νέα βλάβη.Από τη στιγμή που το αγόρασα δεν μπορώ να ησυχάσω.¨Εχει βγάλει τόσες πολλές και σοβαρές βλάβες που δικαιολογούν κατά τη γνώμη μου την άποψη του κόσμου για τα αυτοκίνητα αυτά.Και επειδή το αυτοκίνητο μου δεν είναι <<Δευτεριάτικο>>¨΄οπως θέλουν να με κάνουν να πιστέψω,αλλά δείχνει την απόσταση που έχει να διανύσει ακόμη η Volvo για να φτάσει τους Γερμανούς στην αξιοπιστία...
Εγω ειμαι θπερ των 2 εταιριων αλλα ειναι και αυτες λαθος σε καποιες επιλογες τους.Αγορασα πριν 2 μηνες 1 PEUGEOT 207 RALLY.1 αμαξι που ειναι 5αστερο σε ασφαλεια με εκρηκτικες επιδοσεις μικρη φορολογια λογο μοτερ 1600 κυβικων και χαμηλη σχετικα τιμη αγορας...Οι Σουηδικες αυτοκινητοβιομηχανιες η μεν SAAB δεν εχει μικρομεσαια μοντελα και η Volvo εχει το c30 αλλα για 1 συνατο μοτερ πρεπει να πας σε πανω απο 2000 κυβικα και 30.ΟΟΟ ευρω...Αυτο ειναι το ενα τους προβλημα τα μη προσιτα μοτερ δλδ.Το αλλο προβλημα το εχει τουλαχιστον στην Ελλαδα ο Ελληνας που θεωρει οτι μια bmw η ενα audi ειναι καλυτερο και τελικα αγοραζει αμαξια τα οποια ειναι πιο ακριβα απο 1 SAAB η 1 volvo προσφερουν λιγοτερα εχουν πιο ακριβο σερβις και ειναι και πιο αναξιοπιστα...Και αφου το βιωνουν αυτο το σταδιο σταδιο η πλυση εκεφαλου που τους εχουν κανει τους κανει να συνεχιζουν να πιστευουν οτι εχουν κανει την καλυτερη επιλογη...Αν ο κοσμος σταματισει να ειναι κολλημενος θα δουν ανακαμψη αυτες οι εταιριες αλλιως θα συνεχιζεται ο προσυλιτισμος σε εταιριες που δεν αξιζουν οσο πιστευει ο κοσμος...
Πρόκειται για δύο μάρκες με εντελώς ξεχωριστή "φιλοσοφία" σχεδιασμού και κατασκευής οι οποίες φέρουν το σεβασμό της διεθνούς αυτοκίνησης.Στη χώρα μας οι χαμηλές πωλήσεις τους οφείλονται, κατά τη γνώμη μου, στην "υστερία" των ημερών μας και την "πλύση" εγκεφάλου που μας υποβάλουν για αγορά αυτοκινήτου αποκλειστικά βάσει της ιπποδύναμής, αγνοώντας θέματα ασφάλειας, ποιότητας κατασκευής και οικολογικής ευαισθησίας.Ενδεικτικά και λόγω της επαγγελματικής ειδίκευσής μου αναφέρω ότι η ποιότητα χάλυβα που χρησιμοποιείται από τη VOLVO είναι η καλύτερη (και η ακριβότερη) παγκοσμίως. Εν κατακλείδι αν και γερμανοτραφής επέλεγα πάντα VOLVO. Τελευταία είμαι κάτοχος ενός S40 (μοντέλο 2005) με το οποίο έχω διανύσει ήδη 365.000χλμ με απόλυτη ασφάλεια και με παντελής έλλειψη προβλημάτων. Ειλικρινά δεν περίμενα ότι το S40 θα ήταν ένα τόσο καλό αυτοκίνητο.
Τα αυτοκίνητα αυτά είναι πανάκριβα. Είναι όμως καλύτερα από τα γερμανικά; Κάποια ατού τους (π.χ. ασφάλεια) τα έχουν πια και οι άλλοι. Οπότε.....
Αναμφίβολα πρόκειται για δύο πολύ καλές μάρκες. Όμως επειδή οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν και η μόδα προστάζει SUV, τα χρήματα που θα έδινε κάποιος για να αποκτήσει κυρίως ένα SAAB 9-3 θα τα δώσει για να αποκτήσει το SUV. Ως προς την VOLVO συμφωνώ απόλυτα ότι οι κινητήρες που χρησιμοποιεί την θέτουν αυτόματα έξω από το παιχνίδι, μολονότι για τη FORD οι κινητήρες αυτοί είναι μια χαρά
Πιστεύω ότι οι εταιρείες αυτές έχασαν το μερίδιο τους στην αγορά εξαιτίας της κυριαρχίας των Γερμανών και ειδικά της ανάπτυξης της Audi και της VW καθώς και της βελτίωσης άλλων εταιρειών που ήταν απο κάτω τους.Εκτοπίστηκαν με άλλα λόγια.
