Αν οι μεγάλες αγορές καθορίζουν το πως είναι τα αυτοκίνητα, εσείς τι περιμένετε να αλλάξει τώρα που οι πολλές πωλήσεις γίνονται στην Κίνα;
(18/5/2010)
Πριν 20 χρόνια όλες οι μάρκες προσπαθούσαν να κάνουν τα αυτοκίνητά τους «ευρωπαϊκά». Γιατί εδώ στην Ευρώπη υπήρχε ζήτηση για συγκεκριμένα είδη αυτοκινήτων. Τώρα που η Κίνα είναι η μια από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων, πόσο νομίζετε ότι θα αλλάξει το αυτοκίνητο όπως το ξέρουμε;
Είναι τυχαίο το ότι το κλασσικό σεντάν, η «κούρσα» που ξέραμε έχει χάσει στην Ελλάδα την αλλοτινή της δόξα; Και αυτή είναι μία μόνο αλλαγή που έγινε στο αυτοκίνητο τα προηγούμενα 20 χρόνια και έφτασε και στην Ελλάδα. Γιατί απλά στην Ευρώπη ο κόσμος προτιμά τα χάτσμπακ. Και το χάτσμπακ βασιλεύει. Η Ευρώπη καθόρισε τα προηγούμενα 30 χρόνια το πως είναι τα αυτοκίνητα. Λογικό αφού ήταν η μεγαλύτερη αγορά (μετά τις ΗΠΑ) και άρα οι κατασκευαστές προσάρμοσαν τα μοντέλα τους στις προτιμήσεις των ευρωπαίων. Είναι φυσιολογικό. Η αγορά ζητάει ή δείχνει να προτιμάει κάτι, η βιομηχανία ανταποκρίνεται και προσφέρει ακριβώς αυτό. &&&& Τα πράγματα όμως αλλάζουν. Σήμερα η Κίνα έχει ξεπεράσει τόσο την Ευρώπη όσο και τις ΗΠΑ. Υπάρχουν ήδη κατασκευαστές για τους οποίους η Κίνα αποτελεί ήδη τη μεγαλύτερη αγορά τους. Μιλάμε για γερμανούς κατασκευαστές, παραδοσιακά ευρωπαϊκές μάρκες, που όμως πλέον βρίσκουν όλο και περισσότερους πελάτες στην Κίνα. &&&& Δεν είναι λογικό αφού εκεί βρίσκεται η αγορά τους, να αρχίσουν να ακούν και πιο προσεκτικά το τι ακριβώς τους ζητάνε οι Κινέζοι; Σαφώς το ότι τώρα τους προτιμούν είναι ένδειξη ότι αυτά τα αυτοκίνητα αρέσουν. Όμως στην Κίνα, όπως και στην Ευρώπη για τον ίδιο λόγο, οι ανάγκες και τα γούστα είναι διαφορετικά. &&&& Το σεντάν ας πούμε είναι βασιλιάς. Το χάτσμπακ δεν ενδιαφέρει, τουλάχιστον σε οτιδήποτε μεγαλύτερο από μικρό ή μίνι μοντέλο. Και αυτά τα τελευταία επίσης δεν πολύ αρέσουν. Στους Κινέζους επίσης αρέσει η άνεση. Όπως και στους Αμερικανούς. Δεν τους ενδιαφέρει τόσο το στήσιμο του αυτοκινήτου «ευρωπαϊκού» τύπου, με άμεσο τιμόνι και σφιχτή ανάρτηση για πιο σπορ οδήγηση. Δεν βοηθάνε και οι δρόμοι τους εξάλλου. &&&& Η Κίνα επίσης έχει πιο χαλαρούς κανονισμούς ρύπων, ενώ δεν τρελαίνεται και για τους κινητήρες ντίζελ. Και τέλος ως ασιατική χώρα η Κίνα έχει άλλο γούστο στο σχέδιο, τα χρώματα και γενικά την αισθητική των αυτοκινήτων, ενώ αν κάποιος θέλει να προσάψει κάτι στους κινέζους είναι πως έχουν μια τάση προς το κιτς. &&&& &&&& Μπορεί αυτά να ακούγονται λίγο «ξένα» σε εμάς που έχουμε συνηθίσει να παίρνουμε αυτό που θέλουμε. Όταν όμως αυτοί που τελικά «παίρνουν» αυτοκίνητα είναι άλλοι, ποιος δε μας λέει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δε θα στραφεί σε αυτό που εκείνοι θέλουν. &&&& Θα θυμούνται αρκετοί τη στροφή που έκαναν οι ιάπωνες και κορεάτες κατασκευαστές ώστε να
«εξευρωπαΐσουν» τα αυτοκίνητά τους. Κάτι που εμφανώς τα άλλαξε. Τόσο που δεν ήταν πλέον αρεστά στη χώρα προέλευσή τους. Δεν είναι τυχαίο ότι το Auris για παράδειγμα δεν πωλείται ούτε στην Ιαπωνία, ούτε στις ΗΠΑ. &&&& Από αυτό το παράδειγμα και μόνο βέβαια γεννιέται μια ελπίδα φωτός. Πως δηλαδή τα γνώριμα σε εμάς χαρακτηριστικά δε θα αντικατασταθούν με άλλα χάριν της επικράτησης της Κίνας ως μεγαλύτερη αγορά. Πως απλά τα αυτοκίνητα που προορίζονται για την Ευρώπη θα συνεχίσουν να έχουν τους ευρωπαίους σαν στόχο και θα δημιουργηθούν άλλα, ειδικά για την αγορά της Κίνας. Υπάρχει όμως τέτοια πολυτέλεια; &&&& Εσείς τι λέτε; Μπορεί να επηρεάσει η Κίνα ως μεγαλύτερη αγορά το αυτοκίνητο τόσο ώστε να μη μας αρέσει; Μήπως είμαστε στη φάση του «αγοράστε τώρα» όσο ακόμη έχουμε αυτό που θέλουμε γιατί στα επόμενα χρόνια θα αλλάξει το αυτοκίνητο ριζικά και θα απομακρυνθεί από τα δικά μας γούστα; Μπορεί η Κίνα να επηρεάσει τόσο το αυτοκίνητο; Ή αισιοδοξείτε πως απλά θα αποκτήσει μοντέλα για τη δική της αγορά;
Κραζουμε τους κινεζους ενω δε παραγουμε ουτε οδοντογλυφιδες!Αθανατοι Ελληναρες!!
Δε θα αλλαξει κατι δραματικα,απλα θα δουμε επιτελους κ απο τους κινεζους τιμια αυτοκινητα με ολη τη σημασια της λεξης.
