Πιο σπορ από ποτέ! Mε πρότυπο τα μοντέλα της CUPRA: στην επόμενη γενιά του, το VW Tiguan θα γίνει πολύ πιο αιχμηρό οπτικά και θα είναι και στάνταρ υβριδικό.
To Tiguan είναι πράγματι ένα εξαιρετικό παράδειγμα για να καταλάβει κανείς πού πατάει η VW αυτήν την περίοδο. Στην πατρίδα του τη Γερμανία, το αυτοκίνητο έχει στο πρώτο τετράμηνο 28.022 πωλήσεις και είναι δεύτερο στο εγχώριο «πρωτάθλημα»! Κανένα άλλο SUV δεν είναι τόσο δημοφιλές εκεί. Δεν ακούγεται ως κάτι πολύ μεγάλο, αλλά είναι. Να το δούμε και παγκόσμια: 861.331 μονάδες ήταν οι πωλήσεις του Tiguan το 2018 και ήταν το best-seller αυτοκίνητο του θηριώδους ομίλου. Βρέθηκε μάλιστα μπροστά και από το Polo και από το Golf αλλά και από διάφορα ειδικά μοντέλα που πωλούνται στην Κίνα. Και να σκεφτεί κανείς ότι ένα χρόνο πιο πριν, το Golf είχε προβάδισμα σχεδόν 200.000 οχημάτων έναντι του SUV.
Ωστόσο, το Tiguan δεν παύει να αποτελεί ένα δείγμα του λεγόμενου «παλαιού κόσμου», καθώς ήδη στο Βόλφσμπουργκ όλα κινούνται γύρω από την οικογένεια των ηλεκτρικών ID. Tι θα γίνει λοιπόν με το νέο Tiguan το οποίο θα πρέπει να έρθει στην αγορά σε περίπου τρία χρόνια; Και ειδικά από τη στιγμή που το νέο μοντέλο θα παρουσιαστεί σε μια εποχή έντονης συζήτησης για ρύπους και CO2.
Σε ένα πολύ σημαντικό ποσοστό πια, ο κινητήρας βενζίνης δε μπορεί να βελτιστοποιηθεί περαιτέρω, λέει μια εσωτερική πηγή από τη VW. Κάποια λίγα γραμμάρια CO2 να κοπούν είναι κάτι που γίνεται, αλλά από εκεί και πέρα τόσο οι βενζίνες όσο και τα πετρέλαια έχουν μάλλον εξαντληθεί. Και να σκεφτεί κανείς ότι η υπέρβαση των ορίων CO2 θα μεταφράζεται πλέον σε σημαντικό πρόστιμο για κάθε Tiguan. Επίσης, η νέα Euro 7 νόρμα ρύπων θα σημαίνει μπόλικη δουλειά για να βγαίνουν τόσο καθαρά τα καυσαέρια αλλά και αυξημένες τιμές – γενική εκτίμηση είναι τα 3.000 ευρώ για κάθε όχημα. Ταυτόχρονα θα μειωθούν τα κόστη για τις μπαταρίες χάρη και στα ηλεκτρικά της οικογένεια ID τα οποία θα πολλαπλασιάζονται. Από αυτά, το ID. Crozz του 2020 θα είναι ο βασικότερος αντίπαλος για το νέο Tiguan.
Προς τα πού θα πάει η βαλίτσα με το δημοφιλές crossover λοιπόν; Σημαντική απόφαση, διότι αυτό το μοντέλο, φέρνει άφθονο ρευστό στα ταμεία της φίρμας. Η λογική της χρήσης τεχνολογίας με προέλευση κατά βάση από το Golf, σε ένα σημαντικά ακριβότερο αυτοκίνητο όμως, έχει εξασφαλίσει πρωτοφανή περιθώρια κέρδους. Κι αυτά είναι χρήματα για τα οποία καίγεται ο όμιλος για να τα ρίξει σε νέες τεχνολογίες, από τα ηλεκτρικά έως τα αυτόνομα μοντέλα.
Mια πιθανή απάντηση ήταν αυτή που έδωσε στον αρχισχεδιαστή Κλάους Μπίσοφ, η ομάδα του:
Τι θα γινόταν αν το Tiguan γινόταν τόσο σπορ, όσο ποτέ πριν; Κι εδώ αρχίζουν τα μπερδέματα που συνήθως κουβαλάει μαζί του ένας τόσο μεγάλος όμιλος. Ήδη από την πρώτη γενιά υπήρχαν σχέδια για ένα Coupe Tiguan. Aυτό δεν προχώρησε για πολλούς λόγους αλλά και επειδή οι «στρατηγοί» στο Βόλφσμπουργκ αποφάσισαν να δώσουν ένα δυνατό ξεκίνημα στη θυγατρική της SEAT, τη μάρκα Cupra – κι έτσι το αυτοκίνητο θα έρθει στην αγορά ως CUPRA Formentor.