Υπάρχει ακόμη ενδιαφέρον για την πετρελαιοκίνηση; Μήπως τώρα που το diesel είναι φτηνότερο από τη βενζίνη;
(20/4/2010)
Μέσα σε όλα όσα συμβαίνουν ακούστηκε πάλι το ζήτημα της πετρελαιοκίνησης. Εκ πρώτης με τόσες τεχνολογίες στους βενζινοκινητήρες το diesel ακούγεται πλέον παρωχημένο και ίσως δεν απασχολούσε, αν δεν υπήρχε μία νέα και σημαντική διαφορά: το diesel κίνησης είναι πολύ φθηνότερο από την αμόλυβδη. ¶ρα μήπως μας ενδιαφέρει;
Αλήθεια είναι πως το πολύ το «Κύριε Ελέησον» το βαριέται και ο παπάς, και όταν μία δεκαετία τώρα αγωνιούμε για το πότε και αν θα επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με του που ακούγεται μια λέξη που επαναφέρει το θέμα την αντιμετωπίζουμε όλοι κυνικά. &&&& Εξάλλου όνειρο ήτανε και πάει. Γιατί μπορεί στην Ελλάδα η πετρελαιοκίνηση να καθυστέρησε, όμως οι άλλες τεχνολογίες προχώρησαν και σήμερα τα οφέλη του diesel έχουν περιοριστεί πολύ. Με τους νέους κινητήρες τούρμπο βενζίνης χορταίνουμε ροπή από χαμηλά, και ακόμη και μικρά αυτοκίνητα ή «βασικές» εκδόσεις έχουν πλέον δύναμη από το ρελαντί. &&&& Η ευκολία στην οδήγηση που έδινε το diesel λόγω ροπής είναι πλέον κοινός τόπος για τα περισσότερα αυτοκίνητα. Και μετά είναι η κατανάλωση. Τα τελευταία πέντε χρόνια με την εγρήγορση της αυτοκινητοβιομηχανίας για τους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα έγιναν σημαντικά βήματα ώστε να περιοριστεί σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου και μαζί οι εκπομπές ρύπων CO2. &&&& Έτσι σήμερα τα μικρά αυτοκίνητα προσφέρουν ιδιαίτερα μικρές καταναλώσεις, ενώ και τα μεγαλύτερα πλησιάζουν τα επίπεδα των εκδόσεων diesel. Από κει και πέρα υπάρχουν περαιτέρω τεχνολογίες, όπως το σύστημα start-stop που σβήνει τον κινητήρα στο φανάρι, ή και η υβριδική μετάδοση που όχι μόνο πετυχαίνουν χαμηλότερες καταναλώσεις από τους πετρελαιοκινητήρες, αλλά το καταφέρνουν αυτό σε όλες τις συνθήκες κυκλοφορίας. &&&& Αντίθετα το ντίζελ θέλει ανοιχτό δρόμο για να «βγάλει» τα λεφτά του. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως μία έκδοση diesel ενός μοντέλου θα είναι αρκετά ακριβότερη από μια άλλη αντίστοιχων δυνατοτήτων. Θέλει χιλιόμετρα για να γίνει αυτή η απόσβεση, και θέλει αυτοκινητόδρομο. ¶ρα για κίνηση στην πόλη, το diesel δεν έχει πλέον κάτι να πει. &&&& &&&& Εκεί που έχει τον πρώτο λόγο όμως είναι το κόστος συντήρησης. Σημαντικά χαμηλότερο, όμως αυτό εξαρτάται από τις αντιπροσωπίες και κατά πόσο θα ακολουθήσουν τις οδηγίες του κατασκευαστή ή θα έχουν τη δική τους πολιτική στα διαστήματα του service, αναιρώντας τα οφέλη του πετρελαιοκινητήρα. &&&& Αυτό που όμως κάνει το diesel τώρα πάλι επίκαιρο είναι η διαφορά στην τιμή του καυσίμου. Γιατί ακόμη και την ίδια κατανάλωση να έχει με έναν βενζινοκινητήρα, υπάρχει απόσταση 20 λεπτών το λίτρο αν όχι παραπάνω. Κάτι που φαίνεται αμέσως, και κάτι που «τσούζει» πολύ κόσμο, ειδικά όσους εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία οδηγών που η χρήση τους έχει πολλά καύσιμα και πολλά χιλιόμετρα. &&&& Βέβαια, αυτό ισχύει τώρα. Γιατί κανείς δεν υπόσχεται πως με την απελευθέρωση του diesel δεν θα ανεβεί και η τιμή του στα επίπεδα της αμόλυβδης. ¶ρα; Υπάρχει λόγος να περιμένουμε ακόμη την πετρελαιοκίνηση, ή μήπως το πουλάκι έχει πετάξει ανεπιστρεπτί; Εσείς ακόμη ελπίζετε; Ακόμη βλέπετε ένα diesel αυτοκίνητο στο προσεχές μέλλον σας; Περιμένετε κάτι να αλλάξει για να αλλάξετε και εσείς αυτοκίνητο; Μήπως τελικά είναι μάταιο;
ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΙΔΕΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ DIESEL... ΑΠΛΑ ΨΑΞΕ ΤΟ ΛΙΓΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ.
