Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο ακριβά από τα συμβατικά. Και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει. Αυτό που θα αλλάξει όμως, είναι ότι θα σταματήσουμε να ασχολούμαστε με το πόσο ακριβά είναι. Γιατί;
Σήμερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λίγα. Όχι μόνο σε πωλήσεις, αλλά, και κυρίως, σε αριθμό μοντέλων στη γκάμα των αυτοκινητοβιομηχανιών. Έτσι μαζί με τα συμβατικά πωλούνται και τα ηλεκτρικά, με αποτέλεσμα στα καρτελάκια να βλέπουμε τις τιμές και να τις συγκρίνουμε.
Έτσι ένα συμβατικό μικρομεσαίο κάτω από 20.000 ευρώ και ένα ηλεκτρικό πάνω από τριάντα δημιουργούν μια ανησυχία. Αν τα ηλεκτρικά είναι τόσο ακριβά, πως θα τα αγοράσουμε;
Η απάντηση είναι απλή, αλλά είναι και μάλλον αναπάντεχη. Δεν θα τα αγοράσουμε. Βλέπεις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβά γιατί έχουν κάποια ακριβά υλικά, αλλά και κυρίως γιατί αποσβένουν χρόνια έρευνας και εξέλιξης. Τα υλικά θα παραμείνουν όμως ακριβά, καθότι είναι μάλλον λίγα και δύσκολο να εξορυχτούν, ενώ η έρευνα και εξέλιξη θα είναι συνεχής, αφού η τεχνολογία είναι ακόμη στην αρχή της. ¶ρα οι τιμές δεν θα μειωθούν σημαντικά, και ποτέ δεν θα δούμε τιμές ηλεκτρικών που να μπορούν να ανταγωνιστούν αυτές των συμβατικών.
Και αυτό θα λυθεί εύκολα, αφού σύντομα θα πάψουν να υπάρχουν συμβατικά μοντέλα να συγκρίνουμε. Πράγμα που όμως δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία, αφού αυτό σημαίνει πως τότε θα πρέπει οπωσδήποτε να αγοράσουμε ηλεκτρικά, και άρα πολύ ακριβά αυτοκίνητα.
Όμως αυτό δεν απασχολεί. Μαζί με τα συμβατικά αυτοκίνητα έρχεται και το τέλος της συμβατικής ιδιοκτησίας. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα φαίνονται ακριβά στην τιμή αγοράς, όμως κανένα ηλεκτρικό δεν πωλείται. Όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα παρέχονται με κάποιο είδος μακροχρόνιας μίσθωσης, και η τιμή τους απλά αποτελεί τη βάση υπολογισμού της μίσθωσης αυτής. Και αυτό θα συνεχιστεί. Δηλαδή όσο οι γκάμες των εταιρειών αποκτούν περισσότερα ηλεκτρικά και χάνουν συμβατικά, τόσο πιο πολλά αυτοκίνητα θα φεύγουν από τις εκθέσεις με μίσθωση αντί για πώληση. Μέχρις ότου τα συμβατικά τελειώσουν, και μαζί τους και η λογική της πώλησης.
Και έτσι το μόνο που θα μείνει από την «τιμή» των ηλεκτρικών θα είναι το μηνιαίο κόστος, το πάγιο δηλαδή, και η τιμή θα έχει μικρή σημασία. Γιατί, όπως και με άλλα προϊόντα που έγιναν υπηρεσία (όπως το κινητό τηλέφωνο) ο τρόπος απόκτησης θα επιδοτείται με διάφορα καταναλωτικά πακέτα, ή θα ενισχύεται με φοροαπαλλαγές, ή με εργοδοτικά κουπόνια και άλλους τρόπους. Και το σημαντικότερο, ποτέ δεν θα αποπληρώνονται πλήρως, αφού μόνο η απαξίωση θα επιβαρύνει τους οδηγούς τους.