Πρώτα από όλα η Κίνα έχει τη δική της παραγωγή αυτοκινήτων οπότε ένα σημαντικό μέρος των αναγκών της καλύπτεται από εκεί. Περαιτέρω, αν υπάρχει τέτοια ζήτηση που να το δικαιολογεί, να είστε σίγουροι ότι οι ευρωπαϊκές εταιρίες θα εγκαταστήσουν εργοστάσια στη Κίνα όπου θα παραγούν μοντέλα προορισμένα για την εκεί αγορά. Μη ξεχνάμε ότι αυτό ήδη συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια με την Ιαπωνία η οποία παράγει ειδικά αμάξια για την εσωτερική της αγορά καθώς και για τις ΗΠΑ, ενώ μοντέλα προορισμένα για την Ευρωπαική αγορά τα φτιάνει κατά τεκμήριο στην Ευρώπη. Ωσαύτως πράττει και η κορεάτικη HYUNDAI ως επίσης και η ΚΙΑ. Επομένως ας μη φοβόμαστε ότι θα "κινεζοποιηθούν" τα ευρωπαικά αμάξια. Δεν είναι τόσο βλάκες οι μάγκες του μάρκετιγκ να προσφέρουν ολόκληρη την αγορά της Ευρώπης στους Ιάπωνες και τους Κορεάτες (μελλοντικά δε και στους Ινδούς). Το αντίθετο θα γίνει δηλαδή σε λίγα χρόνια οι Κινέζοι (γιατί όχι και οι Ινδοι) θα παρουσιάσουν αμάξια με ευρωπαϊκό προσανατολισμό που θα καταλάβουν σημαντικό μερίδιο αγοράς. Τολμώ να πω ότι οι Κινέζοι είναι αυτή τη στιγμή στο επίπεδο που ήταν οι Κορεάτες πριν από 15-17 χρόνια όταν εκείνα τα πρώτα Χιουντάι και ΚΙΑ είχαν έρθει στην Ελλάδα. Μονο που οι Κινέζοι θα δείτε ότι δε θα περιμένουν τόσο πολύ μέχρι να καταλάβουν το μερίδιο της ευρωπαικής αγοράς που επιθυμούν
ΚΑΤ ΑΡΧΗΝ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΟΠΩΣ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ, ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΕΙΤΕ Η ΚΥΡΙΑΡΧΗ ΑΓΟΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΙΝΑ ΕΙΤΕ ΟΧΙ, ΛΟΓΩ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ, ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ, ΠΡΩΤΩΝ ΥΛΩΝ, ΠΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΤΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ. ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ, ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ ΤΟ "ΓΟΥΣΤΟ" ΤΩΝ ΕΠΟΜΕΝΩΝ ΓΕΝΕΩΝ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΕΜΕΙΣ "ΚΙΤΣ", ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΠΟΔΕΚΤΟ. ΤΩΡΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΚΙΝΑ ΛΟΓΙΚΟ ΕΙΝΑΙ, ΟΣΟ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΤΟ ΒΙΟΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΜΕΣΟΥ ΚΙΝΕΖΟΥ, ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΟΥ, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΔΥΝΑΜΗΣ, ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΤΟΥΣ, ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ, ΣΥΜΠΕΡΙΛΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ.
ΓΙΑΤΙ Η ΕΠΙΡΡΟΗ ΕΚΕΙ ΕΝΤΟΠΙΖΕΤΑΙ, ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΑΓΟΡΑΣ. ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΒΕΒΑΙΑ ΠΟΥ ΩΣ ΣΗΜΕΡΑ, ΚΥΡΙΑΡΧΟΥΣΑΝ ΔΥΟ ΤΑΣΕΙΣ, Η ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΚΑΙ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ. ΑΝ ΟΙ ΚΙΝΕΖΟΙ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ "ΠΕΛΑΤΑΚΙΑ" ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΥΟ, ΤΟΤΕ ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΘΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΝΑ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ" ΑΝΑΓΚΕΣ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΟΥΣ. (ΚΑΙ Ο ΝΟΩΝ ΝΟΕΙΤΩ). ΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΥΠΗΡΧΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΝΑ ΚΡΑΤΙΟΥΝΤΑΙ ΔΥΟ ΚΑΡΠΟΥΖΙΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΑΣΧΑΛΗ, ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΣΤΙΣ ΙΑΠΩΝΙΚΕΣ ΦΙΡΜΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ ΑΛΛΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΚΟΣΜΟ. ΑΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΘΑ ΔΕΙΞΕΙ...
