ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ακριβά ηλεκτρικά; Γιατί δεν έχει σημασία;

9.050 Επισκέψεις στο άρθρο (28/12/2019)

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο ακριβά από τα συμβατικά. Και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει. Αυτό που θα αλλάξει όμως, είναι ότι θα σταματήσουμε να ασχολούμαστε με το πόσο ακριβά είναι. Γιατί;

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Σήμερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λίγα. Όχι μόνο σε πωλήσεις, αλλά, και κυρίως, σε αριθμό μοντέλων στη γκάμα των αυτοκινητοβιομηχανιών. Έτσι μαζί με τα συμβατικά πωλούνται και τα ηλεκτρικά, με αποτέλεσμα στα καρτελάκια να βλέπουμε τις τιμές και να τις συγκρίνουμε.
 
Έτσι ένα συμβατικό μικρομεσαίο κάτω από 20.000 ευρώ και ένα ηλεκτρικό πάνω από τριάντα δημιουργούν μια ανησυχία. Αν τα ηλεκτρικά είναι τόσο ακριβά, πως θα τα αγοράσουμε;
 
Η απάντηση είναι απλή, αλλά είναι και μάλλον αναπάντεχη. Δεν θα τα αγοράσουμε. Βλέπεις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβά γιατί έχουν κάποια ακριβά υλικά, αλλά και κυρίως γιατί αποσβένουν χρόνια έρευνας και εξέλιξης. Τα υλικά θα παραμείνουν όμως ακριβά, καθότι είναι μάλλον λίγα και δύσκολο να εξορυχτούν, ενώ η έρευνα και εξέλιξη θα είναι συνεχής, αφού η τεχνολογία είναι ακόμη στην αρχή της. ¶ρα οι τιμές δεν θα μειωθούν σημαντικά, και ποτέ δεν θα δούμε τιμές ηλεκτρικών που να μπορούν να ανταγωνιστούν αυτές των συμβατικών.
 
Και αυτό θα λυθεί εύκολα, αφού σύντομα θα πάψουν να υπάρχουν συμβατικά μοντέλα να συγκρίνουμε. Πράγμα που όμως δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία, αφού αυτό σημαίνει πως τότε θα πρέπει οπωσδήποτε να αγοράσουμε ηλεκτρικά, και άρα πολύ ακριβά αυτοκίνητα.
 
Όμως αυτό δεν απασχολεί. Μαζί με τα συμβατικά αυτοκίνητα έρχεται και το τέλος της συμβατικής ιδιοκτησίας. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα φαίνονται ακριβά στην τιμή αγοράς, όμως κανένα ηλεκτρικό δεν πωλείται. Όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα παρέχονται με κάποιο είδος μακροχρόνιας μίσθωσης, και η τιμή τους απλά αποτελεί τη βάση υπολογισμού της μίσθωσης αυτής. Και αυτό θα συνεχιστεί. Δηλαδή όσο οι γκάμες των εταιρειών αποκτούν περισσότερα ηλεκτρικά και χάνουν συμβατικά, τόσο πιο πολλά αυτοκίνητα θα φεύγουν από τις εκθέσεις με μίσθωση αντί για πώληση. Μέχρις ότου τα συμβατικά τελειώσουν, και μαζί τους και η λογική της πώλησης.
 
Και έτσι το μόνο που θα μείνει από την «τιμή» των ηλεκτρικών θα είναι το μηνιαίο κόστος, το πάγιο δηλαδή, και η τιμή θα έχει μικρή σημασία. Γιατί, όπως και με άλλα προϊόντα που έγιναν υπηρεσία (όπως το κινητό τηλέφωνο) ο τρόπος απόκτησης θα επιδοτείται με διάφορα καταναλωτικά πακέτα, ή θα ενισχύεται με φοροαπαλλαγές, ή με εργοδοτικά κουπόνια και άλλους τρόπους. Και το σημαντικότερο, ποτέ δεν θα αποπληρώνονται πλήρως, αφού μόνο η απαξίωση θα επιβαρύνει τους οδηγούς τους.
 
Υπάρχει λοιπόν λόγος να κοιτάμε την τιμή ενός αυτοκινήτου που ποτέ δεν θα πληρώσουμε «μπροστά»; Που ποτέ δεν θα πληρώσουμε ολόκληρη; Και που ποτέ δεν θα ξέρουμε εξ αρχής; Τι λέτε;

Toyota
GITI SYNERGY H2