Σας φαίνεται κι εσάς περίπλοκη η στρατηγική της Audi σε ό,τι αφορά τα νέα μοντέλα; Ας το δούμε λίγο: Έχουμε αρχικά το νέο Α1 κάτι που είναι γνωστό. Από το δε πεντάθυρο Sportback η Audi θέλει να βγάλει χωρίς πολλή προσπάθεια ένα νέο SUV, το Q1. Λίγα πιο τετραγωνισμένα τμήματα εδώ, λίγο αυξημένη απόσταση από το έδαφος εκεί – η βασική αιτία για τη νέα αυτή διαμόρφωση είναι ότι τα μικρά SUV είναι σε πλήρη άνθηση και η Audi θέλει οπωσδήποτε ένα τέτοιο μοντέλο κάτω από το Q2.
Από την άλλη, μια τόσο απλή επιλογή δε θα μπορούσε να στοιχειοθετήσει ένα κανονικό Q μοντέλο. Γι΄αυτό και θα ονομαστεί Α1 City Carver. Δε θα πρόκειται για ένα αληθινό και ολοκληρωμένο crossover, απλώς η Audi θα κάνει διαφορετική εντύπωση χάρη στο ίματζ της, με ένα μοντέλο τεχνικά πολύ κοντά στο T-Cross της VW. Σε σχέση με ένα κανονικό Α1 Sportback, οι πηγές αναφέρουν μια τιμή αυξημένη κατά περίπου 1.000 ευρώ. Η παρουσίαση του νέου μοντέλου θα γίνει κάποια στιγμή μέσα στο 2019.
eQ1
Kαι τι ακριβώς θα γίνει το Q1; Λέγεται ότι θα έρθει το 2025 ως mild hybrid με ισχύ από 95 έως 231 ίππους και mild hybrid τεχνολογία. Στη Γερμανία μάλιστα υπάρχουν συνάδελφοι οι οποίοι πιστεύουν ότι δε θα έρθει και καθόλου. Αντιθέτως, στη θέση ενός Q1 η Audi θα μπορούσε να λανσάρει ένα μικρό SUV με βάση τη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα του ομίλου VW.
Αυτό δείχνει πιο πιθανό και μάλιστα η Audi έχει προγραμματίσει να παρουσιάσει στην Κίνα το 2019 ένα πρωτότυπο πάνω στο θέμα αυτό, με στόχο σε επόμενο στάδιο να παράγεται κιόλας εκεί. Αυτό θα είναι το eQ1 με κωδικό όνομα «Project City Q» και θα ασχολείται με τη σύγχρονη αστική ζωή, το lifestyle και το ελκυστικό ντιζάιν.
Αυτό δε θα είναι εύκολο, με δεδομένο ότι στοχεύοντας σε αστικό περιβάλλον, το όχημα θα πρέπει να είναι σχετικά μικρό σε μήκος και ταυτόχρονα να εκμεταλλεύεται πλήρως το μεταξόνιό του. Το eQ1 σχεδιάζει λοιπόν μια νέα φιλοσοφία στη σχεδίαση των θυρών του και του εσωτερικού του και γι`αυτό θα είναι πιο ακριβό από τα αντίστοιχα συγγενικά μοντέλα από τις άλλες εταιρείες του ομίλου. Θα είναι βέβαια καλύτερα εξοπλισμένο, σχεδιαστικά πιο προχωρημένο και φυσικά πολύ πιο προσεγμένο στο εσωτερικό του. Οι πηγές μας, αναφέρουν τιμή εκκίνησης λίγο πάνω από τα 30.000 ευρώ με στόχο να είναι οπωσδήποτε πιο φτηνό από την αντίστοιχη BMW i3.
Mε εξαίρεση το R8, το eQ1 θα είναι το πρώτο πισωκίνητο Audi. Επειδή όμως αυτό το όχημα δε θα προορίζεται για μεγάλα ταξίδια, η ισχύς του κινητήρα και το μέγεθος της μπαταρίας θα έχουν μικρότερη σημασία από ότι η ταχύτητα της φόρτισης και η διάρκεια ζωής του συσσωρευτή.