Πολλά από τα αναγραφόμενα στο άρθρο ΔΕΝ ισχύουν!
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα diesel με φίλτρο DPF έχουν όχι μόνο χαμηλότερη κατανάλωση από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα, αλλά και πολύ καλύτερες επιδόσεις και αρκετά χαμηλότερους ρύπους.
Επιπλέον, δεν είναι καθόλου τυχαίο που στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, η πλειοψηφία των οικογενειακών αυτοκινήτων είναι diesel!
Πάντως αν κανείς θέλει ακόμη μεγαλύτερη οικονομία, πρέπει να κοιτάξει προς την υγραεριοκίνηση (LPG) ή κάποιο καθαρά ηλεκτρικό αυτοκίνητο (όχι υβριδικό προς το παρόν).
Οι κινητήρες diesel εκ κατασκευής υπερτερούν των βενζινοκινητήρων. Δύο προβήματα που είχαν οι diesel κινητήρες δηλαδή οι κραδασμοί και οι εκπομπές μικροσωματιδίων έχουν λυθεί προ πολλού με τη χρήση φίλτρων και αποσβεστήρων κραδασμών. Ένα μειονέκτημα που παραμένει αλλά ελάχιστα επηρεάζει αυτοκίνητα που δεν προορίζονται για sport οδήγηση είναι το επιπλέον βάρος τους σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες και ίσως το μικρό φάσμα λειτουργίας τους.
Απ την άλλη είναι τόσο μεγάλα και προφανή τα πλεονεκτήματα στην οδήγηση, αλλά και στην οικονομία-οικολογία που είναι τουλάχιστον περίεργο γιατί δεν επιτρέπεται η χρήση τους σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Πειραιά.
Απλά να συμπληρώσω για όσους έχουν έστω την παραμικρή αμφιβολία για το πόσο πράσινοι είναι, οτι ήδη σχεδόν όλοι πληρούν τις προυποθέσεις για euro-5 και ήδη παρουσιάστηκαν και πολλοί euro-6
τι να το κανεις το αμαξι με πετρελαιο οταν εχεις TSI VWπου εχει πολυ χαμηλη καταναλωση και εχεις αλογα αμετρητα;
τα πετρελαιοκινητα δεν εχουν δυναμη και το οτι αντεχουν οι κινητηρες τους πολλα χρονια δε μου λεει τιποτα γιατι ξερω πως κα ιτα golf II που ειναι 20ετιας ακομα τρεχουν ανετα και δεν εχουν κανενα προβλημα. αλλωστε τι με ενδιαφεριε αν ενα αμαξι αντεχει για 30 χρονια. η τεχνολογια εχει αλλαξει τοσο πολυ που ειναι βλακεια να εχει καποιος αμαξι που εχει συμπληρωσει τα 10 αντε 12 15 χρονια.
επισης πολλοι επιστημονες υποστηριζουν πως τα πετρελαιοκινητα εκπεμπουν περισσοτερους ρυπους τελικα. δειτε πετρελαιοκινητα ταξι που το φαναρι πανω απο την εξατμιση ειναι ποιο μαυρο!!!!
πολυ συχνα το βλεπουμε αυτο.
οπτοε κυριοιι αν θελετε αλογα και μικρη καταναλωση, η λυση ειναι μια. TSI VW
τωρα με το δντ στο σβερκο μας που δεν θα εχουμε μια στην τσεπη πετρελαια ονειρευομαστε.θα βγουν τα καρα στους δρομους παλι.οχημτα ενος το πολυ δυο ιππων αχυροκινησης.εκτος και αν φθεινηνουν τα αυτοκινητα οπως στην ρουμανια-το μονο καλο που εγινε γιατι κατα τα αλλα οι δυοστους τρεις ζοριζονται να τα βγαλαουν περα.
