- Εργοστάσια παραγωγής καινούργιων γίνονται μονάδες ανακατασκευής μεταχειρισμένων
- Η ανακατασκευή κρατά 8-10 μέρες
- Η ηλεκτροκίνηση κρύβεται πίσω και από αυτή την εξέλιξη
Γιατί οι εταιρείες την είδανε... μαντράδες;
Renault, Citroen, Fiat, Toyota, είναι μόνο μερικές μάρκες που μετατρέπουν εργοστάσια παραγωγής νέων αυτοκινήτων, σε εργοστάσια ανακατασκευής μεταχειρισμένων. Γιατί; Και πιο σημαντικά, γιατί τώρα;
Τι συμβαίνει και το μεταχειρισμένο ξαφνικά το θέλουν τόσο πολύ οι κατασκευαστές που όχι μόνο θέλουν να ελέγχουν την αγορά, μέσα από τις αντιπροσωπίες τους, αλλά θέλουν να ελέγχουν και την ποιότητά τους, ανακατασκευάζοντάς τα. Ναι, μιλάμε για ανακατασκευασμένα αυτοκίνητα.
Αυτοκίνητα που επιστρέφουν μετά τον πρώτο ή τον δεύτερο κύκλο αγοράς τους, είτε από leasing, είτε ως μεταχειρισμένα σε ανταλλαγή για καινούργια μοντέλα. Μέχρι τώρα αυτά τα αυτοκίνητα δεχόντουσαν την φροντίδα των κατά τόπους εμπόρων, και έβγαιναν στις «μάντρες» τους ως πιστοποιημένα. Αυτοκίνητα 2 ως 5 ετών, όχι πολύ παλιά, όχι κουρασμένα. Όλα τα άλλα όμως; Τα κουρασμένα και τα παλιά;
Τώρα μάρκες όπως η Renault και τώρα η Fiat και η Toyota επιστρατεύουν ολόκληρα εργοστάσια που δέχονται αυτά τα αυτοκίνητα και σε 8-10 μέρες τα περνάνε από πλήρη ανακατασκευή και συντήρηση, σε νέους πελάτες, ή αν δεν συμφέρει, τα ανακυκλώνουν κάνοντάς τα (κυρίως) ανταλλακτικά.
Η ιδέα δεν είναι κακή, όμως είναι περίεργο που αυτό γίνεται τώρα. Την ίδια στιγμή που τα συμβατικά μοντέλα πάνε για απαγόρευση, αφού η ηλεκτροκίνηση θα τα αντικαταστήσει. Εντάξει, μπορεί να πει κανείς πως η επαναχρησιμοποίηση είναι η καλύτερη ανακύκλωση, όμως αυτό μέχρι τώρα γινόταν στην αγορά, από τρίτους, και ποτέ από τα ίδια τα εργοστάσια.
Υπάρχει βλέπεις αυτό το ζήτημα. Δεν θέλουν όλοι ηλεκτρικά. Και όταν τα ηλεκτρικά θα είναι τα μόνα που θα μπορεί κανείς να αγοράσει ως καινούργια, η ζήτηση για παλιότερα, συμβατικά, μοντέλα, θα υπάρχει ακόμη, και ίσως να είναι αρκετά ζωηρή. Αφού η παραγωγή συμβατικών μοντέλων τότε θα είναι ασύμφορη, ο έλεγχος της αγοράς των μεταχειρισμένων, ακούγεται πολύ καλή ιδέα.
Για σκέψου, όταν στην έκθεση θα έχεις να διαλέξεις μόνο καινούργιο ηλεκτρικό, από δίπλα, από το ίδιο εργοστάσιο, θα μπορείς να αγοράσεις ένα ανακατασκευασμένο παλιότερο μοντέλο, σε άριστη κατάσταση και με εγγύηση και εξασφαλισμένα ανταλλακτικά και σέρβις. Και χωρίς ιδιαίτερο λόγο να είναι και πολύ φθηνό.
Τι λες; Μήπως οι μάρκες «καβατζώνουν» τα μελλοντικά μεταχειρισμένα ώστε να έχουν συμβατικά να πουλάνε όταν η αγορά θα έχει μόνο ηλεκτρικά για καινούργια;