Ένα μοτέρ βενζίνης που φορτίζει μια μπαταρία. Και μια μπαταρία που τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα. Το σύνολο είναι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα με φορτιστή βενζίνης. ¶φθονη ισχύς, μεγάλη αυτονομία, ελάχιστη κατανάλωση. Τι μας πειράζει δηλαδή, ο ήχος του;
Έχει πετύχει κανείς τρόλεϊ με τις κεραίες κάτω και όμως να κινείται. Να προσέξει καλύτερα από το πίσω μέρος ακούγεται ένας ντιζελοκινητήρας να δουλεύει υπερωρίες. Ούτε ανεβάζει στροφές, ούτε κατεβάζει. Σα γεννήτρια, δουλεύει ακριβώς στο ωφέλιμο σημείο τροφοδοτώντας με ρεύμα τους ηλεκτροκινητήρες. Αυτή η λογική είναι πίσω από τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Γενεύης. Πρώτα το Opel Ampera, και τώρα το Audi A1 που μάλιστα χρησιμοποιεί και βενζινοκινητήρα Wankel. H Lotus παρουσίασε επίσης ένα δικό της μοντέλο, όχι για παραγωγή, αλλά για να πουλήσει την τεχνολογία σε άλλον κατασκευαστή. &&&& Η ουσία είναι ότι αυτή η αρχή λειτουργίας φαίνεται να περπατάει. Και γιατί όχι; Το υβριδικό όπως το ξέρουμε από την Toyota έχει τον βενζινοκινητήρα να στέλνει κανονικά ροπή στους τροχούς αλλά και να φορτίζει τις μπαταρίες που τροφοδοτούν και αυτές, είτε επικουρικά στις επιταχύνσεις, είτε μόνες τους σε χαμηλές ταχύτητες, τους τροχούς. &&&& &&&& Αυτό είναι τελείως διαφορετικό. Το αυτοκίνητο είναι ηλεκτρικό. Καθαρά και ξάστερα. Απλά αντί να φορτίζει από την πρίζα (ή μόνο από την πρίζα) έχει και τη γεννήτριά του. Έναν βενζινοκινητήρα που απαλλαγμένος από κιβώτια ταχυτήτων, σταμάτα - ξεκίνα και άλλα που του μειώνουν την αποδοτικότητα του και αυξάνουν την κατανάλωση και τους ρύπους, δουλεύει στρωτά, σταθερά και οικονομικά. &&&& Το καλύτερο είναι φυσικά ότι χρειάζεται μικρή σχετικά ισχύ για να παράγει ρεύμα και να φορτίσει τις μπαταρίες. Που με τη σειρά τους ηλεκτροδοτούν έναν πολύ ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα. Σαφώς αυτό σημαίνει ότι οι μπαταρίες αποφορτίζονται πιο γρήγορα από ότι φορτίζονται, όμως εκτός από τον βενζινοκινητήρα έχουν και το φρενάρισμα που τις γεμίζει ηλεκτρόνια, ενώ υπάρχει και μια πρίζα για το βράδυ. Με λογική χρήση αυτό σημαίνει ότι ποτέ δε θα μείνουμε από... μπαταρία. &&&& Όλα καλά μέχρι εδώ, όμως υπάρχει ένα πρόβλημα. Αυτά τα αυτοκίνητα όταν κινούνται θα ακούγονται σα γεννήτριες. Όπως τα τρόλεϊ όταν κινούνται χωρίς κεραίες. Μας πειράζει; Αλήθεια μπορεί να πει κανείς ότι δίνει τόση σημασία στον ήχο που παράγει το αυτοκίνητό του ώστε μια τόσο απλή, έξυπνη και οικονομική ιδέα να τον στενοχωρεί γιατί θα χάσει τη χροιά, τη μελωδία ενός πραγματικού αυτοκινήτου; &&&& Αστεία πράγματα, αν και η Lotus παρουσίασε στο ηλεκτροκίνητο πρωτότυπό της ένα σύστημα που παράγει τον ήχο της μηχανής για την απόλαυση του οδηγού