Η βασική έκδοση της Porsche Macan έρχεται με έναν δίλιτρο 4κύλινδρο κινητήρα απόδοσης 252 ίππων, ενώ η Alfa Romeo Stelvio διαθέτει έναν αντίστοιχο κινητήρα με απόδοση 200 ή 280 ίππων. Προκειμένου τόσο οι επιδόσεις όσο και η τιμή να έρθουν όσο το δυνατόν πιο κοντά μεταξύ των δύο μοντέλων, επιλέξαμε για την σύγκριση την έκδοση Super της Stelvio, με τον δίλιτρο των 280 ίππων. Αυτός ο κινητήρας διακρίνεται για την δύναμη και τη γραμμικότητα στην λειτουργία του σε όλο το φάσμα περιστροφής του, με 400 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.250 σ.α.λ μέχρι και τις 4.500 σ.α.λ. ενώ χαρακτηριστικό της απόδοσης είναι το γεγονός ότι οι 280 ίπποι αποδίδονται στις 5.250 σ.α.λ. με την ροπή εκεί να βρίσκεται ακόμα πάνω από 37 κιλά (370Νm).
Απέναντι σε αυτόν η Μacan αντιπαραθέτει το δίλιτρο κινητήρα από τα ράφια του ομίλου VW, ο οποίος ωστόσο δέχθηκε την φροντίδα των γκουρού του τμήματος της Porsche, προκειμένου να αναδειχθούν οι σπορ προδιαγραφές του. Ετσι, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και βύθισμα εκκεντροφόρων (VarioCam Plus) και ελέγχει τμηματικά και το άνοιγμα των βαλβίδων εξαγωγής, ενώ ο υπερτροφοδότης «σηκώνει» 2 bar πίεσης. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό είναι πιο εύστροφο αλλά και αισθητά πιο αδύναμο από της Stelvio, με τις επιδόσεις να έρχονται να το επιβεβαιώσουν, με την Stelvio να είναι πιο γρήγορη παντού κατά 1 περίπου δλ. και την κατανάλωση να είναι χαμηλότερη κατά 1 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες. Βλέπετε, τα 110 κιλά επιπλέον και τα συνολικά 1.845 δεν «κρύβονται» στην περίπτωση της Macan, τουλάχιστον με την ψυχρή λογική των αριθμών, γιατί στην πράξη και σε οδηγικό επίπεδο οι μηχανολόγοι έχουν κάνει «θαύματα».
Αξίζει να σταθούμε εδώ και στα εξαιρετικά το καθένα για τον δικό του λόγο, κιβώτια ταχυτήτων. Αυτό της ΖF που «φοράει» η Alfa Romeo Stelvio (8P70) είναι 8τάχυτο και εντυπωσιακά γρήγορο για «απλό» αυτόματο με μετατροπέα ροπής. Τα μεγάλα προαιρετικά σταθερά αλουμινένια paddles πίσω από το τιμόνι και το γεγονός ότι προσφέρει πλήρως χειροκίνητη λειτουργία χωρίς αλλαγές στον κόφτη και kickdown, το καθιστούν εξαιρετικά εθιστικό στην σβέλτη οδήγηση. Το PDK της Macan από την άλλη είναι 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη και ακόμα πιο άμεσο ως διπλού συμπλέκτη ενώ και αυτό προσφέρει αποκλειστικά χειροκίνητη λειτουργία. Τέλος, η λειτουργία των κιβωτίων όπως και η απόκριση των κινητήρων των δύο αυτοκινήτων, καθορίζεται από τα συστήματα παραμετροποίησης που προσφέρουν (D.N.A. για τη Stelvio και Sport Button για τη Macan).
αρεσει δεν αρεσει ποναει δεν ποναει αυτο που ξερω ειναι οτι στο εξωτερικο το stevio το εχουν ανωτερο σε ολους του τομεις (κρατημα ποιοτητα τιμονι φρενα αναρτηση μοτερ..)απο το πλαισιο tuareg με μοτερ skoda σε περιτυλιγμα porsche..και αυτο φαινεται και απο τις πωλησεις που εχει στην ευρωπη...ΞΥΔΙ
...και για τους δύο είναι μία προσπάθεια... η porsche σε καμία των περιπτώσεων δεν μπορεί να χαρακτηριστεί baby cayenne.- Της λείπει το κάτι... είναι πιο όμορφη στο εσωτερικό για εμένα προσωπικά, όσοι έχουμε ύψος βολεύει καλύτερα, είναι πιο ουδέτερη, έχει καλύτερο πεντάλ φρένου, έγινε μείωση κόστους, έχει πολύ καλύτερο κιβώτιο, πιο light 4κίνηση... η alfa έχει το κάτι όμως χάνει από το πεντάλ φρένου, το σαλόνι της... αν έχεις ύψος, δεν βολεύει... το κιβώτιο της... καλύτερη σε στήσιμο, συν 4κίνηση... κάθεται ο πίσω άξονας όπως σε πισωκίνητο όχημα... μπορεί να ακολουθήσει την porsche... δεν είναι ουδέτερη, όμως πιο οδηγοκεντρική...
αρεσει δεν αρεσει ποναει δεν ποναει αυτο που ξερω ειναι οτι στο εξωτερικο το stevio το εχουν ανωτερο σε ολους του τομεις (κρατημα ποιοτητα τιμονι φρενα αναρτηση μοτερ..)απο το πλαισιο tuareg με μοτερ skoda σε περιτυλιγμα porsche..και αυτο φαινεται και απο τις πωλησεις που εχει στην ευρωπη...ΞΥΔΙ
Θα συμφωνήσω απλά με τον @ΘΑΝΟΣ!Μην λέμε πάλι τα ίδια!Ράβει η Stelvio, χωρίς ναι μεν αλλά!
...και για τους δύο είναι μία προσπάθεια... η porsche σε καμία των περιπτώσεων δεν μπορεί να χαρακτηριστεί baby cayenne.- Της λείπει το κάτι... είναι πιο όμορφη στο εσωτερικό για εμένα προσωπικά, όσοι έχουμε ύψος βολεύει καλύτερα, είναι πιο ουδέτερη, έχει καλύτερο πεντάλ φρένου, έγινε μείωση κόστους, έχει πολύ καλύτερο κιβώτιο, πιο light 4κίνηση... η alfa έχει το κάτι όμως χάνει από το πεντάλ φρένου, το σαλόνι της... αν έχεις ύψος, δεν βολεύει... το κιβώτιο της... καλύτερη σε στήσιμο, συν 4κίνηση... κάθεται ο πίσω άξονας όπως σε πισωκίνητο όχημα... μπορεί να ακολουθήσει την porsche... δεν είναι ουδέτερη, όμως πιο οδηγοκεντρική...