Με υβριδικά και οικονομικά τούρμπο εσείς περιμένετε ακόμη τα diesel;
(1/9/2009)
Τις ανακοινώσεις (μεταξύ άλλων) και για το μέλλον της απελευθέρωσης των κινητήρων diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τις περιμένουμε παραδοσιακά κάθε χρόνο στην ΔΕΘ. Αντίθετα όμως με άλλες χρονιές που (περιέργως και επιμόνως) ελπίζουμε, φέτος ξέρουμε πως το diesel θα παραμείνει σίγουρα έξω από τις δύο μεγαλουπόλεις. Υπάρχει όμως πλέον λόγος να το περιμένουμε;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Τελευταίες μελέτες δείχνουν πως αν σήμερα απελευθερωνόταν η χρήση του στις δύο πόλεις, το μερίδιο αγοράς των μοντέλων με κινητήρες diesel θα πήγαινε από το 3% που είναι σήμερα μόλις στο 7%. Δηλαδή παρά του ότι θα ανοιγόταν μια αγορά 50% μεγαλύτερη από τη σημερινή (τα μισά αυτοκίνητα στην Ελλάδα πωλούνται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη), η διείσδυση θα ήταν μόλις 4%.Και ίσως όχι άδικα. Τα αυτοκίνητα diesel είναι πιο ακριβά από τα βενζινοκίνητα και χρειάζονται τυπικά, με τις τρέχουσες τιμές καυσίμων, γύρω στα 4 χρόνια για να κάνουν απόσβεση αυτού του κόστους και να προσφέρουν φθηνότερη μετακίνηση. Σαφώς για κάποιον που διανύει πάνω από 20.000 χλμ. ετησίως και κυρίως σε αυτοκινητοδρόμους, ένα diesel μοντέλο είναι πολύ πιο οικονομικό στη χρήση. Όμως η πλειοψηφία των οδηγών (στις δύο μεγαλουπόλεις) οδηγεί μικρές αποστάσεις μέσα σε έντονο μποτιλιάρισμα. Και σε αυτή την περίπτωση το diesel δεν προσφέρει απολύτως τίποτε. Το μόνο που μετράει όταν είσαι κολλημένος στην κίνηση είναι ο μικρός κυβισμός, ή και τα συστήματα που σβήνουν τον κινητήρα σε στάση.
Φυσικά το diesel δεν έχει να κάνει μόνο με την οικονομία καυσίμου. To κόστος χρήσης είναι χαμηλότερο αφού τα σέρβις γίνονται πιο αραιά και χρειάζονται λιγότερα αναλώσιμα. Επιπλέον είναι και ο τρόπος που αποδίδεται η ροπή του κινητήρα που ταιριάζει σε αρκετούς οδηγούς καλύτερα.
Όμως οι σύγχρονοι βενζινοκινητήρες με τούρμπο προσφέρουν πλέον αρκετή ροπή και από χαμηλά, ενώ διατηρούν και υψηλή ιπποδύναμη με αποτέλεσμα να δείχνουν πιο ενδιαφέροντες από τους diesel. Επιπλέον οι κατασκευαστές έχουν αυξήσει τα διαστήματα σέρβις αρκετά ώστε να μειωθεί σχετικά το κόστος.
Συγχρόνως η διείσδυση των υβριδικών, για όσους θέλουν χαμηλό κόστος μετακίνησης (και δεν τους ενδιαφέρει η υψηλή τιμή αγοράς και το μεγάλο διάστημα απόσβεσης –όπως στα εταιρικά ή το leasing), έχει αυξήσει το μερίδιο αγοράς τους, ενώ τα επόμενα χρόνια, και πριν απελευθερωθεί το diesel, θα έχουμε και ακόμη φθηνότερα μοντέλα.