και τον γύρω του, αλλά και ως προειδοποίηση ότι «περνά αυτοκίνητο». Ψεύτικο, σίγουρα, όμως το επιπλέον όφελος είναι ότι εκτός από τον κινητήρα του αυτοκινήτου, μιμείται όποιον άλλο κινητήρα θες. Θες το μικρομεσαίο σου να ακούγεται σαν 8κύλινδρη Ferrari; Σαν 12κύλινδρη Mercedes; Σαν σε σειρά εξακύλινδρη BMW; ¶σε τις εναλλακτικές που θα σίγουρα θα προσφερθούν αργότερα για ένα σύστημα τέτοιων δυνατοτήτων. &&&& ¶ρα εκτός από τον ήχο έχουμε άλλο πρόβλημα; Αυτή η ιδέα που φαίνεται να εφαρμόζεται σε τόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη φετινή έκθεση της Γενεύης φαίνεται να είναι η επικρατέστερη. Εσείς πως τη βλέπετε; Υπάρχει κάτι που σας ανησυχεί; Την προτιμάτε από τα κλασικά υβριδικά; Ή από την άλλη θέλετε σκέτη ηλεκτροκίνηση;
παιδια απο τη φυσικη ξερουμε πως καθε φορα που μετατρεπεται μια μορφη ενεργειας σε μια αλλη σε μηχανες ανθρωπινης και οχι θεϊκης κατασκευης εχουμε απωλειες περιπου 70%. πρακτικα αυτο σημαινει πως οταν μετατρεπουμε τη χημικη ενεργεια του καυσιμου σε θερμικη και μετεπειτα σε μηχανικη-κινητικη εχουμε 2 μετατροπες αρα περισσοτερη οικονομια απο οτι αν εχουμε μετατροπη απο χημικη σε θερμικη μετα σε μηχανικη-κινητικη μετα σε ηλεκτρικη και μετα παλι σε μηχανικη-κινητικη, αρα 4 μετατροπες. τωρα αν καταφερουν τελικα να μειωσουν τοσο πολυ τις απωλειες ή η ενεργεια που ανακταται απο φρεναρισματα κλπ δωσει τελικα μεγαλυτερη οικονομια θα ειναι δυσκολο. Μην εχετε λοιπον την ψευδαισθηση οτι τα ηλεκτροκινητα γενικα δε ρυπαινουν (σε αεριους ρυπους) διοτι δε ρυπαινουν σε χωρες που παραγουν πολυ ρευμα πχ απο πυρηνικα εργοστασια οπως ΗΠΑ, Γαλλία. Στην Ελλαδα τα ηλεκτρικά τρένα που κινουνται στην Αθηνα απαλλασουν την πρωτευουσα πχ απο 100γρ καυσαεριων αλλα ρυπαινουν την ιδια στιγμη με 300 γρ καυσαεριων την Πτολεμαϊδα οπου παραγεται το 70% του ηλεκρισμου στην Ελλαδα καιγοντας λιγνητη.
Πολυ εξυπνο σαν ιδεα , για αποδωση , απλα για τους λατρεις της οδηγησης και του αυτοκινητου , και δεν μιλαω καθολου για την ιδεα της μηχανικης βελτιωσης που ειναι παρεξηγημενη στην ΕλΛαδα, και πολυ ωραια , που απαιτει παρα πολες γνωσεις και συνδιασμο αυτων , μαλλον πρεπει να τα ξεχασουμε ολα αυτα και να συμβιβαστουμε με ενα απλο μεσο μεταφορας που απλα θα ειναι ιδιοτικο , καμια χαρα οδηγησης , ενασχολησης , και οσον αφορα τον ηχο δεν το συζητω δεν μπορει να εχει καμια σχεση ο ηχογραφημενος ηχος λες και παιζεις video game με εναν αληθινο που βγαινει απο τα σωθηκα του κινητηρα μαζι με ολουσ τους γλυκουσ κραδασμους που απλα το κανουν γλυκο - πραγματικο !!! καλα ολα αυτα με τους ηλεκτροκινητηρες , αλλα τουλαχιστον να το δεχτουμε ως εχει , μια αναγκαια λυση και να μην κρυβομαστε πισω απο το δαχτυλο μας και να κοροϊδευουμε τον εαυτο μας ... ΔΥΣΤΥΧΩΣ !!!
