Τι σημαίνει για μία μάρκα σαν την Alfa Romeo η εμπλοκή της στην Formula 1; Πόση σημασία έχει για την εικόνα της και το μέλλον της; Πόση είναι η πραγματική εμπλοκή της μάρκας και τελικά μία τέτοια συμμετοχή είναι οιωνός καλών ή κακών εξελίξεων;
Πόσο μεγάλη είναι η Alfa Romeo; Εξαρτάται πως τη μετράς. Για τη μάρκα που ξεκίνησε την F1, που γέννησε την Ferrari, που έφτασε την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία στο απόγειό της, αν την μετράς με την ιστορία της, η Alfa Romeo είναι τεράστια. Αν την μετράς με την γκάμα της και τις πωλήσεις τής όμως, είναι μάλλον μικρή.
To 2017, την καλύτερη χρονιά της μάρκας από το 2003 (εποχή 156), η Alfa Romeo κατασκεύασε λιγότερα από μισά αυτοκίνητα από την Mini, και μόλις το ένα δέκατο από όσα κατασκεύασε η Skoda. Όλες οι Alfa του 2017 δεν ξεπερνούν όλα τα Superb της Skoda σε αριθμό. Κοντά 150.000.
Όμως η Alfa έχει βλέψεις και μάλιστα στην πιο κερδοφόρα κατηγορία σήμερα, στα premium. Αν η Giulia και η Stelvio είναι δείγμα, τότε το μέλλον της μάρκας είναι μόνο ρόδινο. Και σε αυτή την εικόνα της συνολικής ανάτασης, η εμπλοκή της Alfa στην Formula 1 είναι ακόμη ένα λιθαράκι στην αναστύλωση που λαμβάνει χώρα μέρα με τη μέρα.
Τα χαμόγελα είναι διάπλατα. Για την ίδια τη μάρκα βέβαια η εμπλοκή, πέρα από το σήμα και το όνομα, είναι μάλλον αντίστοιχη με αυτή της Aston Martin με την ομάδα της Red Bull. Ο χορηγός σήματος (title sponsor) προσφέρει το όνομά του, το πρεστίζ και τα χρήματα. Την τεχνολογία την βάζει η «αδελφή» Ferrari. Οπότε από πλευράς δέσμευσης, για την Alfa Romeo η εμπλοκή είναι μάλλον μικρής διάστασης. Όποτε θέλει διακόπτει χωρίς να έχει εκτεθεί σε επενδύσεις.
Και αυτό αφήνει μία υποψία. Για κάποιους είναι νωρίς για μια τέτοια εμπλοκή. Σαφώς η διαφήμιση σε όλες τις ηπείρους είναι το ζητούμενο και σε περισσότερους δυνητικούς πελάτες. Όμως κάποιοι λένε πως η Alfa πιθανώς να μην ψάχνει πελάτες, αλλά πελάτη. Έναν δυνατό αγοραστή όχι ενός μοντέλου αλλά ολόκληρης της μάρκας. Μιας μάρκας που θα έφερνε άφθονο χρήμα στα ταμεία της αμερικανοιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, κρίσιμα για την βιωσιμότητά της στα επόμενα χρόνια που οι επενδύσεις είναι αναγκαίες λόγω των τεχνολογικών αλλαγών (ηλεκτρικά, αυτόνομα κλπ).
Εσείς όμως τι λέτε; Σας χαροποιεί η επανεμφάνιση της Alfa στις πίστες της F1; Ή μήπως σας προβληματίζει; Και τελικά πως θέλετε να δείτε την Alfa στο μέλλον, μικρή αλλά ιταλική, ή μεγάλη αλλά μέλος άλλου ομίλου; Και ποιανού; Τι λέτε;
ALFA ROMEO απλα κορυφή. Αυτοκίνητα με οδηγικό χαρακτήρα, οχι αδιάφορα όπωσ τα vw.
...ΜΙΚΡΗ ΚΑΙ ΙΤΑΛΙΚΗ.-