7 σημεία που πρέπει να προσέξετε στη ρύθμιση του καθίσματος.

Αλλιώς βλέπεις μπάλα και αλλιώς οδηγείς

3.583 Επισκέψεις στο άρθρο

Η σωστή θέση οδήγησης έχει τους δικούς της κανόνες, εκτός αν προτιμάς να βάλεις σε ρίσκο την ασφάλειά σου και την υγεία σου. Και αν ακόμα δεν πείστηκες άκου και αυτό: θα είσαι και πιο γρήγορος.

Στους 1.000 γιατρούς που θα ρωτήσεις ποιο είναι το χειρότερο που μπορείς να κάνεις για την υγεία σου, οι 999 θα σου πούνε το κάπνισμα. Ο 1.000οστός θα είναι ο ορθοπεδικός σου και θα σου πει χωρίς σκέψη, ο τρόπος που κάθεσαι. 

Και επειδή περνάμε όλο και περισσότερο χρόνο στο αυτοκίνητο καθημερινά, είναι ακόμα πιο σημαντικό να ρυθμίσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το κάθισμά μας. Πάμε να δούμε λοιπόν, ποια είναι τα σημεία που θα πρέπει να προσέξετε.

1 Το πιο σημαντικό απ` όλα είναι ο τρόπος που κάθεστε εσείς ο ίδιος. Φροντίστε λοιπόν οι γλουτοί σας να έρθουν πίσω και να γεμίσουν το χώρο ανάμεσα στο κάθισμα και την πλάτη του. Στη συνέχεια τραβήξτε μπροστά ή πίσω το κάθισμα, ώστε τα πόδια σας να μπορούν να πατήσουν μέχρι το τέρμα και τα τρία πεντάλ χωρίς να τεντώνουν πολύ, αλλά δημιουργώντας μια μικρή γωνία στο γόνατο.

2 Ρυθμίστε τη γωνία της πλάτης του καθίσματος ώστε να φτάσετε στο τιμόνι με τα χέρια ελαφρώς λυγισμένα. Μία γωνία λίγο πάνω από 90 μοίρες στους αγκώνες και αντίστοιχα μια γωνία 100-110 μοιρών στη μέση και την πλάτη θεωρούνται ιδανικά. Για επαλήθευση στρίψτε το τιμόνι. Οι ωμοπλάτες θα πρέπει να μην ανασηκώνονται, ή έστω ελάχιστα, από την πλάτη του καθίσματος. 

3 Επόμενη κίνηση να ρυθμίσετε το βέλτιστο ύψος καθίσματος για εσάς. Ο κανόνας είναι: Καθίστε όσο το δυνατόν ψηλότερα, χωρίς να βρίσκει το κεφάλι σας στην οροφή και πάντοτε χωρίς να διακόπτει τίποτε την οπτική πρόσβαση στον πίνακα οργάνων.

4 Η κλίση της έδρας του καθίσματος (ανασήκωμα) προσαρμόζεται ιδανικά όταν οι μηροί είναι χαλαροί και μπορείτε να πατήσετε τα πεντάλ χωρίς μεγάλη προσπάθεια. Εφόσον το κάθισμα έχει προέκταση στο άκρο του, τότε η απόσταση ανάμεσα στο πίσω μέρους του γονάτου και στο εμπρόσθιο άκρου του καθίσματος, να είναι 2 με 3 δάχτυλα.

5 Ρυθμίστε το προσκέφαλο έτσι ώστε να προστατεύει το κεφάλι, αλλά να μην πιέζει τον αυχένα. Εάν το προσκέφαλο έχει ρυθμιστεί πολύ χαμηλά, μπορεί να προκληθούν σοβαρά τραύματα στο κεφάλι και στον αυχένα σε περίπτωση οπίσθιου κτυπήματος. Ένα καλό tip είναι το άνω μέρος της κεφαλής μας να έρχεται στην ίδια ευθεία με το άνω μέρος του προσκέφαλου. 

6 Εάν η έδρα και το κάθισμα είναι εξοπλισμένα με ρυθμιζόμενα πλευρικά στηρίγματα, τα μάγουλα τους πρέπει να στηρίζουν το σώμα, αλλά να μην το σφίγγουν.

7 Η οσφυϊκή υποστήριξη πρέπει να εφαρμόζει στο φυσικό σχήμα της σπονδυλικής στήλης. Να προσαρμόζετε πάντα τις ρυθμίσεις από κάτω προς τα πάνω. Ο σημαντικότερος τομέας υποστήριξης είναι αυτός της λεκάνης (μέση της μέσης). 

Ασφάλεια και ταχύτητα:
Πέρα από το θέμα της σωματικής υγείας, η σωστή θέση οδήγησης αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα ασφαλείας, καθώς η σωστή θέση αποτελεί κρίσιμο παράγοντα σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, καθώς το σώμα είναι σε καλύτερη τοποθέτηση, ώστε να αντιδράσει όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Επιπλέον σύμφωνα με μελέτες που έχουν γίνει η σωστή θέση οδήγησης συνεισφέρει στην πιο γρήγορη οδήγηση. Σε μετρήσεις που έγιναν, στην ίδια διαδρομή, με σωστή θέση οδήγησης, η μέση ταχύτητα ήταν μεγαλύτερη κατά 5%.

Mercedes
moto