Βλέπω πολλούς να λένε "Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον" και διάφορα παρόμοια σχόλια αυτού του τύπου.
Η ουσία είναι ότι η ηλεκτροκίνηση σε αυτοκίνητα ήταν ένα παρελθόν με μη ικανοποιητική τεχνολογία σε μπαταρίες και μεθόδους επαναφόρτισης και ο περιορισμός σε λίγα km/charge, εκεί που ουσιαστικά ο βενζινοκινητήρας κέρδισε στα σημεία. Για μερικούς ένα ακόμη αίτιο που δεν εξελίχθηκε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι και τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα των εταιρειών καυσίμων για ευνόητους λόγους. Σήμερα κατασκευάζονται πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μοντέλα με ικανοποιητικές μεθόδους επαναφόρτισης και με την τεχνολογία ιόντων λιθίου σε μπαταρίες φτάνοντας τα 150 km/charge αλλά με απαγορευτικό κόστος αγοράς για τον Έλληνα. Επιπλέον έρχεται και η νάνο-αρχιτεκτονική να δημιουργήσει πολύ πιο αποτελεσματικές μπαταρίες και ηλεκτρονικά συστήματα στα επόμενα χρόνια και με συνδυασμό τα ηλεκτρικά μοτέρ που έχουν 90% effiency έναντι το μόλις 25% τον βενζινοκινητήρων, θα κάνουν θαύματα καλύπτοντας μεγάλες αποστάσεις με ένα γέμισμα (Km per charge).
Πλέον το μόνο μείον είναι το κόστος αγοράς ενός καλού ηλεκτρικού μοντέλου.
Είναι η καλύτερη λύση για το "πέρασμα" στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν σε λίγα χρόνια λυθούν τα προβλήματα αποθήκευσης ενέργειας με χαμηλό κόστος/βάρος. Τα ηλεκτροκίνητα με φορτιστή όπως τα λέτε(δηλ. κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρα και φόρτιση μπαταρίας αποκλειστικά με κιν.εσ. καύσης) υπερέχουν των υβριδικών (κίνηση και με τους 2 κινητήρες) ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ.
1ον) Προσφέρουν ΠΟΛΥ καλύτερη ενεργειακή απόδοση. Ως ηλεκτρογεννήτρια ένας βενζινοκινητήρας λειτουργεί σε ΧΑΜΗΛΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΕΣ στροφές, δίνοντας έτσι την δυνατότητα ρυθμισης για βέλτιστη απόδοση ΣΥΝΕΧΩΣ σε αυτές τις στροφές, με αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης, προσφέροντας ~50% ενεργειακή απόδοση, όταν ο ίδιος κινητήρας για κίνηση των τροχών δίνει max 20% κυρίως λόγω των επιταχύνσεων που αυξάνουν ΠΑΡΑ πολύ τις στιγμιαίες καταναλώσεις αλλά και επειδή ακριβώς δεν λειτουργεί σε σταθερές στροφές, είναι αδύνατον να ρυθμιστεί για βέλτιστη ενεργειακή απόδοση στο πολύ μεγάλο φάσμα στροφών λειτουργίας.Τι σημαίνουν τα παραπάνω; Μείωση στο μισό και λιγότερο της κατανάλωσης σε σχέση με ένα συμαβτικό και τουλάχιστον 20%-30% σε σχέση με ένα υβριδικο.