Η δε νέα πλατφόρμα επιτρέπει μιας εντελώς νέας γενιάς ψηφιακές δυνατότητες. Αυτό σημαίνει πλήρης ενσωμάτωση των λειτουργιών του κινητού τηλεφώνου, μαζί με τις δυνατότητες να χρεώνει αυτόματα τα διόδια ή τις υπηρεσίες φόρτισης. Ειδικό software με πολλά προφίλ για διαφορετικούς παρόχους αλλά κι ένα navi με real time ενημέρωση θα είναι επιπλέον σύμμαχοι. Αυτό το «καθαρό» αυτοκίνητο ωστόσο, δε θα μπορεί να κινηθεί και αυτόνομα. Τουλάχιστον όχι πλήρως. Θα έχει όμως ένα πακέτο από βοηθήματα τα οποία θα μπορούν να δέχονται και update και θα περιλαμβάνουν πλήρη σχεδιασμό της μετακίνησης (απόσταση, κλείδωμα/ξεκλείδωμα, αυτόματη διατήρηση και αλλαγή λωρίδας) με στόχο να ξεπερνά τον ανταγωνισμό.
Με το eQ1, η Audi τολμά σε μια κατηγορία στην οποία οι αντίπαλοί της θα πρέπει να κάνουν ακόμη πολλές επενδύσεις – βλ. BMW i3 και Smart fortwo.
Aντίθετα, το επίσης υπό σχεδιασμό eQ2 θα κινηθεί σε πολύ πιο γνώριμα εδάφη. Κι εδώ όμως ο συγχρονισμός παίζει πολύ σημαντικό ρόλο καθώς δε θα είχε νόημα να βγει απλώς και μόνο ένας ηλεκτρικός αντικαταστάτης για το σημερινό Q2.
Έτσι, θα υπάρξει μια αλληλοκάλυψη στην πορεία των μοντέλων τα οποία θα διατίθενται ταυτόχρονα. Και μάλιστα, λέγεται ότι, στο ίδιο επίπεδο χρημάτων οι υποψήφιοι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν διαφορετικές γραμμές κίνησης.
Η σχεδίαση βέβαια θα ακολουθεί διαφορετικούς δρόμους. Tην ώρα που το Q2 και μαζί το υπό σκέψη Q4, ως κουπέ εκδοχή του νέου Q3, θα απευθύνονται στο κλασσικό SUV κοινό το eQ2 θα είναι αντίπαλος για τη Mercedes EQA αλλά και στη SUVοειδή εκδοχή της i3 που ετοιμάζει η BMW για την επόμενη γενιά του μοντέλου της.
Έχει ενδιαφέρον όμως και η τοποθέτηση των προϊόντων της Audi στο μέλλον. Το Premium πλέον δε θα αφορά μόνο τα χαρακτηριστικά του οχήματος όσο και άλλα στοιχεία όπως οι χρόνοι φόρτισης και ο ψηφιακός χαρακτήρας. Οι μηχανικοί βέβαια όλο και κάτι θα προσθέσουν για να γίνει πράξη η γνωστή ανώτερη αίσθηση. Τα βασικά τμήματα της γραμμής κίνησης, όπως ο ηλεκτροκινητήρας, θα μπορούν να αλλαχθούν ενώ η κεντρική μονάδα ελέγχου θα φροντίζει ώστε τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου να παραμένουν ομοιογενή και ξεχωριστά. Έτσι θα μπορεί ένα eQ2 θα έχει διαφορετική αίσθηση από ότι μια αντίστοιχη Mercedes ή BMW ή -αν προτιμάτε- ένα όχημα VW με την ίδια βάση. Φυσικά, ξεχωριστό χαρακτήρα θα δίνουν και οι σχεδιαστές, με τις κλασσικές οριζόντιες γραμμές που έχουν όλα τα e-tron, υπό τη σκέπη του chief designer Μαρκ Λίχτε.
Ακόμη η ατζέντα δεν έχει κλειδώσει πλήρως. Αν όμως όλα εξελιχτούν ομαλά, η Audi θα δείξει το eQ2 έως το 2022 σε δύο εκδοχές: μια πιο SUVoειδή και ευρύχωρη και μια σε στιλ Coupe ως πιο συναισθηματική εναλλακτική. Το πρότυπο εδώ θα είναι τα νέα Q7 και Q8. Κι ας προέρχονται από τον Παλιό Κόσμο ακόμη.
Η άποψή μας
Τα Q μοντέλα της Audi είναι μέχρι στιγμής πολύ επιτυχημένα όσο και προβλέψιμα. Συνεχής μικροεξέλιξη παρά κάτι ριζικό. Η επέκταση των e-tron μοντέλων τα επόμενα χρόνια θα φέρει πιο προχωρημένα πράγματα. Ωστόσο, τα eQ1 και eQ2 θα αποτελούν μια νέα προσέγγιση, ώστε η Audi να φτιάξει εξελιγμένα ηλεκτρικά μοντέλα με φυσιολογικές τιμές.