και εγω θελω να παρω πετρελαιο θα ξεχασω και το συνεργειο εκτος απο την βενζινη αλλα...σε τι τιμες; γιατι λυση υπαρχει.υγραεριο, αλλα το συστηματης ιταλικης lovato στην βουλγαρια το τοποθετεις με 600 ευρω σε 1600cc ingection και στην ελλαδα με 2.500€ γιατι ειμαστε πιο ωραιοι.......καλημερα σας
ΤΑ ΝΤΗΖΕΛ ΕΧΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΛΟΓΟ ΥΠΑΡΞΗΣ. ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΠΟΛΗ ΕΝΑ ΝΤΗΖΕΛ ΚΑΙΕΙ ΣΑΦΩΣ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΚΑΥΣΙΜΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΟ. ΟΠΟΤΕ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΕΝΖΙΝΙΚΗΝΗΤΗΡΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ. ΚΑΛΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΜΠΟ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ (ΚΑΙ ΓΩ ΚΑΤΟΧΟΣ ΕΝΟΣ ΤΕΤΟΙΟΥ ΑΜΑΞΙΟΥ ΕΙΜΑΙ) ΑΛΛΑ ΚΑΚΑ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΚΥΡΙΟΙ ΟΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΚΟΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΔΙΝΟΥΝ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΩ ΟΙ ΝΤΗΖΕΛ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΕΠΙΤΥΧΩΣ ΠΡΟ ΠΟΛΛΟΥ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.
...το diesel κίνησης είναι πολύ φθηνότερο από την αμόλυβδη...
ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ!
Η λέξη κλειδί στην επιλογή diesel vs βενζίνης είναι ότι το πετρέλαιο είναι πιο φτηνό μέχρι στιγμής. Προφανώς τα πλεονεκτήματα ενός κινητήρα diesel έναντι ενός αντίστοιχου βενζίνης είναι πολλά, γνωστά και δεδομένα. Πίστεύετε σοβαρά ότι ΕΑΝ και ΟΤΑΝ οι καρεκλοκένταυροι του αρμόδιου υπουργείου αποφασίσουν να επιτρέψουν την πετρελαιοκίνηση δεν θα σκεφτούν να αναπροσαρμόσουν και την τιμή του diesel;
Επιπλέον, όλα τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του diesel έχουν σχέση και με την ποιότητα του καυσίμου, η οποία στην Ελλάδα είναι πολύ αμφίβολη...
Νομίζω το θέμα για το οποίο δεν το επιτρέπουν έχει να κάνει με τη νοθεία που υπάρχει στο diesel με πετρέλαιο θέρμανσης. Είναι που είναι τώρα, αν υπάρξει αργότερα μεγαλύτερη αγορά λόγω άρσης της απαγόρευσης η νοθεία θα είναι μεγαλύτερη γιατί όλοι ξέρουμε πολύ καλά τα φιντάνια στα πρατήρια πόσο νοθεία παίζει...
Από την άλλη από τότε που οι νέοι κινητήρες Diesel Euro5 έχουν ακριβώς τους ίδιους ρύπους με αυτούς της βενζίνης, τότε θα έπρεπε να απαγορεύσουν την κυκλοφορία και των αυτοκινήτων με βενζίνη, αφού ακόμη επιμένουν ότι ρυπαίνουν! Η κοροϊδία της πολιτείας για άλλη μια φορά σε όλο το μεγαλείο.
molis prosfata agorasa to hyundai i10 crdi.einai to proto aftokinito diesel pou eixa.apla katapliktiko!!!!!.taxitato se prosperaseis en kinisei kai apistefta oikonomiko mesa kai ekso apo tin poli.
sto arthro anaferetai oti ta megalitera aftokinita plisiazoun tin apodosi ton diesel se katanaloseis.kati tetoio apexei parassagas apo tin pragmatikotita.