Υπάρχει λοιπόν λόγος να κοιτάμε την τιμή ενός αυτοκινήτου που ποτέ δεν θα πληρώσουμε «μπροστά»; Που ποτέ δεν θα πληρώσουμε ολόκληρη; Και που ποτέ δεν θα ξέρουμε εξ αρχής; Τι λέτε;
Με αυτή την λογική δεν πρέπει να αποκτάει κάνεις τίποτα. Όλα θα πρέπει να ενοικιάζονται ώστε πάντα όλοι μας να είμαστε παραγωγικοί για να πληρώνουμε κάθε μήνα. Τι λες ρε φίλε πως δεν έχει σημασία το αρχικό κόστος; Αυτό που εκφράζει το άρθρο είναι μια ακραία καταναλωτική, επιθυμία να το πω, που καταργεί την έννοια της ιδιοκτησίας. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν όλο το χρόνο να ερευνήσουν και να δημιουργήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα εδώ και 30 χρόνια. Επειδή είναι απόλυτα ελεγχόμενες από τις πετρελαιοβιομηχανίες άρχισαν να ασχολούνται σοβαρά με αυτό από τότε που ο Elton Musk ανακοίνωσε τα ηλεκτρικά αμάξια. Αυτό με το κόστος έρευνας είναι κουραφέξαλα. Απλά βρήκαν μία καλή ευκαιρία να αυξήσουν τα έσοδα τους. Ελπίζω η επιθυμία που εκφράζεις φίλε μου να μη γίνει ποτέ αληθινή.
Εντελώς παραπλανητικός ο τίτλος. Το leasing συμφέρει μόνο όσους μπορούν να εκμεταλλεύονται τη φοροαπαλλαγή του μηνιαίου μισθώματος (δηλαδή οι εταιρείες και όχι οι ιδιώτες). Οι ιδιώτες που θέλουν Leasing (πρέπει να) γνωρίζουν ότι πληρώνουν πανάκριβα κάτι (γυαλιστερό μεν) που δεν τους ανήκει, χρηματοδοτούν αδρά, εις βάρος της τσέπης τους, την κερδοφορία των σχετικών εταιρειών χρονομίσθωσης και τέλος διαμορφώνουν σταδιακά συνείδηση διαρκώς χρεωμένου "υποζύγιου" που δεν θα ξεχρεώσει ποτέ.
....Υ.Γ. Κι ας υποθεσουμε οτι θα υποχρεωσουν με τον τροπο τους ολους να αγορασουν ηλεκτρικα. Πως θα τα φορτιζουν? Οι συντριπτικη πλειοψηφια μενει σε πολυκατοικιες. Θα κρεμανε τις ....μπαλαντεζες απο τα μπαλκονια για 12-15 ωρες? Η θα τρεχουν ολοι στα χωρια η τα εξοχικα τους για να φορτισουν το αυτοκινητο τους? Δεν στεκουν αυτα με τιποτα.
Δηλαδη εαν καταλαβα καλα για παρω με leasing ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο 30000 ευρω θα πρεπει να δωσω μια προκαταβολη 7 με 8 χιλιαρικα τουλαχιστον και μετα θα πρεπει να δινω στον νταβατζη καθε μηνα γυρω στα 400 ευρω επι 5 χρονια και μετα θα πρεπει να το εξαγορασω εαν μπορω αλλιως το κραταει αυτος.Οποτε με τα 8 χιλιαρικακια περνουμε ενα μεταχειρισμενο 10ετιας το κραταμε 10 με 15 χρονια και ειμαστε μια χαρα.Πρεπει να σκεφτουμε ομως και τα παλικαρια που μας κλεβουνε(οι περισσοτεροι) στα βενζιναδικα πως θα ζησουνε (αν και πολλοι απο αυτους εχουν κανει καλη μπαζα πανω στην πλατη μας) τι θα κανουνε θα βαρανε μυγες.
Εγώ δεν δέχομαι το ενδεχόμενο να μην μου ανήκει το αυτοκίνητο μου. Το αυτοκίνητο για μένα είναι όλη μου η ζωή. Ζω και αναπνέω προκειμένου να ασχολούμαι κάθε μέρα με το αυτοκίνητο, ή τα αυτοκίνητα μου. Να τα βελτιώνω, να τα μαστορεύω να τα οδηγώ κ.λ.π. Δεν δέχομαι σε καμιά περίπτωση να μην μου ανήκει το αυτοκίνητο που οδηγώ. Επομένως αν δεν μπορώ να αποκτήσω ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα μείνω με τα παλιά μου συμβατικά.
