Πολύ πιο αθλητική: η νέα Octavia θα έχει πιο δυναμικό στιλ από ότι σήμερα αλλά αυτό δεν πρόκειται να στοιχίσει σε χώρους. Μάλλον το αντίθετο θα γίνει…

Η οροφή θα χαμηλώσει, ωστόσο το πορτ-μπαγκάζ της Combi έκδοσης θα ξεκινά από τα 620 λίτρα/ Κλασσικά θα υπάρξει και έκδοση Scout.

Αποκλειστικό: Νέα Skoda Octavia

62.668 Επισκέψεις στο άρθρο (17/1/2019)

Έρχεται πιο όμορφη, πιο έξυπνη, πιο οικονομική: η επόμενη γενιά της Octavia ετοιμάζεται για πρεμιέρα μέσα στο 2019 και η Skoda θα φέρει πολλές αλλαγές.

What is new
- Τέταρτη γενιά Octavia 
- Μέσα στο 2019 
- Πιο όμορφη, πιο ευρύχωρη
- Και υβριδική έκδοση

Όλα τρέχουν πολύ γρήγορα στη Skoda αυτήν την περίοδο. Ένα παράδειγμα και μόνο, είναι ικανό να σας πείσει: τον Ιούλιο η Τσεχική εταιρεία έκανε προσπέρασμα στην Opel και μάλιστα στην αγορά της Γερμανίας. Μπορεί να είναι μια μικρής σημασίας κίνηση ωστόσο ο συμβολισμός είναι μεγάλος. Διότι δείχνει ότι η Skoda είναι πια στο στόχο της. Εξάλλου, το πρώτο εξάμηνο του 2018 πούλησε 652.700 αυτοκίνητα παγκοσμίως.  Και δεν είναι πολλές εταιρείες σε τέτοια καλή κατάσταση. 

Για να μείνει όμως αυτός ο ρυθμός, το χαρτοφυλάκιο των μοντέλων πρέπει να καλλιεργηθεί κι άλλο, να διευρυνθεί και να… ηλεκτροδοτηθεί. 

Ντιζάιν: πιο τολμηρή 
Από το Kodiaq RS και το GT που κυριαρχούν αυτές τις ημέρες μέχρι το Rapid Spaceback που ετοιμάζεται κι αυτό να κάνει πρεμιέρα προς τα τέλη της χρονιάς, η Skoda ετοιμάζει πολλά μοντέλα, φυσικά και πολλά SUV. Για τη νέα χρονιά όμως, το 2019, έχει προγραμματιστεί η αλλαγή φρουράς στο πιο σημαντικό μοντέλο της γκάμας και μάλιστα το δημοφιλέστερο: την Octavia. 

H σχεδίαση θα πάρει μια πιο επιθετική κατεύθυνση αυτήν τη φορά, όπως ισχύει εξάλλου για όλη τη γκάμα της Skoda, με βάση τα πρωτότυπα των τελευταίων ετών. Βασικό στοιχείο η πλήρης διαγραφή των τεσσάρων φωτιστικών σωμάτων στο εμπρός μέρος και η επιστροφή στο μονοκόμματο στιλ. Ο χαρακτήρας εδώ θα είναι πιο πολυτελής και πιο premium, ειδικά στις εκδόσεις με τα full LED φώτα που θα είναι διαθέσιμα ως έξτρα. Από το σχεδιαστικό τμήμα, τα σημερινά φώτα, έχουν θεωρηθεί υπερβολικά πομπώδη για μοντέλο μαζική παραγωγής.

Ένα πιο «στρωτό» σπορ στιλ, με πιο τονισμένες γραμμές, βαθιά σμιλεμένο εμπρός προφυλακτήρα, αυξημένο πλάτος και λίγο χαμηλότερη οροφή θα αλλάζουν ριζικά την εικόνα της Octavia. Η στροφή αυτή θεωρείται απαραίτητη προκειμένου να μπορεί το κλασσικό οικογενειακό μοντέλο να διατηρήσει την καλή του πορεία κόντρα στις επιθέσεις που δέχεται από τα SUV, τόσο εκτός όσο και εντός εταιρείας. 

