Με 190 ίππους το νέο Nissan Juke
(11/2/2010)
Το νέο μικρό SUV της Nissan μόλις παρουσιάστηκε. Θα το δούμε στη Γενεύη και ουσιαστικά πρόκειται για την εξέλιξη του concept Qazana που γνωρίσαμε πέρσι στην έκθεση του Παρισιού. Το μοντέλο αποτελεί μια μίξη μεταξύ SUV και σπορ αυτοκινήτου, ενώ θα διατίθεται με τρία μηχανικά σύνολα.
Το σχήμα του οχήματος είναι ιδιαίτερα νευρώδες τονίζοντας έτσι τον αθλητικό του χαρακτήρα. Τα πίσω φωτιστικά θυμίζουν 370Z
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Το εντελώς νέο εσωτερικό συμβαδίζει με το νεανικό χαρακτήρα του εξωτερικού και σε τίποτα δεν θυμίζει τα υπόλοιπα μοντέλα της Nissan (εκτός ίσως από το τιμόνι), ενώ όπως λέει η εταιρεία η έμπνευση για το σχεδιασμό της κεντρικής κονσόλας προήλθε από το σχήμα του ρεζερβουάρ καυσίμου των μοτοσικλετών. Ακριβώς από πάνω, στην κεντρική κονσόλα ο σχεδιασμός του συνόλου των χειριστηρίων ονομάζεται Nissan Dynamic Control System, μέσω του οποίου ο οδηγός έχει εύκολη και άμεση πρόσβαση στα συστήματα κλιματισμού και ψυχαγωγίας. Η χρωματική παλέτα του θα περιλαμβάνει συνολικά 9 αποχρώσεις, με τρεις από αυτές (Force Red, Haptic Blue και Machine Brown) να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά στο Juke.Το Juke βασίζεται στην πλατφόρμα που ακούει στον κωδικό «B platform» και προήλθε από τη συνεργασία με τη Renault, με το μεταξόνιο να είναι στα 2.530 χιλ. και τις υπόλοιπες διαστάσεις στα 4.135x1.765x1.570 χιλ. για ΜxΠxΥ. Ο χώρος των αποσκευών φτάνει τα 251 λίτρα, ενώ κάτω από το πάτωμα του υπάρχει μια ακόμη πρακτική θήκη (μόνο στις δικίνητες εκδόσεις).
Θα διατίθεται τόσο ως τετρακίνητο όσο και ως δικίνητο, ενώ το σύστημα τετρακίνησης που χρησιμοποιεί ονομάζεται All-Mode 4x4-i και αποτελεί την εξέλιξη των συστημάτων της Nissan που γνωρίζουμε, μόνο που τώρα θα ενσωματώνει την τεχνολογία torque vectoring με στόχο πάντα την καλύτερη οδική συμπεριφορά καθώς και τη μείωση των υποστροφικών τάσεων. Όλες οι εκδόσεις θα έχουν την κίνηση εμπρός, ενώ η τετρακίνηση θα συνδυάζεται μόνο με την δυνατότερη έκδοση των 190 ίππων. Τέλος, το σύστημα τετρακίνησης μπορεί να μεταδόσει από 50/50% στους δύο άξονες, έως και 100% στον πίσω.
Στην Ευρώπη θα διατίθεται με τρία μηχανικά σύνολα. Πρόκειται για δύο βενζινοκίνητα, και ένα πετρελαίου. Στην κορυφή των κινητήρων θα έχουμε τον υπερτροφοδοτούμενο των 1.6 λίτρων με την απόδοση να φτάνει τους 190 ίππους και τη ροπή τα 240 Nm. Το δεύτερο βενζινοκίνητο σύνολο είναι επίσης 1,6 λίτρων με την απόδοση στους 117 ίππους και τη ροπή στα 157 Nm. O πετρελαιοκινητήρας είναι 1,5 λίτρων με την απόδοση στους 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και τη ροπή στα 240 Nm από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. ενώ διαθέτει και φίλτρο σωματιδίων (DPF). Εδώ πρέπει να θυμίσουμε ότι όλοι οι κινητήρες θα είναι σύμφωνοι με τις οδηγίες ρύπων Euro 5. Στον τομέα της μετάδοσης η πετρελαιοκίνητη έκδοση θα διατίθεται μόνο με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ η έκδοση των 117 ίππων θα έχει 5τάχυτο χειροκίνητο και το αυτόματο XTRONIC CVT. Τέλος, η έκδοση των 190 ίππων θα διατίθεται με 6τάχυτο χειροκίνητο και επίσης με το XTRONIC CVT που θα έχει και λειτουργία χειροκίνητων αλλαγών για 6 σχέσεις. H ανάρτηση στις προσθιοκίνητες εκδόσεις αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και άκαμπτο άξονα πίσω, ενώ στην τετρακίνητη έκδοση πίσω θα υπάρχει ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους. Η διάθεση του Juke στην αγορά θα ξεκινήσει στο δεύτερο εξάμηνο του 2010