H Saab και η Volvo δεν έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα. Το πρόβλημα (μιλώντας για την Ελλάδα) το έχουν οι έλληνες, που στην επιλογή να είχαν να διαθέσουν π.χ. € 50.000 για αγορά αυτοκινήτου οι 9 στους 10 θα διάλεγαν Mercedes έναντι κάποιου Σουιδικού. Πριν αγοράσω το δικό μου C30, όταν ρώταγα φίλους και γνωστούς σχετικά με τη Volvo, η απάντηση ήταν συνήθως "έλα μωρέ Volvo! Αμάξια κουτιά!" ή ακόμα και "Γιατί γιατρός είσαι και θα πάρεις Volvo;" Όταν όμως το είδαν και μπήκαν μέσα έμειναν άφωνοι με την ποιότητα, το μοναδικό design, και την απολαυστική "κυριλέ" οδηγική συμπεριφορά. Αυτό που θέλω να πω είναι πως ανέκαθεν, Volvo και Saab έπαιρναν οι κάπως "ψαγμένοι" που ήξεραν τι ζητούσαν από ένα αυτοκίνητο. O κόσμος θέλει να ΄παίρνει ότι θεωρείται μουράτο, και ας μην ψάχνει σε βάθος άλλα πράγματα σε ένα αυτοκίνητο όπως αξιοπιστία, ασφάλεια, κόστη συντήρησης κ.α. Και για για να μην παρεξηγηθώ, όχι πως δεν έχω εκτίμηση για εταιρείες όπως Mercedes, BMW και Αudi. Kάθε άλλο, τις θεωρώ εξαιρετικές. Για μένα όμως ένα πάντα πιο σημαντικό ήταν, όχι πως βλέπουν οι άλλοι το αυτοκίνητό σου, αλλά πως τους βλέπεις εσύ από τη θέση οδήγησης!
Δεν υπάρχει θέμα με την ποιότητα των αυτοκινήτων. Το πρόβλημα είναι οι πωλήσεις, διότι όπως λέτε κι εσείς η Σουηδία είναι μικρή αγορά και ως γνωστόν οι πωλήσεις στη χώρα προέλευσης της μάρκας είναι σημαντικό πλεονέκτημα. Είναι η βάση για την ανάπτυξη και για τα καλά οικονομικά μιας φίρμας.
volvo και ξερό ψωμί όσον αφορά το ότι πουλιούνται, business είναι, όλα πουλιούνται κι όλα αγοράζονται, δεν σημαίνει τίποτα για τις μάρκες...
Γεια σε όλους. Κατ΄ αρχήν πιστεύω ότι οι λόγοι που οι δύο εταιρίες πωλούνται δεν έχουν να κάνουν ούτε με την αξία των αυτοκινήτων που προσφέρουν ούτε με το κατά πόσο είναι επιλέξιμα. Τα προβλήματα που υπάρχουν σε Ford και General Motors είναι αυτά που προκρίνουν την λύση της πώλησης των Volvo και Saab για την εύρεση ρευστού προκειμένου να ξεπλύνουν τις δικές τους «αμαρτίες». Όσων αφορά τα αυτοκίνητα αυτά κάθε αυτά έχω να παρατηρήσω ότι στέκονται άνετα απέναντι στις αντίστοιχες ανταγωνιστικές προτάσεις. Από την μικρή μου επαφή με ένα Saab 9-5 το αυτοκίνητο πέρα ίσως από την πιο συντηρητική σχεδίαση (και αυτό υποκειμενικό είναι) είναι κορυφαίο. Για την Volvo στις μεγάλες κατηγορίες τα αυτοκίνητά της είναι από τις καλύτερες και πιο ολοκληρωμένες προτάσεις. Στο μεσαία έχω ένα S40 1.8 εδώ και ενάμιση χρόνο και μπορώ να πω ότι το αυτοκίνητο είναι πάρα πολύ καλό συνολικά. Ασφάλεια, ποιότητα, άνεση, οδική συμπεριφορά και σχεδίαση κορυφαία, όσον αφορά τις επιδόσεις αυτές είναι ικανοποιητικές και σαφώς επαρκείς για τον μέσο οδηγό που δεν ψάχνει την υπερβολή. Γενικά είναι ολοκληρωμένο αυτοκίνητο και απευθύνετε σε όσους βλέπουν και άλλα πράγματα πέρα από την ιπποδύναμη και τις κορυφαίες επιδώσεις που πραγματικά απορώ σε ποίους δρόμους θα τις πετύχουν (στην Ελλάδα πάντως οι δρόμοι είναι αρκετά επικίνδυνοι, θέλουν προσοχή και όχι υπερβολές). Ξέρω ότι με τα ίδια χρήματα θα μπορούσα να πάρω πολλά περισσότερα άλογα αλλά προτίμησα να τα επενδύσω στην ασφάλεια και σε μία καμπίνα επιβατών εξαιρετικής ποιότητας και σχεδίασης (για να τα έχεις όλα πρέπει να ανέβεις κατηγορία και να δόσεις αρκετά παραπάνω χρήματα). Καλά χιλιόμετρα σε όλους.
Αυτό που τους λείπει τα τελευταία χρόνια είναι αυτό που είχαν πριν αγοραστούν από Ford και GM αντίστοιχα.