ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αυξάνονται οι πωλήσεις των «πράσινων» αυτοκινήτων

2.330 Επισκέψεις στο άρθρο (9/2/2021)

Σημαντική ήταν η αύξηση στις πωλήσεις των ηλεκτρικά φορτισμένων οχημάτων το τελευταίο τρίμηνο του 2020, την ίδια στιγμή που οι πωλήσεις αυτοκινήτων βενζίνης και diesel σημείωσαν πτώση.


Το τέταρτο τρίμηνο του 2020, σχεδόν ένα στα έξι επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν ένα ηλεκτρικά φορτισμένο όχημα (16,5%). Τα πακέτα υποστήριξης που εισήγαγαν οι κυβερνήσεις για να αυξήσουν τη ζήτηση, μετά τον άνευ προηγουμένου αντίκτυπο του COVID-19 στις πωλήσεις αυτοκινήτων, τόνωσαν τις πωλήσεις των οχήματων εναλλακτικής ισχύος, ιδίως, αυξάνοντας τη ζήτηση για αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών και μηδενικών εκπομπών.

Το 2020, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα αποτελούσαν το 11,9% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ, από 5,7% το 2019. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα σημείωσαν παρόμοια αύξηση της ζήτησης πέρσι, αντιπροσωπεύοντας το 10,5% όλων των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε σύγκριση με ένα μερίδιο αγοράς 3,0% το προηγούμενο έτος.

Από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του 2020, οι πωλήσεις diesel και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν σημαντικές απώλειες. Ο αριθμός των πετρελαιοκίνητων οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ μειώθηκε κατά 23,0% σε 730.837 μονάδες, ενώ η πλειονότητα των αγορών της ΕΕ σημείωσε πτώση. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο diesel στην αγορά αυτοκινήτων συρρικνώθηκε από 30,5% το τέταρτο τρίμηνο του 2019 σε 25,4% κατά την ίδια περίοδο το 2020 - μειώνοντας το μερίδιο αγοράς diesel όλο το έτος σε 28%. Η ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα υπέστη ακόμη μεγαλύτερη πτώση (-33,7%), από πάνω από 1,7 εκατομμύρια μονάδες το 2019 σε 1,2 εκατομμύρια το τέταρτο τρίμηνο του 2020. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς σε επίπεδο ΕΕ να διαμορφωθεί στο 40,6%, μειωμένο από 56,6% το τελευταίο τρίμηνο του 2019.

Κατά το τέταρτο τρίμηνο, οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικά φορτισμένων οχημάτων (ECV) στην ΕΕ αυξήθηκαν από 130,992 μονάδες το 2019 σε σχεδόν μισό εκατομμύριο (+262,8%), ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα υβριδικά αυτοκίνητα. Αυτή η ισχυρή αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) και υβριδικών plug-in (PHEV) - με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 216,9% και 331,0% αντίστοιχα - οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε κυβερνητικά ερεθίσματα για οχήματα χαμηλών εκπομπών και μηδενικών εκπομπών. 

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) σημείωσαν εξίσου εντυπωσιακή αύξηση κατά το τέταρτο τρίμηνο, με τις πωλήσεις να διπλασιάζονται (+104,7%) από 212.612 μονάδες το 2019 σε 435.260 πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας το 15,1% της αγοράς αυτοκινήτων στην ΕΕ. Για πρώτη φορά, περισσότερες από ένα εκατομμύριο μονάδες επιβατικών αυτοκινήτων υβριδικών (1.182.792) και ηλεκτρικά φορτισμένων (1.045.831) πωλήθηκαν στην ΕΕ από τον Ιανουάριο έως τον Δεκέμβριο του 2020.

Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα - αιθανόλη (E85), υγρό πετρέλαιο (LPG) και φυσικό αέριο - αυξήθηκαν κατά 19,6% σε 69.877 μονάδες στην ΕΕ κατά το τέταρτο τρίμηνο. Αυτό ήταν κυρίως αποτέλεσμα μιας αξιοσημείωτης αύξησης των πωλήσεων αυτοκινήτων με καύσιμο υγραέριο (+69,5%), ενώ οι εγγραφές οχημάτων με φυσικό αέριο μειώθηκαν κατά την ίδια περίοδο (-35,3%).

Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ

Hyundai
MESAIA VANS POU FORTONONTAI EYKOLA