ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Adventure Scooter 125: Συνδυασμός εμφάνισης και χρηστικότητας

 Σχολιάστε 
32.229 Επισκέψεις στο άρθρο (16/7/2024)
Adventure Scooter 125: Συνδυασμός εμφάνισης και χρηστικότητας

- Οδηγούνται με δίπλωμα Α1 ή και αυτοκινήτου υπό προϋποθέσεις.
- Αυξημένες δυνατότητες παρέχουν, χάρη στην απόστασή τους από το έδαφος.
- To ADX 125 της Sym ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα σε αυτονομία.
- Το φθηνότερο της 4άδας το Virtus 125 της Daytona.

Οδηγούνται με δίπλωμα Α1 ή και αυτοκινήτου υπό προϋποθέσεις

Τα adventure scooter εμφανίστηκαν τα τελευταία χρόνια στην αγορά, με την Honda να κάνει την αρχή λανσάροντας την scooterομοτοσυκλέτα X ADV. Η κατηγορία πλέον επεκτάθηκε και στα μικρότερα κυβικά, καθώς προσφέρει μία λύση που συνδυάζει το χαμηλό κόστος χρήσης των 125cc, με τις αυξημένες δυνατότητες που χαρίζει η κατηγορία. Μπορούν όλα να οδηγηθούν με δίπλωμα Α1 έως 125cc και 15 άλογα, ενώ μπορείς να τα οδηγήσεις και με δίπλωμα αυτοκινήτου (Β) εφόσον το έχεις στην κατοχή σου για τουλάχιστον 6 χρόνια και είσαι άνω των 27 ετών.

Αυξημένες δυνατότητες παρέχουν, χάρη στην απόστασή τους από το έδαφος

Μοντέλο Τιμή Ισχύς Hp / Στροφές Ροπή Nm / Στροφές Χωρητηκότητα Ρεζερβουάρ Βάρος (πλήρες υγρών) Διάσταση τροχών εμπρός Φρένα
DAYTONA VIRTUS 125 2.545 11,5 10,5 13.5 156 13 CBS
VOGE SR1 ADV 2.895 11,6 11 8 141 14 ABS
SYM ADX 125 3.695 12,3 11,5 15 153 13 ABS
APRILIA SR GT 125 3.699 14,8 12 9 144 14 CBS

Τα ADV scooter είναι μία κατηγορία που συμφέρει πολύ για τα ελληνικά δεδομένα, καθώς οι αυξημένες δυνατότητες που παρέχουν, χάρη στις αυξημένες διαδρομές αναρτήσεων και μεγαλύτερη ελάχιστη απόσταση από το έδαφος, ταιριάζουν απόλυτα με τις συνθήκες του οδοστρώματος του οδικού δικτύου της χώρας μας,  που σε πολλές περιπτώσεις είναι γεμάτο λακκούβες και κακοτεχνίες. Παράλληλα, μπορούν με αρκετά μεγαλύτερη ευκολία να "σκαρφαλώσουν" πεζοδρόμια αλλά είναι και πιο ασφαλή στην περίπτωση που χρειαστεί να κινηθείς επάνω σε ήπια χωμάτινα τερέν λόγω της εξόπλισής τους με ελαστικά ελαφρώς μικτής χρήσης. Η ιπποδύναμη των τεσσάρων μοντέλων που εξετάζουμε, κυμαίνεται από τα 11,5 έως και τα 14,8 άλογα κάτι που σημαίνει ότι όλα τα μοντέλα είναι κοντά στην μέγιστη ισχύ που επιτρέπει το Α1 δίπλωμα. Το πιο δυνατό της 4αδας είναι το SR GT 125 της Aprilia, που εξαντλεί τα περιθώρια, με μέγιστη απόδοση 14,8 ίππων στις 8.750 σαλ και ροπή 12 Nm στις 6.500 σαλ, ακολουθεί το Sym ADX 125 με απόδοση 12,3 ίππων στις 7.500 σαλ και ροπή 11,5 Nm στις 7.000 σαλ, ύστερα το νέο SRADV της Voge με απόδοση 11,6 αλόγων στις 8.500 σαλ και ροπή 11 Nm στις 6.500 σαλ και με την μηδαμινή διαφορά του 0,1 ίππου ακολουθεί το Daytona Virtus 125 με απόδοση 11,5 αλόγων στις 8.750 σαλ και ροπή 10,5 Nm στις 7.250 σαλ. Τα τέσσερα αυτά scooters μπορούν να ξεπεράσουν τα 100χλμ/ω και αποκτούν την ίδια ευελιξία με τα "δρομίσια" scooter στα ίδια κυβικά, κάνοντας δηλαδή τους ελιγμούς ανάμεσα στην κίνηση παιχνιδάκι.