¶ρα τι περιμένουμε κάθε χρόνο στη ΔΕΘ; Υπάρχει λόγος να είμαστε σε αναμονή για τα diesel; Ή μήπως πέρασε η εποχή τους και τσάμπα επιμένουμε; Εσείς θα αγοράζατε σήμερα diesel αν ήταν ελεύθερα; Περιμένετε ακόμη ή βρήκατε λύση, και ποια;
Το καλοκαιρι αγορασα το νεο renault scenic 1.9 dci. Εχοντας οδηγησει στην Γερμανια το seat leon 2.0 tdi ειχα φαγωθει να παρω πετρελαιο. Και μερα με τηνμερα με δκαιωνει. Δεν ειναι μονο η καταναλωση. Ειναι οι ρεπριζ. Δεν σκεφτομαι καν αν θα προσπερασω.Απλα το κανω σε χρονο dt. Απο Αρτα προς Λευκαδα, με το γκαζι σχεδον στο πατωμα, εβγαλε μεσο ορο 6,8 λιτρα.Ποιο τουρμπατο αμαξι βενζινης εχει τετοια καταναλωση? Και ας σκεςφτειτε και το αλλο. Οσο μεγαλυτερο τουρμπο και να βαλεις σε εναν 1,4 κινητηρα θα παραμεινει μικρος. Σε λιγο καιρο να δειτε ποσοι θα τρεχουν στα συνεργεια με σκασμενους κινητηρες Ορεστης
Γερμανια ολλανδια Βελγιο το70% ειναι ντιζελ καθαρες πολεις πολιτες που σεβονται το περιβαλλον και δεν εχουν χωματερες και πεταμενα σκουπιδια στους δρομους Η Νεοι κινητηρες ντιζελ εχουν πιο λιγοτερο ρυπους με φιλτρα σωμ/διων(golf vi 1.6 tdi CO2 117)
Δεν ειναι δυνατον στην ευρωπη που και εγω εχω παει να εχουν το 95% των αυτοκινητων πετραιλεο και εμεις να ειμαστε πιο εξυπνοι και να μην το κανουμε...αν παρεπιπτωντος εχουμε δικιο θα ειναι πανευρωπαικη πρωτια οποτε μαλλον δεν ειναι αυτα ΠΕΤΡΑΙΛΕΟΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ
Εγώ δεν θ'αγοράσω τίποτα. Σε 2-3 χρόνια θα πάρω ένα ηλεκτρικό και μετά... ας το πάνε και 1000$ το βαρέλι και 1000euro το λίτρο τη φορολογία! ;)
ζω στο εξωτερικο εδω κ αρκετα ετη.η διαφορα του πετρελαιου με την βενζινη ειναι η χαμηλοτερη καταναλωση.οι ιταλοι τουλαχιστον,δεν αγοραζουν πετρελαιου,μονο οταν δεν τους φτανουν τα οικονομικα τους για την αγορα ενος τετοιου οχηματος. στην οικογενεια διαθετουμε 3 πετρελαιου κ 2 βενζινης.περιττο να πω οτι τα πετρελαιου εχουν πολυ μικροτερη καταναλωση..κ ειδικα αν συγκρινεις ιδια μοντελα με κινητηρες διαφορετικης καυσης,τα πετρελαιου παντα υπερεχουν,ειδικα σε οχηματα αυξημενου βαρους!! αποψη του γραφοντος ειναι οτι το πετρελαιο θα επρεπε να απελευθερωθει εδω κ καιρο,αλλα θα επρεπε να απαγορευθουν τα μεγαλα οχηματα στις μεγαλουπολεις κ βεβαιως τα ταξι να βρισκονται εν κινησει μονο οταν εχουν πελατες κ οχι συνεχως,καταναλωνοντας κ ρυπαινοντας ασκοπως...αυτο ειναι το προβλημα μας,μην κρυβομαστε πισω απο το δακτυλο μας.. καταληγοντας θα ηθελα να κανω μια ερωτηση προς τους δημοσιογραφους που παραθετουν ερωτησεις κ σε οσους απαντουν..υπαρχει λογος που γινονται αυτες οι συζητησεις?βλεπουν τις απαντησεις οι αρμοδιες αρχες?η καποιος που να μπορει να αλλαξει κατι?δεν νομιζω..οποτε μεταξυ μας ειμαστε κ συζητηση να γινεται..
ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΣΑΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΑ. ΟΛΕΣ ΜΟΥ ΤΙΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΙΣ ΚΑΝΩ ΜΕ ΚΛΕΙΣΤΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΠΟΥ ΒΓΑΖΟΥΝ ΚΑΘΕ ΠΡΩΙ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ. ΘΑ ΜΕΙΩΣΟΥΜΕ TOΝ CO ΚΑΙ ΘΑ ΑΥΞΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΜΙΚΡΟΣΩΜΑΤΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΠΝΟ... ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΜΕ ΑΝΥΠΟΜΟΝΗΣΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ
το λιγοτερο που βρισκω σε αυτο το αρθρο ειναι οτι ο αρθρογραφως ειναι παντελως ασχετως με το θεμα diesel. και ο pvena που κανει πνευμα λεγοντας οτι εχει ταξιδεψει σε ολη την ευρωπη και βρωμαει δεν εχει ιδεα,το μεγαλο ατου για καποιον που εχει ενα diesel στην πολη ειναι ακριβως αυτο οτι εχει καταναλωσεις της ταξης του 40% μικροτερες απο οτι το αντιστοιχο αυτοκινητο, μεσαιο οικογενειακο καταναλωνει σε βενζινη, και αυτο σε πραγματικες τιμες οχι εργοστασιακες, ειχα 7 χρονια στο εξωτερικο και ξερω. και οσο για τα suv ας μην τα συγκρινουμε καλυτερα, φιλος με 2,2l x-trail diesel μου λεει οτι οσο και να το (πλακωσει) στην εθνικη αλλα και στην πολη που ειναι καθε μερα (γιαννενα), δεν εχει δει καταναλωση πανω απο 9 λιτρα στα 100 χλμ, ας μας πουνε τωρα οι φιλοι οδηγοι που εχουνε x-trail διλιτρο βενζινη ποσο καει? 13 λιτρα καλα ειναι καινα μην μιλησουμε και γιαα τις ροπες που εχει και ποσο παραπανω τραβαει αν εχεις καροτσα απο πισω οπως εγω. αλλα τα ζητηματα που δεν αφηνουνε τα diesel να κυκλοφορησουνε ελευθερα στις μεγαλυτερες αγορες τις χωρας ειναι δυο. 1) τα εσοδα που θα χασει το κρατος απο την διαφορα στην καταναλωση, και 2) το τι δεν μπορουνε να ελεγξουνε την ποιοτητα των καυσιμων, για αυτο και τα καινουρια μερσεντες ταξι βγαζουνε ντουμανι απο πισω οχι γιατι οι κινητηρες τους δεν ειναι καθαροι. ευχαριστω για τον χωρο σας και τον χρονο σας
ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ diesel. Όλη αυτή η μαυρίλα που βγάζει το diesel είναι το οικολογικό που μας λένε? ΠΡΟΤΕΙΝΩ να καταργηθεί το diesel και στα taxi στην Αθήνα. Αμάν πια με την μπόχα - και μετά μας λένε για καθαρό περιβάλλον...
Mia erotisi tha kanw pou tha borouse o kathenas na skeftei.Afou akoma kai an anoige i agora twn diesel to meridio tis agoras tha itan pali mikro tote pros ti ola osa lene oti den prokeitai na ta epitrepsoun epidi einai epivlavi klp afou kai pali tha itan toso liga se sxesi me ta venzinokinita pou den tha ekanan kapoia diafora?
Εγώ θα ήθελα ένα ντήζελ που να σβήνει τον κινητήρα στο μποτιλιάρισμα
Όλα όσα αναφέρονται στο άρθρο είναι πολύ λογικά. Όμως ακριβώς επειδή το πιθανολογούμενο μερίδιο αγοράς και οι άλλοι παράγοντες δείχνουν ότι η διείσδυση του πετρελαίου δεν θα είναι και τόσο σημαντική και άρα θα είναι ελάχιστα έως καθόλου επιβλαβής στο περιβάλλον ακόμα και κατά τις εκτιμήσεις του υπουργείου, γι' αυτό και θα έπρεπε να τελειώνουμε πλέον με αυτήν την αναχρονιστική, παράλογη και άνευ αντικειμένου απαγόρευση, ώστε όσοι πραγματικά θα χρειαζόντουσαν το πετρέλαιο να μπορούσαν να το επιλέξουν. Είναι τόσο απλό. Όμως στη χώρα μας τα απλά είναι τα πιο δύσκολα...
εάν υπάρχει σκοπός να καθαρίσει το περιβάλλον από τα ρυπογόνα αυτοκίνητα χρειάζονται χαμηλές τιμές στα νέα αυτοκίνητα ή καλή συντήρηση στα τελευταία μοντέλα κυκλοφορίας 7ετίας και επιβράβευση με μείωση των τελών κυκλοφορίας
Έχω ταξιδέψει πολύ στην Ευρώπη κι ένα έχω να πω: Όλη η Ευρώπη βρωμάει diesel!!! μακριά από τα καυσαέρια του diesel, δεν θέλουμε ένα στόλο οχημάτων που καπνίζει σαν ταξί και αστικά λεωφορεία. Να καταργηθεί το diesel και από τα υπόλοιπα οχήματα, αρκετά δηλητήρια αναπνέουμε (και μην ακούσω για καινουρια οχήματα που είναι καθαρά κλπ κλπ, και ποιος δεν έχει δει ολοκαίνουριο ταξί μερσεντές/vw/toyota να βγάζει ντουμάνια από πίσω)