Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Με 190 ίππους το νέο Nissan Juke

(11/2/2010)

Το νέο μικρό SUV της Nissan μόλις παρουσιάστηκε. Θα το δούμε στη Γενεύη και ουσιαστικά πρόκειται για την εξέλιξη του concept Qazana που γνωρίσαμε πέρσι στην έκθεση του Παρισιού. Το μοντέλο αποτελεί μια μίξη μεταξύ SUV και σπορ αυτοκινήτου, ενώ θα διατίθεται με τρία μηχανικά σύνολα.

Το εντυπωσιακό Juke συνδυάζει έντονα το σπορ στοιχείο σε compact πακέτο

Το σχήμα του οχήματος είναι ιδιαίτερα νευρώδες τονίζοντας έτσι τον αθλητικό του χαρακτήρα. Τα πίσω φωτιστικά θυμίζουν 370Z

Το σχήμα του οχήματος είναι ιδιαίτερα νευρώδες τονίζοντας έτσι τον αθλητικό του χαρακτήρα. Τα πίσω φωτιστικά θυμίζουν 370Z

Εσωτερικά είναι επίσης νεανικό, και σε τίποτα δεν θυμίζει τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας

Εσωτερικά είναι επίσης νεανικό, και σε τίποτα δεν θυμίζει τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας

Τα μεγάλα στρογγυλά φωτιστικά στο κάτω μέρος, με τα μικρότερα ακριβώς από πάνω τους κλέβουν κυριολεκτικά την παράσταση

Τα μεγάλα στρογγυλά φωτιστικά στο κάτω μέρος, με τα μικρότερα ακριβώς από πάνω τους κλέβουν κυριολεκτικά την παράσταση

  • Το εντυπωσιακό Juke συνδυάζει έντονα το σπορ στοιχείο σε compact πακέτο
  • Το σχήμα του οχήματος είναι ιδιαίτερα νευρώδες τονίζοντας έτσι τον αθλητικό του χαρακτήρα. Τα πίσω φωτιστικά θυμίζουν 370Z
  • Εσωτερικά είναι επίσης νεανικό, και σε τίποτα δεν θυμίζει τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας
  • Τα μεγάλα στρογγυλά φωτιστικά στο κάτω μέρος, με τα μικρότερα ακριβώς από πάνω τους κλέβουν κυριολεκτικά την παράσταση
Το εξελιγμένο στην Ευρώπη Juke θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Sunderland, ενώ σχεδιάστηκε στο κέντρο Nissan Design Europe (NDE) που βρίσκεται στην καρδιά του Λονδίνου. Τουλάχιστον σύμφωνα με τη Nissan, το Juke αποτελεί μια μίξη μεταξύ ενός μικρού SUV και ενός σπορ αυτοκινήτου. Έτσι χαρακτηρίζεται από το αυξημένο του ύψος από το έδαφος και τις επίσης μεγάλες ζάντες, ενώ όσο το παρατηρεί κανείς προς τα πάνω, δείχνει το σπόρ χαρακτήρα του με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα εμπρός, τα πολλά νεύρα στο αμάξωμα, καθώς και με τα χερούλια των πίσω θυρών που είναι κρυμμένα στα πλαϊνά τους, με στόχο να τονιστεί ο κουπέ χαρακτήρας. Το εμπρός εντυπωσιακό σχήμα χαρακτηρίζεται από το σχεδιασμό των φωτιστικών σωμάτων που διαμορφώνουν ένα σπόρ και συνάμα φιλικό χαρακτήρα. Αυτό επιτυγχάνεται κυρίως με την τοποθέτηση των μεγάλων στρογγυλών φωτιστικών στο κάτω μέρος, και την τοποθέτηση των φλάς και της χαμηλής σκάλας ακριβώς από πάνω. Το σχήμα τύπου «boomerang» στα πίσω φωτιστικά σώματα θυμίζει έντονα το επίσης νέο 370Z. Ακόμη, στο πίσω μέρος υπάρχει ένα ενσωματομένο σπόιλερ για να δημιουργεί καλύτερη αεροδυναμική, ενώ συνολικά ο σχεδιασμός βασίζεται στην τεχνική Computational Fluid Dynamics (CFD) με στόχο την καλύτερη ροή του αέρα γύρω από το αμάξωμα.