Octavia για πάντα: ξανά άφθονοι χώροι 
Αυτό που δεν πρόκειται να αλλάξει είναι ο οικογενειακός χαρακτήρας του μοντέλου, τόσο με την παρουσία της μεγάλης πέμπτης πόρτας όσο με τις γενναιόδωρες διαστάσεις του εξωτερικά.  Από πλευράς μεγέθους δε θα αλλάξουν πολλά, με το μήκος να μένει στην ευρύτερη περιοχή των 4,7 μέτρων και το πλάτος αντίστοιχα λίγο πάνω από τα 1,8 μέτρα. Η Skoda όμως δε θα στηρίξει την ευρυχωρία μόνο πάνω στην «άπλα» του αμαξώματος.

Όλα τα εξαρτήματα εσωτερικά θα επανασχεδιαστούν, το σχήμα τους θα βελτιστοποιηθεί και έτσι θα αυξηθούν τα περιθώρια αντισταθμίζοντας, αν όχι ξεπερνώντας κιόλας, τις μικρές συμβάσεις που θα μπορούσε να επιφέρει ο πιο σπορ και δυναμικός εξωτερικός σχεδιασμός. Και για να μιλήσουμε με αριθμούς: τα πορτ-μπαγκάζ θα διατηρηθούν στα σημερινά επίπεδα κάτι που σημαίνει 590 λίτρα για την απλή εκδοχή ενώ η Combi θα πάρει και 10 λίτρα μπόνους ανεβαίνοντας πλέον στα 620. 

Τεχνικά: Βενζίνη, υβριδική αλλά «ναι» και στο ντίζελ 
 Από πλευράς κινητήρων οι επιλογές θα ξεκινούν από τα 1.000 κ.εκ. και τους τρεις κυλίνδρους με την ισχύ να βρίσκεται στα σημερινά επίπεδα περίπου (110 ίπποι). Ο 1.500άρης κινητήρας βενζίνης με 130 και 150 ίππους αλλά και δίλιτρα σύνολα που θα ξεπερνουν τους 200 ίππους είναι φυσικά μέσα στο πρόγραμμα.

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι, και η Skoda φαίνεται ότι θα συνεχίσει να παρέχει κινητήρες ντίζελ, αν και είναι άγνωστος ο κυβισμός με τον οποίο θα εκπροσωπείται. Το πιθανότερο είναι, με βάση τα σημερινά δεδομένα, ότι θα πρόκειται για δίλιτρους κινητήρες. Στη Γερμανία μάλιστα αναφέρουν, ότι θα συνεχίσει και η πετρελαιοκίνητη RS έκδοση με 200 ίππους.

Σε ό,τι αφορά τώρα την «ηλεκτροδότηση» της γκάμας του οικογενειακού μοντέλου των Τσέχων φαίνεται ότι δε θα προχωρήσει. Κι αυτό διότι, όπως και οι άλλες εταιρείες του ομίλου, έτσι και η Skoda, θα έχουν μετά το 2020 ξεχωριστή γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων. Η βάση εδώ θα είναι η πλατφόρμα MEB, η οποία είναι ήδη έτοιμη. 

Αυτό βέβαια δεν εμποδίζει την Octavia να διατίθεται ως plug-in υβριδική, με κινητήρα βενζίνης, δυνατό ηλεκτρικό μοτέρ και φόρτιση από πρίζα. Η ισχύς θα είναι ανάμεσα σε 200 και 210 ίππους, ενώ η μπαταρία θα αρκεί για τα κλασσικά, περίπου 50  χλμ., της κάθε ημέρας. 

Η παρουσίαση θα γίνει σε δύο φάσεις, στα μέσα του 2019 και προς τα τέλη της χρονιάς, διότι η Skoda θα μας δείξει πρώτα τη στέισον έκδοση και μετά την κλασσική σεντάν. Σε κάθε περίπτωση οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν αρχές του 2020. 

Toyota
moto