Η τεχνολογία των κινητήρων Diesel είναι εξίσου αν όχι περισσότερο προχωρημένη από αυτή των Βενζινοκινητήρων , προσφέροντας χαμηλή κατανάλωση και χαμηλούς ρύπους. Η βλακώδης απαγόρευση τους στο λεκανοπέδιο ισχύει μάλλον έχοντας κατα νού τα νέφη καυσαερίων που βγαίνουν από τα κακοσυντηρημένα επαγγελματικά οχήματα εικοσαετίας και πάνω. Τώρα η θηριώδης ροπή του diesel από χαμηλά απλά δεν υπάρχει σε κανένα μικρό βενζινοκινητήρα έστω και με turbo. Αλλά τα πλεονεκτήματα δεν τελειώνουν εδώ. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες μπορούν στην κυριολεξία να δουλεύουν από το πρωί μέχρι το βράδυ χωρίς πρόβλημα και μπορούν να κάνουν κατά τη διάρκεια της ζωής τους τριπλάσια χιλ. από τους βενζινοκινητήρες. Η επιλογή μεταξύ των δύο έχει να κάνει με τον τύπο και τη χρήση του οχήματος. Προσωπικά πιστέυω ότι ένα SUV για παράδειγμα πρέπει να έχει diesel γιατί ταιριάζει στο χαρακτήρα του (δεν μιλάω για τα αγροτικά που εκεί είναι δεδομένο). Το αυτοκινητάκι της συζύγου από την άλλη, που κάνει κάτω από 12.000 χιλ το χρόνο δεν έχει κανένα λόγο να είναι diesel, μια που σε αυτή την περίπτωση, τα πλεονεκεκτήματα μένουν ανεκμετάλλευτα.
Γενικά πιστεύω ότι εδώ στην Ελλάδα όπως με άλλα πράγματα έτσι και αυτοί οι κινητήρες είναι παρεξηγημένοι. Δεν είναι τυχαίο που στην Ευρώπη το ποσοστό τους στα επιβατικά είναι πολύ μεγάλο. Η διαφορά στην τιμή δε, αποσβένεται με το χαμηλότερο κόστος συντήρησης, στα πρώτα 4 με 5 χρόνια. (ένα παραπάνω με τη χαμηλότερη τιμή του καυσίμου)
Οταν τέλος ο βενζινοκινητήρας θα έχει "σκορπίσει" ο diesel θα είναι εδώ και θα συνεχίζει να δουλεύει ακούραστα.(τουλάχιστον όσο υπάρχουν αποθέματα πετρελαίου στον πλανήτη μας, που είναι ένα άλλο σοβαρό θέμα)
Οπότε ναι στον diesel σε όλα τα αυτοκίνητα εκτός ίσως στα σπορ και στα μικρά πόλης, μέχρι να γίνουν προσιτές οι εναλλακτικές μορφές καυσίμου.
ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΙΔΕΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ DIESEL... ΑΠΛΑ ΨΑΞΕ ΤΟ ΛΙΓΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ.
Πολλά από τα αναγραφόμενα στο άρθρο ΔΕΝ ισχύουν! Τα σύγχρονα αυτοκίνητα diesel με φίλτρο DPF έχουν όχι μόνο χαμηλότερη κατανάλωση από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα, αλλά και πολύ καλύτερες επιδόσεις και αρκετά χαμηλότερους ρύπους. Επιπλέον, δεν είναι καθόλου τυχαίο που στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, η πλειοψηφία των οικογενειακών αυτοκινήτων είναι diesel! Πάντως αν κανείς θέλει ακόμη μεγαλύτερη οικονομία, πρέπει να κοιτάξει προς την υγραεριοκίνηση (LPG) ή κάποιο καθαρά ηλεκτρικό αυτοκίνητο (όχι υβριδικό προς το παρόν).