"ocean.. (28-4-10): Δεν παράγουμε ούτε καρφίτσα και οδηγούμε Καγιέν, Land Cruiser, Porche, κ.λ.π.. Ας ήμασταν λίγο πιο προσεκτικοί, ας μην θέλαμε Turbo, Gti και δεν ξέρω εγώ τι άλλο, ας μην θέλαμε κάθε δύο χρόνια καινούργιο αυτοκίνητο, καινούργια τηλεόραση, τελευταίας τεχνολογίας Home theatre, εξοχικό και 4χ4 για το χωματόδρομο και όλα θα ήταν καλύτερα." Εξ όσων γνωρίζω οι Κινέζοι και παράγουν οι ίδιοι και παρέχουν στην χώρα τους ευκαιρίες σε ξένους επενδυτές. Εμείς είμαστε υπερβολικά απασχολημένοι να θεωρούμε άπαντες μη Έλληνες βαρβάρους ή "κιτς", ανά περίσταση.. Ευτυχώς που σε κάποιους από εμάς αρέσουν τα hatchback και σε κάποιους η ποντικί βαφή αυτοκινήτου και έτσι σώζουμε την κατάσταση δηλαδή.. Ούτε λέξη να προσελκύαμε κάποιον κατασκευαστή.. Τί, Nissan από τον Βόλο, ντροπή.. (η πιο τραβηχτική τηλεοπτική διαφήμιση που έχω δει στην ζωή μου ήταν του Nissan Almera, είχα τηλεφωνήσει στην Nissan να τούς συγχαρώ και εκείνοι μού έστειλαν video-κασσέττα του trailer - δεν έχω αποκτήσει αυτοκίνητο της εταιρείας).
Κραζουμε τους κινεζους ενω δε παραγουμε ουτε οδοντογλυφιδες!Αθανατοι Ελληναρες!! Δε θα αλλαξει κατι δραματικα,απλα θα δουμε επιτελους κ απο τους κινεζους τιμια αυτοκινητα με ολη τη σημασια της λεξης.
Πρώτα από όλα η Κίνα έχει τη δική της παραγωγή αυτοκινήτων οπότε ένα σημαντικό μέρος των αναγκών της καλύπτεται από εκεί. Περαιτέρω, αν υπάρχει τέτοια ζήτηση που να το δικαιολογεί, να είστε σίγουροι ότι οι ευρωπαϊκές εταιρίες θα εγκαταστήσουν εργοστάσια στη Κίνα όπου θα παραγούν μοντέλα προορισμένα για την εκεί αγορά. Μη ξεχνάμε ότι αυτό ήδη συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια με την Ιαπωνία η οποία παράγει ειδικά αμάξια για την εσωτερική της αγορά καθώς και για τις ΗΠΑ, ενώ μοντέλα προορισμένα για την Ευρωπαική αγορά τα φτιάνει κατά τεκμήριο στην Ευρώπη. Ωσαύτως πράττει και η κορεάτικη HYUNDAI ως επίσης και η ΚΙΑ. Επομένως ας μη φοβόμαστε ότι θα "κινεζοποιηθούν" τα ευρωπαικά αμάξια. Δεν είναι τόσο βλάκες οι μάγκες του μάρκετιγκ να προσφέρουν ολόκληρη την αγορά της Ευρώπης στους Ιάπωνες και τους Κορεάτες (μελλοντικά δε και στους Ινδούς). Το αντίθετο θα γίνει δηλαδή σε λίγα χρόνια οι Κινέζοι (γιατί όχι και οι Ινδοι) θα παρουσιάσουν αμάξια με ευρωπαϊκό προσανατολισμό που θα καταλάβουν σημαντικό μερίδιο αγοράς. Τολμώ να πω ότι οι Κινέζοι είναι αυτή τη στιγμή στο επίπεδο που ήταν οι Κορεάτες πριν από 15-17 χρόνια όταν εκείνα τα πρώτα Χιουντάι και ΚΙΑ είχαν έρθει στην Ελλάδα. Μονο που οι Κινέζοι θα δείτε ότι δε θα περιμένουν τόσο πολύ μέχρι να καταλάβουν το μερίδιο της ευρωπαικής αγοράς που επιθυμούν