To ADX 125 της Sym ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα σε αυτονομία

Με το μεγάλο ρεζερβουάρ των 15 λίτρων, το ADX 125 της Sym αποκτά την μεγαλύτερη αυτονομία από τα 4, η οποία αγγίζει τα εντυπωσιακά 550 χιλιόμετρα, σύμφωνα με την μέση κατανάλωση των 2,7λ/100χλμ που μετρήσαμε στο δοκιμαστικό μας. Στα συστήματα πέδησης, όλα αποκτούν υδραυλικά δισκόφρενα εμπρός και πίσω με το Sym και το Voge να εξοπλίζονται με ABS και τα άλλα δύο με CBS. Για μερικά χρήματα παραπάνω βέβαια (200 ευρώ), μπορεί κανείς να αποκτήσεις και το SR GT 125 της Aprilia με ABS. Το καλύτερο φρενάρισμα μεταξύ των τριών πέτυχε το ADX 125 της Sym με 33,2 μέτρα για την ακινητοποίηση από τα 80χλμ/ω, ενώ μένει να δούμε που θα κατατάσσεται το ολοκαίνουριο SRADV της Voge που σύντομα θα δοκιμάσουμε. Και τα τέσσερα scooters αποκτούν μονοκόμματο τιμόνι τύπου μοτοσυκλέτας που εδράζεται σε καβαλέτα, ενώ στα Daytona, Sym και Voge είναι μεταβλητής διατομής.  

Το φθηνότερο της 4άδας το Virtus 125 της Daytona

Το κόστος χρήσης τους είναι σίγουρα χαμηλό αλλά το πιο προσιτό μεταξύ των τεσσάρων είναι το Virtus 125 της Daytona, με τιμή στα 2.545 ευρώ μόλις. Ακολουθεί το νέο SR1 ADV της Voge με την τιμή του να ανακοινώνεται στα 2.895 ευρώ, το Sym ADX 125 στα 3.695 ευρώ και τέλος το Aprilia SR GT 125 στα 3.699 ευρώ. Όλα τα scooters, ακολουθώντας μοντέρνα φιλοσοφία, αποκτούν ψηφιακούς πίνακες οργάνων, με το Sym να είναι το μοναδικό που αποκτά monoshock αμορτισέρ πίσω και όχι διπλά αμορτισέρ, επιτρέποντάς του μάλιστα να εξοπλίζεται με το σύστημα A.L.E.H. της Sym, το οποίο είναι μια ειδικά σχεδιασμένη μέθοδος στήριξης του κινητήρα, η οποία εκμηδενίζει το φαινόμενο ανύψωσης στις απότομες επιταχύνσεις. Έτσι αποκτά αυξημένη σταθερότητα και προσφέρει καλύτερη οδηγική συμπεριφορά. Τα VogeSym και Daytona αποκτούν Keyless κλείδωμα με το Daytona να έχει κεντρικά τοποθετημένο ρεζερβουάρ και το Aprilia SR GT να είναι το μοναδικό που αποκτά αναρτήσεις της Showa. Το ελαφρύτερο μεταξύ των 4 είναι το Voge, με την εταιρεία να ανακοινώνει το βάρος του πλήρες υγρών στα 141 κιλά. Τα τέσσερα scooterακια αποτελούν πολύ δυνατές επιλογές για την κατηγορία των adv scooters 125cc και σίγουρα θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες με τα δικά τους παραδείγματα εμπλουτίζοντας περαιτέρω την κατηγορία.

Mercedes
fiat