- Το πρώτο ηλεκτρικό μικρό της Citroen.
- Με Crossover στοιχεία, εμπνευσμένο από το Oli concept.
- Με 113 ίππους και αυτονομία 320 χιλιόμετρα.
- Τιμή από 23.300 ευρώ στις μεγάλες αγορές της Ευρώπης
Ηλεκτρικό μικρό από τη Citroen με τιμή... λουκούμι
Το Citroen C3 ξεκίνησε ως ο αντικαταστάτης του δημοφιλούς Saxo τον Απρίλη του 2002 και από τότε μετρά τρεις γενιές και περισσότερες από 5,6 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως. Τώρα, περνά στην τέταρτή του γενιά, αρχικά μέσω της ηλεκτρικής εκδοχής του e-C3, η οποία μας αποκαλύφθηκε σήμερα στη Γαλλία στο Hangar Y, έναν εντυπωσιακό χώρο που αποτέλεσε το πρώτο υπόστεγο αερόπλοιων στον κόσμο και έγινε ο τόπος γέννησης των πρώτων μηχανικών στα τέλη του 19ου αιώνα.
Η Citroen θέλοντας να ανοίξει τα φτερά της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, επέλεξε το συγκεκριμένο μέρος για την αποκάλυψη του e-C3 μιας και εκεί πραγματοποιήθηκε το 1884 η πρώτη παγκοσμίως επιτυχημένη πτήση αερόπλοιου κλειστού κυκλώματος, τροφοδοτούμενη από ενέργεια χωρίς άνθρακα. Και κάπως έτσι, το ολοκαίνουργιο Citroen C3 βαδίζει στο δρόμο του ηλεκτρισμού λαμβάνοντας όλη την τεχνολογία και την τεχνογνωσία του υπερομίλου Stellantis. Και όλα αυτά με μια δελεαστική τιμή.
Μιλώντας για το κόστος απόκτησης, το νέο e-C3 σε Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και άλλες έξι μεγάλες αγορές της Ευρώπης θα κοστίζει από 23.300 ευρώ για το μοντέλο με αυτονομία 320 χιλιομέτρων, ενώ η γαλλική μάρκα αποκάλυψε πως το 2025 θα εισάγει μία πιο προσιτή έκδοση, η οποία θα ξεκινά από τις 19.990 ευρώ και θα έχει αυτονομία 200 χιλιόμετρα. Για τις υπόλοιπες χώρες, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, ενδέχεται να υπάρχουν μικρές διαφοροποιήσεις ανάλογα με το φορολογικό καθεστώς της εκάστοτε χώρας.
«Δάνειο» από το Oli η boxy σχεδίαση και με το νέο σήμα
Το νέο e-C3 ακολουθεί μια φρέσκια σχεδιαστική γλώσσα με κάποια Crossover στοιχεία που την οποία πρώτη φορά αντικρίσαμε στο πρωτότυπο Oli. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν οι νέοι προβολείς με τη φωτεινή υπογραφή να κάνει ευθεία αναφορά στο πρωτότυπο των Γάλλων. Στο μέσον της κλειστής μάσκας δεσπόζει το νεότερο σήμα της μάρκας, ενώ στο πίσω μέρος παρατηρούμε τα τετραγωνισμένα LED φωτιστικά σώματα. Κοιτώντας το από τα πλάι ξεχωρίζουμε τις ζάντες, οι οποίες θα είναι διαθέσιμες σε μεγέθη 16 ή 17 ιντσών, ανάλογα την εξοπλιστική έκδοση. Σε ότι αφορά τις διαστάσεις του νέου e-C3 το μήκος του ορίζεται στα 4,01 μέτρα, το πλάτος του στα 1,76 μέτρα και το ύψος του στα 1,57 μέτρα (με τις ράγες οροφής). Η απόσταση από το έδαφος ανέρχεται στα 163 χιλιοστά.
Να σημειωθεί πως για πρώτη φορά στην Ευρώπη, η Citroën κατασκεύασε το νέο Citroën e-C3 πάνω σε μια πλατφόρμα σχεδιασμένη από την αρχή για να φιλοξενήσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Η βάση του αυτοκινήτου είναι μια έκδοση της εξαιρετικά ευέλικτης παγκόσμιας πλατφόρμας «Smart Car» της Stellantis.
