ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μπόλικες επιρροές από το πρωτότυπο GTX και ελάχιστη επαφή με το σημερινό Mokka: το πρόσωπο της Opel είναι φρέσκο και οι νέες γραμμές της ταιριάζουν πολύ.

H μεγάλη «υπογραφή» στο πίσω μέρος δείχνει ότι, η Opel πιστεύει πολύ στον εαυτό της. Το Mokka θα έρθει αρχικά ως «e».

Εμπρός σαν το T-Cross, πίσω σαν Coupe: το Τ-Sport θα παρουσιαστεί τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Το T-Sport θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα φτιάχνει η VW στη Βραζιλία με προορισμό όμως την παγκόσμια αγορά.

Αποκλειστικό: Νέα Opel Mokka & VW T-Sport

18.481 Επισκέψεις στο άρθρο (8/10/2019)

Επιτέλους, ντέρμπι! Με το Mokka και το T-Sport, αρχίζει να ζεσταίνεται μια νέα κόντρα στα μικρά SUV. Και η Οpel θα μπει σε μια μεγάλη κόντρα με τη VW.


Χρόνια είχε να παρουσιαστεί η Opel με τόση αυτοπεποίθηση, όσο τη διακατέχει τώρα, εν όψει του νέου Mokka.

Oι αριθμοί μιλούν μια πολύ σαφή και συγκεκριμένη γλώσσα. Από τη μία πλευρά έχουμε τον παγκόσμιο ηγέτη, ο οποίος μόνο από ένα μοντέλο πουλάει στη χώρα του εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα (VW Golf, 211.512 οχήματα στη Γερμανία το 2018), σχέδόν όσα διαθέτει ολόκληρη η άλλη πλευρά μαζί (227.967 αυτοκίνητα συνολικά στην ίδια αγορά, την ίδια περίοδο). Η άλλη πλευρά είναι η Οpel. Δεν μπόρεσε να βρεθεί ξανά στο μονοπάτι της επιτυχίας όσο ήταν υπό τη σκέπη της GM. Και τώρα είναι η στιγμή για το μεγάλο «αλλά»: μπορεί να έχουμε συνηθίσει να μη λαμβάνουμε τις πιο θετικές ειδήσεις, αλλά η εταιρεία έχει αρχίσει να παίρνει μπρος. Όσο η GM, για δεκαετίες στη σειρά, προσπαθούσε να αντιμετωπίσει τα συμπτώματα, ο νέος ιδιοκτήτης, ο όμιλος PSA δουλεύει πολύ πιο δραστικά. Με ανταγωνιστικές τιμές και, προπαντός, με φρέσκα και καλά προϊόντα.

Όπως θα είναι και ο διάδοχος του Mokka. Σήμερα είναι ένα μάλλον απρόσωπο crossover βασισμένο σε πλατφόρμα της GM, «αύριο» όμως θα είναι ένα lifestyle SUV, με τα πιο σύγχρονα μηχανικά μέρη του ομίλου PSA. Και θα αρχίσουμε με το ντιζάιν. Αξίζει να δούμε με προσοχή το πρωτότυπο GTX της Opel, από το οποίο το νέο μοντέλο θα πάρει πραγματικά πολλά στοιχεία – όπως ολόκληρο το εμπρός μέρος με τη μαύρη μάσκα, πίσω από την οποία θα κρύβεται όλη η συστοιχία από σένσορες, κάμερες κλπ για τα διάφορα συστήματα υποβοήθησης. Την πλαϊνή όψη του SUV των 4,2 μέτρων, η Opel την έχει διαμορφώσει πολύ ωραία. Πτυχώσεις έντονες, όπως π.χ. στο Insignia θα πάψουν να υπάρχουν στο μέλλον. Και ναι, η cool επιλογή της χαρακτηριστικής γραμμής από το πρωτότυπο, η οποία ξεκινά από το εμπρός καπώ και πάει μέχρι πίσω ακολουθώντας τη γραμμή των παραθύρων, θα βρει τον τρόπο και θα περάσει και στο μοντέλο παραγωγής. Και επί τη ευκαιρία να πούμε ότι: η ευμεγέθης αναγραφή του ονόματος στο πίσω μέρος, και ολογράφως μάλιστα, δείχνει την αυτοπεποίθηση που έχει πλέον η Opel και η οποία της έλειπε τα προηγούμενα χρόνια.

Φυσικά, το νέο Mokka, δε θα στηριχτεί μόνο στην εμφάνιση. Όταν θα παρουσιαστεί, το επόμενο καλοκαίρι, η πρεμιέρα θα γίνει με την ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου. Οι δε κινητήρες εσωτερικής καύσης θα ακολουθήσουν ελάχιστα πιο μετά. Όποιος εξετάσει καλά τα τεχνικά στοιχεία της ηλεκτρικής έκδοσης του Corsa, δε θα πέσει πολύ έξω και σε ό,τι αφορά το αντίστοιχο Mokka: μια μπαταρία γύρω στις 60 kWh θα επιτρέπει αυτονομία γύρω στα 350 χλμ. σε κύκλο WLTP. H φόρτιση σε δυνατή πηγή θα επιτρέπει στάθμη 80% μέσα σε κάνα μισάωρο.