Οι εταιρειες leasing πρεπει να εχουν πιο ξεκαθαρες προσφορες. H μεση τιμη ενος μεταχειρισμενου opel astra 5ετιας ειναι 9500 (car.gr). Η εταιρεια leasing θελει για ενα opel astra των 19000 , 20400 σε 60 μισθωματα. Ποσο κοστιζουν τελη κυκλοφοριας, service, ασφάλεια και λαστιχα για ενα καινούργιο αυτοκίνητο ; 1000 ευρώ το χρόνο ; Το leasing για 5 έτη κοστίζει 5000 παραπάνω εάν υπολογίσεις την μεταπωλητική αξία (-10000) και τα έξοδα (-5000) και δε συμφέρει κανένα. Ούτε τους επαγγελματίες. Άσε που οι Ελληνες κρατάνε το αυτοκίνητο πολλά χρόνια, οπότε δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης.
Καλημέρα σας,
Σαν κάτοχος ηλεκτρικού αυτοκινήτου συγκεκριμένα ενός NISSAN LEAF 2019 με 40 kwh μπαταρία σας λέω ότι η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πιο ακριβη αλλά το κόστος λειτουργίας του στην καθημερινή του χρήση μου δίνει την εντύπωση ότι είναι πολύ πιο συμφέρουσα από την χρήση οποιουδήποτε άλλου αυτοκινήτου συμβατικού .
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα συμφέρει να το αγοράσεις και για έναν ακόμα λόγο. Η εξέλιξή τους (κυρίως των μπαταριών και των συστημάτων φόρτισης) βρίσκεται στο "φόρτε" της και υπάρχει πολύ περιθώριο για βελτίωση ακόμα. Οπότε ένα ηλεκτρικό μετά από λίγα χρόνια θα είναι παρωχημένο και θα πρέπει να αντικατασταθεί. Επιπλέον, με την αυτόνομη οδήγηση το αυτοκίνητο θα γίνει περισσότερο "χρηστική συσκευή", κάτι σαν τα κινητά τηλέφωνα και δεν θα θεωρείται προέκταση της προσωπικότητας (κάτι πάντως που οι διαφημίσεις αυτοκινήτων εξακολουθούν να προβάλουν ιδιαίτερα).
Στο άρθρο που έγραψες συμπεραίνουμε τα εξής και εγώ φυσικά ως άνθρωπος της τεχνολογίας
1 ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο ακριβά από τα συμβατικά .
Χαίρομαι που το παραδέχεσαι γιατί θα μπορούσες να μας πεις σε λίγο ότι είναι και φθηνότερα και δεν το καταλαβαίνουμε .
2 ότι δεν πρόκειται ποτέ να αλλάξει αυτό
Τώρα από πού το συμπεραίνεις αυτό δεν μπορώ να καταλάβω γιατί και όταν ξεκίνησαν να παράγονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έκαναν τα τετραπλάσια λεφτά και τώρα κάνουν πολύ φθηνότερα. Άρα η κίνηση των βιομηχανιών σε διαψεύδει , προσπαθώντας να μας πείσει ακριβώς για το αντίθετο ΄που λες.
3 ότι θα σταματήσουμε να ασχολούμαστε με το πόσο ακριβά είναι γιατί θα σταματήσουν να παράγονται τα συμβατικά
Αν θυμάμαι καλά από το 80 κάποιες και κάποιοι προσπαθούν να κόψουν τα πετρέλαια από την παραγωγή και βλέπω ότι μετά από τόσα χρόνια παράγονται και θα παράγονται και θα εξελίσσονται. Φανταστείτε λοιπόν πότε θα σταματήσουν να παράγονται τα συμβατικά αυτοκίνητα με βενζίνα ή πετρέλαιο Το περίεργο είναι ότι δεν μας λές για για άλλες τεχνολογίες που υπάρχουν και εξελίσσονται όπως παραδείγματος χάριν τις κυψέλες υδρογόνου που εύκολα όλοι αυτοί που έχουν αέριο σπίτι τους με μία μικρή συσκευή μπορούν να γεμίσουν το αυτοκίνητό τους με υδρογόνο και που αυτό δεν πρόκειται να γίνει γιατί οι εταιρείες δεν είναι χαζές να χάσουν τόσα λεφτά όπως και με την παραγωγή των συμβατικών αυτοκινήτων
4 ότι από δω και πέρα θα τα παίρνουμε με εκμίσθωση για αυτό δεν θα μας νοιάζει
Εδώ ο αρθρογράφος εννοεί ότι ο Έλληνας θα χάσει την έννοια της ιδιοκτησίας που έχει μάλλον μία καρμική σχέση
5 ότι η τιμή τους θα επιδοτείται και ότι τα υλικά κατασκευής είναι πολύ ακριβά
Το ότι η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επιδοτείται και ότι θα μπορεί κάποιος να τα πάρει με κάποια μίσθωση δεν σημαίνει ότι το κόστος θα είναι μικρότερο από ότι να το αγοράσει κανείς αφού ότι γίνεται γίνεται για το κέρδος φυσικά εκτός αν οι εταιρείες θα μας τα χαρίζουν πριμοδοτώντας την χρήση τους .