2ον) Τα υβριδικά λόγω της παράληλης λειτουργίας και των 2 κινητήρων για κίνηση, απαιτούν πολύ ποιο πολύπλοκα συστήματα μετάδοσης για σύμπλεξη/αποσύμπλεξη και έλεγχο των 2 κινητήρων. Αυτό πρακτικά σημαίνει μεγαλύτερο κόστος κατασκευής,συντήρησης,μεγαλύτερο βάρος αλλά και μεγαλύτερη πιθανότητα εμφάνισης βλαβών εξαιτίας αυτής ακριβώς της πολυπλοκότητας. ΟΛΑ τα παραπάνω ΔΕΝ αποτελούν θέμα όταν έχουμε σειριακή διάταξη, αφού ο ηλεκτροκινητήρας συνδέεται απλά και άμεσα με το σύστρημα μετάδοσης ενώ ο βενζινοκινητήρας το μόνο που έχει νακάνει είναι να επιβλέπει την τάση της μπαταρίας και μόλις αυτή πέσει κάτω από καποιο όριο να μπαίνει σε λειτουργία φορτιζωντάς την!
Είναι λοιπόν απορίας άξιο πως οι ιάπωνες που ασχολουνται 10ετίες με τα υβριδικά δεν υιοθετήσαν κατευθείαν την "ηλεκτροκινηση με φορτιστή" προσφέροντας όλα τα ανωτέρω πλεονεκτήματα. Ισως μερικές φορές τα "καλουπια" και οι "πεπατημένες" λειτουργούν τόσο παροπιδικά στην τεχνολογική εξέλιξη που οι βελτιστές και απλές λύσεις αν και είναι κάτω από την μύτη μας, δεν τις βλέπουμε....
Είναι μια πολύ καλή λύση, για την φόρτιση των μπαταριών, όταν δεν υπάρχει δυνατότητα άμεσης φόρτισης τους από το δίκτυο. Τα αυτοκίνητα αυτά είναι πιό κατάλληλα για μεγάλες διαδρομές, που ξεπερνούν τις ανάγκες μετακίνησης εντός πόλης. Όμως ένα ηλεκτροκίνητο όχημα είναι ουσιαστικά όχημα πόλης και μέσα στην πόλη κανείς δεν κάνει περισσότερα από 30 έως 50 χιλιόμετρα την ημέρα. Στην περίπτωση αυτή αν κάποιος θέλει ένα αυτοκίνητο για χρήση μόνο μέσα στην πόλη, είναι προτιμότερο ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο, που δεν θα ρυπαίνει καθόλου αλλά και δεν θα κοστίζει η χρήση του, καθώς δεν θα καίει καύσιμο.
Έτσι κάθε βράδυ θα το βάζει στην πρίζα να φορτίζει τις μπαταρίες του και την ημέρα θα το έχει διαθέσιμο για τις μετακινήσεις του. Θα μπορούσαν να δημιουργηθούν παροχές ρεύματος, στα σημεία στάθμευσης και από εκεί να φορτίζονται τα οχήματα. Το πως θα πληρώνουμε το ρεύμα αυτό, ας το βρούν οι αρμόδιοι. Πάντως όσοι έχουν δικό τους γκαράζ, είναι εύκολο να το φορτίζουν από μια πρίζα.
Όμως το σημαντικότερο από όλα είναι να πέσει το κόστος απόκτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Προσωπικά πιστεύω ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα πρέπει να κοστίζει ακριβότερα, από το φθηνότερο βενζινοκίνητο. Δηλαδή αν ένα από τα φθηνότερα βενζινοκίνητα κοστίζει σήμερα περί τα
9000 ευρώ, μέχρι εκεί πιστεύω ότι θα πρέπει να κοστίζει ένα φθηνό ηλεκτροκίνητο.
Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ. ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΣΥΝΔΥΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ, ΙΔΙΩΣ ΣΤΑ ΒΑΡΕΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ. ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ Ο ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ ΝΑ ΕΞΑΠΛΩΘΕΙ ΡΑΓΔΑΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ (ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ), ΟΠΟΤΕ ΘΑ ΣΥΝΗΘΙΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ. ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ, ΟΤΙ Ο ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΧΑΡΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΡΟΠΗΣ ΤΟΥ.
