H σχεδιαστική ομάδα όμως καλλιέργησε κι άλλο την ιδέα και την αισθητική γλώσσα με τα φαρδιά φτερά και το «κατηφορικό» τελείωμα της οροφής πίσω – και κάπως έτσι το νέο Tiguan είναι –σχεδόν- έτοιμο. Καθώς σε αυτά θα πρέπει να προστεθεί ένα πρόσωπο «VW», εμπνευσμένο από τα νέα ηλεκτρικά της εταιρείας. Και το χαμηλό, επίπεδο πίσω άκρο του Cupra, το Tiguan το δανείζεται με ευκολία, διότι και στο μέλλον, εκτός από το κανονικό μοντέλο των περίπου 4,5 μέτρων θα υπάρχει και η κατά 25 πόντους πιο μακριά εκδοχή, το Allspace.
Aς περάσουμε όμως στο τεχνικό σκέλος. ΚατΆαρχήν, το Tiguan θα βασιστεί στην πλατφόρμα MQB, πάνω στην οποία χτίζονται όλα τα μοντέλα από το Polo έως το Skoda Kodiaq. Το δάπεδο αυτό, θα εξελιχτεί χάρη στο νέο, όγδοο Golf και θα είναι πλήρως έτοιμο για το μέλλον. Δε θα είναι εντελώς νέες οι τεχνολογίες, αλλά εξελιγμένες και πολύ πιο συναρπαστικές, ειδικά σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά. «Ανακαλύπτουμε νέα εδάφη κατά την εξέλιξη» μας λένε μέσα από τον όμιλο. Αρχικά, υπάρχει ένα δίκτυο CAN (Controller Area Network) το οποίο δικτυώνει όλο το αυτοκίνητο, την επικοινωνία, για παράδειγμα, ανάμεσα σε ESP και κινητήρα, η οποία δε θα γίνεται μέσω ανεξάρτητων μονάδων ελέγχου.
Και κάπως έτσι μπαίνουν οι βάσεις και για αυτόνομη κίνηση, επιπέδου 4. Ο οδηγός θα μπορεί, αν ο νόμος το επιτρέπει έως τότε, να αφήνει στον υπολογιστή τον έλεγχο του οχήματος σε μεγάλες διαδρομές και να θεωρηθεί ο ίδιος σχεδόν επιβάτης. Την τρέχουσα περίοδο βλέπετε είναι όλοι βέβαιοι ότι, όταν έρθει το νέο Tiguan όχι μόνο θα είναι τεχνικά έτοιμο για Level 4 αλλά και νομικά κατοχυρωμένο. Μάλιστα οι δοκιμές που γίνονται αυτήν την στιγμή στη Γερμανία, σε δημόσιο δρόμο από τη VW, δείχνουν ακριβώς αυτό.
Η νέα βάση των ηλεκτρονικών εξυπηρετεί όμως και τους μηχανικούς των κινητήρων. Όλα τα σύνολα θα έχουν ενίσχυση με mild-hybrid μονάδες και οι βενζινοκινητήρες θα γίνουν οικονομικοί σαν ντίζελ, με τους δεύτερους να γίνονται τόσο καθαροί όσο οι πρώτοι. Ταυτόχρονα θα υπάρξει αύξηση στην ισχύ. Το κορυφαίο μοντέλο Tiguan R (η τρέχουσα γενιά θα το αποκτήσει το φθινόπωρο) θα ανέβει μάλιστα πάνω από τους 350 ίππους. Θα υπάρχουν και plug-in υβριδικές εκδόσεις, με φόρτιση από πρίζα δηλαδή και εύρος ισχύος από 170 έως 250 ίππους.
Και στο εσωτερικό όμως η VW ετοιμάζεται να πυροδοτήσει μια επανάσταση. Όντως τη βάση που θα είναι το ψηφιακό κόκπιτ την γνωρίζουμε από το πρόσφατο λίφτινγκ του Passat και θα είναι η πρώτη φορά που θα αλλάξει τόσο ριζικά ο τρόπος χειρισμού στο SUV μοντέλο. Σχεδόν δε θα υπάρχουν διακόπτες (πλην εκείνων που επιβάλλει ο νόμος), οι οθόνες θα είναι τεράστιες και θα υπάρχει και έξυπνο σύστημα φωνητικών εντολών.
Εκεί που η VW θέλει να κάνει την… προσπέραση είναι ο τομέας του Augmented Reality (επαυξημένη πραγματικότητα στα Ελληνικά). Τα νέα Head-up displays θα προβάλουν πληροφορίες στο δρόμο, όπως ενδείξεις του navigation. Γενικά, ολόκληρο το παρμπρίζ θα μπορεί να χρησιμεύσει σαν επιφάνεια προβολής. Καλώς ήλθες μέλλον λοιπόν!
Η άποψή μας
Το Tiguan δείχνει για ποιο λόγο είναι τρελαμένη η αυτοκινητοβιομηχανία αυτήν την περίοδο: τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα είναι μεν κάτι πολύ μεγάλο, αλλά πρέπει να δούμε τι θα απογίνει και με τα κλασσικά best-sellers. Θα γίνει μια μεγάλη μετάλλαξη. Απαραιτήτως.