H Porsche 911 έκανε ντεμπούτο το 1964 και έμεινε στην ιστορία για τις μοναδικές καμπύλες της και την πισωμήχανη διάταξη με τους αερόψυκτους (αρχικά) boxer κινητήρες.
Και αν μέχρι τώρα δεν βρίσκατε μοντέλα των παιδικών σας χρόνων, αυτό θα αλλάξει στις επόμενες γραμμές.
Την ίδια χρονιά με την 911 έκανε την εμφάνισή του ένα από τα πιο εμβληματικά american muscle cars, η Ford Mustang.
Για αρχή έχουμε το Fiat 500, που λανσαρίστηκε το 1957, ωστόσο σταμάτησε η παραγωγή του 20 χρόνια αργότερα, για να αναβιώσει το 2007 ως το νέο «500αράκι» που συνεχίζει έως και σήμερα, αποτελώντας μάλιστα μαζί με τις παραλλαγές του το βασικό μοντέλο στη γκάμα της Fiat.
Και καθώς μιλάμε για αγαπημένα μοντέλα, δεν θα μπορούσε να λείπει η Porsche και μάλιστα η «σωστή»! Μιλάμε για την 911, που έκανε ντεμπούτο το 1964 και έμεινε στην ιστορία για τις μοναδικές καμπύλες της και την πισωμήχανη διάταξη με τους αερόψυκτους (αρχικά) boxer κινητήρες. Σήμερα βρίσκεται στην 8η γενιά της (992).
Την ίδια χρονιά με την 911 όμως, έκανε την εμφάνισή του ένα από τα πιο εμβληματικά american muscle cars, η Ford Mustang. To πιο μοσχοπουλημένο pony car της ιστορίας βρίσκεται σήμερα στην 6η του γενιά, ενώ το 2024 αναμένεται η νέα, έβδομη γενιά του. Επίσης, το 2019 παρουσιάστηκε η ηλεκτρική εκδοχή της Mustang, Mach-Ε.
Η ιαπωνική... τριπλέτα & η Γερμανίδα «κυρία»
Και μπορεί παραπάνω να αναφερθήκαμε σε πιο εξωτικά μοντέλα, ωστόσο υπάρχουν 3 ιαπωνικά ονόματα που εμφανίστηκαν τα επόμενα χρόνια και συνεχίζουν να γράφουν ιστορία μέχρι και σήμερα. Την αρχή έκανε η Toyota με την θρυλική Corolla, που έκανε το ντεμπούτο της το 1966, αρχικά με κίνηση στους πίσω τροχούς. Σήμερα, αισίως στην 12η γενιά της, μπορεί να μην έχει πολλά κοινά με την πρώτη της γενιά, ωστόσο αποτελεί το best seller μοντέλο στην ιστορία της αυτοκίνησης, με περισσότερες από 50 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως.
Και μπορεί να έχουμε αναφέρει ήδη 2 μοντέλα της Toyota, ωστόσο στην σχετική λίστα με τους «μαθουσάλες» βρίσκεται ένα ακόμα μοντέλο της, το Hilux. Από τα αγαπημένα οχήματα της ελληνικής επαρχίας, το ιαπωνικό Pick-up ξεκίνησε την παραγωγή του το 1968 και συνεχίζει να κατασκευάζεται έως σήμερα, διανύοντας την 8η γενιά του.
Υπάρχει όμως και ένας ακόμα «Ιάπωνας», που έχει αγαπηθεί όσο λίγοι στη χώρα μας. Πρόκειται για το Honda Civic, που λανσαρίστηκε το 1972 και σήμερα, 51 χρόνια μετά, βρίσκεται στην 11η γενιά του, έχοντας πουλήσει περισσότερα από 27 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως.
Τέλος, υπάρχει ένα ακόμα μοντέλο που συνεχίζει να κατασκευάζεται χωρίς διακοπή για περισσότερο από μισό αιώνα. Πρόκειται για τη ναυαρχίδα της Mercedes, S-Class, η ιστορία της οποίας διαφέρει ελαφρώς από τα προηγούμενα μοντέλα που αναφερθήκαμε. Πιο συγκεκριμένα, το 1954 ξεκίνησε η παραγωγή της Mercedes W180, γνωστή και ως Ponton, η οποία 3 χρόνια αργότερα αντικαταστάθηκε από την W189 (Adenauer) και στην συνέχεια από τις W111 & W112 (Fintail). Αυτές ήταν οι ονομασίες για τις μπερλίνες του «γερμανικού άστρου» μέχρι και το 1972, όταν λανσαρίστηκε η W116, η πρώτη με την ονομασία S-Class. Σήμερα η S-Class βρίσκεται αισίως στην 7η γενιά της (W223) και διανύει το 51 έτος της καριέρας της με τη συγκεκριμένη ονομασία.
Σελίδα 1 | Τα αυτοκίνητα που πουλιούνται για 50+ χρόνια σερί στην Ελλάδα και στον κόσμο! |
Σελίδα 2 | Οι πιο γνωστοί… «μαθουσάλες» της αυτοκίνησης στη χώρα μας |