Το σχήμα του οχήματος είναι ιδιαίτερα νευρώδες τονίζοντας έτσι τον αθλητικό του χαρακτήρα. Τα πίσω φωτιστικά θυμίζουν 370Z

Το σχήμα του οχήματος είναι ιδιαίτερα νευρώδες τονίζοντας έτσι τον αθλητικό του χαρακτήρα. Τα πίσω φωτιστικά θυμίζουν 370Z

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Το εντελώς νέο εσωτερικό συμβαδίζει με το νεανικό χαρακτήρα του εξωτερικού και σε τίποτα δεν θυμίζει τα υπόλοιπα μοντέλα της Nissan (εκτός ίσως από το τιμόνι), ενώ όπως λέει η εταιρεία η έμπνευση για το σχεδιασμό της κεντρικής κονσόλας προήλθε από το σχήμα του ρεζερβουάρ καυσίμου των μοτοσικλετών. Ακριβώς από πάνω, στην κεντρική κονσόλα ο σχεδιασμός του συνόλου των χειριστηρίων ονομάζεται Nissan Dynamic Control System, μέσω του οποίου ο οδηγός έχει εύκολη και άμεση πρόσβαση στα συστήματα κλιματισμού και ψυχαγωγίας. Η χρωματική παλέτα του θα περιλαμβάνει συνολικά 9 αποχρώσεις, με τρεις από αυτές (Force Red, Haptic Blue και Machine Brown) να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά στο Juke.
Το Juke βασίζεται στην πλατφόρμα που ακούει στον κωδικό «B platform» και προήλθε από τη συνεργασία με τη Renault, με το μεταξόνιο να είναι στα 2.530 χιλ. και τις υπόλοιπες διαστάσεις στα 4.135x1.765x1.570 χιλ. για ΜxΠxΥ. Ο χώρος των αποσκευών φτάνει τα 251 λίτρα, ενώ κάτω από το πάτωμα του υπάρχει μια ακόμη πρακτική θήκη (μόνο στις δικίνητες εκδόσεις).
Θα διατίθεται τόσο ως τετρακίνητο όσο και ως δικίνητο, ενώ το σύστημα τετρακίνησης που χρησιμοποιεί ονομάζεται All-Mode 4x4-i και αποτελεί την εξέλιξη των συστημάτων της Nissan που γνωρίζουμε, μόνο που τώρα θα ενσωματώνει την τεχνολογία torque vectoring με στόχο πάντα την καλύτερη οδική συμπεριφορά καθώς και τη μείωση των υποστροφικών τάσεων. Όλες οι εκδόσεις θα έχουν την κίνηση εμπρός, ενώ η τετρακίνηση θα συνδυάζεται μόνο με την δυνατότερη έκδοση των 190 ίππων. Τέλος, το σύστημα τετρακίνησης μπορεί να μεταδόσει από 50/50% στους δύο άξονες, έως και 100% στον πίσω.
Στην Ευρώπη θα διατίθεται με τρία μηχανικά σύνολα. Πρόκειται για δύο βενζινοκίνητα, και ένα πετρελαίου. Στην κορυφή των κινητήρων θα έχουμε τον υπερτροφοδοτούμενο των 1.6 λίτρων με την απόδοση να φτάνει τους 190 ίππους και τη ροπή τα 240 Nm. Το δεύτερο βενζινοκίνητο σύνολο είναι επίσης 1,6 λίτρων με την απόδοση στους 117 ίππους και τη ροπή στα 157 Nm. O πετρελαιοκινητήρας είναι 1,5 λίτρων με την απόδοση στους 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και τη ροπή στα 240 Nm από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. ενώ διαθέτει και φίλτρο σωματιδίων (DPF). Εδώ πρέπει να θυμίσουμε ότι όλοι οι κινητήρες θα είναι σύμφωνοι με τις οδηγίες ρύπων Euro 5. Στον τομέα της μετάδοσης η πετρελαιοκίνητη έκδοση θα διατίθεται μόνο με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ η έκδοση των 117 ίππων θα έχει 5τάχυτο χειροκίνητο και το αυτόματο XTRONIC CVT. Τέλος, η έκδοση των 190 ίππων θα διατίθεται με 6τάχυτο χειροκίνητο και επίσης με το XTRONIC CVT που θα έχει και λειτουργία χειροκίνητων αλλαγών για 6 σχέσεις. H ανάρτηση στις προσθιοκίνητες εκδόσεις αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και άκαμπτο άξονα πίσω, ενώ στην τετρακίνητη έκδοση πίσω θα υπάρχει ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους. Η διάθεση του Juke στην αγορά θα ξεκινήσει στο δεύτερο εξάμηνο του 2010

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
Skoda