Όλες αυτές οι λύσεις εφαρμόζονται γιατί ακόμη η τεχνολογία δεν έχει λύσει το πρόβλημα της μεγάλης χωρητικότητας μπαταριών σε συνδυασμό με τη γρήγορη φόρτισή τους. Και αυτή η λύση με τα αυτοκίνητα που θα ακούγονται σα γενήτριες καλή φαίνεται
Πολύ καλή ιδέα μου φαίνεται προσωπικά... Φαντάζομαι όταν (κι αν) βγουν στην παραγωγή οι κινητήρες που θα λειτουργούν σα γενήτριες θα έχουν προχωρήσει τόσο πολύ τεχνολογικά που δε θα ακούγονται όπως τώρα των τρόλεΰ, αλλά σχεδόν σαν ένα κανονικό κινητήρα.
H τεχνολογία ενεργειακών κυψελών FUELL CELLS είναι κατ την γνώμη μου η καλύτερη .Απλά θέλει χρόνο και εξέλιξη.Τα υβριδικά με γεννήτρια που περιγράφεται είναι ενδιάμεση λύση,αν μελλοντικά εκτιναχθεί στα ύψη η τιμή του αργού οπωσδήποτε και αυτά θα καίνει,σίγουρα πολυ πολυ λιγότερο.θα πρέπει να το δούμε στην πράξη λοιπόν.Αν και εφόσον υιοθετηθούν μαζικά και αποτελέσουν ΚΥΡΙΩΣ προσιτή επιλογή .
Και τα δύο έχουν σχετικά υψηλό κόστος αγοράς. Στο απλό υβριδικό του βάζεις μόνο βενζίνη (η μπαταρία φορτίζει με το φρενάρισμα και την επιβράδυνση ). Στο ηλεκτροκίνητο με φορτιστή βενζίνης πρέπει να το φορτίσεις στην πρίζα. Αν θές να κάνεις μεγαλύτερη απόσταση βάζεις και βενζίνη. (Τέτοια αυτοκίνητα είναι το Opel ampera και το Chevrolet Volt). Τέλος ο τρόπος παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας βελτιόνεται και γίνεται ποιό καθαρός. βλέπε:http://www.youtube.com/watch?v=hZXPOb9Bu4Y (απο καύση αγριαγκινάρας) και το ποσοστό χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας συνεχώς αυξάνεται . Αλλα και με τα σημερινά δεδομένα το ποσοστό επυβάρυνσης του περιβάλλοντος απο την φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι συμαντικά χαμηλό σε σχέση με το βενζινοκίνητο ακόμα και άν χρησιμοποιήται λιγνίτης για καύσιμο. Τέλος το κόστος κτήσης και χρήσης του υβριδικού αλλα και του ηλεκτροκίνητου με φορτιστή βενζίνης είναι χαμηλό και σε δικαιώνει απο το σχετικά υψηλο κόστος αγοράς τους.
παιδια απο τη φυσικη ξερουμε πως καθε φορα που μετατρεπεται μια μορφη ενεργειας σε μια αλλη σε μηχανες ανθρωπινης και οχι θεϊκης κατασκευης εχουμε απωλειες περιπου 70%. πρακτικα αυτο σημαινει πως οταν μετατρεπουμε τη χημικη ενεργεια του καυσιμου σε θερμικη και μετεπειτα σε μηχανικη-κινητικη εχουμε 2 μετατροπες αρα περισσοτερη οικονομια απο οτι αν εχουμε μετατροπη απο χημικη σε θερμικη μετα σε μηχανικη-κινητικη μετα σε ηλεκτρικη και μετα παλι σε μηχανικη-κινητικη, αρα 4 μετατροπες. τωρα αν καταφερουν τελικα να μειωσουν τοσο πολυ τις απωλειες ή η ενεργεια που ανακταται απο φρεναρισματα κλπ δωσει τελικα μεγαλυτερη οικονομια θα ειναι δυσκολο. Μην εχετε λοιπον την ψευδαισθηση οτι τα ηλεκτροκινητα γενικα δε ρυπαινουν (σε αεριους ρυπους) διοτι δε ρυπαινουν σε χωρες που παραγουν πολυ ρευμα πχ απο πυρηνικα εργοστασια οπως ΗΠΑ, Γαλλία. Στην Ελλαδα τα ηλεκτρικά τρένα που κινουνται στην Αθηνα απαλλασουν την πρωτευουσα πχ απο 100γρ καυσαεριων αλλα ρυπαινουν την ιδια στιγμη με 300 γρ καυσαεριων την Πτολεμαϊδα οπου παραγεται το 70% του ηλεκρισμου στην Ελλαδα καιγοντας λιγνητη.
