Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Υβριδικό ή ηλεκτροκίνητο με φορτιστή... βενζίνης;

Υβριδικό ή ηλεκτροκίνητο με φορτιστή... βενζίνης;

(3/3/2010)

Ένα μοτέρ βενζίνης που φορτίζει μια μπαταρία. Και μια μπαταρία που τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα. Το σύνολο είναι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα με φορτιστή βενζίνης. ¶φθονη ισχύς, μεγάλη αυτονομία, ελάχιστη κατανάλωση. Τι μας πειράζει δηλαδή, ο ήχος του;

Έχει πετύχει κανείς τρόλεϊ με τις κεραίες κάτω και όμως να κινείται. Να προσέξει καλύτερα από το πίσω μέρος ακούγεται ένας ντιζελοκινητήρας να δουλεύει υπερωρίες. Ούτε ανεβάζει στροφές, ούτε κατεβάζει. Σα γεννήτρια, δουλεύει ακριβώς στο ωφέλιμο σημείο τροφοδοτώντας με ρεύμα τους ηλεκτροκινητήρες. Αυτή η λογική είναι πίσω από τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Γενεύης. Πρώτα το Opel Ampera, και τώρα το Audi A1 που μάλιστα χρησιμοποιεί και βενζινοκινητήρα Wankel. H Lotus παρουσίασε επίσης ένα δικό της μοντέλο, όχι για παραγωγή, αλλά για να πουλήσει την τεχνολογία σε άλλον κατασκευαστή. &&&& Η ουσία είναι ότι αυτή η αρχή λειτουργίας φαίνεται να περπατάει. Και γιατί όχι; Το υβριδικό όπως το ξέρουμε από την Toyota έχει τον βενζινοκινητήρα να στέλνει κανονικά ροπή στους τροχούς αλλά και να φορτίζει τις μπαταρίες που τροφοδοτούν και αυτές, είτε επικουρικά στις επιταχύνσεις, είτε μόνες τους σε χαμηλές ταχύτητες, τους τροχούς. &&&& &&&& Αυτό είναι τελείως διαφορετικό. Το αυτοκίνητο είναι ηλεκτρικό. Καθαρά και ξάστερα. Απλά αντί να φορτίζει από την πρίζα (ή μόνο από την πρίζα) έχει και τη γεννήτριά του. Έναν βενζινοκινητήρα που απαλλαγμένος από κιβώτια ταχυτήτων, σταμάτα - ξεκίνα και άλλα που του μειώνουν την αποδοτικότητα του και αυξάνουν την κατανάλωση και τους ρύπους, δουλεύει στρωτά, σταθερά και οικονομικά. &&&& Το καλύτερο είναι φυσικά ότι χρειάζεται μικρή σχετικά ισχύ για να παράγει ρεύμα και να φορτίσει τις μπαταρίες. Που με τη σειρά τους ηλεκτροδοτούν έναν πολύ ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα. Σαφώς αυτό σημαίνει ότι οι μπαταρίες αποφορτίζονται πιο γρήγορα από ότι φορτίζονται, όμως εκτός από τον βενζινοκινητήρα έχουν και το φρενάρισμα που τις γεμίζει ηλεκτρόνια, ενώ υπάρχει και μια πρίζα για το βράδυ. Με λογική χρήση αυτό σημαίνει ότι ποτέ δε θα μείνουμε από... μπαταρία. &&&& Όλα καλά μέχρι εδώ, όμως υπάρχει ένα πρόβλημα. Αυτά τα αυτοκίνητα όταν κινούνται θα ακούγονται σα γεννήτριες. Όπως τα τρόλεϊ όταν κινούνται χωρίς κεραίες. Μας πειράζει; Αλήθεια μπορεί να πει κανείς ότι δίνει τόση σημασία στον ήχο που παράγει το αυτοκίνητό του ώστε μια τόσο απλή, έξυπνη και οικονομική ιδέα να τον στενοχωρεί γιατί θα χάσει τη χροιά, τη μελωδία ενός πραγματικού αυτοκινήτου; &&&& Αστεία πράγματα, αν και η Lotus παρουσίασε στο ηλεκτροκίνητο πρωτότυπό της ένα σύστημα που παράγει τον ήχο της μηχανής για την απόλαυση του οδηγού και τον γύρω του, αλλά και ως προειδοποίηση ότι «περνά αυτοκίνητο». Ψεύτικο, σίγουρα, όμως το επιπλέον όφελος είναι ότι εκτός από τον κινητήρα του αυτοκινήτου, μιμείται όποιον άλλο κινητήρα θες. Θες το μικρομεσαίο σου να ακούγεται σαν 8κύλινδρη Ferrari; Σαν 12κύλινδρη Mercedes; Σαν σε σειρά εξακύλινδρη BMW; ¶σε τις εναλλακτικές που θα σίγουρα θα προσφερθούν αργότερα για ένα σύστημα τέτοιων δυνατοτήτων. &&&& ¶ρα εκτός από τον ήχο έχουμε άλλο πρόβλημα; Αυτή η ιδέα που φαίνεται να εφαρμόζεται σε τόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη φετινή έκθεση της Γενεύης φαίνεται να είναι η επικρατέστερη. Εσείς πως τη βλέπετε; Υπάρχει κάτι που σας ανησυχεί; Την προτιμάτε από τα κλασικά υβριδικά; Ή από την άλλη θέλετε σκέτη ηλεκτροκίνηση;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

FORD
Autotriti.gr