Το ότι τα υλικά είναι ακριβά εκτός από τα μοτέρ και τις μπαταρίες που θα τύχουν κάποιας περαιτέρω εξέλιξης στο υπόλοιπο αυτοκίνητο αναρτήσεις σασί καθίσματα ηλεκτρονική τεχνολογία είναι πάμφθηνα σήμερα και τα οποία μερικές εταιρείες επιμένουν να μας τα πουλάνε σαν φύκια για μεταξωτές κορδέλες Παράδειγμα οι οθόνες οι οποίες είναι πάμφθηνες τις πουλάνε ένα κάρο λεφτά όταν τα έχει ένα αυτοκίνητο μέσα σαν σύστημα πληροφόρησης .
Και βέβαια θα γίνουν όλα αυτά το αστρικό έτος 3021 και τότε φυσικά δεν θα μας νοιάζει γιατί θα είμαστε με τις κάσκες μας λόγω του περιβαλλοντικού μας προβλήματος και των ιών που θα κυκλοφορούν τότε Και σίγουρα τα οχήματα θα είναι όλα ηλεκτρικά θα φορτίζονται από συγκεκριμένο μέρος όπως και οι στολές μας και θα υπάρχουν παντού οι μπαταρίες και η τεχνολογία και όλα αυτά θα είναι τόσο εκλαϊκευμένα και πραγματικά δεν θα μοιάζει τότε κανέναν όλο αυτό το εξωγήινο κόστος !!!!
Ετσι κι αλλιώς τότε δεν θα μπορούμε να αναπνεύσουμε κάν ελεύθερα τον μολυσμένο αέρα και κανέναν δεν θα νοιάζει γιατί όλα αυτά θα τα πληρώνουν οι εταιρείες οι οποίες θα μας λένε και πότε θα αναπνεύσουμε και πού θα πάμε και τι ηλεκτρικό θα χαλάσουμε και πότε θα βρεθούμε με το έτερόν μας ήμισυ.
Μου θυμίζει την επιστημονικής φαντασίας ταινία GATTACA
Και όλα αυτά θα είναι καλά αλλά??? σε μία άλλη εποχή η οποία αργεί η θα είναι στον Άρη πού πρόκειται να πάει η καινούργια αποστολή της NASA και εκεί πέρα αναγκαστικά τα οχήματα θα είναι ηλεκτρικά θα φορτίζονται από πάνελ ηλιακά και όλα τα υπόλοιπα που μας λέει και ο γράφων στο άρθρο (ΕΙΡΩΝΕΙΑ sic) .
Επίσης αυτά όλα που γράφεις θα πρέπει να απευθύνονται στα Golden boys των εταιρειών τους διευθυντες και όλο αυτό το group των επιχειρηματιών και των ανθρώπων που έχουν την άνεση και τη δυνατότητα και για αυτό το λόγο δεν ενδιαφέρονται για όλα αυτά πού ο απλός κόσμος τα θεωρεί ακριβά και δυσπρόσιτα αλλά όλοι αυτοί ενδιαφέρονται να πουλήσουν σε μας όπως λες και να βγάλουν μεγάλα κέρδη.
Αντε να πάς να τα πεις στους αγρότες για τα ηλεκτρικά τρακτέρ για τα ηλεκτρικά φορτηγά που θα μεταφέρουν τα προϊόντα τους, στους ανθρώπους που είναι στα βουνά και στα λαγκάδια που ακόμη και σήμερα σε ορισμένοι κυκλοφορούν με άλογα και με γαϊδουράκια και βόσκουν τα πρόβατα και τα κατσίκια στα βουνά και μετά ας μας πεις την γνώμη σου για το πώς κάποιοι θέλουν να δρομολογήσουν αυτές τις εξελίξεις χωρίς την αποδοχή του κόσμου.
