ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Tο κινέζικο Lifan

Tο κινέζικο Lifan

Αν οι μεγάλες αγορές καθορίζουν το πως είναι τα αυτοκίνητα, εσείς τι περιμένετε να αλλάξει τώρα που οι πολλές πωλήσεις γίνονται στην Κίνα;

(18/5/2010)

Πριν 20 χρόνια όλες οι μάρκες προσπαθούσαν να κάνουν τα αυτοκίνητά τους «ευρωπαϊκά». Γιατί εδώ στην Ευρώπη υπήρχε ζήτηση για συγκεκριμένα είδη αυτοκινήτων. Τώρα που η Κίνα είναι η μια από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων, πόσο νομίζετε ότι θα αλλάξει το αυτοκίνητο όπως το ξέρουμε;

Είναι τυχαίο το ότι το κλασσικό σεντάν, η «κούρσα» που ξέραμε έχει χάσει στην Ελλάδα την αλλοτινή της δόξα; Και αυτή είναι μία μόνο αλλαγή που έγινε στο αυτοκίνητο τα προηγούμενα 20 χρόνια και έφτασε και στην Ελλάδα. Γιατί απλά στην Ευρώπη ο κόσμος προτιμά τα χάτσμπακ. Και το χάτσμπακ βασιλεύει. Η Ευρώπη καθόρισε τα προηγούμενα 30 χρόνια το πως είναι τα αυτοκίνητα. Λογικό αφού ήταν η μεγαλύτερη αγορά (μετά τις ΗΠΑ) και άρα οι κατασκευαστές προσάρμοσαν τα μοντέλα τους στις προτιμήσεις των ευρωπαίων. Είναι φυσιολογικό. Η αγορά ζητάει ή δείχνει να προτιμάει κάτι, η βιομηχανία ανταποκρίνεται και προσφέρει ακριβώς αυτό. &&&& Τα πράγματα όμως αλλάζουν. Σήμερα η Κίνα έχει ξεπεράσει τόσο την Ευρώπη όσο και τις ΗΠΑ. Υπάρχουν ήδη κατασκευαστές για τους οποίους η Κίνα αποτελεί ήδη τη μεγαλύτερη αγορά τους. Μιλάμε για γερμανούς κατασκευαστές, παραδοσιακά ευρωπαϊκές μάρκες, που όμως πλέον βρίσκουν όλο και περισσότερους πελάτες στην Κίνα. &&&& Δεν είναι λογικό αφού εκεί βρίσκεται η αγορά τους, να αρχίσουν να ακούν και πιο προσεκτικά το τι ακριβώς τους ζητάνε οι Κινέζοι; Σαφώς το ότι τώρα τους προτιμούν είναι ένδειξη ότι αυτά τα αυτοκίνητα αρέσουν. Όμως στην Κίνα, όπως και στην Ευρώπη για τον ίδιο λόγο, οι ανάγκες και τα γούστα είναι διαφορετικά. &&&& Το σεντάν ας πούμε είναι βασιλιάς. Το χάτσμπακ δεν ενδιαφέρει, τουλάχιστον σε οτιδήποτε μεγαλύτερο από μικρό ή μίνι μοντέλο. Και αυτά τα τελευταία επίσης δεν πολύ αρέσουν. Στους Κινέζους επίσης αρέσει η άνεση. Όπως και στους Αμερικανούς. Δεν τους ενδιαφέρει τόσο το στήσιμο του αυτοκινήτου «ευρωπαϊκού» τύπου, με άμεσο τιμόνι και σφιχτή ανάρτηση για πιο σπορ οδήγηση. Δεν βοηθάνε και οι δρόμοι τους εξάλλου. &&&& Η Κίνα επίσης έχει πιο χαλαρούς κανονισμούς ρύπων, ενώ δεν τρελαίνεται και για τους κινητήρες ντίζελ. Και τέλος ως ασιατική χώρα η Κίνα έχει άλλο γούστο στο σχέδιο, τα χρώματα και γενικά την αισθητική των αυτοκινήτων, ενώ αν κάποιος θέλει να προσάψει κάτι στους κινέζους είναι πως έχουν μια τάση προς το κιτς. &&&& &&&& Μπορεί αυτά να ακούγονται λίγο «ξένα» σε εμάς που έχουμε συνηθίσει να παίρνουμε αυτό που θέλουμε. Όταν όμως αυτοί που τελικά «παίρνουν» αυτοκίνητα είναι άλλοι, ποιος δε μας λέει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δε θα στραφεί σε αυτό που εκείνοι θέλουν. &&&& Θα θυμούνται αρκετοί τη στροφή που έκαναν οι ιάπωνες και κορεάτες κατασκευαστές ώστε να

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

«εξευρωπαΐσουν» τα αυτοκίνητά τους. Κάτι που εμφανώς τα άλλαξε. Τόσο που δεν ήταν πλέον αρεστά στη χώρα προέλευσή τους. Δεν είναι τυχαίο ότι το Auris για παράδειγμα δεν πωλείται ούτε στην Ιαπωνία, ούτε στις ΗΠΑ.
&&&& Από αυτό το παράδειγμα και μόνο βέβαια γεννιέται μια ελπίδα φωτός. Πως δηλαδή τα γνώριμα σε εμάς χαρακτηριστικά δε θα αντικατασταθούν με άλλα χάριν της επικράτησης της Κίνας ως μεγαλύτερη αγορά. Πως απλά τα αυτοκίνητα που προορίζονται για την Ευρώπη θα συνεχίσουν να έχουν τους ευρωπαίους σαν στόχο και θα δημιουργηθούν άλλα, ειδικά για την αγορά της Κίνας. Υπάρχει όμως τέτοια πολυτέλεια;
&&&& Εσείς τι λέτε; Μπορεί να επηρεάσει η Κίνα ως μεγαλύτερη αγορά το αυτοκίνητο τόσο ώστε να μη μας αρέσει; Μήπως είμαστε στη φάση του «αγοράστε τώρα» όσο ακόμη έχουμε αυτό που θέλουμε γιατί στα επόμενα χρόνια θα αλλάξει το αυτοκίνητο ριζικά και θα απομακρυνθεί από τα δικά μας γούστα; Μπορεί η Κίνα να επηρεάσει τόσο το αυτοκίνητο; Ή αισιοδοξείτε πως απλά θα αποκτήσει μοντέλα για τη δική της αγορά;
Mercedes
LEAO TEST