Bασισμένο σχεδιαστικά στην μελέτη ID. Space Vizzion, το station wagon βάζει την πρακτικότητα σε κεντρικό πλάνο.
Εσωτερικό, κινητήρες & η άποψή μας
36.287 Επισκέψεις στο άρθρο (27/2/2021)
Η ποιότητα γίνεται προτεραιότητα
Εξαιτίας αυτής της καθυστέρησης θα υπάρχει έξτρα χρόνος στις ομάδες εξέλιξης, ώστε να περιοριστούν στο ελάχιστο τυχόν σφάλματα. Λάθη στο λογισμικό και στα συστήματα βοήθειας που εντοπίζονται στα Golf 8 και ID.3 θα αποτελέσουν παράδειγμα προς αποφυγή, ώστε το 9ης γενιάς Passat να παρουσιαστεί όσο το δυνατόν πιο άρτιο. Ειδικά στον τομέα της ποιότητας υλικών στο εσωτερικό, οι επιφάνειες και τα άνετα καθίσματα αποτελούν προτεραιότητα για την Volkswagen. Το εργοστάσιο της Μπρατισλάβα αποτελεί την καλύτερη επιλογή για το ιδανικό αποτέλεσμα. Μοντέλα όπως τα Audi Q7, Porsche Cayenne και η ναυαρχίδα της VW Touareg βρίσκονται σε εκείνη την γραμμή παραγωγής και μπορούν να... μοιραστούν τα μυστικά τους.
Με αύρα Skoda στο εσωτερικό, παραμένουν γενναιόδωροι οι χώροι
Η ανάπτυξη του νέου Passat θα γίνει παράλληλα με ένα ακόμη μοντέλο του Ομίλου, τη Skoda Superb. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, φαίνεται πως στο νέο Passat η καμπίνα θα ξεχωρίζει για την κορυφαία ποιότητά της, με ξεκάθαρη εκμετάλλευση χώρων στο εσωτερικό, σαν αυτή που είδαμε στο Skoda Enyaq. Όσον αφορά τις εξωτερικές του διαστάσεις, το Passat θα έχει μήκος 4,85 μέτρα (5 εκατοστά μακρύτερο από το Skoda Superb), θα είναι πιο άνετο για τους πίσω επιβάτες και θα έχει κορυφαίο όγκο αποσκευών που θα ξεπερνάει τα 1.800 λίτρα!
Πιστό στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, PHEV με διαφορετικές μπαταρίες και φόρτιση
Η επιλογή της πλατφόρμας MQB (Modular Transverse Matrix) δεν κρύβει εκπλήξεις για τα κινητήρια σύνολα του νέου Passat. Πρώτα από όλα, θα υπάρχουν δύο diesel εκδόσεις του 2.000άρη TDI με διπλό SRC σύστημα και ισχύ από 150 έως 200 άλογα. Οι κλασικοί βενζινοκινητήρες από την άλλη θα έχουν 150 και 220 άλογα, ενώ αναμένουμε και υβριδικές εκδόσεις.
Όσον αφορά τα plug-in μοντέλα, θα υπάρξουν δύο εκδόσεις που θα διαφέρουν μόνο στον ηλεκτροκινητήρα και θα αποδίδουν 200 και 250 ίπππους. Εκτιμήσεις για την αυτονομία γίνονται με βάση τα όσα ισχύουν για το τρέχον Passat GTE, άρα η υπάρχουσα εμβέλεια των 70 χιλιομέτρων αναμένεται να αυξηθεί και να φτάσει τα 100 χιλιόμετρα. Σχετικά με την φόρτισή του, το νέο Passat θα μπορεί να υποστηρίξει φόρτιση 11 kW, τριπλάσια από την τρέχουσα ισχύ των 3,6 kW. Η μπαταρία θα έχει αυξημένη χωρητικότητα, από τις 13 στις 20 kWh και θα φορτίζει μέσα σε περίπου 2 ώρες. Δεν θα υπάρχει τετρακίνηση στα PHEV, ωστόσο η τεχνολογία 4Motion παραμένει διαθέσιμη στον εξοπλισμό του νέου Passat.
Aero B, το ηλεκτρικό «αδερφάκι»
Η 9η γενιά του Passat δεν θα έχει πλήρη γκάμα κινητήρων. Το κενό των αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων θα καλύψει το station wagon Aero B, ένα μοντέλο που δεν έχει λάβει επίσημη ονομασία παραγωγής. Οπτικά θα μοιάζει αρκετά στην φιλοσοφία του ID. Space Vizzion, θα έχει μεγάλους χώρους, ξεχωριστό design και προσεγμένο εσωτερικό.
Η άποψή μας
Παρά την εκτόξευση των SUV, η VW δεν θέλει εγκαταλείψει οριστικά το πετυχημένο Passat. H επιλογή μίας αποκλειστικά station wagon έκδοσης αποτελεί έξυπνη λύση και τομή στην φιλοσοφία της γερμανικής μάρκας, που έχει δείξει πως δεν διστάζει να αλλάξει σχεδιασμό επιμένωντας σε νέες επιλογές (πχ diesel κινητήρες). Σε επίπεδο τιμών το νέο Passat ως entry level θα κοστίζει στην Γερμανία περίπου 35.000 ευρώ.
Δεν μπορώ να ξέρω για την υπόλοιπη Ευρώπη ούτε για τον υπόλοιπο κόσμο αλλά νομίζω η sedan έκδοση στην Ελλάδα υπερτερεί αριθμητικά της έκδοσης station wagon, άλλωστε δεν νομίζω ότι το station wagon χωροταξικά είναι ένα εύκολο αυτοκίνητο για την πόλη τόσο για παρκάρισμα όσο και για ευελιξία.....και πέρα από αυτό ως προσωπική άποψη μπορεί να παραμένω ένας οπισθοδρομικός-ρομαντικός της αυτοκίνησης αλλά μου αρέσουν οι λεγόμενες μπερλίνες και θεωρώ το passat ένα πολύ καλό εκπρόσωπο του είδους και με καλή vfm αξία.......(τα ίδια λέγανε και για το ενδεχόμενο κατάργησης του ford mondeo πολύ καλού επίσης εκπρόσωπου της κατηγορίας.....κρίμα)
Δεν μπορώ να ξέρω για την υπόλοιπη Ευρώπη ούτε για τον υπόλοιπο κόσμο αλλά νομίζω η sedan έκδοση στην Ελλάδα υπερτερεί αριθμητικά της έκδοσης station wagon, άλλωστε δεν νομίζω ότι το station wagon χωροταξικά είναι ένα εύκολο αυτοκίνητο για την πόλη τόσο για παρκάρισμα όσο και για ευελιξία.....και πέρα από αυτό ως προσωπική άποψη μπορεί να παραμένω ένας οπισθοδρομικός-ρομαντικός της αυτοκίνησης αλλά μου αρέσουν οι λεγόμενες μπερλίνες και θεωρώ το passat ένα πολύ καλό εκπρόσωπο του είδους και με καλή vfm αξία.......(τα ίδια λέγανε και για το ενδεχόμενο κατάργησης του ford mondeo πολύ καλού επίσης εκπρόσωπου της κατηγορίας.....κρίμα)