Όσο για το ρητορικό σου ερώτημα τι λέμε ???
Λέω όταν γράφεις κάτι να σκέφτεσαι καλά σε ποιον απευθύνεσαι !!! και καλύτερα από ότι βλέπω είναι να σταματήσεις να γράφεις γιατί θα προκαλέσεις ελληνοτουρκική σύρραξη σε λίγο.
Και βέβαια υπάρχει λόγος να κοιτάμε την τιμή ενός προϊόντος, του οποιουδήποτε... και δεν είναι αστείο, κ.τ.λ. να λέμε εφόσον δεν το πληρώσουμε μετρητοίς, ολόκληρο το ποσό, κ.τ.λ. διότι εμείς πληρώνουμε το όποιο προϊόν και δεν μας το χαρίζει κανείς.- Εκτός αν κάποιοι χαρίζουν, κ.τ.λ. πράγματα... ακόμα και αγαπημένα μας πρόσωπα δώρο να μας το κάνουν από αγάπη, κ.τ.λ. ωφείλουμε να γνωρίζουμε το τι συμβαίνει και όχι να το παίζουμε, κ.τ.λ. 'ΚΑΠΟΙΟΙ' με ξένα πράγματα...
Αναφέρετε το κινητό, μα το κινητό τηλέφωνο έχει τιμή... αν χρηματοδοτηθεί κατεβαίνει η τιμή και ανεβαίνει το πάγιο, αν η συσκευή είναι δική μας αλλάζει το πάγιο, αν δεν θέλουμε κάθε χρόνο συσκευή και πάλι αλλάζουν πολλά κ.τ.λ. οπότε τι; Εδώ το ιδιωτικό leasing δεν συμφέρει... τι να λέμε;
Με αυτή την λογική δεν πρέπει να αποκτάει κάνεις τίποτα. Όλα θα πρέπει να ενοικιάζονται ώστε πάντα όλοι μας να είμαστε παραγωγικοί για να πληρώνουμε κάθε μήνα. Τι λες ρε φίλε πως δεν έχει σημασία το αρχικό κόστος; Αυτό που εκφράζει το άρθρο είναι μια ακραία καταναλωτική, επιθυμία να το πω, που καταργεί την έννοια της ιδιοκτησίας. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν όλο το χρόνο να ερευνήσουν και να δημιουργήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα εδώ και 30 χρόνια. Επειδή είναι απόλυτα ελεγχόμενες από τις πετρελαιοβιομηχανίες άρχισαν να ασχολούνται σοβαρά με αυτό από τότε που ο Elton Musk ανακοίνωσε τα ηλεκτρικά αμάξια. Αυτό με το κόστος έρευνας είναι κουραφέξαλα. Απλά βρήκαν μία καλή ευκαιρία να αυξήσουν τα έσοδα τους. Ελπίζω η επιθυμία που εκφράζεις φίλε μου να μη γίνει ποτέ αληθινή.
Εντελώς παραπλανητικός ο τίτλος. Το leasing συμφέρει μόνο όσους μπορούν να εκμεταλλεύονται τη φοροαπαλλαγή του μηνιαίου μισθώματος (δηλαδή οι εταιρείες και όχι οι ιδιώτες). Οι ιδιώτες που θέλουν Leasing (πρέπει να) γνωρίζουν ότι πληρώνουν πανάκριβα κάτι (γυαλιστερό μεν) που δεν τους ανήκει, χρηματοδοτούν αδρά, εις βάρος της τσέπης τους, την κερδοφορία των σχετικών εταιρειών χρονομίσθωσης και τέλος διαμορφώνουν σταδιακά συνείδηση διαρκώς χρεωμένου "υποζύγιου" που δεν θα ξεχρεώσει ποτέ.
....Υ.Γ. Κι ας υποθεσουμε οτι θα υποχρεωσουν με τον τροπο τους ολους να αγορασουν ηλεκτρικα. Πως θα τα φορτιζουν? Οι συντριπτικη πλειοψηφια μενει σε πολυκατοικιες. Θα κρεμανε τις ....μπαλαντεζες απο τα μπαλκονια για 12-15 ωρες? Η θα τρεχουν ολοι στα χωρια η τα εξοχικα τους για να φορτισουν το αυτοκινητο τους? Δεν στεκουν αυτα με τιποτα.
