Η απτή ποιότητα που αντικρίζεις στο εσωτερικό των δύο SUV μοντέλων είναι κορυφαία και ικανή να διαμορφώσει τον premium χαρακτήρα τους. Δεν υπάρχει δοσομετρητής της premium ατμόσφαιρας γιατί αν υπήρχε μάλλον της Alfa Romeo θα έδειχνε ψηλότερα νούμερα, ωστόσο αν εξετάσεις προσεκτικά το εσωτερικό της θα δεις ότι παρά τα καλά υλικά, υπάρχουν αρκετές μικρές ατέλειες που αν και δεν αρκούν για να χαλάσουν την συνολική εικόνα, την αφήνουν πίσω από την άρτια κατασκευαστικά Macan. Αυτή παρουσιάζει πιο άμεσα την πολυτέλειά της με κορυφαία υλικά σε όλα τα σημεία και ανάλογη συναρμολόγηση, με τον διάκοσμο να είναι ευχάριστος αλλά και γνώριμος από τα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας.
Η Stelvio πατάει πάνω στο σχεδιαστικό μοτίβο της Giulia όσον αφορά το εσωτερικό της, με περισσότερο σπορ και οδηγοκεντρικό διάκοσμο αλλά και πιο μοντέρνα αισθητική. Εργονομικά, η Macan παρά την πληθώρα διακοπτών στην κεντρική κονσόλα υπερτερεί, ενώ και η θέση οδήγησής της είναι καλύτερη αφού παρά το γεγονός πως της Stelvio είναι τοποθετημένη χαμηλά για τα δεδομένα ενός SUV, της Porsche είναι ακόμα πιο χαμηλή και ο οδηγός γίνεται ένα με το αμάξωμα, με το τιμόνι να έρχεται κάθετα στα χέρια του. Οι χώροι είναι επαρκείς για 4 επιβάτες και στα δύο μοντέλα, με την Stelvio να έχει ένα προβάδισμα σε χώρο για τα πόδια και κεφάλια των πίσω επιβατών, αλλά διαθέτει και κατά 25 λίτρα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών.
Η Giorgio, απέναντι στην MLB Evo
To ότι «βάφτισε» πλατφόρμα, από μόνο του αποδεικνύει το πόσο μεγάλο είναι για την Alfa Romeo το στοίχημα της Giulia και κατΆ επέκταση της Stelvio. Απέναντι στην πλατφόρμα «Giorgio» (το δεξί χέρι του επιχειρηματία και προέδρου της εταιρείας Νίκολα Ρομέο το 1916) θα περίμενε κανείς ότι η απλή και «ταπεινή» πλατφόρμα MLB Evo του ομίλου VW την οποία «δανείστηκε» η Porsche για τη Macan, δεν έχει καμία τύχη. Στην πράξη και οδηγώντας τα δύο μοντέλα ισχύει το πρώτο αλλά δεν ισχύει το δεύτερο. Η Stelvio είναι εξαιρετική στο δρόμο και δίκαια μαζί με την εμφάνισή της είναι το στοιχείο που «προμοτάρουν» έντονα οι Ιταλοί. Η Macan από την άλλη δεν χρειαζόταν συστάσεις από την Porsche για το ποιόν της. Κάθε αυτοκίνητο που βγαίνει από το Τσουφενχάουζεν της Στουτγκάρδης και έχει το σηματάκι της εταιρείας, έχει γονίδια της εμβληματικής 911 άλλες φορές έντονα άλλες λιγότερο όπως εδώ. Σε κάθε περίπτωση υπαρκτά και αισθητά. Κοινά χαρακτηριστικά και των δύο εκτός της ικανής απόδοσης των κινητήρων, είναι και η μετάδοση και στους 4 τροχούς σε ποσοστό που προσαρμόζεται ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Μοναδική διαφορά εδώ, το ότι ο κεντρικός άξονας μετάδοσης του συστήματος της Stelvio είναι κατασκευασμένος από ανθρακόνημα (κάπως έτσι μειώνεται το βάρος).