Οι κινητήρες diesel εκ κατασκευής υπερτερούν των βενζινοκινητήρων. Δύο προβήματα που είχαν οι diesel κινητήρες δηλαδή οι κραδασμοί και οι εκπομπές μικροσωματιδίων έχουν λυθεί προ πολλού με τη χρήση φίλτρων και αποσβεστήρων κραδασμών. Ένα μειονέκτημα που παραμένει αλλά ελάχιστα επηρεάζει αυτοκίνητα που δεν προορίζονται για sport οδήγηση είναι το επιπλέον βάρος τους σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες και ίσως το μικρό φάσμα λειτουργίας τους. Απ την άλλη είναι τόσο μεγάλα και προφανή τα πλεονεκτήματα στην οδήγηση, αλλά και στην οικονομία-οικολογία που είναι τουλάχιστον περίεργο γιατί δεν επιτρέπεται η χρήση τους σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Πειραιά. Απλά να συμπληρώσω για όσους έχουν έστω την παραμικρή αμφιβολία για το πόσο πράσινοι είναι, οτι ήδη σχεδόν όλοι πληρούν τις προυποθέσεις για euro-5 και ήδη παρουσιάστηκαν και πολλοί euro-6
τι να το κανεις το αμαξι με πετρελαιο οταν εχεις TSI VWπου εχει πολυ χαμηλη καταναλωση και εχεις αλογα αμετρητα; τα πετρελαιοκινητα δεν εχουν δυναμη και το οτι αντεχουν οι κινητηρες τους πολλα χρονια δε μου λεει τιποτα γιατι ξερω πως κα ιτα golf II που ειναι 20ετιας ακομα τρεχουν ανετα και δεν εχουν κανενα προβλημα. αλλωστε τι με ενδιαφεριε αν ενα αμαξι αντεχει για 30 χρονια. η τεχνολογια εχει αλλαξει τοσο πολυ που ειναι βλακεια να εχει καποιος αμαξι που εχει συμπληρωσει τα 10 αντε 12 15 χρονια. επισης πολλοι επιστημονες υποστηριζουν πως τα πετρελαιοκινητα εκπεμπουν περισσοτερους ρυπους τελικα. δειτε πετρελαιοκινητα ταξι που το φαναρι πανω απο την εξατμιση ειναι ποιο μαυρο!!!! πολυ συχνα το βλεπουμε αυτο. οπτοε κυριοιι αν θελετε αλογα και μικρη καταναλωση, η λυση ειναι μια. TSI VW
τωρα με το δντ στο σβερκο μας που δεν θα εχουμε μια στην τσεπη πετρελαια ονειρευομαστε.θα βγουν τα καρα στους δρομους παλι.οχημτα ενος το πολυ δυο ιππων αχυροκινησης.εκτος και αν φθεινηνουν τα αυτοκινητα οπως στην ρουμανια-το μονο καλο που εγινε γιατι κατα τα αλλα οι δυοστους τρεις ζοριζονται να τα βγαλαουν περα. και εγω θελω να παρω πετρελαιο θα ξεχασω και το συνεργειο εκτος απο την βενζινη αλλα...σε τι τιμες; γιατι λυση υπαρχει.υγραεριο, αλλα το συστηματης ιταλικης lovato στην βουλγαρια το τοποθετεις με 600 ευρω σε 1600cc ingection και στην ελλαδα με 2.500€ γιατι ειμαστε πιο ωραιοι.......καλημερα σας
ΤΑ ΝΤΗΖΕΛ ΕΧΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΛΟΓΟ ΥΠΑΡΞΗΣ. ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΠΟΛΗ ΕΝΑ ΝΤΗΖΕΛ ΚΑΙΕΙ ΣΑΦΩΣ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΚΑΥΣΙΜΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΟ. ΟΠΟΤΕ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΕΝΖΙΝΙΚΗΝΗΤΗΡΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ. ΚΑΛΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΜΠΟ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ (ΚΑΙ ΓΩ ΚΑΤΟΧΟΣ ΕΝΟΣ ΤΕΤΟΙΟΥ ΑΜΑΞΙΟΥ ΕΙΜΑΙ) ΑΛΛΑ ΚΑΚΑ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΚΥΡΙΟΙ ΟΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΚΟΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΔΙΝΟΥΝ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΩ ΟΙ ΝΤΗΖΕΛ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΕΠΙΤΥΧΩΣ ΠΡΟ ΠΟΛΛΟΥ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.
...το diesel κίνησης είναι πολύ φθηνότερο από την αμόλυβδη... ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ! Η λέξη κλειδί στην επιλογή diesel vs βενζίνης είναι ότι το πετρέλαιο είναι πιο φτηνό μέχρι στιγμής. Προφανώς τα πλεονεκτήματα ενός κινητήρα diesel έναντι ενός αντίστοιχου βενζίνης είναι πολλά, γνωστά και δεδομένα. Πίστεύετε σοβαρά ότι ΕΑΝ και ΟΤΑΝ οι καρεκλοκένταυροι του αρμόδιου υπουργείου αποφασίσουν να επιτρέψουν την πετρελαιοκίνηση δεν θα σκεφτούν να αναπροσαρμόσουν και την τιμή του diesel; Επιπλέον, όλα τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του diesel έχουν σχέση και με την ποιότητα του καυσίμου, η οποία στην Ελλάδα είναι πολύ αμφίβολη...