Δηλαδη εαν καταλαβα καλα για παρω με leasing ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο 30000 ευρω θα πρεπει να δωσω μια προκαταβολη 7 με 8 χιλιαρικα τουλαχιστον και μετα θα πρεπει να δινω στον νταβατζη καθε μηνα γυρω στα 400 ευρω επι 5 χρονια και μετα θα πρεπει να το εξαγορασω εαν μπορω αλλιως το κραταει αυτος.Οποτε με τα 8 χιλιαρικακια περνουμε ενα μεταχειρισμενο 10ετιας το κραταμε 10 με 15 χρονια και ειμαστε μια χαρα.Πρεπει να σκεφτουμε ομως και τα παλικαρια που μας κλεβουνε(οι περισσοτεροι) στα βενζιναδικα πως θα ζησουνε (αν και πολλοι απο αυτους εχουν κανει καλη μπαζα πανω στην πλατη μας) τι θα κανουνε θα βαρανε μυγες.
Ο Ελληνας, όμως, είναι δεμένος με την έννοια της ιδιοκτησίας γι αυτό και θα αποτελέσει σοβαρή πρόκληση η αλλαγή του τρόπου απόκτησης ηλεκτρικού ΙΧ
Εγώ δεν δέχομαι το ενδεχόμενο να μην μου ανήκει το αυτοκίνητο μου. Το αυτοκίνητο για μένα είναι όλη μου η ζωή. Ζω και αναπνέω προκειμένου να ασχολούμαι κάθε μέρα με το αυτοκίνητο, ή τα αυτοκίνητα μου. Να τα βελτιώνω, να τα μαστορεύω να τα οδηγώ κ.λ.π. Δεν δέχομαι σε καμιά περίπτωση να μην μου ανήκει το αυτοκίνητο που οδηγώ. Επομένως αν δεν μπορώ να αποκτήσω ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα μείνω με τα παλιά μου συμβατικά.
Οι εταιρειες leasing πρεπει να εχουν πιο ξεκαθαρες προσφορες. H μεση τιμη ενος μεταχειρισμενου opel astra 5ετιας ειναι 9500 (car.gr). Η εταιρεια leasing θελει για ενα opel astra των 19000 , 20400 σε 60 μισθωματα. Ποσο κοστιζουν τελη κυκλοφοριας, service, ασφάλεια και λαστιχα για ενα καινούργιο αυτοκίνητο ; 1000 ευρώ το χρόνο ; Το leasing για 5 έτη κοστίζει 5000 παραπάνω εάν υπολογίσεις την μεταπωλητική αξία (-10000) και τα έξοδα (-5000) και δε συμφέρει κανένα. Ούτε τους επαγγελματίες. Άσε που οι Ελληνες κρατάνε το αυτοκίνητο πολλά χρόνια, οπότε δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης.
Καλημέρα σας, Σαν κάτοχος ηλεκτρικού αυτοκινήτου συγκεκριμένα ενός NISSAN LEAF 2019 με 40 kwh μπαταρία σας λέω ότι η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πιο ακριβη αλλά το κόστος λειτουργίας του στην καθημερινή του χρήση μου δίνει την εντύπωση ότι είναι πολύ πιο συμφέρουσα από την χρήση οποιουδήποτε άλλου αυτοκινήτου συμβατικού .
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα συμφέρει να το αγοράσεις και για έναν ακόμα λόγο. Η εξέλιξή τους (κυρίως των μπαταριών και των συστημάτων φόρτισης) βρίσκεται στο "φόρτε" της και υπάρχει πολύ περιθώριο για βελτίωση ακόμα. Οπότε ένα ηλεκτρικό μετά από λίγα χρόνια θα είναι παρωχημένο και θα πρέπει να αντικατασταθεί. Επιπλέον, με την αυτόνομη οδήγηση το αυτοκίνητο θα γίνει περισσότερο "χρηστική συσκευή", κάτι σαν τα κινητά τηλέφωνα και δεν θα θεωρείται προέκταση της προσωπικότητας (κάτι πάντως που οι διαφημίσεις αυτοκινήτων εξακολουθούν να προβάλουν ιδιαίτερα).