ΚΑΤ ΑΡΧΗΝ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΟΠΩΣ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ, ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΕΙΤΕ Η ΚΥΡΙΑΡΧΗ ΑΓΟΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΙΝΑ ΕΙΤΕ ΟΧΙ, ΛΟΓΩ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ, ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ, ΠΡΩΤΩΝ ΥΛΩΝ, ΠΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΤΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ. ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ, ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ ΤΟ "ΓΟΥΣΤΟ" ΤΩΝ ΕΠΟΜΕΝΩΝ ΓΕΝΕΩΝ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΕΜΕΙΣ "ΚΙΤΣ", ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΠΟΔΕΚΤΟ. ΤΩΡΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΚΙΝΑ ΛΟΓΙΚΟ ΕΙΝΑΙ, ΟΣΟ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΤΟ ΒΙΟΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΜΕΣΟΥ ΚΙΝΕΖΟΥ, ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΟΥ, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΔΥΝΑΜΗΣ, ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΤΟΥΣ, ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ, ΣΥΜΠΕΡΙΛΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ. ΓΙΑΤΙ Η ΕΠΙΡΡΟΗ ΕΚΕΙ ΕΝΤΟΠΙΖΕΤΑΙ, ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΑΓΟΡΑΣ. ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΒΕΒΑΙΑ ΠΟΥ ΩΣ ΣΗΜΕΡΑ, ΚΥΡΙΑΡΧΟΥΣΑΝ ΔΥΟ ΤΑΣΕΙΣ, Η ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΚΑΙ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ. ΑΝ ΟΙ ΚΙΝΕΖΟΙ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ "ΠΕΛΑΤΑΚΙΑ" ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΥΟ, ΤΟΤΕ ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΘΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΝΑ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ" ΑΝΑΓΚΕΣ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΟΥΣ. (ΚΑΙ Ο ΝΟΩΝ ΝΟΕΙΤΩ). ΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΥΠΗΡΧΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΝΑ ΚΡΑΤΙΟΥΝΤΑΙ ΔΥΟ ΚΑΡΠΟΥΖΙΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΑΣΧΑΛΗ, ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΣΤΙΣ ΙΑΠΩΝΙΚΕΣ ΦΙΡΜΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ ΑΛΛΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΚΟΣΜΟ. ΑΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΘΑ ΔΕΙΞΕΙ...
"ocean.. (28-4-10): Δεν παράγουμε ούτε καρφίτσα και οδηγούμε Καγιέν, Land Cruiser, Porche, κ.λ.π.. Ας ήμασταν λίγο πιο προσεκτικοί, ας μην θέλαμε Turbo, Gti και δεν ξέρω εγώ τι άλλο, ας μην θέλαμε κάθε δύο χρόνια καινούργιο αυτοκίνητο, καινούργια τηλεόραση, τελευταίας τεχνολογίας Home theatre, εξοχικό και 4χ4 για το χωματόδρομο και όλα θα ήταν καλύτερα." Εξ όσων γνωρίζω οι Κινέζοι και παράγουν οι ίδιοι και παρέχουν στην χώρα τους ευκαιρίες σε ξένους επενδυτές. Εμείς είμαστε υπερβολικά απασχολημένοι να θεωρούμε άπαντες μη Έλληνες βαρβάρους ή "κιτς", ανά περίσταση.. Ευτυχώς που σε κάποιους από εμάς αρέσουν τα hatchback και σε κάποιους η ποντικί βαφή αυτοκινήτου και έτσι σώζουμε την κατάσταση δηλαδή.. Ούτε λέξη να προσελκύαμε κάποιον κατασκευαστή.. Τί, Nissan από τον Βόλο, ντροπή.. (η πιο τραβηχτική τηλεοπτική διαφήμιση που έχω δει στην ζωή μου ήταν του Nissan Almera, είχα τηλεφωνήσει στην Nissan να τούς συγχαρώ και εκείνοι μού έστειλαν video-κασσέττα του trailer - δεν έχω αποκτήσει αυτοκίνητο της εταιρείας).