Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Με υβριδικά και οικονομικά τούρμπο εσείς περιμένετε ακόμη τα diesel;

Με υβριδικά και οικονομικά τούρμπο εσείς περιμένετε ακόμη τα diesel;

(1/9/2009)

Τις ανακοινώσεις (μεταξύ άλλων) και για το μέλλον της απελευθέρωσης των κινητήρων diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τις περιμένουμε παραδοσιακά κάθε χρόνο στην ΔΕΘ. Αντίθετα όμως με άλλες χρονιές που (περιέργως και επιμόνως) ελπίζουμε, φέτος ξέρουμε πως το diesel θα παραμείνει σίγουρα έξω από τις δύο μεγαλουπόλεις. Υπάρχει όμως πλέον λόγος να το περιμένουμε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Τελευταίες μελέτες δείχνουν πως αν σήμερα απελευθερωνόταν η χρήση του στις δύο πόλεις, το μερίδιο αγοράς των μοντέλων με κινητήρες diesel θα πήγαινε από το 3% που είναι σήμερα μόλις στο 7%. Δηλαδή παρά του ότι θα ανοιγόταν μια αγορά 50% μεγαλύτερη από τη σημερινή (τα μισά αυτοκίνητα στην Ελλάδα πωλούνται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη), η διείσδυση θα ήταν μόλις 4%.

Και ίσως όχι άδικα. Τα αυτοκίνητα diesel είναι πιο ακριβά από τα βενζινοκίνητα και χρειάζονται τυπικά, με τις τρέχουσες τιμές καυσίμων, γύρω στα 4 χρόνια για να κάνουν απόσβεση αυτού του κόστους και να προσφέρουν φθηνότερη μετακίνηση. Σαφώς για κάποιον που διανύει πάνω από 20.000 χλμ. ετησίως και κυρίως σε αυτοκινητοδρόμους, ένα diesel μοντέλο είναι πολύ πιο οικονομικό στη χρήση. Όμως η πλειοψηφία των οδηγών (στις δύο μεγαλουπόλεις) οδηγεί μικρές αποστάσεις μέσα σε έντονο μποτιλιάρισμα. Και σε αυτή την περίπτωση το diesel δεν προσφέρει απολύτως τίποτε. Το μόνο που μετράει όταν είσαι κολλημένος στην κίνηση είναι ο μικρός κυβισμός, ή και τα συστήματα που σβήνουν τον κινητήρα σε στάση.

Φυσικά το diesel δεν έχει να κάνει μόνο με την οικονομία καυσίμου. To κόστος χρήσης είναι χαμηλότερο αφού τα σέρβις γίνονται πιο αραιά και χρειάζονται λιγότερα αναλώσιμα. Επιπλέον είναι και ο τρόπος που αποδίδεται η ροπή του κινητήρα που ταιριάζει σε αρκετούς οδηγούς καλύτερα.
Όμως οι σύγχρονοι βενζινοκινητήρες με τούρμπο προσφέρουν πλέον αρκετή ροπή και από χαμηλά, ενώ διατηρούν και υψηλή ιπποδύναμη με αποτέλεσμα να δείχνουν πιο ενδιαφέροντες από τους diesel. Επιπλέον οι κατασκευαστές έχουν αυξήσει τα διαστήματα σέρβις αρκετά ώστε να μειωθεί σχετικά το κόστος.

Συγχρόνως η διείσδυση των υβριδικών, για όσους θέλουν χαμηλό κόστος μετακίνησης (και δεν τους ενδιαφέρει η υψηλή τιμή αγοράς και το μεγάλο διάστημα απόσβεσης –όπως στα εταιρικά ή το leasing), έχει αυξήσει το μερίδιο αγοράς τους, ενώ τα επόμενα χρόνια, και πριν απελευθερωθεί το diesel, θα έχουμε και ακόμη φθηνότερα μοντέλα.
¶ρα τι περιμένουμε κάθε χρόνο στη ΔΕΘ; Υπάρχει λόγος να είμαστε σε αναμονή για τα diesel; Ή μήπως πέρασε η εποχή τους και τσάμπα επιμένουμε; Εσείς θα αγοράζατε σήμερα diesel αν ήταν ελεύθερα; Περιμένετε ακόμη ή βρήκατε λύση, και ποια;
Hyundai
CUSTOM VS MAXUS