Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
15 ηλεκτρικά με μικρή, μεσαία & μεγάλη μπαταρία

15 ηλεκτρικά με μικρή, μεσαία & μεγάλη μπαταρία

3.429 Επισκέψεις στο άρθρο (7/10/2022)

Η μπαταρία είναι το ρεζερβουάρ του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το μέγεθός της καθορίζει την αυτονομία, αλλά και την τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το AutoΤρίτη ορίζει τις 3 κατηγορίες ηλεκτρικών με βάση τη χωρητικότητα της μπαταρίας.

Τα ηλεκτρικά δεν τα ξεχωρίζουμε με τα κυβικά αλλά με την μπαταρία!

Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης το κλασικό «ρεζερβουάρ» έγινε «χωρητικότητα της μπαταρίας». Μαζί με την κατανάλωση ρεύματος του ηλεκτροκινητήρα καθορίζει την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Επίσης καθορίζει την τιμή αγοράς του αυτοκινήτου, αλλά και τους χρόνους φόρτισης. Υπάρχουν φυσικά διάφορης χωρητικότητας μπαταρίες. Ακόμα και το ίδιο μοντέλο μπορεί να προσφέρει με μικρή, μεσαία και μεγάλη μπαταρία.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Το «ψέμα» της χωρητικότητας και η… «ρεζέρβα»

Όπως η χωρητικότητα ενός ρεζερβουάρ είναι 50 λτ. για παράδειγμα, έτσι και η χωρητικότητα μιας μπαταρίας αυτοκινήτου είναι συγκεκριμένη. Μετριέται σε Κιλοβατώρες (kWh). Η κιλοβατώρα ως ποσότητα ενέργειας αντιστοιχεί στο ρεύμα που θα καταναλωθεί μέσα σε 1 ώρα από ηλεκτρικές συσκευές που λειτουργούν με σταθερή ισχύ 1000 watt. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνήθως αναφέρεται μόνο ένα νούμερο, όμως αυτό δε λέει την αλήθεια. Αυτή είναι η ονομαστική χωρητικότητα. Η ωφέλιμη χωρητικότητα είναι πάντα μικρότερη και είναι αυτή που έχει σημασία. Η ονομαστική χωρητικότητα είναι η ποσότητα του ρεύματος που μπορεί να αποθηκεύσει μια μπαταρία αν τη γεμίσουμε full. Ωστόσο, οι μπαταρίες λιθίου έχουν κάποιες ιδιαιτερότητες και αν τις φορτίζουμε μέχρι το απόλυτο 100%, σύντομα θα εμφανιστεί πολύ έντονη φθορά. Το ίδιο ισχύει και για την εκφόρτισή τους. Αν τραβήξουμε από μέσα όλο το ηλεκτρικό φορτίο που έχουν, οδηγούμαστε και πάλι σε έντονη φθορά σε μικρό χρονικό διάστημα.

Προκειμένου οι κατασκευαστές να εξασφαλίσουν ότι οι μπαταρίες θα έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής, έχουν αποφασίσει ότι ένα ποσοστό θα «πηγαίνει χαμένο». Δηλαδή όταν η μπαταρία θα δείχνει ότι βρίσκεται στο 100%, στην πραγματικότητα θα είναι πιο κάτω. Αντίστοιχα, όταν δείχνει ότι βρίσκεται στο 0%, στην πραγματικότητα θα υπάρχει ακόμα φορτίο μέσα της. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τη ρεζέρβα των συμβατικών αυτοκινήτων. Ακόμα και αν η ένδειξη αυτονομίας λέει 0 χλμ. υπάρχει ακόμα καύσιμο ώστε να καλυφθεί μια μικρή απόσταση. Έτσι και στα ηλεκτρικά ακόμα και αν η ένδειξη μπαταρίας φτάσει στο «μηδέν» υπάρχει ακόμα ενέργεια για κίνηση μερικών χλμ. ακόμη, έστω και με «κομμένες» επιδόσεις.
 

Πόσο κοστίζει η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

Ακόμα κι αν το κόστος έχει μειωθεί γρήγορα τα τελευταία χρόνια, η μπαταρία εξακολουθεί να είναι το πιο ακριβό εξάρτημα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το φάσμα των τιμών κυμαίνεται από 6.000 ευρώ για ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας έως 20.000 ευρώ για ηλεκτροκίνητο της Tesla. Για τους κατασκευαστές ορόσημο στη τιμή κόστους κατασκευής μπαταρίας ανά κιλοβατώρα είναι τα 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα. Αυτό είναι το σημείο από το οποίο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να ισούνται με την τιμή των συγκρίσιμων μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Βέβαια τον τελευταίο καιρό δεν είναι και λίγα τα ηλεκτρικά μοντέλα που κοστίζουν τα ίδια ή και λιγότερα από αντίστοιχα συμβατικά κάτι που οφείλεται και στην απαλλαγή από τα ηλεκτρικά του τέλους ταξινόμησης και στην κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Toyota
Leasing