Αν αυτό θα επαρκεί για να μειωθεί η απόσταση έναντι της VW; Το Mokka, στην πατρίδα του, τη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης πούλησε πέρυσι 22.790 μονάδες. Το Tiguan π.χ. κινείται σε τριπλάσιο ρυθμό.

Σαν να μην έφτανε αυτό, το Mokka θα αποκτήσει και έξτρα ανταγωνιστές. Η ίδια η Volkswagen σκέφτεται ένα νέο B-SUV, το οποίο θα σχεδιαστεί μεν στη Βραζιλία αλλά προορίζεται για την παγκόσμια αγορά. Οι πηγές μας στη Γερμανία μάλιστα, αναφέρουν ότι από το 2021 η παραγωγή θα γίνεται στην Ευρώπη. Και για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, αυτό θα γίνει στο εργοστάσιο του Polo στην Παμπλόνα, στην Ισπανία. Εκεί παράγεται εξάλλου και το T-Cross. Πρόκειται επί της ουσίας για ένα SUV Coupe το οποίο θα ξεκινήσει περίπου στα τέλη του 2021 ή αρχές του 2022, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την Ευρώπη. Δεν ήταν λοιπόν καθόλου δύσκολο για τη VW να ψάξει ποια κατηγορία τη συμφέρει να ενισχυθεί εμπορικά. Όπως και για την Opel, τα μικρά lifestyle SUV είναι σε φάση άνθησης. Το T-Sport είναι ένα πολύ πιθανό, αλλά όχι επίσημο ακόμη, όνομα και ως βάση για το μοντέλο θα αποτελέσει το T-Cross, το οποίο έχει ήδη δείξει ότι, ένα αυτοκίνητο δεν είναι απαραίτητο να είναι μεγάλο για να είναι και αληθινά ώριμο. Με μήκος σχεδόν στα 4,1 μέτρα παρέχει τόσο χώρο σχεδόν όσο ένα Golf ενώ κινείται ουδέτερα και άνετα στο δρόμο.

Το T-Sport από την άλλη πλευρά, θα δείχνει ίσως λίγο πιο μακρύ και θα πρέπει να καλύψει το –όποιο- κενό υπάρχει ανάμεσα σε T-Cross και T-Roc. Oι Insiders θεωρούν βέβαιο ότι, οι διαστάσεις θα είναι πιο κοντά στη λογική ενός Audi Q2, με απόκλιση μερικών χιλιοστών δηλαδή, θα έρθει και θα κάτσει ακριβώς δίπλα στο νέας γενιάς Mokka.

Φυσικά, για να γίνει η μετάβαση από το T-Cross στο T-Sport, η δουλειά δε θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη. Η οροφή θα πέσει λίγο πιο χαμηλά πίσω, η γραμμή την παραθύρων θα είναι λίγο πιο ανοδική και τα πίσω φώτα θα είναι πιο λεπτά και πιο σπορ αισθητικής. Θα έλεγε κανείς ότι, το T-Sport θα προσπαθεί να μοιάσει στο νέο Audi Q3 Sportback σε ό,τι αφορά τη μοδάτη εμφάνισή του. Στο εμπρός μέρος ωστόσο, η εικόνα θα έχει ελάχιστες διαφορές σε σχέση με τα υπόλοιπα μικρά SUV της VW. Όπως εξάλλου και σε τεχνικό επίπεδο. Η VW θα εφοδιάσει το νέο μοντέλο με τρικύλινδρους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ με την ισχύ να φτάνει τους 150 ίππους. Για τετρακίνηση, ούτε λόγος.

Κι αν αναρωτιέστε, τι θα κάνει η VW με την ηλεκτρική έκδοση; Η απάντηση είναι «τίποτα», διότι δεν υπάρχει τέτοιο πλάνο. Ένα μικρό ηλεκτρικό SUV από το βόλφσμπουργκ δεν πρόκειται να το δούμε πριν το 2022. Ντέρμπι λοιπόν και πλεονέκτημα σε αυτό το σημείο για την Opel.

Η άποψή μας
Τέλος οι αρνητικές ειδήσεις από το στρατόπεδο της Opel. Kαιρός να αναθεωρήσουν όλοι. Νέα μοντέλα όπως το Mokka, δείχνουν ότι, μια σειρά από τοπ αυτοκίνητα είναι πλέον έτοιμη να βγει από το Ρίσελσχαϊμ. Στοίχημα ότι, το νέο SUV θα κάνει τη ζωή δύσκολη, όχι μόνο στη VW, αλλά σε όλη την κατηγορία.

Mercedes
NEXEN VS CONTINENTAL