Η ανάρτηση σε κάθε περίπτωση είναι σφιχτή με γνώμονα την εξαιρετική σταθερότητα, τη διαχείριση του βάρους και την αμεσότητα, ενώ προαιρετικά και οι δύο προτάσεις μπορούν να εξοπλιστούν με ρυθμιζόμενες αναρτήσεις. Ειδικά η ανάρτηση PASM (Porsche Active Suspension Management) της Macan την οποία διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής, εντυπωσιάζει από όλες τις απόψεις αφού είναι προσαρμοζόμενη, αντίθετα με την Dynamic Suspension της Alfa Romeo που σκληραίνει το setup της Stelvio. Στην πράξη η Macan «σιδερώνει» κυριολεκτικά τις όποιες ανωμαλίες, ενώ την ίδια στιγμή ακόμα και στην Comfort «μαλακή» ρύθμιση, διαχειρίζεται υποδειγματικά το βάρος και τις δυνάμεις που ασκούνται κατά τη διάρκεια μιας σβέλτης στριφτερής διαδρομής. Στην θέση Sport Plus (μετά την Sport η πιο σφιχτή), το αμάξωμα θωρακίζεται από εμφάνιση body roll (μεταφορά βάρους) που συχνά παρουσιάζουν αυτοκίνητα της κατηγορίας και αποκτά ακόμα πιο άμεση και εστιασμένη για σπορ οδήγηση συμπεριφορά. Η Stelvio είναι και εκείνη ικανή να ακολουθήσει έως ενός σημείου τους ρυθμούς της Macan, ωστόσο τα όρια της δεύτερης είναι τόσο «ανεβασμένα» που δείχνουν ανυπέρβλητα και σίγουρα είναι «άπιαστα» από αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Η Μacan κρύβει καλύτερα το αυξημένο βάρος της στο δρόμο, είναι πιο άμεση με ένα φοβερά πιστό στις ενέργειες του οδηγού μπροστινό μέρος ακόμα και σε συνθήκες αδράνειας, ενώ η Stelvio κινείται σε πιο «συμβατικά» επίπεδα και χρησιμοποιεί έξυπνα την πιο πισωκίνητη ρύθμιση της 4κίνησής της για να αποκτήσει ζωντάνια το μπροστινό της σύστημα σε κάθε πίεση του γκαζιού. Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για δυο εξαιρετικά SUV μοντέλα με έντονο χαρακτήρα και σπορ ταπεραμέντο που εκφράζεται τόσο σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς όσο και αίσθησης.
αρεσει δεν αρεσει ποναει δεν ποναει αυτο που ξερω ειναι οτι στο εξωτερικο το stevio το εχουν ανωτερο σε ολους του τομεις (κρατημα ποιοτητα τιμονι φρενα αναρτηση μοτερ..)απο το πλαισιο tuareg με μοτερ skoda σε περιτυλιγμα porsche..και αυτο φαινεται και απο τις πωλησεις που εχει στην ευρωπη...ΞΥΔΙ
...και για τους δύο είναι μία προσπάθεια... η porsche σε καμία των περιπτώσεων δεν μπορεί να χαρακτηριστεί baby cayenne.- Της λείπει το κάτι... είναι πιο όμορφη στο εσωτερικό για εμένα προσωπικά, όσοι έχουμε ύψος βολεύει καλύτερα, είναι πιο ουδέτερη, έχει καλύτερο πεντάλ φρένου, έγινε μείωση κόστους, έχει πολύ καλύτερο κιβώτιο, πιο light 4κίνηση... η alfa έχει το κάτι όμως χάνει από το πεντάλ φρένου, το σαλόνι της... αν έχεις ύψος, δεν βολεύει... το κιβώτιο της... καλύτερη σε στήσιμο, συν 4κίνηση... κάθεται ο πίσω άξονας όπως σε πισωκίνητο όχημα... μπορεί να ακολουθήσει την porsche... δεν είναι ουδέτερη, όμως πιο οδηγοκεντρική...
αρεσει δεν αρεσει ποναει δεν ποναει αυτο που ξερω ειναι οτι στο εξωτερικο το stevio το εχουν ανωτερο σε ολους του τομεις (κρατημα ποιοτητα τιμονι φρενα αναρτηση μοτερ..)απο το πλαισιο tuareg με μοτερ skoda σε περιτυλιγμα porsche..και αυτο φαινεται και απο τις πωλησεις που εχει στην ευρωπη...ΞΥΔΙ
Θα συμφωνήσω απλά με τον @ΘΑΝΟΣ!Μην λέμε πάλι τα ίδια!Ράβει η Stelvio, χωρίς ναι μεν αλλά!
...και για τους δύο είναι μία προσπάθεια... η porsche σε καμία των περιπτώσεων δεν μπορεί να χαρακτηριστεί baby cayenne.- Της λείπει το κάτι... είναι πιο όμορφη στο εσωτερικό για εμένα προσωπικά, όσοι έχουμε ύψος βολεύει καλύτερα, είναι πιο ουδέτερη, έχει καλύτερο πεντάλ φρένου, έγινε μείωση κόστους, έχει πολύ καλύτερο κιβώτιο, πιο light 4κίνηση... η alfa έχει το κάτι όμως χάνει από το πεντάλ φρένου, το σαλόνι της... αν έχεις ύψος, δεν βολεύει... το κιβώτιο της... καλύτερη σε στήσιμο, συν 4κίνηση... κάθεται ο πίσω άξονας όπως σε πισωκίνητο όχημα... μπορεί να ακολουθήσει την porsche... δεν είναι ουδέτερη, όμως πιο οδηγοκεντρική...