Νομίζω το θέμα για το οποίο δεν το επιτρέπουν έχει να κάνει με τη νοθεία που υπάρχει στο diesel με πετρέλαιο θέρμανσης. Είναι που είναι τώρα, αν υπάρξει αργότερα μεγαλύτερη αγορά λόγω άρσης της απαγόρευσης η νοθεία θα είναι μεγαλύτερη γιατί όλοι ξέρουμε πολύ καλά τα φιντάνια στα πρατήρια πόσο νοθεία παίζει... Από την άλλη από τότε που οι νέοι κινητήρες Diesel Euro5 έχουν ακριβώς τους ίδιους ρύπους με αυτούς της βενζίνης, τότε θα έπρεπε να απαγορεύσουν την κυκλοφορία και των αυτοκινήτων με βενζίνη, αφού ακόμη επιμένουν ότι ρυπαίνουν! Η κοροϊδία της πολιτείας για άλλη μια φορά σε όλο το μεγαλείο.
molis prosfata agorasa to hyundai i10 crdi.einai to proto aftokinito diesel pou eixa.apla katapliktiko!!!!!.taxitato se prosperaseis en kinisei kai apistefta oikonomiko mesa kai ekso apo tin poli. sto arthro anaferetai oti ta megalitera aftokinita plisiazoun tin apodosi ton diesel se katanaloseis.kati tetoio apexei parassagas apo tin pragmatikotita.
Η τεχνολογία των κινητήρων Diesel είναι εξίσου αν όχι περισσότερο προχωρημένη από αυτή των Βενζινοκινητήρων , προσφέροντας χαμηλή κατανάλωση και χαμηλούς ρύπους. Η βλακώδης απαγόρευση τους στο λεκανοπέδιο ισχύει μάλλον έχοντας κατα νού τα νέφη καυσαερίων που βγαίνουν από τα κακοσυντηρημένα επαγγελματικά οχήματα εικοσαετίας και πάνω. Τώρα η θηριώδης ροπή του diesel από χαμηλά απλά δεν υπάρχει σε κανένα μικρό βενζινοκινητήρα έστω και με turbo. Αλλά τα πλεονεκτήματα δεν τελειώνουν εδώ. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες μπορούν στην κυριολεξία να δουλεύουν από το πρωί μέχρι το βράδυ χωρίς πρόβλημα και μπορούν να κάνουν κατά τη διάρκεια της ζωής τους τριπλάσια χιλ. από τους βενζινοκινητήρες. Η επιλογή μεταξύ των δύο έχει να κάνει με τον τύπο και τη χρήση του οχήματος. Προσωπικά πιστέυω ότι ένα SUV για παράδειγμα πρέπει να έχει diesel γιατί ταιριάζει στο χαρακτήρα του (δεν μιλάω για τα αγροτικά που εκεί είναι δεδομένο). Το αυτοκινητάκι της συζύγου από την άλλη, που κάνει κάτω από 12.000 χιλ το χρόνο δεν έχει κανένα λόγο να είναι diesel, μια που σε αυτή την περίπτωση, τα πλεονεκεκτήματα μένουν ανεκμετάλλευτα. Γενικά πιστεύω ότι εδώ στην Ελλάδα όπως με άλλα πράγματα έτσι και αυτοί οι κινητήρες είναι παρεξηγημένοι. Δεν είναι τυχαίο που στην Ευρώπη το ποσοστό τους στα επιβατικά είναι πολύ μεγάλο. Η διαφορά στην τιμή δε, αποσβένεται με το χαμηλότερο κόστος συντήρησης, στα πρώτα 4 με 5 χρόνια. (ένα παραπάνω με τη χαμηλότερη τιμή του καυσίμου) Οταν τέλος ο βενζινοκινητήρας θα έχει "σκορπίσει" ο diesel θα είναι εδώ και θα συνεχίζει να δουλεύει ακούραστα.(τουλάχιστον όσο υπάρχουν αποθέματα πετρελαίου στον πλανήτη μας, που είναι ένα άλλο σοβαρό θέμα) Οπότε ναι στον diesel σε όλα τα αυτοκίνητα εκτός ίσως στα σπορ και στα μικρά πόλης, μέχρι να γίνουν προσιτές οι εναλλακτικές μορφές καυσίμου.