Hi-tech εσωτερικό και με λιτό ντιζάιν
Το εσωτερικό του νέου e-C3 εστιάζει στην άνεση και την πρακτικτότητα. Αρχικά τα καθίσματα Advanced Comfort προσφέρονται με νέα σχεδιαστικά μοτίβα που παραπέμπουν σε μορφή πλάκας σοκολάτας, ενώ συνολικά στην καμπίνα υπάρχει πλήθος χρήσιμων και έξυπνων αποθηκευτικών χώρων, στα πάνελ των θυρών, στην κεντρική κονσόλα, και κάτω από το μεσαίο υποβραχιόνιο, ενώ (ανάλογα με την έκδοση) διατίθεται και ειδική θέση ασύρματης φόρτισης smartphone. Τα πλαστικά μπορεί να είναι σκληρά, σε μια προσπάθεια να κρατηθεί χαμηλά το κοστός του ηλεκτρικού e-C3, ωστόσο η συναρμολόγηση είναι καλή ενώ και η απτή ποιότητα κυμαίνεται στα επίπεδα του μέσου όρου της κλάσης.
Το νέο Citroën e-C3 στην καμπίνα υιοθετεί τη νέα φιλοσοφία της εταιρείας που ονομάζεται C-Zen Lounge. Στο κέντρο του ταμπλό, δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη των 10,25 ιντσών του συστήματος infotainment, η οποία είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, ενώ το σύστημα «My Citroen Play με Smartphone Station» και την αποκλειστική εφαρμογή, που προσφέρεται στο στάνταρ εξοπλισμό στους κατόχους της αρχικής έκδοσης «You», εξασφαλίζει την πρόσβαση στο ηχοσύστημα, τις τηλεφωνικές κλήσεις και την πλοήγηση μέσω της δικής τους συσκευής. Ουσιαστικά, το smartphone μετατρέπεται σε infotainment απλά τοποθετώντας το στην ειδικά διαμορφωμένη βάση, χωρίς να χρειάζεται περαιτέρω ενέργειες από τον οδηγό.
Επιπλέον, το νέο e-C3 χρησιμοποιεί για πρώτη φορά ένα νέο Head-Up Display που αντανακλά τις πληροφορίες του οχήματος σε μία γυαλιστερή μαύρη λωρίδα ανάμεσα στο επάνω μέρος του ταμπλό και τη βάση του παρμπρίζ. Αυτό, σύμφωνα με τη μάρκα, διασφαλίζει ότι δεν υπάρχει διπλή πληροφόρηση, όπως θα υπήρχε παραδοσιακά μεταξύ ενός συστήματος Head-Up Display και των κλασικών οργάνων του πίνακα, και επίσης την άμεση πρόσβαση του οδηγού, σε όλες τις βασικές πληροφορίες. Επιπρόσθετα, το γαλλικό μικρό εφοδιάζεται με σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, ανεβάζοντας τις μετοχές του σε αυτό τον τομέα.
Τέλος, αναφορικά με τους χώρους του e-C3, το πορτμπαγκάζ μπορεί να φιλοξενήσει 310 λίτρα, ενώ οι πίσω επιβάτες κάθονται άνετα με παραπάνω από επαρκή χώρο για κεφάλια και γόνατα, αν και πιο αναλυτικές πληροφορίες θα μπορούμε να δώσουμε αφότου περάσει από το γκαράζ του AutoΤρίτη και γίνουν όλες οι απαραίτητες μετρήσεις.
Με 113 ίππους και αυτονομία 320 χιλιόμετρα
Για πρώτη φορά η πλατφόρμα «Smart Car Platform» χρησιμοποιεί μία μπαταρία φωσφορικού λιθίου ισχύος 44 kWh, εξασφαλίζoντας αυτονομία έως και 320 χιλιόμετρα (WLTP), αλλά και δυνατότητα ταχείας φόρτισης από σταθμούς παροχής συνεχούς ρεύματος ισχύος 100 kW. Ο συνδυασμός αυτός επιτρέπει τη φόρτιση από το 20 έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας, σε μόλις 26 λεπτά. Η στάνταρ φόρτιση από παροχή εναλλασσόμενου (AC) ρεύματος, από 20 έως 80%, διαρκεί περίπου 4ώ.10λ. από παροχή ισχύος 7kW, ή 2 ώρες και 50 λεπτά, εφόσον διατίθεται παροχή ισχύος 11kW (wall box).
Το νέο χωρίς ρύπους γαλλικό μοντέλο εξοπλίζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 113 ίππων και το πλήρως αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Χρειάζεται για τα 0-100 χλμ./ώρα περίπου 11 δλ., ενώ η εκτιμώμενη τελική του ταχύτητα φτάνει τα 135 χλμ./ώρα. Κάτι σημαντικό που παρατηρήσαμε είναι η χρήση δισκόφρενων στον πίσω άξονα, κάτι το οποίο δεν συνηθίζεται στα μικρά, αλλά και τα μεγαλύτερα ηλεκτρικά μοντέλα.