Πολυ εξυπνο σαν ιδεα , για αποδωση , απλα για τους λατρεις της οδηγησης και του αυτοκινητου , και δεν μιλαω καθολου για την ιδεα της μηχανικης βελτιωσης που ειναι παρεξηγημενη στην ΕλΛαδα, και πολυ ωραια , που απαιτει παρα πολες γνωσεις και συνδιασμο αυτων , μαλλον πρεπει να τα ξεχασουμε ολα αυτα και να συμβιβαστουμε με ενα απλο μεσο μεταφορας που απλα θα ειναι ιδιοτικο , καμια χαρα οδηγησης , ενασχολησης , και οσον αφορα τον ηχο δεν το συζητω δεν μπορει να εχει καμια σχεση ο ηχογραφημενος ηχος λες και παιζεις video game με εναν αληθινο που βγαινει απο τα σωθηκα του κινητηρα μαζι με ολουσ τους γλυκουσ κραδασμους που απλα το κανουν γλυκο - πραγματικο !!! καλα ολα αυτα με τους ηλεκτροκινητηρες , αλλα τουλαχιστον να το δεχτουμε ως εχει , μια αναγκαια λυση και να μην κρυβομαστε πισω απο το δαχτυλο μας και να κοροϊδευουμε τον εαυτο μας ... ΔΥΣΤΥΧΩΣ !!!
Βλέπω πολλούς να λένε "Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον" και διάφορα παρόμοια σχόλια αυτού του τύπου. Η ουσία είναι ότι η ηλεκτροκίνηση σε αυτοκίνητα ήταν ένα παρελθόν με μη ικανοποιητική τεχνολογία σε μπαταρίες και μεθόδους επαναφόρτισης και ο περιορισμός σε λίγα km/charge, εκεί που ουσιαστικά ο βενζινοκινητήρας κέρδισε στα σημεία. Για μερικούς ένα ακόμη αίτιο που δεν εξελίχθηκε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι και τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα των εταιρειών καυσίμων για ευνόητους λόγους. Σήμερα κατασκευάζονται πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μοντέλα με ικανοποιητικές μεθόδους επαναφόρτισης και με την τεχνολογία ιόντων λιθίου σε μπαταρίες φτάνοντας τα 150 km/charge αλλά με απαγορευτικό κόστος αγοράς για τον Έλληνα. Επιπλέον έρχεται και η νάνο-αρχιτεκτονική να δημιουργήσει πολύ πιο αποτελεσματικές μπαταρίες και ηλεκτρονικά συστήματα στα επόμενα χρόνια και με συνδυασμό τα ηλεκτρικά μοτέρ που έχουν 90% effiency έναντι το μόλις 25% τον βενζινοκινητήρων, θα κάνουν θαύματα καλύπτοντας μεγάλες αποστάσεις με ένα γέμισμα (Km per charge). Πλέον το μόνο μείον είναι το κόστος αγοράς ενός καλού ηλεκτρικού μοντέλου.
