ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Oι νέες προδιαγραφές περί ρύπων θα καθιστούν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης όλο και πιο ακριβούς: χαράς ευαγγέλια για την οριστική επικράτηση της ηλεκτροκίνησης.

To εσωτερικό θα είναι φουλ digital και με αρκετές εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης και επαυξημένης πραγματικότητας (εδώ μια απεικόνιση της Audi).

Το πρώτο αδερφάκι του ID.4 θα είναι από την πλευρά της Audi και θα λέγεται Q4 e-tron.

Αποκλειστικό: Νέο VW ID.4

5.313 Επισκέψεις στο άρθρο (27/11/2019)

H νέα μεσαία τάξη για την αγορά του αυτοκινήτου είναι πλέον τα SUV. Και αυτά όμως πρόκειται να αλλάξουν και να μπουν στην πρίζα. Ας δούμε το σχέδιο της VW.

Σε ό,τι αφορά τη Volkswagen, ο Σκαραβαίος είναι φυσικά το αυτοκίνητο το οποίο έδωσε νέα ώθηση στην ιδιωτική μετακίνηση, προτού έρθει το Golf να δώσει στη μικρομεσαία κατηγορία το ρόλο του απόλυτου πρωταγωνιστή της αγοράς. Γενικά στην αγορά αλλά και και ειδικά στους κόλπους της VW πάντως οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί. Την περασμένη χρονιά έλαβε χώρα και επίσημα η αλλαγή φρουράς και για πρώτη φορά πουλήθηκαν παγκοσμίως περισσότερα Tiguan από ότι Golf (861.331 έναντι 805.752 αντίστοιχα). Και σε άλλες εταιρείες του ομίλου όμως η κατάσταση έχει αλλάξει, προς την ίδια κατεύθυνση – για παράδειγμα η Audi είχε το 2018 ως δημοφιλέστερο αυτοκίνητο πλέον το Q5 και όχι κάποιο από τα σεντάν και τις λιμουζίνες. Κι όπως συμβαίνει με πολλά πράγματα στη ζωή, μόλις κάποιος αρχίζει να συνηθίζει σε κάτι, αυτό αλλάζει δραματικά. Έτσι και με τα SUV.

Οι νέες πιο σκληρές νόρμες για τις εκπομπές ρύπων και τα βαριά πρόστιμα για τις εκπομπές CO2 από το 2020 δεν αποκλείεται να καταστήσουν κάποια στιγμή τα SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης αισθητά πιο ακριβά. Ταυτόχρονα η VW έχει εξελίξει μια πλατφόρμα ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα (τη γνωστή πλέον MEB). Το δάπεδο αυτό επειδή προορίζεται για παραγωγή μεγάλης κλίμακας έχει τη δυνατότητα να καταστήσει τα ηλεκτρικά μοντέλα συμφέροντα και προσιτά. Επίσης και οι τιμές των μπαταριών είναι σε ελεύθερη πτώση. Πηγές σε διάφορες εταιρείες αναφέρουν ότι, πολύ σύντομα μια κιλοβατώρα ενέργειας θα κοστίζει ίσως και λιγότερο από 100 ευρώ. Ξέρουμε επίσης ότι μια τιμή κιλοβατώρας από 120 έως 100 ευρώ σε τιμή κιλοβατώρας, θα συνεπάγεται ότι θα κοστίζει συνολικά λιγότερο ένα ηλεκτρικό όχημα από ένα συμβατικό.

Έχουμε ήδη γράψει για το Q4 e-tron το οποίο θα αποτελέσει το Q5 της νέας εποχής. Ας δούμε αντίστοιχα ποιο θα είναι το μοντέλο το οποίο θα πάρει τη θέση του Tiguan στο μέλλον: πρόκειται για το ID.4. Τόσο το VW όσο και το Audi θα είναι τεχνικά σχεδόν ίδια αφού θα βασίζονται σε μια επιμηκυμένη εκδοχή της πλατφόρμας στην οποία, βασίζεται και το ID.3. Το μήκος στο ΙD.4 θα φτάνει τα 4,5 μέτρα αλλά το επίπεδο χώρων θα είναι ανάλογο της πιο μεγάλης κατηγορίας κάτι το οποίο, οφείλεται κυρίως στην τοποθέτηση των μπαταριών στο δάπεδο. Και οι κινητήρες βέβαια, οι οποίοι βρίσκονται στον εμπρός και τον πίσω άξονα και ξεχωρίζουν και για τις μικρές τους διαστάσεις. Το αποτέλεσμα είναι ότι, οι διαθέσιμοι χώροι θα προέρχονται από την πιο πάνω κατηγορία. Το ΙD.4 δηλαδή, με διαστάσεις Tiguan θα παρέχει χώρους ανάλογους του Touareg. Αυτό μάλιστα θα επιτρέπει την τοποθέτηση και τρίτης σειράς καθισμάτων.

Σχεδίαση: Ξέρουμε ήδη πολλά 
Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, για τη σχεδίαση του ID.4 γνωρίζουμε ήδη αρκετά. Κι αυτό γιατί όταν έκανε πρεμιέρα στη Φρανκφούρτη το ID.3, ακριβώς δίπλα ήταν και ένα πρωτότυπο το οποίο θα οδηγήσει στο τελικό ID.4. Το αμάξι εκείνο, ήταν το ID.Next. Το όχημα αυτό θα το δούμε ως ΙD.4 σε τελική μορφή την ερχόμενη Aνοιξη. Μάλιστα δε θα μείνει μοναχοπαίδι, καθώς θα αποκτήσει και δύο αδέρφια: από πλευράς Skoda και SEAT φυσικά. Και εκτός ομίλου όμως: καθώς η Ford έχει αγοράσει τα δικαιώματα χρήσης της τεχνολογίας για ένα ευρωπαϊκό μοντέλο ηλεκτρικό που ετοιμάζει με ορίζοντα το 2022.

Η γραμμή κίνησης θα είναι πάντα ίδια και η VW φαίνεται να έχει διαβάσει εδώ πολύ καλά τις ανάγκες του κοινού. Με τρία διαφορετικά μεγέθη μπαταριών 45, 58 και 80 κιλοβατώρες θα παρέχεται αυτονομία 330, 420 και 550 χλμ..

Σε ό,τι αφορά τον εσωτερικό κόσμο του μοντέλου, εκτός από χώρο, θα διαθέτει και πλήρως ψηφιακό χαρακτήρα. Κι επειδή, η μονάδα του κλιματισμού έχει περάσει πια στο εμπρός διαμέρισμα του πλασίου, μένει αρκετός χώρος στην καμπίνα ώστε να τοποθετηθεί εμπρός από τον οδηγό ένα τεράστιο head-up display το οποίο μαζί με ένα virtual σύστημα πλοήγησης θα μπορεί να προβάλει τα βέλη της κατεύθυνσης πάνω στο δρόμο. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ford
Moto