Όνειρα θερινής νυκτός....
Στο άρθρο που έγραψες συμπεραίνουμε τα εξής και εγώ φυσικά ως άνθρωπος της τεχνολογίας 1 ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο ακριβά από τα συμβατικά . Χαίρομαι που το παραδέχεσαι γιατί θα μπορούσες να μας πεις σε λίγο ότι είναι και φθηνότερα και δεν το καταλαβαίνουμε . 2 ότι δεν πρόκειται ποτέ να αλλάξει αυτό Τώρα από πού το συμπεραίνεις αυτό δεν μπορώ να καταλάβω γιατί και όταν ξεκίνησαν να παράγονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έκαναν τα τετραπλάσια λεφτά και τώρα κάνουν πολύ φθηνότερα. Άρα η κίνηση των βιομηχανιών σε διαψεύδει , προσπαθώντας να μας πείσει ακριβώς για το αντίθετο ΄που λες. 3 ότι θα σταματήσουμε να ασχολούμαστε με το πόσο ακριβά είναι γιατί θα σταματήσουν να παράγονται τα συμβατικά Αν θυμάμαι καλά από το 80 κάποιες και κάποιοι προσπαθούν να κόψουν τα πετρέλαια από την παραγωγή και βλέπω ότι μετά από τόσα χρόνια παράγονται και θα παράγονται και θα εξελίσσονται. Φανταστείτε λοιπόν πότε θα σταματήσουν να παράγονται τα συμβατικά αυτοκίνητα με βενζίνα ή πετρέλαιο Το περίεργο είναι ότι δεν μας λές για για άλλες τεχνολογίες που υπάρχουν και εξελίσσονται όπως παραδείγματος χάριν τις κυψέλες υδρογόνου που εύκολα όλοι αυτοί που έχουν αέριο σπίτι τους με μία μικρή συσκευή μπορούν να γεμίσουν το αυτοκίνητό τους με υδρογόνο και που αυτό δεν πρόκειται να γίνει γιατί οι εταιρείες δεν είναι χαζές να χάσουν τόσα λεφτά όπως και με την παραγωγή των συμβατικών αυτοκινήτων 4 ότι από δω και πέρα θα τα παίρνουμε με εκμίσθωση για αυτό δεν θα μας νοιάζει Εδώ ο αρθρογράφος εννοεί ότι ο Έλληνας θα χάσει την έννοια της ιδιοκτησίας που έχει μάλλον μία καρμική σχέση 5 ότι η τιμή τους θα επιδοτείται και ότι τα υλικά κατασκευής είναι πολύ ακριβά Το ότι η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επιδοτείται και ότι θα μπορεί κάποιος να τα πάρει με κάποια μίσθωση δεν σημαίνει ότι το κόστος θα είναι μικρότερο από ότι να το αγοράσει κανείς αφού ότι γίνεται γίνεται για το κέρδος φυσικά εκτός αν οι εταιρείες θα μας τα χαρίζουν πριμοδοτώντας την χρήση τους . Το ότι τα υλικά είναι ακριβά εκτός από τα μοτέρ και τις μπαταρίες που θα τύχουν κάποιας περαιτέρω εξέλιξης στο υπόλοιπο αυτοκίνητο αναρτήσεις σασί καθίσματα ηλεκτρονική τεχνολογία είναι πάμφθηνα σήμερα και τα οποία μερικές εταιρείες επιμένουν να μας τα πουλάνε σαν φύκια για μεταξωτές κορδέλες Παράδειγμα οι οθόνες οι οποίες είναι πάμφθηνες τις πουλάνε ένα κάρο λεφτά όταν τα έχει ένα αυτοκίνητο μέσα σαν σύστημα πληροφόρησης . Και βέβαια θα γίνουν όλα αυτά το αστρικό έτος 3021 και τότε φυσικά δεν θα μας νοιάζει γιατί θα είμαστε με τις κάσκες μας λόγω του περιβαλλοντικού μας προβλήματος και των ιών που θα κυκλοφορούν τότε Και σίγουρα τα οχήματα