Ο νέος τεχνολογικά προηγμένος δικύλινδρος κινητήρας της Fiat Powertrain Technologies θα αποδίδει στην ατμοσφαιρική του εκδοχή 65 ίππους και στις δύο υπερτροφοδοτούμενες 85 και 105 ίππους
Δικύλινδρος Turbo από 65 έως 105 ίππων
(1/3/2010)
¶λλη διάσταση στο downsizing δίνει η Fiat με το νέο δικύλινδρο κινητήρα που θα παρουσιάσει στη Γενεύη και που θα εφοδιάζει το Fiat 500 από το καλοκαίρι. Ο TwinAir κινητήρας έχει χωρητικότητα 900 κ.εκ. και αποδίδει 85 ίππους με τη βοήθεια υπερτροφοδότη, ενώ αν και δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα τα χαρακτηριστικά κατανάλωσης και ρύπων, αναμένεται εκείνα να είναι ιδιαίτερα χαμηλά (κάτω από 100 γρ./χλμ. CO2), ώστε να πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων που θα τεθούν σε εφαρμογή το 2012.
Ο κινητήρας αυτός βασίζεται στην τεχνολογία των 4κύλινδρων MutliAir κινητήρων του ομίλου, χρησιμοποιεί δηλαδή ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα χρονισμού των βαλβίδων. Αργότερα, μέσα στο 2011, ο κινητήρας TwinAir θα διαθέτει και άλλες δύο εκδόσεις απόδοσης, η μία με 65 ίππους (ατμοσφαιρικός) και η άλλη με 105 ίππους (υπερτροφοδοτούμενος με υψηλότερη πίεση υπερπλήρωσης), ενώ αναμένεται να εφοδιάσει και άλλα μικρά αυτοκίνητα του ομίλου, όπως το επόμενο Fiat Panda και τη Lancia Ypsilon.