Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
ACEA: Θέλουμε 14.000 φορτιστές τη βδομάδα στην Ευρώπη

ACEA: Θέλουμε 14.000 φορτιστές τη βδομάδα στην Ευρώπη

2.799 Επισκέψεις στο άρθρο (28/3/2022)

Οι ευρωπαϊκές χώρες θα πρέπει να εγκαθιστούν 14.000 δημόσια σημεία φόρτισης την εβδομάδα, σύμφωνα με την έρευνα της McKinsey για τον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), έως το 2030.

6,8 εκατομμύρια νέα σημεία φόρτισης έως το 2030

Με βάση μια νέα έρευνα, ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) καλεί όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ να εντείνουν επειγόντως τις επενδύσεις για υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών ή Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί. Ο ACEA τονίζει στην ανακοίνωσή του πως η αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει ήδη στην αγορά εκατοντάδες μοντέλα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών ρύπων, ωστόσο υπάρχει έντονη ανησυχία για την αργή ανάπτυξη των υποδομών που απαιτούνται για τη φόρτιση και τον ανεφοδιασμό αυτών των οχημάτων.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

14.000 φορτιστές την εβδομάδα, αντί για 2.000/εβδομάδα που ίσχυε έως τώρα

Πράγματι, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν 10 φορές τα τελευταία πέντε χρόνια στην Ευρώπη σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA, φτάνοντας τις 1,7 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι (ή με άλλα λόγια μερίδιο 18% της συνολικής αγοράς). Παράλληλα, ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην Ε.Ε. αυξήθηκε κατά 2,5 φορές την ίδια περίοδο.

Σύμφωνα με νέα έρευνα που βασίζεται σε ανάλυση της McKinsey, έως το 2030 απαιτούνται 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την Ε.Ε. για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση κατά 55% του CO2 από τα επιβατικά αυτοκίνητα. Ο αριθμός αυτός είναι σχεδόν διπλάσιος από αυτόν που προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην πρότασή της για τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR), ο οποίος βρίσκεται τώρα υπό διαπραγμάτευση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εγκαθίστανται σε ολόκληρη την ΕΕ κάθε εβδομάδα έως και 14.000 δημόσια σημεία φόρτισης, σε αντίθεση με λιγότερο από 2.000 σημεία για φόρτιση την εβδομάδα που ίσχυε αυτή τη στιγμή.

Επένδυση 8 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο

Αν και η επένδυση είναι σημαντική, αντιπροσωπεύει ένα μικρό μέρος των συνολικών επενδύσεων σε συγκρίσιμα έργα υποδομής, ενώ παράλληλα θα αποφέρει τεράστια περιβαλλοντικά οφέλη. Πράγματι, το νέο ερευνητικό έγγραφο εκτιμά το ετήσιο κόστος για την υποδομή δημόσιας φόρτισης σε 8 δισεκατομμύρια ευρώ, περίπου το 16% της επένδυσης σε δίκτυα 5G και υψηλής ταχύτητας internet.

Οι τοποθεσίες, ο χώρος και τα επίπεδα ισχύος που απαιτούνται για την υποδομή βαρέων οχημάτων είναι άρκως διαφορετικά από εκείνα για τα Ι.Χ.. Σύμφωνα με την έρευνα, τα φορτηγά χρειάζονται 279.000 σημεία φόρτισης μέχρι το 2030, εκ των οποίων το 84% θα είναι σε κόμβους διαχείρισης στόλων. Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης θα είναι κυρίως δημόσια, γρήγορα στον αυτοκινητόδρομο (36.000) και δημόσια σημεία φόρτισης κατά τη διάρκεια της νύχτας (9.000).

«Η βασική πρόκληση τώρα είναι να πειστούν όλα τα κράτη μέλη να επιταχύνουν τον ρυθμό ανάπτυξης των απαιτούμενων υποδομών. Χρειαζόμαστε οπωσδήποτε ένα φιλόδοξο συμπέρασμα της πρότασης AFIR, τόσο ως προς το χρονοδιάγραμμα όσο και ως προς τους στόχους που θέτει για κάθε χώρα της ΕΕ» δήλωσε μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group και του ACEA, Oliver Zipse.

Συνέχεια του άρθρου >>>
FORD
Autotriti.gr