Είναι η καλύτερη λύση για το "πέρασμα" στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν σε λίγα χρόνια λυθούν τα προβλήματα αποθήκευσης ενέργειας με χαμηλό κόστος/βάρος. Τα ηλεκτροκίνητα με φορτιστή όπως τα λέτε(δηλ. κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρα και φόρτιση μπαταρίας αποκλειστικά με κιν.εσ. καύσης) υπερέχουν των υβριδικών (κίνηση και με τους 2 κινητήρες) ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ. 1ον) Προσφέρουν ΠΟΛΥ καλύτερη ενεργειακή απόδοση. Ως ηλεκτρογεννήτρια ένας βενζινοκινητήρας λειτουργεί σε ΧΑΜΗΛΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΕΣ στροφές, δίνοντας έτσι την δυνατότητα ρυθμισης για βέλτιστη απόδοση ΣΥΝΕΧΩΣ σε αυτές τις στροφές, με αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης, προσφέροντας ~50% ενεργειακή απόδοση, όταν ο ίδιος κινητήρας για κίνηση των τροχών δίνει max 20% κυρίως λόγω των επιταχύνσεων που αυξάνουν ΠΑΡΑ πολύ τις στιγμιαίες καταναλώσεις αλλά και επειδή ακριβώς δεν λειτουργεί σε σταθερές στροφές, είναι αδύνατον να ρυθμιστεί για βέλτιστη ενεργειακή απόδοση στο πολύ μεγάλο φάσμα στροφών λειτουργίας.Τι σημαίνουν τα παραπάνω; Μείωση στο μισό και λιγότερο της κατανάλωσης σε σχέση με ένα συμαβτικό και τουλάχιστον 20%-30% σε σχέση με ένα υβριδικο. 2ον) Τα υβριδικά λόγω της παράληλης λειτουργίας και των 2 κινητήρων για κίνηση, απαιτούν πολύ ποιο πολύπλοκα συστήματα μετάδοσης για σύμπλεξη/αποσύμπλεξη και έλεγχο των 2 κινητήρων. Αυτό πρακτικά σημαίνει μεγαλύτερο κόστος κατασκευής,συντήρησης,μεγαλύτερο βάρος αλλά και μεγαλύτερη πιθανότητα εμφάνισης βλαβών εξαιτίας αυτής ακριβώς της πολυπλοκότητας. ΟΛΑ τα παραπάνω ΔΕΝ αποτελούν θέμα όταν έχουμε σειριακή διάταξη, αφού ο ηλεκτροκινητήρας συνδέεται απλά και άμεσα με το σύστρημα μετάδοσης ενώ ο βενζινοκινητήρας το μόνο που έχει νακάνει είναι να επιβλέπει την τάση της μπαταρίας και μόλις αυτή πέσει κάτω από καποιο όριο να μπαίνει σε λειτουργία φορτιζωντάς την! Είναι λοιπόν απορίας άξιο πως οι ιάπωνες που ασχολουνται 10ετίες με τα υβριδικά δεν υιοθετήσαν κατευθείαν την "ηλεκτροκινηση με φορτιστή" προσφέροντας όλα τα ανωτέρω πλεονεκτήματα. Ισως μερικές φορές τα "καλουπια" και οι "πεπατημένες" λειτουργούν τόσο παροπιδικά στην τεχνολογική εξέλιξη που οι βελτιστές και απλές λύσεις αν και είναι κάτω από την μύτη μας, δεν τις βλέπουμε....
Είναι μια πολύ καλή λύση, για την φόρτιση των μπαταριών, όταν δεν υπάρχει δυνατότητα άμεσης φόρτισης τους από το δίκτυο. Τα αυτοκίνητα αυτά είναι πιό κατάλληλα για μεγάλες διαδρομές, που ξεπερνούν τις ανάγκες μετακίνησης εντός πόλης. Όμως ένα ηλεκτροκίνητο όχημα είναι ουσιαστικά όχημα πόλης και μέσα στην πόλη κανείς δεν κάνει περισσότερα από 30 έως 50 χιλιόμετρα την ημέρα. Στην περίπτωση αυτή αν κάποιος θέλει ένα αυτοκίνητο για χρήση μόνο μέσα στην πόλη, είναι προτιμότερο ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο, που δεν θα ρυπαίνει καθόλου αλλά και δεν θα κοστίζει η χρήση του, καθώς δεν θα καίει καύσιμο. Έτσι κάθε βράδυ θα το βάζει στην πρίζα να φορτίζει τις μπαταρίες του και την ημέρα θα το έχει διαθέσιμο για τις μετακινήσεις του. Θα μπορούσαν να δημιουργηθούν παροχές ρεύματος, στα σημεία στάθμευσης και από εκεί να φορτίζονται τα οχήματα. Το πως θα πληρώνουμε το ρεύμα αυτό, ας το βρούν οι αρμόδιοι. Πάντως όσοι έχουν δικό τους γκαράζ, είναι εύκολο να το φορτίζουν από μια πρίζα. Όμως το σημαντικότερο από όλα είναι να πέσει το κόστος απόκτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Προσωπικά πιστεύω ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα πρέπει να κοστίζει ακριβότερα, από το φθηνότερο βενζινοκίνητο. Δηλαδή αν ένα από τα φθηνότερα βενζινοκίνητα κοστίζει σήμερα περί τα 9000 ευρώ, μέχρι εκεί πιστεύω ότι θα πρέπει να κοστίζει ένα φθηνό ηλεκτροκίνητο.
Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ. ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΣΥΝΔΥΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ, ΙΔΙΩΣ ΣΤΑ ΒΑΡΕΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ. ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ Ο ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ ΝΑ ΕΞΑΠΛΩΘΕΙ ΡΑΓΔΑΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ (ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ), ΟΠΟΤΕ ΘΑ ΣΥΝΗΘΙΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ. ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ, ΟΤΙ Ο ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΧΑΡΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΡΟΠΗΣ ΤΟΥ.
Όλες αυτές οι λύσεις εφαρμόζονται γιατί ακόμη η τεχνολογία δεν έχει λύσει το πρόβλημα της μεγάλης χωρητικότητας μπαταριών σε συνδυασμό με τη γρήγορη φόρτισή τους. Και αυτή η λύση με τα αυτοκίνητα που θα ακούγονται σα γενήτριες καλή φαίνεται
Νομίζω πως είναι το " αυγό του Κολόμβου " για την μ ε τ α β α τ ι κ ή περίοδο προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση.
Πολύ καλή ιδέα μου φαίνεται προσωπικά... Φαντάζομαι όταν (κι αν) βγουν στην παραγωγή οι κινητήρες που θα λειτουργούν σα γενήτριες θα έχουν προχωρήσει τόσο πολύ τεχνολογικά που δε θα ακούγονται όπως τώρα των τρόλεΰ, αλλά σχεδόν σαν ένα κανονικό κινητήρα.
H τεχνολογία ενεργειακών κυψελών FUELL CELLS είναι κατ την γνώμη μου η καλύτερη .Απλά θέλει χρόνο και εξέλιξη.Τα υβριδικά με γεννήτρια που περιγράφεται είναι ενδιάμεση λύση,αν μελλοντικά εκτιναχθεί στα ύψη η τιμή του αργού οπωσδήποτε και αυτά θα καίνει,σίγουρα πολυ πολυ λιγότερο.θα πρέπει να το δούμε στην πράξη λοιπόν.Αν και εφόσον υιοθετηθούν μαζικά και αποτελέσουν ΚΥΡΙΩΣ προσιτή επιλογή .
Και τα δύο έχουν σχετικά υψηλό κόστος αγοράς. Στο απλό υβριδικό του βάζεις μόνο βενζίνη (η μπαταρία φορτίζει με το φρενάρισμα και την επιβράδυνση ). Στο ηλεκτροκίνητο με φορτιστή βενζίνης πρέπει να το φορτίσεις στην πρίζα. Αν θές να κάνεις μεγαλύτερη απόσταση βάζεις και βενζίνη. (Τέτοια αυτοκίνητα είναι το Opel ampera και το Chevrolet Volt). Τέλος ο τρόπος παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας βελτιόνεται και γίνεται ποιό καθαρός. βλέπε:http://www.youtube.com/watch?v=hZXPOb9Bu4Y (απο καύση αγριαγκινάρας) και το ποσοστό χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας συνεχώς αυξάνεται . Αλλα και με τα σημερινά δεδομένα το ποσοστό επυβάρυνσης του περιβάλλοντος απο την φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι συμαντικά χαμηλό σε σχέση με το βενζινοκίνητο ακόμα και άν χρησιμοποιήται λιγνίτης για καύσιμο. Τέλος το κόστος κτήσης και χρήσης του υβριδικού αλλα και του ηλεκτροκίνητου με φορτιστή βενζίνης είναι χαμηλό και σε δικαιώνει απο το σχετικά υψηλο κόστος αγοράς τους.