θα είναι όλα ηλεκτρικά θα φορτίζονται από συγκεκριμένο μέρος όπως και οι στολές μας και θα υπάρχουν παντού οι μπαταρίες και η τεχνολογία και όλα αυτά θα είναι τόσο εκλαϊκευμένα και πραγματικά δεν θα μοιάζει τότε κανέναν όλο αυτό το εξωγήινο κόστος !!!! Ετσι κι αλλιώς τότε δεν θα μπορούμε να αναπνεύσουμε κάν ελεύθερα τον μολυσμένο αέρα και κανέναν δεν θα νοιάζει γιατί όλα αυτά θα τα πληρώνουν οι εταιρείες οι οποίες θα μας λένε και πότε θα αναπνεύσουμε και πού θα πάμε και τι ηλεκτρικό θα χαλάσουμε και πότε θα βρεθούμε με το έτερόν μας ήμισυ. Μου θυμίζει την επιστημονικής φαντασίας ταινία GATTACA Και όλα αυτά θα είναι καλά αλλά??? σε μία άλλη εποχή η οποία αργεί η θα είναι στον Άρη πού πρόκειται να πάει η καινούργια αποστολή της NASA και εκεί πέρα αναγκαστικά τα οχήματα θα είναι ηλεκτρικά θα φορτίζονται από πάνελ ηλιακά και όλα τα υπόλοιπα που μας λέει και ο γράφων στο άρθρο (ΕΙΡΩΝΕΙΑ sic) . Επίσης αυτά όλα που γράφεις θα πρέπει να απευθύνονται στα Golden boys των εταιρειών τους διευθυντες και όλο αυτό το group των επιχειρηματιών και των ανθρώπων που έχουν την άνεση και τη δυνατότητα και για αυτό το λόγο δεν ενδιαφέρονται για όλα αυτά πού ο απλός κόσμος τα θεωρεί ακριβά και δυσπρόσιτα αλλά όλοι αυτοί ενδιαφέρονται να πουλήσουν σε μας όπως λες και να βγάλουν μεγάλα κέρδη. Αντε να πάς να τα πεις στους αγρότες για τα ηλεκτρικά τρακτέρ για τα ηλεκτρικά φορτηγά που θα μεταφέρουν τα προϊόντα τους, στους ανθρώπους που είναι στα βουνά και στα λαγκάδια που ακόμη και σήμερα σε ορισμένοι κυκλοφορούν με άλογα και με γαϊδουράκια και βόσκουν τα πρόβατα και τα κατσίκια στα βουνά και μετά ας μας πεις την γνώμη σου για το πώς κάποιοι θέλουν να δρομολογήσουν αυτές τις εξελίξεις χωρίς την αποδοχή του κόσμου. Όσο για το ρητορικό σου ερώτημα τι λέμε ??? Λέω όταν γράφεις κάτι να σκέφτεσαι καλά σε ποιον απευθύνεσαι !!! και καλύτερα από ότι βλέπω είναι να σταματήσεις να γράφεις γιατί θα προκαλέσεις ελληνοτουρκική σύρραξη σε λίγο.
Και βέβαια υπάρχει λόγος να κοιτάμε την τιμή ενός προϊόντος, του οποιουδήποτε... και δεν είναι αστείο, κ.τ.λ. να λέμε εφόσον δεν το πληρώσουμε μετρητοίς, ολόκληρο το ποσό, κ.τ.λ. διότι εμείς πληρώνουμε το όποιο προϊόν και δεν μας το χαρίζει κανείς.- Εκτός αν κάποιοι χαρίζουν, κ.τ.λ. πράγματα... ακόμα και αγαπημένα μας πρόσωπα δώρο να μας το κάνουν από αγάπη, κ.τ.λ. ωφείλουμε να γνωρίζουμε το τι συμβαίνει και όχι να το παίζουμε, κ.τ.λ. 'ΚΑΠΟΙΟΙ' με ξένα πράγματα... Αναφέρετε το κινητό, μα το κινητό τηλέφωνο έχει τιμή... αν χρηματοδοτηθεί κατεβαίνει η τιμή και ανεβαίνει το πάγιο, αν η συσκευή είναι δική μας αλλάζει το πάγιο, αν δεν θέλουμε κάθε χρόνο συσκευή και πάλι αλλάζουν πολλά κ.τ.λ. οπότε τι; Εδώ το ιδιωτικό leasing δεν συμφέρει... τι να λέμε;