Πολύ σκληρό για να «πεθάνει»: Φήμες για «τίτλους τέλους» του ως sedan υπήρξαν αρκετές, αλλά το Passat δεν είπε την τελευταία του λέξη. Το θρυλικό VW ετοιμάζεται για την 9η γενιά του, αποκλειστικά σε station wagon έκδοση, αποκτώντας και ηλεκτρικό «αδερφάκι» το Aero B.
Αν και μετράμε σχεδόν ενάμιση μήνα στο 2021, ο νέος χρόνος έχει φέρει πολλές εξελίξεις στα ενδότερα της VW. Αρχικά, υπάρχουν μεγάλες ανακατατάξεις, με βασικότερη όλων την τοποθέτηση του Frank Welsch, σε θέση επικεφαλής στο Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας. Ο πρώην αρμόδιος στο Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης άλλαξε πόστο προκειμένου να δώσει λύσεις σε προβλήματα που έχουν προκύψει (σφάλματα λογισμικού, μη ποιοτικά πλαστικά) και προβληματίζουν την πελατειακή βάση της Volkswagen.Το κενό που δημιουργήθηκε καλύπτει ο Thomas Ulbrich, άλλοτε υπεύθυνος για τον e-mobility τομέα με επίκεντρο τα νέα ID μοντέλα. Οι αλλαγές, ωστόσο, δεν περιορίζονται στο οργανόγραμμα, αλλά αγγίζουν και την φιλοσοφία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Και σηματοδοτούν ένα άτυπο «τέλος εποχής»…
Τέλος τα sedan Passat, στροφή στα station wagon
Η αυξανόμενη δυναμική των SUV οδήγησε σε μία ιστορική απόφαση για ένα μοντέλο που βρίσκεται στην γκάμα της VW σχεδόν 50 χρόνια. Ο λόγος για το Passat, ένα κλασικό όχημα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, το οποίο πασχίζει να προσαρμοστεί στην σύγχρονη εποχή της ηλεκτροκίνησης. Οι «τίτλοι τέλους» στις sedan εκδόσεις φέρνουν στο επίκεντρο το station wagon αμάξωμα. Έτσι, στην προσεχή 9η γενιά του το Passat θα είναι αποκλειστικά station wagon και θα έχει την ονομασία «Variant». Εξάλλου, οι σεντάν εκδόσεις αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 10% των πωλήσεων, εστιάζοντας κυρίως σε αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, Ισπανίας και Τουρκίας. Η τρέχουσα γενιά θα συνεχίσει ως τα τέλη του 2023 ή τις αρχές του 2024.
Ο αρχικός προγραμματισμός της VW, πάντως, ήταν διαφορετικός. Η εργοστασιακή μονάδα στην Τουρκία, η οποία θα αναλάμβανε την κατασκευή του Passat, δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Από την στιγμή, λοιπόν, που στην γενέτειρα του Passat, το Emden, έπρεπε να κατασκευαστούν το ηλεκτρικό SUV ID.4 και το ηλεκτρικό station wagon Aero B, το Passat έμεινε σε δεύτερη μοίρα. Εντέλει, αποφασίστηκε να στεγαστεί στην πρωτεύουσα της Σλοβακίας, Μπρατισλάβα, ξεκινώντας στο φινάλε της επόμενης τριετίας.
Δεν μπορώ να ξέρω για την υπόλοιπη Ευρώπη ούτε για τον υπόλοιπο κόσμο αλλά νομίζω η sedan έκδοση στην Ελλάδα υπερτερεί αριθμητικά της έκδοσης station wagon, άλλωστε δεν νομίζω ότι το station wagon χωροταξικά είναι ένα εύκολο αυτοκίνητο για την πόλη τόσο για παρκάρισμα όσο και για ευελιξία.....και πέρα από αυτό ως προσωπική άποψη μπορεί να παραμένω ένας οπισθοδρομικός-ρομαντικός της αυτοκίνησης αλλά μου αρέσουν οι λεγόμενες μπερλίνες και θεωρώ το passat ένα πολύ καλό εκπρόσωπο του είδους και με καλή vfm αξία.......(τα ίδια λέγανε και για το ενδεχόμενο κατάργησης του ford mondeo πολύ καλού επίσης εκπρόσωπου της κατηγορίας.....κρίμα)
Δεν μπορώ να ξέρω για την υπόλοιπη Ευρώπη ούτε για τον υπόλοιπο κόσμο αλλά νομίζω η sedan έκδοση στην Ελλάδα υπερτερεί αριθμητικά της έκδοσης station wagon, άλλωστε δεν νομίζω ότι το station wagon χωροταξικά είναι ένα εύκολο αυτοκίνητο για την πόλη τόσο για παρκάρισμα όσο και για ευελιξία.....και πέρα από αυτό ως προσωπική άποψη μπορεί να παραμένω ένας οπισθοδρομικός-ρομαντικός της αυτοκίνησης αλλά μου αρέσουν οι λεγόμενες μπερλίνες και θεωρώ το passat ένα πολύ καλό εκπρόσωπο του είδους και με καλή vfm αξία.......(τα ίδια λέγανε και για το ενδεχόμενο κατάργησης του ford mondeo πολύ καλού επίσης εκπρόσωπου της κατηγορίας.....κρίμα)